Jump to content

Øhhh....er der noget jeg har misforstået?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har i mine snart 4 år herover aldrig set skyggen af en svensk selvangivelse/deklaration. Har 0 indtægter i Sverige, så regnede ikke med jeg skulle udfylde en sådan Så læser jeg flg. SJÄLVDEKLARATION Som bosat i Sverige skal man også udfylde en svensk selvangivelse kaldet deklaration. Her skal man typisk skrive et nul under indkomst, og hvis man ejer fast ejendom (fastighet), skal man skrive taxeringsvärdet under "underlag for fastighetsskatt". Første år i Sverige skal man gange beløbet med den brøk, der udtrykker, hvor stor en del af året, man har boet i Sverige. Bemærk at en bostadsrätt ikke er en fastighet. Udfylder i en svensk selvangivelse??

Guest Palle...
Besvaret

Det lyder somom du ikke har svensk bank. Hvis du ikke har det, så modtager du ikke en selvangivelse. Men ellers.... ja, jeg udfylder den med et stort rundt nul.

Guest ThomasO
Besvaret

Jeg har boet her i 3 år, og har absolut Svensk bank. Har ikke set skyggen af en selvangivelse.... hmmm.. den er nok røget samme vej som TV licenskortet.... hvis den var dukket op. Jeg bor her da endnu... :scared:

Besvaret

Hvis man kun har nuller, har man formentlig ikke pligt til at aflevere en självdeklaration, men de fleste har vel lidt renter, der skal betales kapitalvinstskatt af. :)

Besvaret

Jeg har boet i Malmö i 4½ år og har fået svensk selvangivelse alle årene. Jeg har svensk bank og har 0-indskomst i Sverige. Måske er det fordi, jeg har nogle renteudgifter i Sverige, at jeg får selvangivelsen, men de er uden betydning for S-angivelsen, da jeg trækker dem fra på den danske. Men det kunne måske være forklaringen. :confused:

Besvaret
Hvis man kun har nuller' date=' har man formentlig ikke pligt til at aflevere en självdeklaration, men de fleste har vel lidt renter, der skal betales kapitalvinstskatt af. :)[/quote'] Bruger Skatteverket ikke også øresafrunding?? Så kan det vel ikke blive til så meget:-))
  • 6 months later...
Besvaret

Dokumentation fra det svenske skattevæsen :new: Jeg har også svensk bank, og har ikke modtaget nogen svensk deklaration. Jeg har heller ikke det vilde at indberette, kun et par kroners rente og skatt som figurerer på kontoen hver måned (hvorfor betaler man egentlig skatt af sit indestående hver måned på den svenske konto - og ligeledes får renter hver måned? Heldigvis er renterne større end skatten :o) Nå, men da jeg talte med Skat forleden, sagde de, at jeg skulle vedlægge dokumentation fra det svenske skattevæsen når jeg indsender min danske selvangivelse; Dokumentation på at jeg ingen indtægter har i Sverige. Er der nogen der ved hvordan jeg får fat i den dokumentation?

Besvaret

Jeg skulle aflevere et lignende dokument da jeg flytede her over, mener det hed et "Hemvistinntygg". Det skulle de i hvert fald have, selv om den rare dame ved Skatteverket sagde at det egentlig kun var piloter der skulle have sådan et, men Skat fik det nu alligevel.

Besvaret

Man er ubegrænset skattepligtig til Sverige, hvis man bor i Sverige. Derfor er man også pligtig til at indgive selvangivelse (deklaration) hvert år, hvor man oplyser sin danske indkomst og hvor meget man har betalt i skat. Oplysningerne skal i punkt 14 på den svenske deklaration (hedder vist Övrige uppgifter eller noget i den stil). Var med på et infomøde om bl.a. den svenske deklaration i forgårs, hvor det blev sagt. Selv om man ikke modtager den, SKAL den indgives. Dette link omhandler fristen http://www.skatteverket.se/deklaration2006/diverse/anstandmedattlamnainkomstdeklaration.4.4616442f109bb3f41f380002965.html Læg mærke til: Förseningsavgift Om du som privatperson inte har anstånd och lämnar din deklaration för sent riskerar du att få betala en förseningsavgift. Lägsta avgift är 1 000 kronor. I har frist til 2. maj for den svenske deklaration 2005. Venlig hilsen Jørgen Puchleitner SkatØresund

Besvaret
Venlig hilsen Jørgen Puchleitner SkatØresund
Hvad har du fået nyt job?? Håber sgu de kom til at betale en ordentlig pris for dig:)
Besvaret

Det vil sige, man skal oplyse sin danske indkomst og evt. restskat m.m. før fristen for aflevering af selvangivelse udløber i Danmark :D Jeg har udfyldt min deklaration med 0-er de steder, hvor der var indført nogle beløb og så skrevet, at jeg arbejder i Danmark og derfor betaler skat der. Vil de have mere info, må de jo pænt spørge, så kan de få det, når min årsopgørelse kommer engang i august.

Besvaret

Jeg har aldrig deklareret min danske indtægt og skat i de fem år, jeg har boet her i Sverige. Jeg har til gengæld altid fået en svensk selvangivelse, og den har jeg skrevet på, at jeg kun har dansk indtægt og at jeg trækker min svenske renter fra på den danske selvangivelse. Derpå skriver jeg under og sender deklarationen ind. Når jeg så indsender den danske selvangivelse, vedlægger jeg en kopi af den svenske deklaration, som dokumentation. Det har jeg aldrig hørt brok over fra nogle af Skattevæsenerne.:)

Besvaret

Godkendte også bare min svenske selvangivelse elektronisk , der var dog desværre ikke lige et felt hvor man kunne skrive at alt blev deklareret i DK, men indeni stod at betale 0 og at få tilbage 0, så det lader til at de godt ved det.... Kan ikke se hvorfor de i Sverige skal vide hvor meget jeg tjener i DK ??

Guest Supermule
Besvaret

Det er så typisk..... Som selvstændig erhvervsdrivende skal man først aflevere regnskab d 1.7..... Ca 2 måneder efter man skal opgive hvad man har tjent til de svenske myndigheder..... Hvad hvis nu SKAT takserer at man ikke har haft den indkomst man påstår eller omvendt???? Så skal man igennem hele skattemøllen igen.... Gennemtænkt må man sige.... Jeg opgiver et rent 0 og så kan de satme rende mig.......

Man er ubegrænset skattepligtig til Sverige, hvis man bor i Sverige. Derfor er man også pligtig til at indgive selvangivelse (deklaration) hvert år, hvor man oplyser sin danske indkomst og hvor meget man har betalt i skat. Oplysningerne skal i punkt 14 på den svenske deklaration (hedder vist Övrige uppgifter eller noget i den stil). Var med på et infomøde om bl.a. den svenske deklaration i forgårs, hvor det blev sagt. Selv om man ikke modtager den, SKAL den indgives. Dette link omhandler fristen http://www.skatteverket.se/deklaration2006/diverse/anstandmedattlamnainkomstdeklaration.4.4616442f109bb3f41f380002965.html Læg mærke til: Förseningsavgift Om du som privatperson inte har anstånd och lämnar din deklaration för sent riskerar du att få betala en förseningsavgift. Lägsta avgift är 1 000 kronor. I har frist til 2. maj for den svenske deklaration 2005. Venlig hilsen Jørgen Puchleitner SkatØresund
Besvaret

Jeg ringede sidste år og spurgte, om jeg kunne få sendt en svensk selvangivelse. Den venlige mand i Skatteverket ville ikke sende den, da den ikke var nødvendig, når jeg arbejdede og betalte skat i DK. Det rettede jeg mig efter og har ikke hørt noget for det.

Besvaret

Skat Dk har aldrig bedt mig vedlægge kopi af den svenske deklaration (som jeg aldrig har set skyggen af). Kunne lige ligne dem at kræve at jeg fremviser dem for de seneste 4 år. :confused: What a fu..... joke !

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...