Mrhard2get Skrevet August 23, 2005 Rapporter Skrevet August 23, 2005 hejsa... jeg har et meget interessant spg. sagen er den at vil gerne låne min brors bil for et par måneders tid. men sagen er den at min bror bor i malmø og jeg bor på fyn. og bilen er på svenske nr plader. er der nogle regelsæt for dette. eller kan jeg låne uden at få problemer med loven.
Persson Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Du kan låne den lige så tosset som du vil, bare du ikke kører rundt i den i Danmark ?!
Guest Supermule Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Ja, bliver du taget i en svensk bil, så vanker der grande bøder... Desuden er det et spørgsmål om det får konsekvenser for din bror rent afgiftsmæssigt, at den kører i DK så længe....
thomas_lund Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Yep - som de andre siger. Du kan låne den og køre alle andre steder end DK.
Mrhard2get Besvaret August 24, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 24, 2005 ok så det betyder at jeg ik kan kære rundt med den i dk. hvis jeg skal have tilladelse til at køre den rundt i dk. kan man så få tilladelse eller er der ingen vej uden om
Guest Trine Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 ok så det betyder at jeg ik kan kære rundt med den i dk. hvis jeg skal have tilladelse til at køre den rundt i dk. kan man så få tilladelse eller er der ingen vej uden om Der er ingen vej udenom. Eneste tidspunkt du lovligt kan køre i den i DK, er hvis din bror sidder ved siden af, og du kører et ærinde for ham.. Og det er klækkelige bøder, vi taler ikke om en plovmand..
Guest jxhab Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Der er ingen vej udenom. Eneste tidspunkt du lovligt kan køre i den i DK' date=' er hvis din bror sidder ved siden af, og du kører et ærinde for ham.. Og det er klækkelige bøder, vi taler ikke om en plovmand..[/quote'] Ja det bliver vel nærmest takseret som snyd med bopælspligt eller sådan noget kunne jeg forestille mig?
Guest Supermule Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Ja med den fokus der er på fuskere herovre, så kunne jeg også godt forestille mig en bøde og afgift i millionklassen.... :(
Nico Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 de har snakket om bøder på 3 gange reg.afgift omkring 900.000.-+ en bøde på 450.000.-så det bliver dyrt for de unge mennesker der bare har en snyde adr.i Sverige og ikke bor der forståligt nok syntes jeg mvh nico
Gio Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 de har snakket om bøder på 3 gange reg.afgift omkring 900.000.-+ en bøde på 450.000.-...Ja...for en bil med en afgift på 300.000 ved indførsel til DK. Kører du dyre vogne (hvilket mange jo gør i SE), så er bøden/registrerings-afgiften endnu større. Eksemplet du har hørt om, lyder som en standard højere mellemklasse-bil...som jo i DK koster en deeeel mere end i Sverige ;)
Nico Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 hej nej jeg kører ikke i nogen dyr bil bare en ford galaxy van så billig bil men de snakker om de unge mennesker der kører på striben med deres fede vogne her i danmark der forligger omkring 600 sager hos det svenske og dansk toldvæsen
Gio Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 ....der forligger omkring 600 sager hos det svenske og dansk toldvæsenHvis man snyder, så skal man ikke græde snot over bagefter at blive taget. Så det glæder mig at der bliver slået hårdt ned på det for tiden. Alt andet gør det sværere for os der holder os til reglerne.
Nils Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 hej nej jeg kører ikke i nogen dyr bil bare en ford galaxy van så billig bil men de snakker om de unge mennesker der kører på striben med deres fede vogne her i danmark der forligger omkring 600 sager hos det svenske og dansk toldvæsen Jeg er så p****træt af at høre den vandrehistorie igen og igen og igen, så hør nu her: Forestillingen om i hundredevis af sager om unddragelse af registreringsafgift svarer ikke til virkeligheden, men stammer fra bevidst misinformation, der er plantet i danske og svenske medier af ToldSkat København. Det lyder skørt, men vi har altså en dansk myndighed, som mener, at den bedst varetager borgernes interesser ved at bagvaske dem. Det har den gjort godt og grundigt, som det fremgår af flere indlæg her, og den generelle talk-of-town. De påstande, jeg fremsætter i det følgende, ville være strafbare som injurier, hvis det ikke lige havde været fordi, de er sande, og de ville i strafferetlig forstand have været ærekrænkende, hvis der havde været ære at krænke: ToldSkat har aktivt og mod bedre vidende udbredt en forestilling om, at folk med adresse i Sverige i stor udstrækning er en flok forbrydere. Dels gennem myndighedens egne henvendelser til pressen og dels gennem udtalelser fra bl.a. direktør Johnny S. Hansen, har ToldSkat København anvendt den særlige autoritet, en offentlig myndighed (indtil videre) har, til at fremkalde den åbentlyst forkerte forestilling blandt befolkningen, at problemet med den pågældende kriminalitet er meget stort, og at der er i hundredevis af sager. Seneste tal jeg har set i en dansk avis er 710 sådanne "sager". Tallet vokser og vokser, der bliver tilsyneladende aldrig afsluttet en sag. ToldSkat København har nu i en lang periode fortalt offentligheden om disse "sager", der "udredes" eller sågar "efterforskes", men i realiteten er der tale om, at man med mellemrum har modtaget lister fra det svenske Skatteverket over folk med svensk adresse, der "ikke opgiver nogen indkomst" i Sverige og "alligevel" har købt "store biler". Alle, der kender minimalt til forholdene ved, at man lige så godt kunne få en liste fra Folkeregisteret over til Sverige udrejste yngre mænd. En mindre del af "sagerne", der "efterforskes" skyldes dog ifølge ToldSkat tip. En dansker der ringer til ToldSkat om en bil med svenske nummerplader bliver i ToldSkats cirkusagtige fremtræden for pressen til en "sag der efterforskes". Formålet med ToldSkats forbavsende bagvaskelseskampagne komplet med talmanipulation og en højt placeret uhæmmet lallelyvende embedsmand, er vel at give indtryk af, at der er en stor operation i gang, og ingen kan vide sig sikker. Sikke et show. Jeg har skrevet til ToldSkat for nogle måneder siden og spurgt, om det ikke er betænkeligt (læs: noget forbandet svineri) med de særlige forpligtelser, som det burde indebære at være en offentlig myndighed at anvende bagvaskelse som kommunikationsværktøj. Direktør for ToldSkat København Johnny S. Hansen giver i sit svar udtryk for, at hensynet til sandt/ikke sandt må vige for det præventive hensyn. Målet helliger midlet, er hans budskab. Hvis man kan få folk til at lade være med at snyde i skat, så spiller det mindre rolle, at hele forestillingen om at være en dansker med svensk adresse bliver inficeret af falske mistanker om kriminelle intentioner. ToldSkat er meget tilbageholdende med at give mig de enkle oplysninger, jeg beder dem om, men det står dog fast, at der er faldet en dom. Altså 1. Hverken navnet på dommen eller et resume, ønsker ToldSkat at videregive. Det fremgår også af brevet, at der er "sket afgiftsberigtigelse af 8 biler". Om det er 8 personer/sager, det drejer sig om, eller det vedrører den nævnte dom, som ifølge medieudtalelser fra Skatteverket vedrører en "bilhandler", har Johnny S. Hansen valgt at lade henstå i tusmørke. I hvert fald må jeg konstatere ud fra de oplysninger, jeg har modtaget for nogle måneder siden, at et encifret antal personer på det pågældende tidspunkt var blevet knaldet efter års intensivt arbejde. I sandhedens tjeneste, Nils
Guest Supermule Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Du er en skattegud Nils.... :)
Malezar Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Er der ikke akt indsigt i sådan en sag? Så burde det være muligt at kontakte KBHs domstol og spørge til alle Told & Skats sager inden for de sidste 2 år? Det er nok mange, men så kan man vel begynde et sted? Jeg havde da ikke noget imod at se en overskrift i medierne "Told & Skat's Mafia Metoder afsløret af Web Portal." :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu