janlunde Skrevet August 24, 2005 Rapporter Skrevet August 24, 2005 Jeg har hørt rygter (ved ikke om det holder vand) om at hvis man overfører mere end SEK 100.000 så risikerer man at skulle forklare de svenske myndigheder hvor de kommer fra? Er der nogle som har erfaringer med dette eller som kan kaste lys over hvilke myndigheder det måtte være. Dette skulle man kunne risikere selvom man har rent mel i posen. Jan Lunde
Guest Supermule Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Nej men de bliver registreret og kommer der for mange af dem, så kigger skatteverket på din indkomst og sammenligner.... :( Beløbet er iøvrigt 25.000 dkk i Dk, før KnoldogSkvat får det at vide....
ulmus Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Jeg har hørt rygter (ved ikke om det holder vand) om at hvis man overfører mere end SEK 100.000 så risikerer man at skulle forklare de svenske myndigheder hvor de kommer fra? Er der nogle som har erfaringer med dette eller som kan kaste lys over hvilke myndigheder det måtte være. Dette skulle man kunne risikere selvom man har rent mel i posen. Jan Lunde Hvis du har rent mel i posen, hvad er så problemet??
Gio Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Der er ikke andet for, end at troppe op nede i Forex i Malmö med alle de sorte penge og begynde at veksle...eller...*ggg* :p
janlunde Besvaret August 24, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 24, 2005 Hmmm nu er der ikke tale om sorte penge! Det er hvide og rene penge efter salg af fast ejendom i DK. Og som nu skal investeres i SWE. Det er min svenske svigerfamilie som advarer for de har erfaring med at myndighederne stikker næsen i store pengeoverførsler ret så ofte. Og det er ret så jobbigt at begynde at forklare op og ned ad vægge og udfylde forskellige formularer, når man nu kan undgå det. Men der er vist ingen der har erfaringer med dette?.....
Gio Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Som andre skriver, så er der ingenting at frygte, medmindre du ikke har rent mel i posen. Hvis du, som mange af os har gjort og gør, overfører eks. 500.000dkr til din svenske konto i.f.m. boligkøb, så er der ingen der undrer sig over det. Det bliver registreret ja - men der sker ikke noget før sådanne overførsler begynder at ske "tit" fra din konto.
Nils Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Hvis man overfører over 110.000 vil man komme til at figurere på en særlig liste i tre år - en relativt begrænset trussel. Bankerne har pligt til at anmelde mistænkelig opførsel f.eks. store udtag/indsætning af kontanter, der kan pege på sorte penge. Den pligt har de haft i en halv snes år, og de er blevet flittigere og flittigere til at efterleve den. Det er Finanspolisen - blandt venner Fipo - der følger op på anmeldelserne. Selv med ren samvittighed er det næppe nogen spøg at havne i Fipos kældre, men Sverige er trods alt i en vis udstrækning et retssamfund.
Mette Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Vi overførte i forbindelse med huskøb ca. 210.000 DKK til Sverige på én overførsel, og vi har aldrig hørt noget fra nogen myndigheder herom.
Nils Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Vi overførte i forbindelse med huskøb ca. 210.000 DKK til Sverige på én overførsel' date=' og vi har aldrig hørt noget fra nogen myndigheder herom.[/quote'] Nej men I står på listen. Er det ikke trygt at vide, at Fipo ved, hvor i bor? :D
Mette Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Hmmm.......synes jeg nu ikke..............burde man ikke have modtaget et brev el. lign. hvor de oplyser om at man er på listen........vores bankkontakt har heller ikke nævnt noget.
Mette Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Hm.......det ved jeg nu, men ikke bør man ikke modtage et brev eller lignende fra en myndighed ? Vores bank oplyste os ikke om det.
Nils Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Hm.......det ved jeg nu' date=' men ikke bør man ikke modtage et brev eller lignende fra en myndighed ? Vores bank oplyste os ikke om det.[/quote'] Jeg overdrev nok lidt for effektens skyld. Registreringen af de store overførsler kommer sikkert ikke uden for banken, før en myndighed eventuelt kræver oplysningerne - og banken registrerer jo under alle omstændigheder kundernes transaktioner. Det, der interesserer Fipo, er den slags transaktioner, der peger på kriminalitet og ikke bolighandler.
alex Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Haløjsa, vi overførte også nogle hundrede tusinde fra DK(Nordea) til S(SEB) - og fik at vide at vi ville få et brev fra national banken, hvor vi skulle fortælle hvad pengene skulle bruges til - det var vist standard procedure når beløbet var over 200-250.000 DKK... Har dog endnu ikke modtaget noget (der er nu gået et år)... Mvh Alex
Kim H Besvaret August 24, 2005 Rapporter Besvaret August 24, 2005 Jeg har checket min svenske selvangivelse - og vejledningen til den ... Heraf fremgår det utvetydigt , at det drejer sig om overførsler på beløb over SEK 150.000 - som de svenske banker skal rapportere til det svenske skattevæsen. Måske skulle jeg også lige oplyse, at den svenske selvangivelse for 2004 indeholdt sådanne rapporteringer - jeg har oplyst at det var min danske opsparing - og jeg har (endnu ikke) hørt mere til det.
Quark Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Det samme sker i Danmark! Da vi boede i Danmark engang, skulle de danske banker også give besked til skattefar hvis det var der skete store transaktioner på dine konto. Det hele startede efter Blekingebanden, har jeg fået oplyst. Så medmindre i er terrorrister, rockere eller pizzabagere tror jeg ikke at hverken den danske skattefar eller den svenske skattefar er interesseret i os! Ikke mere end de normalt er! (Hvilket også er rigeligt) Jeg mener selv, at hvis at, hvis ikke CIA kan finde Bin Laden. Så sæt det danske skattevæsen til det. De finder sgu alle!!!
Gio Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Jeg har på et tidspunkt modtaget et sådan papir, hvor jeg blev bedt om at svare på hvorfor jeg havde fået overført pengene, og hvad formålet var med denne overførsel. Dette undlod jeg. Nok mere af glemsel end så meget andet...*g* Måske "maskineriet" oftere sættes igang, hvis der er tale om større kontante overførsler privatpersoner imellem - og ikke når systemet er klar over at der er tale om penge, der kommer fra "bankens pengetank"!?
Guest Supermule Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Hahahahahahahahahahahahahahahhahaahahahaha Klassekommenter!!!!!! Da vi boede i Danmark engang, skulle de danske banker også give besked til skattefar hvis det var der skete store transaktioner på dine konto. Det hele startede efter Blekingebanden, har jeg fået oplyst. Så medmindre i er terrorrister, rockere eller pizzabagere tror jeg ikke at hverken den danske skattefar eller den svenske skattefar er interesseret i os! Ikke mere end de normalt er! (Hvilket også er rigeligt) Jeg mener selv, at hvis at, hvis ikke CIA kan finde Bin Laden. Så sæt det danske skattevæsen til det. De finder sgu alle!!!
Mr Olsen Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 I forbindelse med mit køb af lejlighed i Sverige samt lidt møbler osv. overførte jeg ca 800.000 kr. til en helt nyoprettet konto hos Nordea i Sverige. Hvorvidt om disse penge figurerer på nogle lister skal jeg ikke kunne sige men jeg har ALDRIG hørt fra nogle som skulle have en forklaring på hvor pengene kom fra!!!
Guest ThomasO Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Da vi købte i Skåne, sagde vores bankrådgiver at vi skulle oplyse hvad pengene skulle bruges til, grundet terror og narkopenge. Men det klarede banken for os, vi blev bare orienteret.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu