Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har længe har et problem som irriterer mig en del. Mit net virker fint når jeg er hjemme og jeg kan både sende og modtage mails. MEEEN Hver gang jeg tager computeren med til DK og trykker send/hent går det galt. Jeg kan godt modtage mails, men når den prøver at sende skriver fejl. Og altså når jeg så logger på hjemmefra, kan jeg så sende den mail som stadig ligger uafsendt i udbakken? Nogen er forklare hvad der går galt, eller nogen som endda også kan afhjælpe mit problem.

Besvaret

Er ikke den store edb-haj, men det skyldes sikkert den e-mail server der er knyttet til din e-mail konto. Hvis du eksempelvis har en konto hos Telia skal du logge på en Telia-forbindelse for at kunne sende.. At modtage plejer ikke at være noget problem. Der findes sikkert en måde at omgås dette, men ved ik hvordan...

Besvaret

Du kan altid hente e-mail fra din konto uanset om du er hjemme eller ude, men du kan ikke altid sende e-mail. Du skal nästen altid skifte udgående post i dine e-mail konto indstillinger til den udbyder du er på når du sender. Feks på bredbåndabolaget er jeg på "smtp.bredband.net" men den må jeg skifte når jeg er ude. Når jeg er (kan kun sende post herfra via denne) på bredbåndsbolagets "smtp.bredband.net" herhjemme så er det fordi Bredbåndsbolaget vil kontrollere at jeg ikke sender spam ud fra deres net. Det samme har de fleste civilicerede udbydere. I Danmark hedder TDC's vist nok "smtp.tdc.dk" men jeg er ikke helt sikker.

Besvaret

Den nemme løsning er at anskaffe dig en gmail konto eller lignende, og så tilknytte den som smtp server i stedet for den normale fra Telia. - så kan du sende uanset hvor du er henne i verdenen... fungerer upåklageligt! :th2:

Besvaret

Det var mere for at undgå at bruge en hotmail eller lign. Kunne være perfekt hvis jeg kunne beholde min mailadresse. Som jeg læser det skal jeg bare skifte til fx.smpt.mail.dk når jeg er i dk. Så skulle det virker. Nu er jeg ikke i DK for at kunne teste det. Men håber det virker. Mange tak for hjælpen indtil videre.

Guest Supermule
Besvaret

Som sagt er det din udgående SMTP server den er gal med. De fleste udbydere har nu lukket for port 25 og bruger port 26 istedet. Det er for at undgå afsendelse af spam... Hør de enkelte hvor de har deres opkobling fra og brug så deres SMTP server. Så virker det... Dog har jeg fundet et hul, men jeg siger ikke hvor... ;)

Besvaret

Du behøver ikke at bruge web mail eller lignende.... Hvis du bare sætter dit mail program op til at hente på din normale konto, men afsende via eks. Gmail. Ved Gmail skal du bare oprettes, her er der så en guide i hvordan du sætter div. mail programmer op til at hente mails direkte uden at skulle logge på webmail. - her snupper man så bare vejledningen i smtp, med server, port osv. Og så kører det.... du modtager med din normale mail konto og sender via Gmail..... Det fungere perfekt!

Guest Supermule
Besvaret

Det virker ikke på nye konti oprettet på Gmail... De kører nu med authentication på deres SMTP...

Du behøver ikke at bruge web mail eller lignende.... Hvis du bare sætter dit mail program op til at hente på din normale konto, men afsende via eks. Gmail. Ved Gmail skal du bare oprettes, her er der så en guide i hvordan du sætter div. mail programmer op til at hente mails direkte uden at skulle logge på webmail. - her snupper man så bare vejledningen i smtp, med server, port osv. Og så kører det.... du modtager med din normale mail konto og sender via Gmail..... Det fungere perfekt!
Besvaret

Ret kort (på alm. dansk): pop3/imap4 er din "postkasse" hos en udbyder smtp bruges til transport/afsendelse af email. For at undgå misbrug begrænser Internet udbyderne adgangen til deres smtp servere, så de kun kan bruges fra udbyderens eget net. (Lidt som, hvis tilfældige folk tager genvej igennem en privat have. Uønsket trafik) Derfor kan man fint have sin "postkasse" med. Blot man skifter smtp server. Nogle eksempler: Bredbandsbolaget smtp.bredband.net Telia SE smtp.telia.se HSB Bolina mail.bolina.hsb.se Comhem mail-comhem.skanova.net Telia DK smtp.telia.dk Cybercity smtp.cybercity.dk Tiscali smtp.tiscli.dk TDC smtp.mail.dk Tele2/Uni2 smtp1.tele2.dk,smtp2.tele2.dk eller smtpserver.swip.net Alt andet med porte osv. Har intet med dette at gøre, glem det.

Besvaret

Så fik jeg også svare fra Telia. Havde nu ikke regnet med det. Anledningen det är så är för att du måste skicka epost via din internet-leverantörs mailserver. Telias mailserver är mail1.telia.com alt.tivt. mailout.telia.com. Den fungerar dock bara när du är ansluten på en telia-anslutning. Dvs. att när du är i Danmark så måste du skicka via den internetleverantören i danmark:s, mailserver. Med vänlig hälsning David Nilsson Telia Kundtjänst/Support Men mange tak for hjælpen alle sammen. Så når jeg kommer til DK i morgen og skal sende en mail, skifter jeg bare i egenskaber, Konti og retter mailserver til smpt.mail.dk Det hjælper ikke noget bare at hakke af i feltet : Min server kræver godkendelse ????

Besvaret
Det virker ikke på nye konti oprettet på Gmail... De kører nu med authentication på deres SMTP...
Brian, de fleste mail programmer kan uden problemer håndtere authentication både for pop og smtp server. - så det er jo bare at indtaste de oplysninger du alligevel får når du opretter kontoen. Som sagt så virker det perfekt.
Gmail' date=' kræver man er "inviteret"[/quote'] Hvis der er nogen der mangler en invitation kan det også klares.... bare send en pm med en mail adresse jeg skal sende invitationen til.
Guest Supermule
Besvaret

Har prøvet med 2 af mine Gmail konti.... Den går ikke mere...

Brian, de fleste mail programmer kan uden problemer håndtere authentication både for pop og smtp server. - så det er jo bare at indtaste de oplysninger du alligevel får når du opretter kontoen. Som sagt så virker det perfekt. Hvis der er nogen der mangler en invitation kan det også klares.... bare send en pm med en mail adresse jeg skal sende invitationen til.
Besvaret

Mærkeligt... Jeg sider pt. ved min private pc. i dk, og har lige brugt det :rolleye: Desuden er det den eneste løsning jeg bruger på samtlige mails, uanset om jeg er der hjemme eller i dk. Tror du ikke det er opsætningen i dit mail program der halter.....

Besvaret

Hvis du kører WinXp, kan du installere en mindre udgave af internet information servicen, og den giver dig en SMTP service, du så kan sætte op. Dvs du sætter din egen maskine til at være SMTP outgoing. Vær OBS på at det kan gå MEGET galt hvis du bliver virus inficeret.

Besvaret
Hvis du kører WinXp, kan du installere en mindre udgave af internet information servicen, og den giver dig en SMTP service, du så kan sætte op. Dvs du sætter din egen maskine til at være SMTP outgoing. Vær OBS på at det kan gå MEGET galt hvis du bliver virus inficeret.
Det hjælper ikke hvis udbyderen har spærret port 25, hvilket efterhånden næsten er standard.
Besvaret
Det hjælper ikke hvis udbyderen har spærret port 25' date=' hvilket efterhånden næsten er standard.[/quote'] Bostream/Bredbåndsbolaget (BBB) har åben for port 25. Siden Bostream blev overtaget af BBB er der dog kommet lidt ændringer, men hvis disse sættes op i e-mail-serveren fungere det fint. Min e-mail-server kører perfekt og der kommer både mails frem og tilbage :th2:
Besvaret
Har prøvet med 2 af mine Gmail konti.... Den går ikke mere...
Kan sige at jeg også hiver mine gmails ned med outlook... Så det er ren opsætning der gør at det ikke lykkes..!! Gmail kører med SSL som er secure sockets layer og bruger derfor andre porte end normalt.. For udgående mail bruges port 465 og for indgående mail bruges port 995 begge med SSL sat til. Outlook klient: Outgoing: smtp.gmail.com port 465 + SSL Ingoing mail: pop.gmail.com port 995 + SSL Gmail: Så skal man ind på http://gmail.google.com og tillade pop3 under settings -> Forwarding and POP. Under pop menuen skal man enable pop... Tryk nu på modtag og send og du har dine mails fra din Gmail :D:D
Besvaret
Det hjælper ikke hvis udbyderen har spærret port 25' date=' hvilket efterhånden næsten er standard.[/quote'] Jeg har så aldrig oplevet at en ISP lukker for port 25. Vil de forbyde folk at sende emails? Flytte SMTP til en anden port? Og hvor henne i deres systemer lukker de port 25? Du ved en masse ting Steen, men det her er nok en røver. ;)
Besvaret

Problemet er netop, at folk sætter en postserver op - men ikke véd en dyt om hvad de har med at gøre, så denne postserver er ikke konfigureret korretkt, og dermed åben/brugbar for alle som udgående postserver. Dette bliver hurtigt opsnuset af diverse spam-idioter m.m. Og pludselig bliver der læsset tonsvis af spam igennem din postserver - og dem der brokker sig over at modtage denne spam, kan se at den kommer fra dig. Og så står du med skraldet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...