Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Jeg har tænkt mig at få en pendler-brobizz når jeg flytter til sverige og kom til at tænke på hvad der sker, hvis man bruger færre end 50 overgange på en måned. Bliver de overført til næste måned, betaler man mindre eller er de bare tabt? Jeg har prøvet at kigge på www.oeresundsbroen.dk, men jeg synes ikke det står nogle steder.

Besvaret

De er tabt og du kan kun träkke de overfarter, du har kört, fra i skat så det rammer to gange!! Det er jo det danske skatteväsen.

Guest Supermule
Besvaret

Ja men de ville tabe en sag i retten på den... Du har betalt for 50 og bruger du dem ikke kan de ikke anses for tabt. Så skal du ha' penge retur... Det er min klare holdning...

Besvaret
Ja men de ville tabe en sag i retten på den... Du har betalt for 50 og bruger du dem ikke kan de ikke anses for tabt. Så skal du ha' penge retur... Det er min klare holdning...
Det er også MIN klare holdning at JEG ikke skal have bøder ved trafikforseelser ol, men blot en løftet pegefinger. Der er bare det, ingen af os kommer ret langt med det ;)
Guest Supermule
Besvaret

¨Nu tager jeg udgangspunkt i købeloven... Du har betalt for 50 ydelser. Du har kun brugt 40... Ergo har du betalt 10 ydelser for meget. Det er simple regler for køb. Man kan ikke anse de ubrugte ture som tabt, idet de jo skatter dig af de brugte ture og ikke de 50 som du jo har købt.... Så jeg er HELT overbevist at kommer den i retten og vender, så taber Øresundsbroen den klart...

Besvaret

Du KAN køre over 50 gange for dette beløb. At du så vælger IKKE at gøre det, skal Öresundsbron vel ikke hænges op på? Hvis i føler jer snydt, så vend ude ved Bunkeflo, og nap en ekstra tur over. Især solnedgangen er smuk fra broen.... :)

Besvaret

Ellers må man jo brokke sig til sin lokale politiker.. evt. vende det med forbrugerstyrelsen til at starte med - men jeg når nu nok at bruge alle mine 50 ture hver måned, så det bliver nok ikke det store problem

Besvaret

Ok, Brian fint resonnement.. Vil de sige at alle med månedskort til S.A.T.S. kan bede pengene tilbage hvis de ikke lige når forbi en måned??

Guest Supermule
Besvaret

nej for der har du fri træning.... det har du ikke på broen... Kunne du køre ubegrænset var der jo ikke noget problem. det ville også gøre skatte spørgsmålet MEGET mere enkelt. Her køber du en ydelse som du ikke udnytter fuldt ud og kan derfor kræve dine penge retur. Svarer lidt til et klippekort hos DSB. De ubrugte klip får du refunderet....

Ok' date=' Brian fint resonnement.. Vil de sige at alle med månedskort til S.A.T.S. kan bede pengene tilbage hvis de ikke lige når forbi en måned??[/quote']
Besvaret

...eller hvis man bider på SPIS SÅ MEGET DU KAN FOR 50 KRONER, og så bagefter egentlig godt kunne spise en lille smule mere, så skal man have en femmer tilbage eller hva?.

Besvaret
¨Nu tager jeg udgangspunkt i købeloven... Du har betalt for 50 ydelser. Du har kun brugt 40... Ergo har du betalt 10 ydelser for meget. Det er simple regler for køb. Man kan ikke anse de ubrugte ture som tabt, idet de jo skatter dig af de brugte ture og ikke de 50 som du jo har købt.... Så jeg er HELT overbevist at kommer den i retten og vender, så taber Øresundsbroen den klart...
Når man nu kun kører på arbejde ca. 22 dage om måneden, trækker man jo kun bro-/kilometer fradrag fra 44 gange. Alt andet vil jo værre skatte fusk ;) Også selvom du har købt 50 turer.
Guest Supermule
Besvaret

Nej for du får ikke tilbuddet om at køre så meget du vil for 2500... Du får jo "kun" 50 ture....

Besvaret
Når man nu kun kører på arbejde ca. 22 dage om måneden' date=' trækker man jo kun bro-/kilometer fradrag fra 44 gange. Alt andet vil jo værre skatte fusk ;) Også selvom du har købt 50 turer.[/quote']Præcis... Kan jo godt være skattefar bliver lidt mistænksom, hvis du hvér måned har 25 arbejdsdage *lol*
Besvaret
Nej for du får ikke tilbuddet om at køre så meget du vil for 2500... Du får jo "kun" 50 ture....
Der er en uudnyttet del af tilbuddet, men det har du selv valgt. Du kan også købe fire liter letmælk og så kun drikke tre. Det er da ikke købmandens skyld. :)
Guest Supermule
Besvaret

Ja men der betaler du jo ikke fast for 4 liter om måneden.... Forstå det nu for pokker....

Besvaret

Jeg vil nu mere sige det svarer til, at jeg køber et 10-turs klippekort af HUR og derfor har adgang til at køre med bus/tog 10 gange. Hvis jeg kun bruger 8 klip vil jeg i al fremtid have to ekstra klip. Hvis HUR endda sætter prisen op, kan man få ombyttet disse resterende to klip til nye indenfor en begrænset tidsperiode. Spis alt hvad du kan for 50,- eller træn en måned for 300 -dette svarer til månedskortet (som er *meget* billigere end 10-turskort og enkelbilletter)

Besvaret
Ja men der betaler du jo ikke fast for 4 liter om måneden.... Forstå det nu for pokker....
Der er da ingen der tvinger dig til at købe 50 ture. Hvis dit behov er mindre kan du jo købe en halv - hvad er det de hedder - og så supplere med bropas. :)
Besvaret
Rolig nu Supermule. Jeg tror alle har forstået dit og andres problem. Men pt sælger Øresundsbroen en varer, som hedder maks. 50 turer om måneden for 2500 kroner. Brug dem alle sammen eller lad være. Prisen er den samme. Syntes dog også selv at det er latterligt, og mener at man skulle have lov til at overføre ubrugte turer til næste måned. Ligesom man hos nogle mobiltelefon selskaber kan overføre ubrugte minuter fra et "måneds taletidskort" til næste måned hvis man ikke får snakket nok.
Besvaret

Ja men samtidigt har Øresundbroen jo monopol - det eneste andet alternativ er jo at tage toget *host* Her har man jo ikke 50 ture på sit månedskort men man kan køre ubegrænset frem og tilbage 10 gange om dagen, hvis man ville. Generelt set tror jeg, at Øresundsbroen er bange for misbrug, hvis det vil blive givet frit -> men at man kan overføre ikke brugte ture eller få penge tilbage burde altså være ret og rimeligt. Det vil jo være gynger og karruseller og sikkert i sidste ende løbe lige rundt.

Besvaret
Hejsa Jeg har tænkt mig at få en pendler-brobizz når jeg flytter til sverige og kom til at tænke på hvad der sker, hvis man bruger færre end 50 overgange på en måned. Bliver de overført til næste måned, betaler man mindre eller er de bare tabt? Jeg har prøvet at kigge på www.oeresundsbroen.dk, men jeg synes ikke det står nogle steder.
Hej! De gälder faktisk i 2mdr. V.H. Gitte :thumbup:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...