janlunde Skrevet May 6, 2005 Rapporter Skrevet May 6, 2005 TAK FOR EN HERLIG SIDE! MIN KÆRESTE ER KOMMET LIDT I PROBLEMER MED TELESELSKABERNE (TELIA -FASTNET OG GLOCALNET ER MOBILOPERATØR). FOR AT BELYSE PROBLEMET HAR JEG HER LAGT BREVET. HÅBER DER ER EN VENLIG SJÆL DER KAN GUIDE OS LIDT VIDERE FREM FOR TELIA HAR AFVIST AT BETALE... BREV SENDT TIL TELIASONERA: "Vedrørende: Reklamation over regning sendt fra Glocanet på baggrund af Telia´s overførsel (över koppling) fra fastnet til mobil Jeg har som følge af stormen været uden telefon og hørte, via andre, at man omkostningsfrit kunne gøre en overførsel (fri över koppling) til min mobil. Dette forhørte jeg mig straks om hos Telia telefonisk og de bekræftede dette. Da jeg ringer meget på min mobil forhørte jeg endvidere Telia om jeg kunne få kompensation for ekstraforbruget af mobiltelefon og her var svaret derimod at det kunne jeg ikke, da det var en anden operatør - men över kopplingen var helt gratis når folk ringede til mig. For at være helt sikker på dette ringede jeg 2 gange (2 forskellige kunderådgivere) og fik det samme bekræftende svar: at över kopplingen var 100 % omkostningsfrit for mig. Mit mobilnummer er 073-572-4607. Det viser sig så, at jeg modtager en faktura fra operatør Glocanet på hele 2,885.53 efterfølgende som følge af denne över koppling. Dette mener jeg ikke er mit ansvar men derimod Telia´s helt og holdent. TeliaSonera bedes venligst udrede denne sag omkostningsfrit for mig. Det er min ret at få en samlet kompensation fra Telia for at have været uden telefon som følge af stormen. Om Telia vil fastholde, at jeg skal betale for över kopplingen betyder det at jeg ikke får nogen kompensation. Telia´s kontaktperson i denne sag har været Monica Lindstedt, se også ref. 3579649-2005. Glocalnet´s kontaktperson har været Olle Mallevern (tlf. 0200 888 888). Håber dette kan løses på tilfredsstillende vis. Med venlige hilsener"
Guest Supermule Besvaret May 6, 2005 Rapporter Besvaret May 6, 2005 Uha det er jo force majeure... Telia skal vel ikke betale for dit forbrug på din mobiltlf hos en anden leverandør??
janlunde Besvaret May 7, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 7, 2005 Nej umiddelbart skulle man ikke tro det. Men da Telia har fejlgivet oplysninger om gratis viderestilling selv vi har en anden operatør må de jo være ansvarlige? Eller? Glocalnet mener også dette, som også vil have dem til at betale, spørgsmålet er bare om Telia let og elegant kan glide af på den. Det er vel et spørgsmål om ord mod ord...Jeg synes dog det er dårlig stil af Telia!
Guest Supermule Besvaret May 7, 2005 Rapporter Besvaret May 7, 2005 Du har jo også fået gratis viderestilling af tlf. Telia har vel ikke sagt at de vil betale dit mobilforbrug??? Nej umiddelbart skulle man ikke tro det. Men da Telia har fejlgivet oplysninger om gratis viderestilling selv vi har en anden operatør må de jo være ansvarlige? Eller? Glocalnet mener også dette' date=' som også vil have dem til at betale, spørgsmålet er bare om Telia let og elegant kan glide af på den. Det er vel et spørgsmål om ord mod ord...Jeg synes dog det er dårlig stil af Telia![/quote']
janlunde Besvaret May 7, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 7, 2005 Telia har sagt at viderestillingen (når folk ringer ind på den stationære telefon som der betales abonnement til Telia) vil ske til mobilen helt gratis og frit. Også når der haves en anden operatør!! Dette var altså ikke helt sandt. Vi har altså fået en mobilregning, som bygger på modtagelse af opkald fra denne videreforsendelse. Vi har altså IKKE selv ringet fra mobilen til folk. Men blot fået en regning når folk har ringet til os på den stationære?! Det er derfor jeg mener Telia er ansvarlig da de har stået for denne overføring. Men de vil altså ikke betale nu... Mvh Jan
Guest Supermule Besvaret May 7, 2005 Rapporter Besvaret May 7, 2005 ok. Men du har jo også fået viderestillingen gratis, men ikke forbruget... det er vel også det de har sagt?? Man betaler jo for de opkald man modtager i SE, med mindre man har en svensk mobiltlf. Telia skal vel ikke hæfte for det forbrug du har haft på din mobiltlf??? Jeg tror i taler forbi hinanden. Det er vigtigt at du skelner imellem viderestilling og forbrug. Tror ikke Telia mener at dit forbrug er inkl. i den viderestilling af tlf. Telia har sagt at viderestillingen (når folk ringer ind på den stationære telefon som der betales abonnement til Telia) vil ske til mobilen helt gratis og frit. Også når der haves en anden operatør!! Dette var altså ikke helt sandt. Vi har altså fået en mobilregning, som bygger på modtagelse af opkald fra denne videreforsendelse. Vi har altså IKKE selv ringet fra mobilen til folk. Men blot fået en regning når folk har ringet til os på den stationære?! Det er derfor jeg mener Telia er ansvarlig da de har stået for denne overføring. Men de vil altså ikke betale nu... Mvh Jan
Gio Besvaret May 7, 2005 Rapporter Besvaret May 7, 2005 Selve gebyret for viderestillingen kan Telia sikkert godt have afholdt - men at tro de vil betale for den fortsatte samtale er nok lidt naivt. Og hvis det endelig var tilfældet, så ville de nok have haft et ord med på vejen om hvilke selskaber de ville acceptere. Men måske jeg læser indlægget forkert, og de 2,885.53,- er ren gebyr kun for viderestillingen, og ikke for den videre samtale!? Og at GlocalNet skulle opkræve denne udgift lyder også underligt - det burde Telia da gøre, eftersom det er dem der viderestiller til GlocalNet. Som jeg ville forstå det: Telia viderestiller opkald fra din defekte fastnet til din mobil-telefon, hvorefter du modtager opkaldene hér til almindelig mobil-pris for viderestillede opkald. Og disse beregnes selvfølgelig udfra hvor de oprinder fra. Telia afholder udgiften for viderestillingen (som normalt ville koste dig et mindre gebyr), og derefter er tælleapparatet igang hos GlocalNet - og altså ude af Telias hår. Summa summarum: Du går ikke glip af dine opkald - men til en højere pris, eftersom de nu foregår mobilt, og takseres som Opkald til din fastnet i Sverige (opkalder betaler til og med her) Viderestilling fra fastnet til GlocalNet (nu betaler du svensk mobiltakst for det viderestillede opkald fra Telia til GlocalNet, eftersom opkalderen ikke skal bon´es for at dette nu, af den ene eller anden grund, ryger på mobil-nettet) Altså ser jeg det som om Telia har ydet dig en service, så du ikke er gået glip af nogle opkald. Og denne udgift har de afholdt. Den videre samtale har du hele tiden selv skullet betale.
Nils Besvaret May 7, 2005 Rapporter Besvaret May 7, 2005 Vil blot bekræfte, at Telias policy efter stormen var ved nedbrud at betale överkoppling - altså viderestilling - til en mobiltelefon. Desuden betalte Telia for de pågældende samtaler, hvis mobiltelefonen var et Telia-abonnement. Hvis I får penge ud af dem, så er Telia virkelig et smaddersødt selskab... Til kunder, der var uden telefon i mere end fem døgn, giver Telia en kvartalsafgift og større erstatning for ti tyve tredive dage förstås, men man skal søge om det.
janlunde Besvaret May 7, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 7, 2005 Hej Gio (og Nils) Tak for indlæggene. Gio, jeg tror du tolker det rigtigt som du skriver her: "Som jeg ville forstå det: Telia viderestiller opkald fra din defekte fastnet til din mobil-telefon, hvorefter du modtager opkaldene hér til almindelig mobil-pris for viderestillede opkald. Og disse beregnes selvfølgelig udfra hvor de oprinder fra. Telia afholder udgiften for viderestillingen (som normalt ville koste dig et mindre gebyr), og derefter er tælleapparatet igang hos GlocalNet - og altså ude af Telias hår. Summa summarum: Du går ikke glip af dine opkald - men til en højere pris, eftersom de nu foregår mobilt, og takseres som Opkald til din fastnet i Sverige (opkalder betaler til og med her) Viderestilling fra fastnet til GlocalNet (nu betaler du svensk mobiltakst for det viderestillede opkald fra Telia til GlocalNet, eftersom opkalderen ikke skal bon´es for at dette nu, af den ene eller anden grund, ryger på mobil-nettet) Altså ser jeg det som om Telia har ydet dig en service, så du ikke er gået glip af nogle opkald. Og denne udgift har de afholdt. Den videre samtale har du hele tiden selv skullet betale". ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Det har vel ingen forskel om min kæreste har en svensk mobiltelefon? Hun skal vel stadigvæk betale for forbruget (også selvom hun ikke selv ringer op...), da andre ikke skal betale mobiltakst. Kan vi i det hele taget slippe udenom denne regning? Skal der ikke være en skriftlig aftale istand om en overføring af telefonopkald med betingelser og regler som følger med fra Telia? Burde Telia ikke vejlede om konsekvenserne for forbrugerne på den rigtige måde – istedet for at sige alt er gratis også selvom vi har anden operatør...??? Det er vist ikke mange som kender disse regler til bunds...Og hvad med Glocalnet, kan de gå ind på vores side? Det er vist svært at skifte teleselskab da Telia har ”monopol”. Mvh Jan
Gio Besvaret May 8, 2005 Rapporter Besvaret May 8, 2005 Og hvad med Glocalnet, kan de gå ind på vores side? Hvad mener du med dén sætning?
Persson Besvaret May 8, 2005 Rapporter Besvaret May 8, 2005 Gio: Jeg vil tro at han spørger om han kan få Glocalnet til at støtte hans side af sagen. Og ikke om Glocalnet kan få adgang til sunddebat.com ;)
Guest Supermule Besvaret May 8, 2005 Rapporter Besvaret May 8, 2005 Tror jeg næppe, da Glocalnet givetvis benytter sig af Telias net... Lidt ligesom at skære grenen over man sidder på... Men jeg er ikke sikker, men der er mere end penge på spil i den situation.
Gio Besvaret May 8, 2005 Rapporter Besvaret May 8, 2005 Gio: Jeg vil tro at han spørger om han kan få Glocalnet til at støtte hans side af sagen. Og ikke om Glocalnet kan få adgang til sunddebat.com ;)Arh ja...selvfølgelig. Klokken var også mange...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu