Guest Lasse Skrevet October 3, 2005 Rapporter Skrevet October 3, 2005 Hey folkens.. ;o) Nu får jeg min lejlighed i Malmø her på næste mandag.. Og der er nogle ting jeg egentligt godt vil have styr på! -Hvor skal jeg få mig et person nr henne? Evt adresse? -Hvad skal jeg gøre med min flytteanmeldelse til folkeregistret? Den skal de vel have i Sverige et eller andet sted, og er det stadigvæk bare den samme som man får i sådan en flyttemappe på et dk posthus jeg skal bruge? -Antennestik til tv? Bruger de de samme typer derovre som i dk? -Skal man meldes til som tvbruger før at man kan se tv? Feks ligesom at man skal melde sig til elektrisitet før at man får noget som helst strøm! Super debat forum ellers.. ;o) Lasse
Guest Supermule Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Du skal ha' et personnummer før du kan få EL!!! Helt sort... Men det skal du altså. Hvorvidt man kan få et midlertidigt ved jeg ikke... Antennestik er de samme. Licens er som din samvittighed byder dig.. ;) Skatteverket inde i Malmø er dig behjælpelig med dit personnummer....
Nils Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Du skal melde flytning og bede om et grænsegængersygesikringsbevis i din danske kommune. Der får du et internordisk flyttebevis, som du skal tage med til Malmö, hvor du henvender dig på skattekontoret i dit område. Så er du flyttet.
Nils Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Du skal ha' et personnummer før du kan få EL!!! Helt sort... Det er derfor danske ødegårdejere kun har petroleumslamper.
BS Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Hey folkens.. ;o) Nu får jeg min lejlighed i Malmø her på næste mandag.. Og der er nogle ting jeg egentligt godt vil have styr på! -Hvor skal jeg få mig et person nr henne? Evt adresse? Kan ikke huske hvad det hedder men noget i stil med Folkbokföringen. Søg her på siden og du finder det. -Hvad skal jeg gøre med min flytteanmeldelse til folkeregistret? Den skal de vel have i Sverige et eller andet sted, og er det stadigvæk bare den samme som man får i sådan en flyttemappe på et dk posthus jeg skal bruge? I sverige får de den via ovenstående kontor. Det danske folkeregister kan du kontakte direkte for ændring. -Antennestik til tv? Bruger de de samme typer derovre som i dk? Ja det er de samme stik. -Skal man meldes til som tvbruger før at man kan se tv? Feks ligesom at man skal melde sig til elektrisitet før at man får noget som helst strøm! Ja du skal meldes til licensen i sverige så vel som i dk. Lige nu kan jeg bare ikke huske hvad det hedder. Super debat forum ellers.. ;o) Ja ik :th2:
larscph Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Du skal ha' et personnummer før du kan få EL!!! Helt sort... Ahhhh.. Jeg blev faktisk tilmeldt el og renovation før jeg fik personnnummer! :) :th2: Bil til gengæld, der er no-way-og-du-kan-vente-til-du-har-det..
aj Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Ja, e-on (tidligere Sydkraft) tog også mig som kunde selvom jeg ikke havde et personnummer. Det krævede blot et beløb i pant på 1500 SKR, som jeg automatisk fik retur 12 måneder efter. Du får dit personnummer på "folkeregistret" i Malmö på Kungsgatan. Du skal dog forinden framelde dig på din kommune i Danmark, hvor du samtidigt modtager et internordisk flyttebevis.
Rene Larsen Besvaret October 3, 2005 Rapporter Besvaret October 3, 2005 Du skal ha' et personnummer før du kan få EL!!! Helt sort... Men det skal du altså. Hvorvidt man kan få et midlertidigt ved jeg ikke... Antennestik er de samme. Licens er som din samvittighed byder dig.. ;) Skatteverket inde i Malmø er dig behjælpelig med dit personnummer.... Jeg skal dog først flytte til SE en gang i det nye år, men jeg kan se at hvis man skal bo i Malmö kommun er det i Malmö man skal henvende sig - men skal man bo i Vellinge kommun (som jeg vil komme til) er det Trelleborg. Er der nogen som ved om det er muligt at henvende sig i Malmö når men skal bo i Vellinge?
Johan Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Jeg tror ikke at du kan tage til Malmø.......men det er jo bare at ringe til dem eller spørge næste gang du kommer til den store by ;) Det eneste problem vi har haft med ting der ikke virkede da vi flyttede til sverige var vores tlf, vi købte et omformer stik meeeen nej. Eller skulle du kunne kaste de fleste ting i væggen som du har lyst til.
Guest Supermule Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Rikke skulle til Skatteverket inde i Malmø for at få sit personnummer. De har flyttet det hele derind..... Tager du ned til trelleborg, så sender de dig ind til malmö...
Johan Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Hmmm nå men så kunne det jo godt lyde som om at man kan gøre det meste i Malmö.....lækkert
zaphyr Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Min kæreste ringte til København kommune for at få faxet/tilsendt internordisk flyttebevis, men de sagde at det ku' vi ikke få før vi var flyttet til Sverige....er det rigtig??
Guest Trine Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Min kæreste ringte til København kommune for at få faxet/tilsendt internordisk flyttebevis' date=' men de sagde at det ku' vi ikke få før vi var flyttet til Sverige....er det rigtig??[/quote'] Nej I skal bruge det internordiske flyttebevis til at flytte folkeregisteradressen. Det svarer til en folkeregisterændring hvis man blot flyttede mellem 2 danske kommuner...
Nils Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Min kæreste ringte til København kommune for at få faxet/tilsendt internordisk flyttebevis' date=' men de sagde at det ku' vi ikke få før vi var flyttet til Sverige....er det rigtig??[/quote'] Nej. Man skal jo bruge beviset for at kunne folkeregistrere sig i Sverige, så man er lissom nødt til at have det før. Fortæl dem det.
Guest jxhab Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Et godt råd. Tag ind og snak med dem i stedet! Jeg tror resultatet er bedre end at bede om at få tilsendt og faxet ting..
zaphyr Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 tak, jeg fandt tråden til "internordisk flyttebevis" her på forumet nu, og kan se at det nok er fordelagtig at møde op personlig. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu