larscph Skrevet October 18, 2005 Rapporter Skrevet October 18, 2005 ....i går på vej hjem var min BroBizz lukket. I følge den venlige mand i lugen fordi regningen ikke var betalt. Nuvel, nu har jeg den hos min arbejdsgiver, så ned i dag og forfølge bogholderiet. Den var så betalt. Javel, så. Efter megen søgen rundt hos Øresundsbroen finder de nu her til eftermiddag ud af, at der åbenbart er et udestående fra fakturaen til betaling 1. august hvor vi havde en trailer med t/r over broen på den fyrstelige sum af 250 kroner i alt. Efter vejledning fra Øresundsbroens eget "support" afviste vi regningen i august fra PBS fordi jeg pga ferie ikke skulle bruge BroBizz'en i august - og Øresundsbroen fremsendte så præcist som de havde sagt en regning til betaling for september, som så selvfølgelig er betalt. Det samme er oktober regningen. DESVÆRRE kunne de åbenbart ikke finde ud af at føre den manglende trailerbetaling over fra August fakturaen og den er der jo ikke nogen der har tænkt over manglede - mindst mig. Nu har så talt med en totalt perfid "service"-person hos Øresundsbron som oplyser mig at jeg kan tage ind i Nyropsgade og indbetale de 250 kroner, så kan de bede bogholderiet om at åbne den, "de lukker kl. 18". Spørger ham så hvad tid deres bogholderi lukker "aaah, det var han sikke sikker på - ved fire-halv-fem-tiden". Yeah right. Nu kan min bedre halvdel så tilfældigvis tage derind nu og så må vi jo håbe deres bogholderi ikke er lukket. De skal selvfølgelig tilføjes at der ikke på noget tidspunkt er rykket for de 250 kroner, de bekræftede han også i kundservice at det gjorde man ikke. HVAD ER DET DOG FOR EN GANG ********* ???!
Guest Supermule Besvaret October 18, 2005 Rapporter Besvaret October 18, 2005 Vi har også prøvet det en enkelt gang... Jeg havde lige købt bil og ikke fået skrevet nummeret på. Så sagde det pang lige ned i køleren på bilen... Det kom broen så til at betale for. Nogle af dem hos Øresundsbroen er helt sorte i hovedet... De aner ikke hvad service er...
larscph Besvaret October 18, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 18, 2005 Ja.. Come on.. 250 kroner.. Åbne BroBizz'en så skulle jeg da nok smutte ind forbi deres kontor i morgen tidlig og betale - men nææh-nej, det kan man ikke bare. *mumler grimme-grimme ord om monopoler*
Guest Supermule Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 Monopoler???? Var det ikke der ens mor altid købte grimt tøj til en i brunt fløjl???? :)
Guest carspar Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 Ja der er desvärre temmeligt meget "ordnung müss sein" her i Sverige, fleksibilitet var en af de ting der blev hjemme i DK
Hansi Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 Den med klappen på køleren har vi også været igennem.. Jeg tag for det meste den anden rute.
larscph Besvaret October 19, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2005 Ja der er desvärre temmeligt meget "ordnung müss sein" her i Sverige' date=' fleksibilitet var en af de ting der blev hjemme i DK[/quote'] Hmm. Ja.. I princippet kan jeg også godt forstå at der skal være orden i sagerne, men nu havde jeg jo bare gjort som de selv havde sagt jeg skulle ifm min ferie. Nu bliver det så spændende om de har fået aktiveret min BroBizz igen - og hvornår jeg får mine 2 x 235 kroner retur, det tog 2 måneder sidst hvor de ved en fejl havde fået taget min BroBizz ud af systemet?!? Det er der i øvrigt ikke meget "ordnung müss sein" over - det sjoveste var da jeg så rykkede for pengene siger han hos kunde"service" at det kan tage noget tid og han kan ikke sige hvornår jeg får dem. Hrm.. De kom så to uger efter, men tænk engang...
Guest ThomasO Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 Jeg havde også en sjov morgen med at min Bizz blev afvist. Jeg stod kun i 2 minutter og piftede som en galning inden en fyr dukkede op, men han måtte ikke foretage sig noget(Hvad kom han så for). Langt om længe havde "ham der måtte foretage sig noget" fedtet sig færdigt med at hejse flaget. Langsomt tøffede han op imod afvist banen, hvor jeg prøvede at fægte til andre billister om at banen var blokeret - vælg en anden. Han mente jeg kunne købe til almindelig pris og slippe igennem. No fuc*ing way... gu vil jeg da ej din tosse.... Åben den bizz nu... Så fedtede han rundt med papirer, og man kunne godt se at han anede ikke hvad han lavede. Han kunne ikke engang finde ud af at åbne bommen så jeg kunne køre fremad og over til kundeservice, og så opgav jeg bare manden. Du er inkompetent... held og lykke i din fremtidige karriere ...farvel... Vinke folk tilbage, ud af båsen....tværs hen over hele anlægget.... ind i kundeservice, hvor den ene hidsigprop efter den anden stod og hoppede og bad dem om at få fingeren ud. Nogen var sikkert kommet til at lukke nogle kontoer ved en fejl, men tingene bliver ikke nemmere af at de skal fedte rundt med 3 papirkopier, med årsagen angivet hver gang de træffer en beslutning. Begge de 2 som sad i service kontoret kunne ikke arbejde selvstændigt, de skulle konstant spørge hinanden om alt hvad de gjorde, og kvittere dobbelt på hver enkelt side. Det tog 20 minutter at chekke brobizzen fungerede, og at fakturaen var betalt på PBS, men den nok var blevet lukket ved en fejl. Du milde himmel... En svensk forretningsmand før mig sagde at han lige ville vide hvor han kunne fakturere hans spildte arbejdstid hen, for han havde ikke tid til dette flere gange om ugen (Ramt flere gange af problemet) Stakkels gut, men vi begyndt allesammen at grine.... Efter 20 minutter gik jeg hastigt imod min bil, med en nød seddel jeg skulle aflevere i lugen ved passage. Jeg var blevet forsikret om at min brobizz måske virkede når jeg skulle hjem, ellers skulle jeg henvende mig på kontoret i Kbh. (Når jeg kl. 19:00 holdt på lernackan -right) Resten gik smooth igennem, alt forsinket 35 minutter. Det tager 3 sekunder at chekke brobizzen, 2 minutter at slå mig op på PBS. 32 minutter spildtid på ingenting. Min sammenfattede erfaring: Så hvis i bliver afvist både i hurtigbanen, og dernæst i bane 2 og medarbejderne begynder på : Jooo...jæææg veeet inte .....kanske du får beala fullt pris då... nej..kanske du måste... * CUT * så er det baglæns ud og direkte over i kundeservice. Der slipper ikke en skovsnegl over uden at have betalt....
larscph Besvaret October 19, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2005 Fedt... I posten i dag lå der så en inkassokrav fra Intrum Justitia på de 250 dkk omregnet til sek + renter og 160 kroner i inkassogebyr. For pokker for skal kundeservice hos Öresundsbron være glade for at de har lukket nu!!!!
Gio Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 Fedt... I posten i dag lå der så en inkassokrav fra Intrum Justitia på de 250 dkk omregnet til sek + renter og 160 kroner i inkassogebyr. For pokker for skal kundeservice hos Öresundsbron være glade for at de har lukket nu!!!!De er godtnok hurtige til at kyle tingene til inkasso herovre. Har selv måttet kæmpe mig ud af en af slagsen. Uden at have set så meget som skyggen af en rykker e.l. Sjovt som firmaerne herovre ikke kan finde ud af at sende posten det rigtige sted hen - men Intrum Justitia kan aflevere et brev til dig, selvom du sidder på lokum i Uganda. Jeg sætter en ære i at betale mine regninger til tiden - men bliver omvendt lige så meget princip-rytter og stinkende stædig, når jeg, u-berettiget, bliver beskyldt for ikke at betale til tiden. Det lykkedes til sidst at få dem overbevist (Bostream/BBB, og ikke ØB...så lettere OT, i know ;)) - og annulleret mine "manglende" betalinger.
larscph Besvaret October 19, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2005 De er godtnok hurtige til at kyle tingene til inkasso herovre. Har selv måttet kæmpe mig ud af en af slagsen. Uden at have set så meget som skyggen af en rykker e.l. Sjovt som firmaerne herovre ikke kan finde ud af at sende posten det rigtige sted hen - men Intrum Justitia kan aflevere et brev til dig, selvom du sidder på lokum i Uganda. Jeg sætter en ære i at betale mine regninger til tiden - men bliver omvendt lige så meget princip-rytter og stinkende stædig, når jeg, u-berettiget, bliver beskyldt for ikke at betale til tiden. Det lykkedes til sidst at få dem overbevist (Bostream/BBB, og ikke ØB...så lettere OT, i know ;)) - og annulleret mine "manglende" betalinger. Ja man undres over hvor de så har sendt rykkeren hen, for de almindelige fakturaer fra Öresundsbron - og kopi af mine passager på broen i 2004 kunne de sagtens få frem til min adresse. Havde du heller ikke fået nogen påminnelse før Intrum sendte brev til dig? I øvrigt har jeg for år tilbage haft en del sjov, også med Intrum, hvor Tiscali sendte en masse gamle sager til inkasso hvor de mente at have penge til gode. Desværre for dem havde jeg gemt både regning og PBS oversigten, så det var hurtigt overstået. Er der i øvrigt nogen der ved, om fremsendelse af sådant inkassokrav "automatisk" medfører betalingsanmærkning så jeg også skal bruge tid på at få det annulleret?
Nils Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 Er der i øvrigt nogen der ved, om fremsendelse af sådant inkassokrav "automatisk" medfører betalingsanmærkning så jeg også skal bruge tid på at få det annulleret? Jeg kan ikke helt huske, hvordan det er, men første brev fra inkasso er i hvert fald IKKE ensbetydende med en anmærkning. :)
larscph Besvaret October 19, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2005 Vinke folk tilbage' date= ud af båsen....tværs hen over hele anlægget.... ind i kundeservice, hvor den ene hidsigprop efter den anden stod og hoppede og bad dem om at få fingeren ud. Du var det i det mindste så heldig at du blev "fanget" om morgenen - jeg blev jo på vej hjem, og dér kan man ikke sådan lige komme over til kunde"service"! Fastholder at det er udelukkende på grund af deres monopolagtige status at de overlever på at opføre sig på den måde.
larscph Besvaret October 19, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2005 Jeg kan ikke helt huske' date=' hvordan det er, men første brev fra inkasso er i hvert fald IKKE ensbetydende med en anmærkning. :)[/quote'] Nej OK.. Det var i det mindste positivt. I morgen får de så et brev om at jeg ikke kan anerkende kravet pga. bla-bla-bla og jeg ikke skylder noget, Öresundsbron får en skideballde (igen) og så må vi se om det ikke går over. Hvor er det dog træls at bruge sin tid på det heroff>
Gio Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 Første "trussels-brev" er ikke lig med en betalings-anmærkning. Det var mit første spørgsmål til Intrum Justitia, da jeg ringede til dem dagen efter. Og nej, jeg havde heller ikke set skyggen af en rykker!
Guest gæst Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 ....i går på vej hjem var min BroBizz lukket. I følge den venlige mand i lugen fordi regningen ikke var betalt. Var det dig i den lille lupo?
BS Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 Var det dig i den lille lupo? Hehe. tror Lars bliver ked af den sammenligning med hans bimmer
larscph Besvaret October 20, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 20, 2005 Var det dig i den lille lupo? Ehhhhh... Hehe.. Meget er min bil blevet kaldt - men LUPO... Den var godt nok ny Kører i en sølvmetallic e39 BMW 530dA touring. Brændstoffet har den til fælles med Lupo.
Guest Gæst Besvaret October 20, 2005 Rapporter Besvaret October 20, 2005 Ehhhhh... Hehe.. Meget er min bil blevet kaldt - men LUPO... Den var godt nok ny Kører i en sølvmetallic e39 BMW 530dA touring. Brændstoffet har den til fælles med Lupo. Ok, jeg så bare et fjols I en lupo i brobizz banen, men uden gyldig brobizz!
larscph Besvaret October 20, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 20, 2005 Ok' date=' jeg så bare et fjols I en lupo i brobizz banen, men uden gyldig brobizz![/quote'] Ahh.. Hehe.. Ja der er ret mange der ikke kan finde ud af at køre fra hvis brobizz'en bliver afvist. Det er også RET svært ellers...
Guest ThomasO Besvaret October 20, 2005 Rapporter Besvaret October 20, 2005 Jeg ser et fjols der ikke kan give sig til kende, i en debat hvor alle ved hvem alle er....
Homer Besvaret October 20, 2005 Rapporter Besvaret October 20, 2005 Man ved jo heller ikke om brobizzen er ugyldig, før man kører ind i banen... Men der er mange fæhoveder, der af den ene eller anden årsag havner i brobizz-banen, HELT fremme ved den lukkede bom - med kaos til følge... Godt de to lastbilbaner kan bruges.. :)
larscph Besvaret October 20, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 20, 2005 Godt de to lastbilbaner kan bruges.. :) Ja - og der er stort set aldrig et øje...
skallstorp Besvaret October 27, 2005 Rapporter Besvaret October 27, 2005 Bommen lukker vel ikke ned fordi man körer i en anden bil.Vi körer da tit i en anden end denm der er registrerede
BS Besvaret October 27, 2005 Rapporter Besvaret October 27, 2005 Bommen lukker vel ikke ned fordi man körer i en anden bil.Vi körer da tit i en anden end denm der er registrerede De har droppet det med registrering af biler på ens abb. Så det er nok derfor.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu