Madsen Skrevet August 12, 2005 Rapporter Skrevet August 12, 2005 Hejsa! Vores internet driller og jeg kan ikke komme ind på postens hjemmeside og se hvornår de lukker i dag.. Stedet er Baltzargatan i Malmø, nogen der ved det? Er det helt umuligt at hente en pakke uden ID-kort?? Ellers håber jeg der er nogle venlige mennesker i køen som vil hhjælpe mig med det id-kort... :)
Guest Palle... Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Dansk kørekort virker fint som ID når man skal ha' udleveret pakker
Madsen Besvaret August 12, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 12, 2005 ... har ikke kørekort... men hvad med pas?
Guest Palle... Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Desværre ... du må nok sende pakken retur.... Jeg ved det ikke. Plejer at bruge mit kørekort
Madsen Besvaret August 12, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 12, 2005 ... hmmm.... vi får se... Jeg prøver mig frem... ellers må jeg jo bare få lavet et kort... Tak fir hjælpen!!
larscph Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 De gange jeg har hentet pakker i vores lokale ICA har jeg ikke skullet vise noget som helst ID. Men nu er jeg også et stykke ude på landet ;)
Madsen Besvaret August 12, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 12, 2005 ... det virkede fint med pas...
larscph Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Livet på landet har sine fordele Ahja - han (posten) har faktisk også præsteret bare at sætte pakken i stalden og lægge en besked om det i postkassen hvis det altså ikke lige var noget der skulle kvitteres for...
BS Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Ahja - han (posten) har faktisk også præsteret bare at sætte pakken i stalden får nogen billeder fra en Morten Korch film hen over det indre film lærrede når du skriver sådan
Gio Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 "nææææh...men goooo´daaaag Preben´s. Hvooodden går´ed på Nielsens? Jaa...og på Perssons, for den kvies skyld, da. Nu må du se at kigge indenfor til en kop-tår en da´aa. Og Li´il-mor savner os´ et pip fra bettemusen..." Overdrevet...i know. Men livet "på landet" har jo sin charme :)
larscph Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 får nogen billeder fra en Morten Korch film hen over det indre film lærrede når du skriver sådan Hehe... Det er nok ikke helt galt. Når solen skinner heroppe (med hvornår gør den så det??!?) er det tæt på at være ren Korch-kopi :D
Admin Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 De gange jeg har hentet pakker i vores lokale ICA har jeg ikke skullet vise noget som helst ID. Men nu er jeg også et stykke ude på landet ;) Jeg viser aldrig ID når jeg henter en pakke i ICA, men skal men have penge hos Svensk Kassaservice brokker de sig som ind i h.. hvis man ikke har svensk ID.
BS Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Hehe... Det er nok ikke helt galt. Når solen skinner heroppe (med hvornår gør den så det??!?) er det tæt på at være ren Korch-kopi :D Nice :th2: Kom til at tænke på hvor lang tid du bruger til broen for jeg fandt at hus ude ved jer der så lækkert ud. Så blev jeg lige nysgerrig på rejsetiden.
runel Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Halløjsa, ikke fordi jeg vil hijacke tråden her, men jeg har et andet post-relateret spørgsmål. I efteråret fik jeg en pakke tilsendt fra tyskland. Der gik 14 dage efter den var sendt derfra, førend jeg gik igang med at efterforske hvornår den mon kom. Efter lang diskussion med DHL og det svenske postvæsen, viste det sig at pakken allerede var på mit lokale posthus. Sedlen som postbuddet normalt smider i postkassen for at annoncere pakkens ankomst VAR allerede pillet af, men jeg har aldrig nogensinde fået den. Rent held at pakken ikke nåede at ryge retur. Nu får jeg så endnu en pakke fra det tyske, og jeg kan på DPD's hjemmeside se at pakken ankom i malmö i tirsdags (lørdag idag) og jeg har intet hørt fra dem. Hvad er "normalt" i Malmö, kommer pakker kun ud og formiddagen, og skal man selv gætte at den er ankommet og hente den på posthuset? Hvorfor får jeg ingen beskeder om at der er kommet noget til mig? Jeg bor i en opgang med kodelås på trappedøren, så alle andre end det "rigtige" postbud kan selvf. ikke komme ind til vores brevsprække med en seddel. Hvordan foregår sådan noget ellers? /Rune - utålmodig :-)
larscph Besvaret August 14, 2005 Rapporter Besvaret August 14, 2005 Nice :th2: Kom til at tænke på hvor lang tid du bruger til broen for jeg fandt at hus ude ved jer der så lækkert ud. Så blev jeg lige nysgerrig på rejsetiden. Det tager cirka 1 time til Fields hvis du kører pænt til men under grænsen for hvor polisen sakser kørekortet - der er meget lidt trafik heroppe fra.
BS Besvaret August 14, 2005 Rapporter Besvaret August 14, 2005 Det tager cirka 1 time til Fields hvis du kører pænt til men under grænsen for hvor polisen sakser kørekortet - der er meget lidt trafik heroppe fra. Så dvs. en time og 10-15 min i moderat tempo. For området deroppe ser lækkert ud. Og posten er flink
larscph Besvaret August 15, 2005 Rapporter Besvaret August 15, 2005 Så dvs. en time og 10-15 min i moderat tempo. For området deroppe ser lækkert ud. Og posten er flink Ja, det er ikke helt forkert, og ihvertifælde ikke mere. Det er rigtig lækkert heroppe - jeg har lige været ude med hundene nu her mandag morgen... Solen skinner fra en næste skyfri himmel, svalerne leger flyvekursus fra elledningen, en enkel rovfugl glider fra skoven hen over marken... Eneste lyd er svalerne og så lyden fra hundene der fistrer rundt ude i skoven. Det er ret rart faktisk... Måske lidt søvnigt, men rart. Og så er jeg den der er smuttet - scrambled eggs med bacon og DANSKE cocktailpølser + kaffe venter udenfor i dagens anledning* :th2: * Anledningen må være at jeg har ferie og vejret er blevet godt!
larscph Besvaret August 15, 2005 Rapporter Besvaret August 15, 2005 Så dvs. en time og 10-15 min i moderat tempo. For området deroppe ser lækkert ud. Og posten er flink Hvis nu jeg lige skal være lidt konkret, skal køretiden lidt ned - kunne du kigge på noget på den anden side af Stockamöllan imod Eslöv. Eller ud mod Flyinge før Eslöv. Men det bliver vist dyrere (Flyinge er noget med heste=dyrt).
BS Besvaret August 15, 2005 Rapporter Besvaret August 15, 2005 Hvis nu jeg lige skal være lidt konkret' date=' skal køretiden lidt ned - kunne du kigge på noget på den anden side af Stockamöllan imod Eslöv. Eller ud mod Flyinge før Eslöv. Men det bliver vist dyrere (Flyinge er noget med heste=dyrt).[/quote'] Er glad for heste. De skal lige have 10 min på hver side på en varm grill også lidt salt og peber
larscph Besvaret August 15, 2005 Rapporter Besvaret August 15, 2005 Er glad for heste. De skal lige have 10 min på hver side på en varm grill også lidt salt og peber Hehe - ja det er skam også lækkert! Bare synd, sidst jeg købte hestebøffer troede hun sq ikke på at det var hest?!? Det med heste er nu også mere fruens hobby end min, men det er meget hyggeligt at have dem gående nu...
Madsen Besvaret August 18, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2005 Halløjsa, ikke fordi jeg vil hijacke tråden her, men jeg har et andet post-relateret spørgsmål. I efteråret fik jeg en pakke tilsendt fra tyskland. Der gik 14 dage efter den var sendt derfra, førend jeg gik igang med at efterforske hvornår den mon kom. Efter lang diskussion med DHL og det svenske postvæsen, viste det sig at pakken allerede var på mit lokale posthus. Sedlen som postbuddet normalt smider i postkassen for at annoncere pakkens ankomst VAR allerede pillet af, men jeg har aldrig nogensinde fået den. Rent held at pakken ikke nåede at ryge retur. Nu får jeg så endnu en pakke fra det tyske, og jeg kan på DPD's hjemmeside se at pakken ankom i malmö i tirsdags (lørdag idag) og jeg har intet hørt fra dem. Hvad er "normalt" i Malmö, kommer pakker kun ud og formiddagen, og skal man selv gætte at den er ankommet og hente den på posthuset? Hvorfor får jeg ingen beskeder om at der er kommet noget til mig? Jeg bor i en opgang med kodelås på trappedøren, så alle andre end det "rigtige" postbud kan selvf. ikke komme ind til vores brevsprække med en seddel. Hvordan foregår sådan noget ellers? /Rune - utålmodig :-) Hmmm... det lyder da underligt... Jeg sidder selv og venter på nogle pakker fra DK som skulle være kommet frem i dag, men som ikke er kommet... Det er også nogle meget små sedler der kan være svære at få øje på... :o Hvis du kan se at pakken er kommet frem via nettet, er det ikke lige så let at tage forbi posthuset og hente den, nu du ved det? Og så måske høre dem om hvad der sker, siden du ikke modtager sedlerne... Jeg har ingen erfaring på det punkt overhovedet, men hvad du så end finder ud af, så vil jeg gerne høre hvad forklaringen er... ;)
Karina Besvaret August 18, 2005 Rapporter Besvaret August 18, 2005 Jeg har ikke prøvet det med pakker, men nogle gange har jeg fået rekommenderet brev. De gange har der ligget en seddel i postkassen om at de kunne hentes...præcis som i DK Karina
Madsen Besvaret June 8, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2007 Okay, har lige endnu et pakke spørgsmål :o Jeg har så kørt forgæves efter en pakke, da jeg åbenbart troede at alle vores pakker skal hentes i Malmborgs... men ikke dennne... af underlige grunde skal den hentes ved Posten Företag... Nå, men nu er det jo lidt hot udenfor, og da jeg allerede har cyklet Malmö tynd og desuden har andre opgaver end at hente pakker ( ... eksamenslæsning ), så vil jeg lige høre jer angående noget hentning af disse her pakker.. Nu har jeg set nede ved min lokale pakke-afhentnings-dame, at de kræver at man fremviser ID hver gang... intet problem der, begge i husstanden har sådan en dims... MEN: ( og her kommer spørgsmålet ) Kan jeg så godt sende min bedre halvdel ned efter det, nu det står i mit navn? Jeg kan ikke huske om vi har gjort det før, men det var ihvertfald inden at de hængte det skilt op med krav om id-korts-visning... Nogen med erfaring?
Rene Larsen Besvaret June 8, 2007 Rapporter Besvaret June 8, 2007 Okay, har lige endnu et pakke spørgsmål :o Jeg har så kørt forgæves efter en pakke, da jeg åbenbart troede at alle vores pakker skal hentes i Malmborgs... men ikke dennne... af underlige grunde skal den hentes ved Posten Företag... Nå, men nu er det jo lidt hot udenfor, og da jeg allerede har cyklet Malmö tynd og desuden har andre opgaver end at hente pakker ( ... eksamenslæsning ), så vil jeg lige høre jer angående noget hentning af disse her pakker.. Nu har jeg set nede ved min lokale pakke-afhentnings-dame, at de kræver at man fremviser ID hver gang... intet problem der, begge i husstanden har sådan en dims... MEN: ( og her kommer spørgsmålet ) Kan jeg så godt sende min bedre halvdel ned efter det, nu det står i mit navn? Jeg kan ikke huske om vi har gjort det før, men det var ihvertfald inden at de hængte det skilt op med krav om id-korts-visning... Nogen med erfaring? Uden at vide hvordan det virker i SE, er det jo sådan i DK at man godt kan få en anden person til at hente ens pakke - hvis bare at vedkomne har en fuldmagt med fra den person som står som modtager på pakken. Om man også kan hente med fuldmagt i SE - I don't know
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu