Guest Thomsen Skrevet October 29, 2005 Rapporter Skrevet October 29, 2005 Hej Jeg håber der sidder nogle kloge hoveder her inde på debatten som kan Hjælpe mig:-) Mit problem er at min adapter lige pludselig havde lyst til ik at fungere mere:-( lyser rødt hele tiden, har kunne læse mig lidt frem her på siden, men var stadigvæk ikke helt nok til at hjælpe mig, jeg er Telefin kunde, har skrevet til dem, men de åbner først mandag, og det kunne jeg ik lige overskue at vente på, så ville prøve lykken her, så skriv endelig hvis i får lyst:-) Hilsen Thomsen
Gio Besvaret October 29, 2005 Rapporter Besvaret October 29, 2005 Telefin er jo "kendt" for at levere en skodservice, for at sige det som det ér. Hvis din adapter "bare pludselig" hoppede af og begyndte at lyse rødt, så er der 99% chance for at det simpelthen er Telefin´s servere der bøvser. De har ikke kapacitet nok, og ej heller de backup-servere de burde. Hvis jeg var dig...så ville jeg finde opsigelses-pennen frem, og komme ud af den aftale. Flere herinde er skiftet til eks. Telsome og Redspot, og har kun moonwalk´et bagefter, af bare fryd over en ip-telefoni-service der fungerer. Dette indlæg hjælper dig desværre ikke her og nu. Men se det som et godt råd :) Jeg er selv på Redspot, og har været det i omkring 2 år.
Guest Supermule Besvaret October 29, 2005 Rapporter Besvaret October 29, 2005 Ja Redspot er ikke det værste... :) Som Guru Gio siger, så kom ud af den aftale du har med Telefin. Den er ikke det papir værd det står skrevet på...
swoop Besvaret October 29, 2005 Rapporter Besvaret October 29, 2005 Jeg kan kun give mulen og Gio ret, at Telefin er noget forfærdelig noget. Vi skiftede fra netop Telefin til Redspot pga. de problemer, som du selv omtaler. Vi kunne med det samme mærke tydelig forskel, kvaliteten er langt bedre en Telefin og det samme er stabiliten. Så se at få opsagt Telefin og komme igang med Redspot. Jeg har også hørt meget godt om Telsome.
larscph Besvaret October 29, 2005 Rapporter Besvaret October 29, 2005 Det eneste man kan sige om Red*Spot er at de skulle da se at få mulighed for at betale med kort på deres site... Har ventet en hel UGE på at få åbnet det nytegnede abonnement ;) Det er ikke helt i tråd med dagens always-on trend.
Guest Supermule Besvaret October 29, 2005 Rapporter Besvaret October 29, 2005 Det koster kassen at få lov til at betale via nettet og jeg synes faktisk det er ok, at det sparede kommer brugerne tilgode....
Guest Trine Besvaret October 29, 2005 Rapporter Besvaret October 29, 2005 Hej Jeg håber der sidder nogle kloge hoveder her inde på debatten som kan Hjælpe mig:-) Mit problem er at min adapter lige pludselig havde lyst til ik at fungere mere:-( lyser rødt hele tiden, har kunne læse mig lidt frem her på siden, men var stadigvæk ikke helt nok til at hjælpe mig, jeg er Telefin kunde, har skrevet til dem, men de åbner først mandag, og det kunne jeg ik lige overskue at vente på, så ville prøve lykken her, så skriv endelig hvis i får lyst:-) Hilsen Thomsen Hej Thomsen Som TIDLIGERE Telefin kunde må jeg lige kommentere. Kontroller om du har adgang til internettet fra din computer. Dvs udeluk at det er nettet der er fejlen. Genstart derefter din adaptor, sluk for den i 20 sek og tænd den igen. Hvis den stadig lyser rødt kan den ikke få kontakt til serveren (Telefins). De vil 100% påstå det er dit internet der er fejlen, jeg vil 100 % påstå de har serverproblemer igen og at dit problem kan afhjælpes ved et skift til en anden udbyder. Vi har Telsome nu og det har fungeret perfekt for os.
Guest Supermule Besvaret October 29, 2005 Rapporter Besvaret October 29, 2005 Tryk på start->kør->skriv->ping -t 193.88.44.22 Får du svar, så er dit net iorden. Genstart din adapter og virker det stadig ikke, så skriv en opsigelse!
Guest Trine Besvaret October 29, 2005 Rapporter Besvaret October 29, 2005 Tryk på start->kør->skriv->ping -t 193.88.44.22 Får du svar, så er dit net iorden. Genstart din adapter og virker det stadig ikke, så skriv en opsigelse! Mangler du ikke et skriv "cmd":) også ping ? Ellers er jeg helt enig med det med opsigelsen:) Jeg kæmpede med dem i Februar 2005 og det er aldrig blevet bedre...
Guest Supermule Besvaret October 29, 2005 Rapporter Besvaret October 29, 2005 Nej "cmd" er ikke nødvendigt, idet du skriver -t bagefter
Guest psohl Besvaret November 4, 2005 Rapporter Besvaret November 4, 2005 musimi.dk TIl jer der har problemer med telefin: gå ind på www.musimi.dk her findes der en vejleding til at ændre din opsætning til musimi.dk - den virker perfekt!
thsk Besvaret November 4, 2005 Rapporter Besvaret November 4, 2005 Jeg kan også anbefale Musimi. Har virket perfekt for mig i et halvt års tid. Og deres takster er lave. 15 øre/min til Sverige og 8 øre/min til DK. De øvrige udlanstakster er også i bund. Faste afgifter på 7.5/mdr men de kan ikke portere dit nuværende danske nummer.
Streton Besvaret November 4, 2005 Rapporter Besvaret November 4, 2005 Har været inde på musimi.dk for jeg er godt og grundig TRÆT af Telefin. Men man kan kun oprette sig, hvis man har en dansk ip. Surt! Så det ender nok med Telsome eller Redspot, kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal vælge :)
thsk Besvaret November 4, 2005 Rapporter Besvaret November 4, 2005 Hmm, kun dansk IP? Jeg er lige nu i Honduras og det kører udmærket med en Sipura adapter koblet op på internettet her. Og hvis det går i Honduras tror jeg bestemt ikke du får nogle problemer i Sv!
Gio Besvaret November 4, 2005 Rapporter Besvaret November 4, 2005 Det er for at oprette, at du skal komme fra en dk-ip. :) Derefter kan du connecte fra Türkmenistan eller Timbuktu, hvis du lyster *s*
thsk Besvaret November 5, 2005 Rapporter Besvaret November 5, 2005 Hmm, så har de ændret på reglerne. Jeg blev oprettet mens jeg boede her i Honduras.
Guest ThomasO Besvaret November 6, 2005 Rapporter Besvaret November 6, 2005 Streton: Jeg kan kun anbefale Telsome, de har også ehvervsløsninger og ejer derfor deres egne linier. De har en mere proffessionel indgang til tingene modsat Telefin og andre småselskaber. Prisen er stortset det samme, men driftstabilitet er der stor forskel på.
Streton Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Opsigelse af Telefin... hvordan? Når man skal opsige sit abb. hos Telefin, hvordan gør man så det? De svarer jo ikke når man skriver til dem, så derfor må jeg spørge jer kloge hoveder. Vi vil i stedet have Telsome. Er træt af at bliver afbrudt hver eneste gang jeg ringer op
Gio Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Anbefalet brev, måske? Og hvad siger de på telefonen? (hvis de da har en telefon-support-lignende mulighed!?)
Guest Trine Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Anbefalet brev, måske? Og hvad siger de på telefonen? (hvis de da har en telefon-support-lignende mulighed!?) Jeg opsagde på mailen. Ironisk nok var der svar inden for 15 min:) hvilket aldrig var tilfældet med tekniske spm.. opsig og oplys dit kontonummer så de kan indsætte pengene. Opret hos Telsome og konfigurer din adaptor. Så er du kørende på 5 min. Telsome svarer på telefonen og det er ret simpelt at ændre konfigurationen på adaptoren, du skal blot ændre en IP-adresse.
Streton Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Jeg kunne (naturligvis) ikke få fat på nogle hos Telefin, så jeg ringede til Telesome. De hjalp mig. Så nu har jeg bestilt flytning til telesome. Der vil ca gå 8 dage, så er jeg fri for Telefin :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu