Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu er det simpelthen for meget! , jeg bor i almvik, axel danielssons väg lige for foden af højhusene på serangatan.. min bil holder på den åbne parkeringsplads.. gentagende gange er jeg kommet ud til min bil hvor sidespejlet er "flået" eller "sparket" af.. det er pisse dyrt at få lavet igen. Jeg har tidligere ringet til politet hvor jeg har set nogen løbe rundt mellem bilerne dernede, politet tager det meget seriøst og kommer temlig hurtigt, men desværre altid for sent til at fange nogen.. :-( Her i fredags, så mig og min bror (fra vores altan) 7-8 unge mennesker som brugte bilerne som trampolin, og jeg mener virkelig trampolin, hvor de kravlede op på taget af dem og stod og hoppede. Så vi tænkte nu må vi sgu gøre noget, så vi løb ned på parkeringspladsen i fuld fart, desværre for os så, så de os i god tid og nåede at komme op på deres cykler.. vi løb efter dem et godt stykke og jagtede dem rundt mellem højhusene ved serangatan.. .Så fandes tæt på vi fangede en af dem, men det er ikke så nemt når vi kun er 2 og de er 7.. jeg er helt sikker på at der er ikke noget som hjælper på et problem som en god gammeldags røvfuld.. hvis politet fanger dem sker der alligevel ikke det helt store.. nu er selvtægt jo ikke noget man må, men nu skulle jeg bare have afløb for alt den ærgelse jeg har haft med forsikring og selvrisiko og uventet udgifter som jeg godt kunne have været for uden.. og når Så jeg siger bare.. hvis der er andre som har tænkt på samme, så ring gerne til mig, jeg er frisk på at hjælpe til med at tage fat i dem, hvis man kan nå at fange dem i tide. :-/ Jeg ved at hærværk på biler er et meget stort problem i det område her (og for den sags skyld også mange andre steder i malmö).. I må undskylde mig lidt rasende indlæg, men nu ville jeg lige dele min frustration med jer andre. :-)

Besvaret

Har også selv for en uge siden oplevet at få indbrud i min bil. ikke skide sjovt at komme ned til kl. 6 om morgenen.. For så derefter at blive behandlet som en kriminel af ens forsikringsselskab!!!

Besvaret

Hej Birkster kan godt forstå din frustration :scared: Da vi boede inde i Malmö havde vi også indbrud i stort set alle de biler vi har haft. Det værste var dog at engang vi fik stjålet et anlæg..... Der fik vi selvfølgelig et nyt og ja lad mig sige det sådan, det var væk samme dag det blev sat i, vores forsikringsselskab var ikke super glade for os. Surt show, hvad enten det er inbrud eller hærværk, så koster det jo alt sammen. Ærgeligt at så mange mennesker ikke har respekt for andre folks ting. Smil fra Christina

Guest Supermule
Besvaret

Go get them an then call me.... i eat children for breakfast....and lunch.... ;)

Besvaret

Jeg bor også selv i det område. Jeg har ikke rigtig set noget "galt" over hvor jeg bor, jeg kan se lige ud på p-pladsen osv. har en enkelt gang set en bil som havde haft indbrud ellers ikke noget de 2 år. Men det er vidst meget forskelligt for p-pladserne i området. Fandme ærgeligt i ik fik fat i bare en af dem. Var det "nordiske" folk eller import varer ? /Tommy

Besvaret

Dem jeg så lignede alle sammen arabere, men det er ikke ensbetydende med det konsekvent er arabere som altid gør skaden. nu går vi heldigvis en tid i møde, hvor det er for koldt for dem at være ude om aftenen, så noget af problemet løser nok sig selv over vinteren.

Besvaret

Jeg forstår til fulde jeres frustrationer...men at gi´ dem én på lampen løser nok ikke nogle problemer. Så tror jeg nok bare der kommer flere problemer, da de jo nok vil hævne sig...og de finder sikkert hurtigt ud af hvilke biler "tæskeholdet" kører i. Desuden kan der ske så mange andre ting, når klikerne snakker sammen, og lige informerer om at "dem der mulede" os bare skal fryses ud, og ha´ så mange problemer som de nu engang kan få. Jeg tror, desværre, kun politiet kan gøre en forskel. Eller også skal jeres biler i aflåst garage. Selvtægt er ikke vejen frem - selvom jeg også ville blive meget grum i knytnæven, hvis en eller anden brugte min bil som trampolin.

Besvaret

Det har du nok desværre ret i, pointen er bare at selvom politiet tager fat i dem, sker der ikke så meget i sagen, da de er for unge til at blive straffet. self. har forsikringen så et sted at sende regningen hen.. men alligevel.. Der er jo en risiko for de hævner sig, men at se dem hoppe på bilerne dernede på parkeringen fik lige blodet til at koge over i mig og min bror.. det var damn tæt på vi havde fået fat i en af de lømler ;-/ Politiet reagerer temlig hurtigt i malmö, tidligere har de været på pletten i løbet af ganske få minutter, men desværre ikke tids nok.. så til slut her kan jeg kun opfordre til at man (hvis man ikke selv vil tage affærre) så ringer til polisen, også så der kommer noget fokus på problemet i området.

Besvaret

Tja jeg ville nu nok også have reageret som i gjorde....hvis der var nogen som hoppede på min bil.... tja så ville jeg nok også hoppe lidt på ham indtil han fattede at det gør man ikke.....

Besvaret

Stadig meget forståeligt...men han får en bøde for at ødelægge en bil - du får en dom for vold, og muligt ophold på den svenske skatteborgers regning. Læs: Det er ikke det værd...desværre.

Besvaret

køb et kamera med en kraftig zoom funktion, og så tag nogle billeder af dem og giv dem til polisen når de kommer, så kan de tage fat i dem næste gang de møder dem, har personligt brugt kamera tricket et par gange

Guest michaelbo
Besvaret

jeg tror desværre der kun er en løsning: Flyt Du bor i et nabolag der tilsyneladende er præget af , indbyggere med en alternativ tilgang til opdragelse, forståelse for ejendomsret, respekt for andre osv. osv Hvis du lægger dig ud med de lømler så kan jeg forsikre dig for at så får du først problemer, GRANDE problemer. Det er muligt at de ikke selv endnu er blevet et bundt forhærdede kriminelle, men det er deres fætre og store brødre og de vil skide på om de skal sidde i 3 - 5 for uagtsomt, eller vold med dtf. for at forsvare familiens ære fordi du uddelte en fortjent røvfuld. Lad være med selvtægt.. Du har mere at miste end de har, du er (forhåbentlig) hæmmet af din opdragelse og derfor bliver du den mindste i det spil.

Besvaret

Desværre så har Michaelbo jo ret, problemet syntes at være over det meste af malmö, nogen steder self. mere udsat end andre. Almvik hvor jeg bor, har i ældre tid (har jeg fået fortalt af en svensker som bor i området) været temlig slemt, det er dog heldigvis blevet bedre efter der er kommet flere danskere til området (sagde han), det skal nok ikke være nogen hemmelighed, at området omkring lindängden (bagved og længere nede) er temlig belastet og der ofte er en del uroligheder der, at det så fra tid til anden kommet over til Axel Danielssons väg hvor jeg bor, er ret kedeligt syntes jeg, men ikke noget jeg kan gøre så meget ved andet end at ringe til politet når jeg ser noget jeg ikke er tilfreds med, og skulle jeg tilfældigvis fange en på fresk gerning, kan jeg jo tilbageholde personen (til politiet kommer) istedet for (selvom jeg har lyst) give ham en røvfuld af olpympisk karekter. :-/

Besvaret

Hvorfor ikke hellere gå den anden vej rundt. Jeg har med succes engang "ansat" de unge der lavede ballade. Jeg gav dem "løn" for at holde øje samt rydde op. Det blev gjort temmelig klart at der ikke var tale om penge for at de ikke skulle lave ballade, ej heller var det dem der var de mistænkte blev de fortalt. Ofte er det børn med dårligt stillede forædre der ikke selv magter at opdrage eller give deres børn værdier i livet. Møder de had og foragt fra alle voksne bliver det ikke bedre.. I kan ligeså godt indse at det er en umulig opgave at ændre på det faktum at der bliver lavet hærværk, ikke kun i malmö, og ikke kun på biler. I kunne eventuelt også skillinge sammen til at sætte ekstra lys op på pladsen, evt også overvågningskameraer. "Jo større våben politiet har, jo større våben kommer forbryderne med" så drop det med hævn og tæsk og det andet.

Besvaret

Ja, eller en helt tredje: Jeg synes bare I skal rende ned på p-pladsen og kramme dem allesammen. De lider tydeligvis af kontaktbesvær, og når der endelig kommer en voksen, der vil kendes ved dem, indser de helt sikkert at de er ude på et skråplan - og skynder sig hjem og laver deres lektier i stedet! Kram er vejen frem!! :love2:

Guest Supermule
Besvaret

Homer.... Gå ind og kram din bamse istedet.... Og så lad os andre om at kramme "fremmede" mennesker.... ;) Til orientering er det umuligt at spore skudskader, når afstanden til "target" har været større end 400m. Til information kan http://www.sauer-waffen.de/index.php?id=sauer〈=en levere en løsning med nato kaliber og en præcision på 1/2 tomme på 1000m. Jeg går ikke en for selvtægt, men har man "jagttegn" skal man bruge det året rundt for at holde det ved lige....

• 1 month later...
Besvaret

Det virker som om der er mange herovre, der simpelthen ikke har ret mange penge i hverdagen. Bilindbrud er vist den store dille i Malmö, fik jeg at vide af en lokal automekanikker. Faktisk en af Sveriges værste byer. Surt med det hærværk for der er vist kun en ting at gøre, nemlig at flytte til et område hvor man kan være i fred. Vi er så heldige at have kælderparkering, med kun 70 biler som SKAL ejes af folk der bor i ejendommen, der sker aldrig noget. Jeg bor i City, og vi har porttelefon og låste låger m.m. Men vi har fået indskærpet at "ungdommer" har forsøgt at trænge ind i gårdspladsen sikkert for at lave hærværk eller stjæle cykler. Beboerforeningen har ihvertfald taget det meget alvorligt, og man må IKKE lukke nogen ind/holde lågen for folk, så man skal selv anvende nøglen i lågen. Disse lømler er også set stikke krogede pinde m.v. ind igennem lågen, for at ramme åbningskontakten, så de kan komme ind. Uden held ... tsk tsk... Skægt nok har vi tit fået at vide de er glade for, at der flytter så mange danskere ind i ejendommen. Godt vi bor i et fort, skal vi flytte hedder det Vellinge - det er helt sikkert.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...