Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle Jeg vil med denne tråd opfordre folk til at komme med facts omkring hvad der er bedst at have, dansk eller svensk pap. Hvilke regler gælder ved svensk pap og hvornår slår hammeren på svensk? Samtidigt kunne jeg også godt tænke mig at vide om svensk pap i danmark kun udløser en bøde i DK eller om man skal i igennem vridemaskinen på en eller anden måde. Kører ikke selv mere end max 20% for hurtigt (dog holder jeg hastigheden pænt ved skoler). Var selv ude for noget ubehageligt her i går på vejen. Jeg kørte ind i en bil med mellem 5-10 km i timen efter vi havde holdt i kø, og efter vi havde delt telefonnumre og navne gik vi hver til sit, uden nogen skade overhovedet på deres bil. Efter hændelsen blev jeg ringet op af Ringsted politi, at jeg var lige ved at få et hak i kortet pga "ulykken". Har egenligt aldrig kørt ind i folk før, men jeg tror gerne jeg vil slippe for at få et hak i pappet for et lille ubetydeligt uheld. Skal man skifte til svensk?

Besvaret

Hvis du kører op i forankørende, så tangerer det "ikke nok afstand". Så det ville normalt blive til et hak i pappet. Men da der jo nok ikke var andre vidner end jer to, og ikke politi på - så kunne de jo ikke så godt bare tro på ham du kørte op i. Derfor slap du nok.

Besvaret

Eller også var jeg uopmærksom mens hun slog bremserne i foran en forskrækket cyklist. Anyway.. Det lyder lidt sikrere at have et svensk kørekort da man ikke får et hak i kortet for et lille uheld. At kortet ryger ved 140 i sverige har jeg det helt fint med. Kører alligevel aldrig den hastighed.

Besvaret
Og det er også kun 1 mdr man ikke har det... ikke 3 år som i DK
Hehe.. Nej - men i DK skal man gøre det 3 gange for hammeren falder :) Hvad mon der sker hvis man bliver taget 3 gange i SE inden for 3 år fx?¿

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...