Guest pelfad Skrevet July 31, 2005 Rapporter Skrevet July 31, 2005 Jeg overvejer at flytte til malmo pga. af mangel på bolig til rimelige priser i København. Så vidt jeg kan gennemskue er den bedste bud en bostadsrätt i Malmö. Jeg vil gerne bo temmelig centralt, helst i centrum eller ud i Bo01 område da jeg skal til københavn hverdag. Mine spørgsmål: hvor realistisk er der at jeg kan få en bolig som lever op til min krav for 500SEK, maks 6000 pr. mande i husleje og min 75 kvm? Hvilke område udover centrum ligger tæt på indre by med godt transport?
BS Besvaret August 1, 2005 Rapporter Besvaret August 1, 2005 mht priserne kan du jo kigge på hemnet.se og bovision.se. Synes stort set hele malmø er centralt når man taler transport. omend vil jeg mene Bo01 ligger knap så centralt mht transport hvis det altså er offentligt transport vi taler om.
thsk Besvaret August 1, 2005 Rapporter Besvaret August 1, 2005 Og du får altså ikke meget lejlighed for 500.000 SEK, specielt ikke i Bo01. Jeg vil gætte på at 75 kvm i Bo01 koster ca. 1.1 -2 mio SEK.
Lars C Besvaret August 2, 2005 Rapporter Besvaret August 2, 2005 Med hensyn til Bo01 kan jeg bekræfte at man ikke når langt for 500k. SEK. Har selv snart en 3er på 63 kvadrat til salg til ca. 1.5 mio og 3888 i husleje. Men jeg synes at det ligger ret godt med hensyn til transport: 10 min på cykel til Centralen/Centrum og området betjenes af den buslinie i Malmö der kører oftest.
Thomas Besvaret August 2, 2005 Rapporter Besvaret August 2, 2005 Er der nogen der kan fortælle hvad bo01 betyder?
Guest Trine Besvaret August 2, 2005 Rapporter Besvaret August 2, 2005 Det område ude på Vestre Havnen hvor man for et par år tilbage lavede en "fremtidsby" Bo01.. som en arkitektonisk "udstilling" med kreative bud på fremtidens bolig... det er senere blevet udbygget til det mange idag kalder Vestre Havn... Derfor ser en del af byggeriet derude lidt eksperimenterende ud.. håber ikke jeg fornærmer nogen;)
ccdj Besvaret August 2, 2005 Rapporter Besvaret August 2, 2005 Hejsa :) Mit umiddelbare bud (efter at have kigget på hemnet) er at til den pris du vil betale og med hensyn til størrelsen. Så er der ikke det vildt store udvalg, udover fx Rosengård. Hvilket på INGEN måde kan samlignes med "havnen". Så enten skal du finde en væsentlig større pengepung, hvis du vil bo i nogle af de bedre områder i Malmö ;) Eller en anden mulighed!!! De svenske kvm. "er større end danske" så en svensk 2 v. lejlighed på ca 65 kvm. Ville umiddelbart være tilsvarende til en dansk 75 kvm stor lejlighed. Så hvis du vil have noget mere at vælge imellem var det måske en ide' Håber du finder det du søger Smil fra christina
Gio Besvaret August 2, 2005 Rapporter Besvaret August 2, 2005 Nu har jeg flere gange bevæget mig rundt ude i Rosengårds-området - og så slemt er det altså heller ikke. Hvis det handler om at komme til Malmö for en ok pris, så er Rosengården slet ikke noget dårligt valg. Det er et, kulturelt, farverigt område - og slet ikke så kedeligt og selmt som mange siger. Og lejlighederne er altså ikke af "dårligere" standard end så mange andre ældre lejligheder inde mod centrum. Mit råd ér, som så mange andres...tag ud og kig. Få en mægler med, og få fremvist nogle af objekterne - og kig så på dén pris du kan købe bostadsrätten til. Alt lagt sammen...så er du pludselig hinsidan - stedet med de rimelige priser på mange ting, billige biler og højt til loftet. Gør dine egne erfaringer...ikke andres. :)
ccdj Besvaret August 2, 2005 Rapporter Besvaret August 2, 2005 Nu har jeg flere gange bevæget mig rundt ude i Rosengårds-området - og så slemt er det altså heller ikke. Hvis det handler om at komme til Malmö for en ok pris, så er Rosengården slet ikke noget dårligt valg. Det er et, kulturelt, farverigt område - og slet ikke så kedeligt og selmt som mange siger. Og lejlighederne er altså ikke af "dårligere" standard end så mange andre ældre lejligheder inde mod centrum. Mit råd ér, som så mange andres...tag ud og kig. Få en mægler med, og få fremvist nogle af objekterne - og kig så på dén pris du kan købe bostadsrätten til. Alt lagt sammen...så er du pludselig hinsidan - stedet med de rimelige priser på mange ting, billige biler og højt til loftet. Gør dine egne erfaringer...ikke andres. :) Hej Gio Det med at gøre sig egne erfaringer, er helt efter min smag og jeg kan KUN give dig ret. At Rosengård er en kulturel smeltegryde er også helt korrekt, og jo mange af lejlighederne er nyere end andre steder i byen. Men alt dette taget i betragtning så ER og bliver det et af Malmö's hårdest belastede områder, Dvs. Der er en større koncentration af ledige, Det er mere kriminalitet (hærværk, inbrud i biler osv.) Så helt ærligt Er det vel ikke bare liv og glade dage??? men som sagt i bund og grund er det en smags sag. Jeg har bare aldrig mødt nogen der har sat sig ned og direkte "valgt" rosengård. Det er andre omstændigheder der har spillet ind, så som prisen kontra beliggenheden. Hvad jeg mener er at havde de haft råd til at købe andre steder ville de have valgt det. Smil fra Christina....... EX Ö. Sorgenfri nu Skivarp
Lars C Besvaret August 3, 2005 Rapporter Besvaret August 3, 2005 Man kan også flytte ud i den nye danskerghetto/byggeplads Annestad i udkanten af Bunkeflo - der ser det ret billigt ud. Men det kan vel knapt betegnes som tæt på byen - men tæt på broen det er det :) www.annestad.nu
Lars C Besvaret August 3, 2005 Rapporter Besvaret August 3, 2005 Er der nogen der kan fortælle hvad bo01 betyder? Bo-udstillingen blev afholdt 2001 deraf navnet
henke Besvaret August 3, 2005 Rapporter Besvaret August 3, 2005 Lars: ang. lejlighed Lars, må jeg spørge om hvad det er for en lejlighed du/I har til salg som du nævner længere oppe. Jeg kan nemt være interesseret i at købe. Mvh Henrik
Thomas Besvaret August 3, 2005 Rapporter Besvaret August 3, 2005 Hej Gio Det med at gøre sig egne erfaringer, er helt efter min smag og jeg kan KUN give dig ret. At Rosengård er en kulturel smeltegryde er også helt korrekt, og jo mange af lejlighederne er nyere end andre steder i byen. Men alt dette taget i betragtning så ER og bliver det et af Malmö's hårdest belastede områder, Dvs. Der er en større koncentration af ledige, Det er mere kriminalitet (hærværk, inbrud i biler osv.) Så helt ærligt Er det vel ikke bare liv og glade dage??? men som sagt i bund og grund er det en smags sag. Jeg har bare aldrig mødt nogen der har sat sig ned og direkte "valgt" rosengård. Det er andre omstændigheder der har spillet ind, så som prisen kontra beliggenheden. Hvad jeg mener er at havde de haft råd til at købe andre steder ville de have valgt det. Smil fra Christina....... EX Ö. Sorgenfri nu Skivarp Hej Christina! Det er sjovt så klog du er på Rosengården! Har du nogensinde været herude, har boet her i 3 år, og har absolut ikke det samme indtryk som du har!!! Der sker mere hærværk og vold inde i byen en fredag aften end der gør herude på en måned. At der så er utrolig meget fokus på den ene halvdel af Rosengården er en anden ting, men det er på grund af den høje arbejdsløshed der er der! Rosengården er efter min mening delt op i 2 lejre på hver sin side af amiralsgatan! Den ene side er der bostadsrätter og den anden side er der socialt boligbyggeri!
Gio Besvaret August 3, 2005 Rapporter Besvaret August 3, 2005 Thomas...min ven - nej, jeg har ikke boet derude i tre år. Men jeg har fulgt med i hvad der er sket igennem dagspressen, samt besøgt Palle derude flere gange. Og ja, området er "delt op"....det tror jeg de fleste af os på debatten er klar over. Ihvertfald de af os som har været her et par år. Men du skal ikke komme og fortælle mig at Rosengården er Malmös direkte pendant til Bronx - fordi det holder simpelthen ikke. Ja, det er "socialt belastet" - men sgu´ ikke mere end som så mange andre steder på eks. Nørrebro. Jeg syntes bare at debatten generelt kaster op over Rosengården - og det synes jeg er lidt latterligt, eftersom der er masser af mennesker der sagtens kan finde sig til rette i området. Så gi´ det lige en chance...og lad folk danne sig deres egen mening om området - præcis som du har din. :)
Thomas Besvaret August 3, 2005 Rapporter Besvaret August 3, 2005 Thomas...min ven - nej, jeg har ikke boet derude i tre år. Men jeg har fulgt med i hvad der er sket igennem dagspressen, samt besøgt Palle derude flere gange. Og ja, området er "delt op"....det tror jeg de fleste af os på debatten er klar over. Ihvertfald de af os som har været her et par år. Men du skal ikke komme og fortælle mig at Rosengården er Malmös direkte pendant til Bronx - fordi det holder simpelthen ikke. Ja, det er "socialt belastet" - men sgu´ ikke mere end som så mange andre steder på eks. Nørrebro. Jeg syntes bare at debatten generelt kaster op over Rosengården - og det synes jeg er lidt latterligt, eftersom der er masser af mennesker der sagtens kan finde sig til rette i området. Så gi´ det lige en chance...og lad folk danne sig deres egen mening om området - præcis som du har din. :) Gio, jeg er sq ikke sikker på at jeg forstår dit indlæg helt korrekt! Jeg har sørme da ikke nævnt noget med bronx, eller nørrebro, jeg bor i rosengården, jeg ved sq godt hvad der sker derude.. Men har nu læst dit indlæg flere gange, og måske er jeg træt. Men fatter stadig ikke hvad du mener:(
Gio Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Hej Christina! Det er sjovt så klog du er på Rosengården! Har du nogensinde været herude, har boet her i 3 år, og har absolut ikke det samme indtryk som du har!!! Der sker mere hærværk og vold inde i byen en fredag aften end der gør herude på en måned. Thomas...det var mig der var træt, sorry :p For det første så jeg indlægget som værende rettet mod mig (søvn i øjnene, sikkert)...og for det andet, så læste jeg nummer 2 quote "omvendt". Så jeg beklager lidt min harcelererende tone *gg* (Og ja...jeg skal huske mig selv på at tælle til ti - og inden dét, skal jeg læse indlægget et par gange igennem...igen :) )
ccdj Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Hej Christina! Det er sjovt så klog du er på Rosengården! Har du nogensinde været herude, har boet her i 3 år, og har absolut ikke det samme indtryk som du har!!! Der sker mere hærværk og vold inde i byen en fredag aften end der gør herude på en måned. At der så er utrolig meget fokus på den ene halvdel af Rosengården er en anden ting, men det er på grund af den høje arbejdsløshed der er der! Rosengården er efter min mening delt op i 2 lejre på hver sin side af amiralsgatan! Den ene side er der bostadsrätter og den anden side er der socialt boligbyggeri! Hej Thomas Ja selfølgelig har jeg været i Rosengård.....Det ville være komplet idioti at utale sig om et sted jeg aldrig havde været ikke???? Har boet i Ö. Sorgenfri som ligger bagved (ind mod centrum) i næsten 4 år, og kender en del der bor i Rosengård svenskere- etniske svenskere Og danskere. Og jeg er da mægtig glad for at høre du trives der MEN....Come on!! det ville jo også være lidt en fallit erklæring, hvis du haglede dit eget "hood" ned ;). Dem jeg kender i Rosengård, ville absolut have valgt en anden del af byen havde det været muligt for dem ( både dem i lejebolig og bostadsrätt). Og det kan meget vel være at at Rosengård er delt i 2 lejre, Men kan du så fortælle mig hvornår og hvor i verden, det er blevet "attraktivt" at bo op ad et socialt boligbyggeri?????? Smil fra Christina :)
Thomas Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Så må der åbenbart findes en del idioter, da der er en del der udtaler sig om områder de kun har læst om!! Socialt boligbyggeri= lejebolig!!! Som findes over hele Malmø... Jeg ved ikke hvor i verden du kommer fra, men du har da vist nogle fordomme du skal se at komme af med der!!!
Thomas Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Gio, det må koste en vase på torvet, næste gang du er i byen:)
Gio Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Gio' date=' det må koste en vase på torvet, næste gang du er i byen:)[/quote']Ja ja...okaj så - jeg besvarer IKKE indlæg på debatten mere, FØR jeg er vågen *gg*
Lars C Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Til Henke - jeg har sendt en mail ang. lejligheden.
ccdj Besvaret August 5, 2005 Rapporter Besvaret August 5, 2005 Så må der åbenbart findes en del idioter, da der er en del der udtaler sig om områder de kun har læst om!! Socialt boligbyggeri= lejebolig!!! Som findes over hele Malmø... Jeg ved ikke hvor i verden du kommer fra, men du har da vist nogle fordomme du skal se at komme af med der!!! Hej Thomas Hvad kan jeg sige... Du har ret til din mening og jeg til min. du syntes jeg er fordomsfuld ...fair nok. Jeg tænker at sådan en som dig, sikkert bare sidder og ærger sig over ikke at have råd til at købe andrer steder end rosengård. Eller hvis du lejer at der ikke var andre muligheder. Og derfor er du måske et Bittert menneske der hver gang han høre folk tale om alle de "ærgelige" ting i hans " Ghetto bydel" ;) bliver enorm frustreret og langer ud efter folk og kalder dem fordomsfulde, fordi det er det letteste :) Ka' du hygge dig....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu