Gio Besvaret September 8, 2005 Rapporter Besvaret September 8, 2005 Steen: Glæder mig til at drikke mole-pils i din båd, når du lægger til i lystbådehavnen i Malmö. Der kan vel liiige sidde fire med lidt god vilje ;) Så lidt fest kan det vel blive til...*s* Tillykke med båden, og det faktum at du valgte en sejl-båd. Og ikke en eller anden gusten "tysker" med to 150HK Johnson på hækken ;)
Admin Besvaret September 8, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 8, 2005 Steen: damm er det ikke meget billigt ??? sådan en kunne jeg godt tänke mig' date='men jeg ved ikke en skid om sejlbåde :):)[/quote'] Jeg tror såmænd det er en meget normal pris når man tager alderen i betragtning. Der var en magen til i Helsingborg der gik for 25.000, men det var vist lidt nyere. Man kan sagtens få sig en sejlbåd til små penge. Specielt StorTriss får man smidt i nakken. Der gik en i HBG for 10.000. Jeg vidste såmænd heller ikke meget om sejlbåde da jeg begyndte at kigge, men det begynder at hjælpe på det. Denne sideer guld værd.
Admin Besvaret September 8, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 8, 2005 Steen: Glæder mig til at drikke mole-pils i din båd' date=' når du lægger til i lystbådehavnen i Malmö. Der kan vel liiige sidde fire med lidt god vilje ;) Så lidt fest kan det vel blive til...*s*[/quote'] Tja, det er nok begrænset hvor meget jeg kan nå at komme ud i år, men næste sæson bliver turen selvfølgelig lagt forbi Malmö. Tak.Nah, vindkraft er den rigtige at sejle på :p
Erling Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Tillykke med båden, Steen. Hvor fik du bådplads?
Admin Besvaret September 11, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 11, 2005 Jeg har ikke fået fast bådplads endnu. Jeg havde regnet med at betale gæsteplads i Råå i det stykke tid der var tilbage af sæsongen, men jeg har ikke mulighed for at sætte masten på, så der bliver nok slet ikke noget sejling i denne sæson
Admin Besvaret September 17, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 17, 2005 Jeg har ikke fået fast bådplads endnu. Jeg havde regnet med at betale gæsteplads i Råå i det stykke tid der var tilbage af sæsongen' date=' men jeg har ikke mulighed for at sætte masten på, så der bliver nok slet ikke noget sejling i denne sæson [/quote'] Jooow, jeg fik sq alligvel sat masten på og var ude på min første SEJLtur i Line i dag. Det var sq dejligt vejr, selvom der ikke var meget vind, men der er også kun godt når man nu er nybegynder.
steffenr Besvaret September 17, 2005 Rapporter Besvaret September 17, 2005 Du skal da ikke have noget "kørekort" for at sejle en lille sejlbåd i Danmark ? Det skal man i hvertfald ikke i Sverige. Kun hvis man skal sejle med passagerer. Det var i hvertfald hvad jeg fik at vide af min instruktør. du skal vidst have et dulighedsbevis det ville jeg i hvertfald råde dig til at have, så kan også sejle en lidt større båd, jeg skal også til at tage det her til foråret
Admin Besvaret September 18, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 18, 2005 du skal vidst have et dulighedsbevis det ville jeg i hvertfald råde dig til at have' date=' så kan også sejle en lidt større båd, jeg skal også til at tage det her til foråret [/quote'] Der er ikke noget krav om noget bevis, med mindre man skal til udlandet. Jeg har tænkt mig at tage förarintyg og VHF certificat.
credde Besvaret October 28, 2008 Rapporter Besvaret October 28, 2008 Ved en tilfældig søgning så jeg lige den her tråd og blev nysgerrig. Steen, hvordan går det med båden her 3 år efter? Fik du en havneplads? Skal man iøvrigt ikke have et såkaldt seglar intygg 1 som minimum for at kunne sejle med "passagerer" i sin sejlbåd eller er der slet ikke noget krav omkring dette?
LotteB Besvaret October 28, 2008 Rapporter Besvaret October 28, 2008 Skal man iøvrigt ikke have et såkaldt seglar intygg 1 som minimum for at kunne sejle med "passagerer" i sin sejlbåd eller er der slet ikke noget krav omkring dette? Det kommer an på, hvor stor båden er. Jeg mener, at grænsen i SE går ved 12m. Vi har lejet sejlbåd (under 12m) i SE flere gange og ingen af os har duelighedsbevis, men mange års erfaring.
abejoh Besvaret October 28, 2008 Rapporter Besvaret October 28, 2008 Det lyder interessant! hvor kan man leje en sejlbåd og hvad er prisklassen?
LotteB Besvaret October 29, 2008 Rapporter Besvaret October 29, 2008 Det lyder interessant! hvor kan man leje en sejlbåd og hvad er prisklassen? Man kan leje sejlbåd flere steder i Sverige, både på øst- og vestkysten. Priserne er meget varierende. Alt fra få tusind og op efter. Vi har brugt et lille familiefortagende oppe i Gustavsfors ved Dalslandskanalerne (nord for Vänern). Det er et område der tiltaler os meget med alle søerne og kanalerne. Her er lidt inspiration: http://rtc.se/hyr_bat_sverige http://www.yachtcharter-sweden.com/ http://www.dalslandskanal.se/
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu