Guest Bøf Skrevet October 3, 2005 Rapporter Skrevet October 3, 2005 Følger beskatningen af aktieavancer de danske regler når jeg er begrænset skattepligtig i DK??
csa Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 nix...du betaler svensk skat af kapital indkomst så der er op til 50% rabat på skattebilletten ;-)
Guest Bøf Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Nå ? Kommer som lidt af en overraskelse for mig. Har du links til det?
Guest Bøf Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Og hvad ener du med 50% rabat ? Er aktiebeskatning i S så meget lavere ift. Dk ? Det svenske skattevæsen ved vel intet om mine investeringer?
csa Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 http://www.hlb.dk/publikat/info/oeresund.htm se under kapitalindkomst med 50% rabat menes at hvis du feks laver mange penge på diverse aktier i DK kan du hurtigt blive flået for 59% i skat...i Sverige er det fast 30% uanset hvad...neat!
Nils Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 http://www.hlb.dk/publikat/info/oeresund.htm se under kapitalindkomst med 50% rabat menes at hvis du feks laver mange penge på diverse aktier i DK kan du hurtigt blive flået for 59% i skat...i Sverige er det fast 30% uanset hvad...neat! Æh 59 procent? Hvordan er det lige, det går til. Aktieskatten er 28 procent og 43 over ca. 43.0000 i Danmark. :)
mrode Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Kun hvis du har ejer aktierne i over 3 år.
thsk Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 nix...du betaler svensk skat af kapital indkomst så der er op til 50% rabat på skattebilletten ;-) CSA er rigtigt ude. KAPITAL-indkomst beskattes jo med 30% i SV, mens der skal betales almindelig indkomst skat i DK, altså ca. 60%, hvis man er oppe i topskat nivå.
Guest Bøf Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Skattesatserne er jeg såmænd bekendt med, men det er mere et spørgsmål hvordan det hele skal håndteres? Dvs. jeg holder alt hvad der hedder kapitalindkomst gevinst/tab bort fra min danske selvangivelse? Og påfører det på den svenske (som jeg aldrig har haft) ? Men svenskerne aner jo intet om mine handler/depoter hvad angår aktier, så hvorfor oplyse dem om noget som helst? Det mener jeg tilgengæld det danske skattevæsen har. Vil de ikke stille spørgsmål til det når de modtager en selvangivelse uden disse gevinster/tab ? Synes sgu det er noget makværk
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu