Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har fået tildelt et svensk personnr. for en måned siden, men har ikke noget personnrbevis. Får man ikke det? Det er lidt problematisk, når man foreksempel skal hente en pakke ved Posten

Besvaret
....og husk foto' date=' som skal tages lidt fra siden, sådan at et øre er frit. :)[/quote'] Nej jeg troede dog de var gået væk fra den regel generelt. Jeg kan huske de dansk pas regler også var sådan på et tidspunkt.
Besvaret

Nope vi fik "underkendt" et dansk pasfoto af samme årsag. Og der var ingen vej udenom...

Guest Palle...
Besvaret

Og, det koster 300 SEK... Jeg venter også på mit... er træt af altid at diskutere når jeg skal ha' en pakke på posthuset...

Besvaret

Tror ikke det var pga. øret så.. Min kollegas kammerat har et billede i sit pas hvor han laver en grimasse og rækker tunge. Se her fra politi.dk: "Et vellignende brystbillede i halvprofil, sådan at begge øjne, men også højre side af ansigtet er synligt. 35 mm bredt og 45 mm højt. Hovedet skal måle 25-35 mm i højden. Fotografiet skal have en neutral baggrund, være af god kvalitet og være egnet til skanning. Fotografiet må ikke være forsynet med stempler. (...)"

Besvaret

Jamen, nu ER det altså et svensk ID-kort, der er tale om og der skal øret være frit. Grunden er, vores øren er ligeså forskellige som vores fingeraftryk, forklarede fotografen mig, da jeg fik lavet mit. Jeg fik også underkendt et dansk pasfoto.

Guest Palle...
Besvaret

Helt enig med Ulmus... (utroligt men sandt) ...for et SVENSK ID kræver det at højre øre kan ses....

Besvaret
Jamen' date=' nu ER det altså et [b']svensk ID-kort, der er tale om og der skal øret være frit. Grunden er, vores øren er ligeså forskellige som vores fingeraftryk, forklarede fotografen mig, da jeg fik lavet mit. Jeg fik også underkendt et dansk pasfoto.
Nå jaja godt ord igen, jeg ved godt der var tale om et svensk id-kort, men det var en kommentar til moerkes kommentar, som jeg måske misforstod for at være omkring de danske pas fotoregler.
Besvaret

Tak for alle de gode råd venner!! Har forstået det med pengene det ene øre osv! Men der er ingen der har fortalt mig.......... HVOR FÅR JEG KORTET!!??? er det stadig det i banken vi snakker om? Det kan sgu da ikke passe det svenske samfund giver mig et personnr, men intet hvor nummeret står på?? Underligt????? .....Hmm....Hmm..... Meget mystisk!!

Besvaret
Tak for alle de gode råd venner!! Har forstået det med pengene det ene øre osv! Men der er ingen der har fortalt mig.......... HVOR FÅR JEG KORTET!!??? er det stadig det i banken vi snakker om? Det kan sgu da ikke passe det svenske samfund giver mig et personnr, men intet hvor nummeret står på?? Underligt????? .....Hmm....Hmm..... Meget mystisk!!
Nej du får ikke et personnummerbevis a'la et gult sygesikring eller de gamle grønne papirbeviser. Jeg har personligt intet bevis på mit svenske personnummer eller bopæl. Det strandede ligesom da vores foto blev underkendt. :flov: Du kan bestille et personnummerbevis via skatteverkets hjemmeside, det er bare et papir med dine data. Det er typisk sådan et de beder dig om at vedlægge diverse ansøgninger. Du skal sikkert bruge sådan et for at få et ID kort... Hvis du ikke selv kan finde det på skatteverkets side så skriv lige igen, så kan det være jeg kan finde det igen. AH jeg keder mig vist idag.. her er linket. Et stykke nede står der ID-Kort det bestiller du bare så kommer det i din postkasse. http://www.skatteverket.se/servicetjanster/shop/index_personbevis.html
Besvaret

Hmmm.... Måske er det billigere og lettere at gå ned og få lavet et svensk kørekort?? Er der nogen der har tænkt på det? Mon ikke det svenske personnr er derpå?

Besvaret

Mener man skal have boet i Sverige i 6 måneder for at kunne få lavet det om.... hvilket lige minder mig om jeg selv skal til det , så det danske ikke bliver klippet med de nye regler.....

Besvaret
Hmmm.... Måske er det billigere og lettere at gå ned og få lavet et svensk kørekort?? Er der nogen der har tænkt på det? Mon ikke det svenske personnr er derpå?
Jo men det koster også lidt penge at bytte kortet, men skal du alligevel have det byttet så slipper du jo for den ekstra udgift. Har ikke hørt om 6 mdr reglen... Som jeg forstår det er et kørekort ligså gyldigt som et ID kort. Hvis bare det er svensk altså..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...