Jump to content

Recommended Posts

Guest carspar
Besvaret

Ja de bruger mest visa eller master kort. Der er adgang fra alle kortläsere til at se om der er däkning på kortet, så der er ikke muligt at lave overträk som på träkke over, med mindre man kan finde et sted hvor de har en manuel betjening af kortet (livsmiddel osv.) Det koster 75 öre (svenske) for hvert träk på kortet (svenke kort) og 2.75 skr for hvert träk på et udenlansk kort, men det betaler butikkerne med mindre at de skilter med det (dette er et lovkrav for at träkke gebyret)

Guest Palle...
Besvaret

Og, iøvrigt er det en pestilens at man ikke kan bruge Visa i dk. Det er i 99% af tilfældende kun Dankortet der kan bruges

Guest carspar
Besvaret

Ja det er forbandet irriterende, så jeg har 2 gange forladt en indköbsvogn i Bilka fordi jeg ikke kunne bruge et internationalt kort. Jeg ville fan'me ikke gå ud for at häve penge og gå ind igen og hente mine vare. Danmark skal passe på ikke at lukke sig for meget inde.

Besvaret
Ja det er forbandet irriterende, så har er 2 gange forladt en indköbsvogn i Bilka fordi jeg ikke kunne bruge et internationalt kort. Jeg ville fan'me ikke gå ud for at häve penge og gå ind igen og hente mine vare. Danmark skal passe på ikke at lukke sig for meget inde.
Helt enig, politikerne snakker og snakker om at DK ligger i front på det internationale marked - hvor, i Brovst ? ....... :flov:
Guest Supermule
Besvaret

Hvorfor lige i Brovst??? Er der ikke Jammer nok oppe i bugten der??? ;) Jeg er også en "smule" irreteret over at man ikke kan bruge sit VISA i butikkerne... Det kan man sgu alle andre steder i EU, så det er helt sort...

Besvaret

Men det er jo butikkernes egen fejl af de ikke tager imod visa kort. Men jeg finder det ret underligt at store butikker som BILKA ikke tager visa kort men istedet ofte har en pengeautomat i nærheden.

Guest Supermule
Besvaret

Så tjener bankerne jo penge... Der ryger lige x antal % af det samlede beløb på i gebyr... :(

Besvaret
Ja det er forbandet irriterende, så jeg har 2 gange forladt en indköbsvogn i Bilka fordi jeg ikke kunne bruge et internationalt kort. Jeg ville fan'me ikke gå ud for at häve penge og gå ind igen og hente mine vare. Danmark skal passe på ikke at lukke sig for meget inde.
Jeg havde faktisk den samme i en ICA Maxi... "Endast Online" sagde automaten - deres online system var nede så de ville kun acceptere svenske kort... *gab* Så kunne man fistre rundt for at finde en automat....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...