Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu er det sådan at vi gerne vil have de danske kanaler på parabolen. Er der nogen som har dansk Canal Digital eller Dansk Viasat her i Sverige? Vi ved ikke helt om det kan lade sig at gøre. Men kan det ville det være at foretrække.

Besvaret

Officielt kan du ikke bo i Sverige og få et dansk Canal Digital kort. Uofficielt kan din danske familie/venner have et kort og låne det ud til dig. Har din sat box så 2 kortlæsere med Conax, så er der rent teknisk ikke et problem. Vi har et svensk Canal Digital kort og et dansk "udlånt" af svigermor. Desværre kan vores reciever ikke decode samme sat igennem 2 kort - så jeg må manuelt ind og angive hvilket kort skal benyttes. Men derudover er der ingen ko på isen. Har man et svensk Canal Digital kort, så kan man tilvælge nogle af de danske kanaler i en speciel pakke. Men det er kun 3-4-5 danske kanaler.

Besvaret

Intet problem har lige sat Parabol op her midt i City til viasat, så kan nemlig se fodbold iaften og dk fodbold i weekenden. Dejligt. Har forresten et kombikort (guld) med min svorger, kan anbefales hvis i kender en i DK der med på ideen. Dvs at vi har 2 Guldkort og 2 bokse på et abonnoment, det er billigere i længden. Men giver nemlig kun 100kr ekstra om måneden for det sidst Guldkort. Men hold det lige hemmeligt :-) Gert

Besvaret

Takker for svarene. Nu skal svigermor så bare lige overtales ;o) Men hvad er så bedst Canal Digital eller Viasat. Super ligaen, fortsætter den på 3+ til næste år eller overtager dr1 og tv2 det? Det er sådan set den eneste grund til, at jeg hellere vil have tv3 og 3+ end tvdanmark, kanal5 og Discovery. Hel vildt øv at sidder og høre landskampen på p3 her på nettet. Ville meget hellere kunne se den i tv.

Besvaret

Hej Tim Min svorger og jeg satte den op, første gang overhovedet vi har gjort det, men min svorger hvad også lånt en parabol tester af en han kender i Jylland, så det gik som smurt vi havde signal med det samme selv om parabol sidder bag ved et vindue på altanen. Jeg vil nok anbefale ar du gør det samme, det må være muligt at låne/leje dette mini tv/apparat et eller andet sted. Jeg tror ikke jeg er dygtigere end dig til at finde signalet, det kan også være vi bare var heldige. Ellers findes der en del parabol forhandlere i Malmø, der må være muligt at lave en handel med dem. P.s min skærm er forresten 40cm, det mindste ham jeg købt den af ville anbefale, hvis billedet skulle være i orden. Gert.

Besvaret

Hej Hej med jer. Så fik jeg signal på... Efter at have rodet med det i nogle timer kom der pludselig signal på.. nu skal jeg så blot have den fin indstillet så jeg får et godt signal. Hvad ligger jeres signal styrke ca på. ?? Mvh Tim

Besvaret

Det kan du ikke regne med. Hvis der er billede på er det fint. For enten er det der, ellers er det ikke. Er det svagt kan du have problemer i dårligt vejr. Men find stedet for du har det max. Med min Nokia reciver var signalet på 37% og med min Force ligger det på 71% og det er uden jeg har ændret ved parabolen. Nogle recivere måler det i db.

Besvaret

Jeg har 100 % på alle mine 4 hoveder men har også valgt en større parabol. Jeg har hele tiden haft Canal digital da de gav det bedste tilbud på receiveren da jeg dengang købte det hele. Nu har jeg lige fået mig sådan et viasat tilbud til 199 kr pr måned( + alt deres fis med kortafgift osv osv) for jeg kunne sgu ikke helt undvære TV3. Canal digital opfylder alle vores behov for dansk, undtagen TV3. De har jo lige fået (hvis det er relevant) disney channel også. Er man til Golf er det jo viasat med sport kanal 1 der er vigtigt. Digitals sports kanal er ikke så meget værd syntes jeg. Så når de 12 måneder udløber skifter jeg til viasats grundpakke til 99 kr og har så min store pakke hos canal digital.

Besvaret

Vi har den store canal digital family pakke, og er glimrende tilfredse. Der er alt hvad der skal være - vi er ikke sports interesserede, og vi kan godt undvære at se Robinson på TV3. Filmudbud er OK, masser af børne TV og Discovery som vi er blevet storforbruger af.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...