Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej folkens, jeg ved ikke om emnet hører hjemme et andet sted, nu prøver jeg her. Jeg har købt et øresundskort til tog hos skånetrafiken, gældende frem til 14. juni. Desværre fik jeg ikke tænkt mig helt om, for jeg går nemlig på sommerferie 24 juni. Hvis jeg skal købe et nyt kort d. 15 og kun bruge det i 9 dage, er der temmeligt stort spild. Kan man få penge tilbage ved skånetrafiken, findes der en køb/salg børs med halv-brugte pendlerkort eller kan man finde på noget andet smart? /RuneL

Besvaret

Hej Rune. ændringer mener jeg kun de er villige til at lave hvis du kommer ind og snakker med dem den dag du købte kortet - så hvis det er et par uger siden tror jeg du får svært ved det. Men ring til dem og hør ad /Peter P.S. God ferie :thumbup:

Besvaret

Rune, man kan godt få nogle af pengene tilbage for et kort, der er brugt et par dage på, men du får ikke noget for en halv periode - og det er alt i alt ikke en ordning, der er de store spekulationsgevinster i. Hvis du skal rejse ni dage fra kortet udløber, og til du skal på ferie, kan det lige netop bedst betale sig, at bruge rabatkortet. Måske kan du også udnytte Skånetrafikens sommertilbud, hvor der er voldsomme rabatter til folk, der rejser sammen.

Guest Palle...
Besvaret

Der findes masser af opslag på Svågertorp vedr. dette ... Prøv at efterlyse et på Centralen eller stå af på svågertorp (og ta' det næste tog 20 min senere) for at hænge opslag op.... Jeg mangler selv til 3 dage af samme årsag... det koster 420 dkk at pendle i 3 dage... lidt sygt

Besvaret

Ja Palle, den er ond at tage. Håber du får held med det. Nu er jeg alene, så det passer mig fint at købe mit kort i DK. Der kan du altid få refundering for ubrugte dage. Men så har man så ikke den fordel at man kan "dele" kortet med andre.

Guest Palle...
Besvaret
Men så har man så ikke den fordel at man kan "dele" kortet med andre.
Det er nok heller ikke verdens bedste ide at gøre :D Toft og jeg fulgtes ad i morges... Der var "kontroltjek" i toget. Alle kort blev kørt igennem deres scanner, og serienummeret blev tjekket med kvitteringen.
Besvaret
Det er nok heller ikke verdens bedste ide at gøre :D Toft og jeg fulgtes ad i morges... Der var "kontroltjek" i toget. Alle kort blev kørt igennem deres scanner, og serienummeret blev tjekket med kvitteringen.
Man skal i hvert fald huske, at hvis man vil dele Øresundskort med en anden skal man også dele kvittering. Eller hvad var lige pointen? :rolleye::confused:
Guest Palle...
Besvaret
Man skal i hvert fald huske' date=' at hvis man vil dele Øresundskort med en anden skal man også dele kvittering. Eller hvad var lige pointen? :rolleye::confused:[/quote'] Pointen er ... at den ene kan køre til DK og retur med toget, mens den anden kan køre i Malmö's busser..... Man skal bare købe nyt kort anden gang, så har man to kort. Man viser ikke kvittering i bussen
Besvaret
Pointen er ... at den ene kan køre til DK og retur med toget, mens den anden kan køre i Malmö's busser..... Man skal bare købe nyt kort anden gang, så har man to kort. Man viser ikke kvittering i bussen
OK, I read you... Man kan altså "dele" øresundskort, men en anden fordel ved dem er, at man kan dele dem uden "", fordi de er upersonlige. Hvis man forestillede sig en forening af et par hundrede mennesker, som allesammen havde en nøgle til en boks i Malmö og en boks i København, hvor man dels hentede og dels afleverede øresundskort, så kunne man få dem til at arbejde lidt hårdere for føden. Helt lovligt. Kortene behøvede ikke at være i konstant bevægelse før der ville være økonomi i det - bare en enkelt daglig ekstratur ville jo være en halvering. Bare en syg tanke.
Besvaret
Pointen er ... at den ene kan køre til DK og retur med toget, mens den anden kan køre i Malmö's busser..... Man skal bare købe nyt kort anden gang, så har man to kort. Man viser ikke kvittering i bussen
Det vil så sige at det kort hvor du har dine "penge" på, låner du ud mens du selv kører rundt med et andet kort som er udløbet sammen med den nye kvittering? Lyder lidt dumt, for så passer kvitteringens numre jo ikke sammen med det kort du kører i tog med, og så falder hammeren:) Er det bare mig eller er det ikke helt gennemtænkt TSK TSK???
Guest Palle...
Besvaret
Ja thomas... du har ret, men er det ikke også hvad jeg skrev ??

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...