Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej herinde Jeg står i den situation, at vil have min danske bil med herover til sverige. Mit store problem er bare, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan man gør, til trods for, at have læst masser af tråde herinde. Måske er jeg bare tunger end andre men jeg synes det eren stor jungle. Jeg har nu boet herover (Malmö) i 2,5 måned og som jeg har forstået det skal man have indregistreret bilen inden 3 måneder??? Er der nogen som evt. har en form for tjekliste eller vil dele sin erfaring, er jeg en glad mand. Håber jer af jer som er lidt hurtige omkring gentagene spørgsmål, kan bære over med mit indlæg :) henrik14

Besvaret
hej herinde Jeg står i den situation, at vil have min danske bil med herover til sverige. Mit store problem er bare, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan man gør, til trods for, at have læst masser af tråde herinde. Måske er jeg bare tunger end andre men jeg synes det eren stor jungle. Jeg har nu boet herover (Malmö) i 2,5 måned og som jeg har forstået det skal man have indregistreret bilen inden 3 måneder??? Er der nogen som evt. har en form for tjekliste eller vil dele sin erfaring, er jeg en glad mand. Håber jer af jer som er lidt hurtige omkring gentagene spørgsmål, kan bære over med mit indlæg :) henrik14
Hej Henrik, Prøv evt. at læse denne her artikel omkring Bilregistrering og se om den kan besvare nogle af dine spørgsmål: http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=36597
Besvaret

Jeg havde min gamle Toyota i et halvt år da jeg flyttede over - fortsat på danske plader. Og det var efter at have tjekket reglerne på området. Flytter du den anden vej, altså fra SE til DK, så må du køre i din svenske bil i 14 dage - derefter skal den holde stille, sælges eller avställas.

Besvaret

Jeg undersøgte det lidt da jeg flyttede for en måned siden. Du må have den i Sverige i 1 år (for de svenske myndigheder). Det som kommer til at betyde noget, er om dit danske forsikringsselskabs regler tillader dette. Mit gør (Lærerstandens Brandforsikring), men jeg har hørt om andre der kun tillader en enkelt måned. Så ring til din forsikring og spørg dem.

Besvaret

Flytte fra SE til DK

Jeg havde min gamle Toyota i et halvt år da jeg flyttede over - fortsat på danske plader. Og det var efter at have tjekket reglerne på området. Flytter du den anden vej' date=' altså fra SE til DK, så må du køre i din svenske bil i 14 dage - derefter skal den holde stille, sælges eller avställas.[/quote'] Hey Gio Hvor kan jeg læse mere om reglerne? Du skriver man kun må køre i ens svenske bil i 14 dage, hvis man flytter fra SE til DK. James
Besvaret

James: Du kan læse en masse mere om reglerne inde på www.toldskat.dk. Men kort og godt: Som fraflytter fra et EU-land til Danmark, så må du køre i din bil i DK i præcis 14 dage fra datoen du er tilmeldt det danske folkeregister. Bliver du nappet efter denne dato, så er det registreringsafgift-hammeren der falder...plus bøde. Og der er ingen "jamen...jamen". De overholder reglerne til punkt og prikke...og især i øjeblikket, da der er så mange der pro-forma flytter til Sverige, for at få billig bil. *suk*

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...