Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Jeg tager med toget 7.31 fra Svågertorp (som så kører fra Malmö C 7.22). Det er som regel godt fyldt op når det kommer til Svågertorp' date=' og der er jævnligt stående passagerer allerede på det tidspunkt. Så fra Svågertorp til Kastrup skal man være ret heldig for at få en siddeplads - i Kastrup står en hel del af, så derefter kan man som regel godt sidde ned. Toget 20 min. før er efter sigende ikke helt så fuldt, men toget 20 min. senere er mindst lige så proppet eller mere.[/quote'] I siger bare til, så skal jeg spærre et par sæder til jer når vi kører fra Malmö C... Afgang 8.02:-)
Besvaret

Fuldstændig enig!!! Kan ikke se hvorfor man ikke kan lave nogle "hurtigtog" som f.eks. ikke stopper i Tårnby og evt. i lufthavnen - bare tre ud af de seks afgange..... Ved godt at der er mange som stiger af og på i lufthavnen, men et eller andet må dert i hvert fald gøres for at tilgodese pendlerne, som trods alt er DSBs trofaste rejsende......... Hvis der er nogle som er villige til at gøre mere end bare debattere emnet er jeg i hvert fald med på vognen :th2:

Jeg tror vi må tage kontakt med politikerne og DSB i Danmark' date=' da de ikke kan finde ud af, at øresundstogene ALTID er fyldte. det er ligemeget om man tager toget Mandag kl.8.00 eller Søndag kl.12.00, der er simpelthen så mange mennesker med, specielt til lufthavnen som er stigende. Oven i alt det her kommer 1.klasserne som aLTID er tomme. Har kun set dem blive brugt af personalet. Fjern dem og lav om til hvilekupeer så vi ikke står som sild i tønde hver dag. Og det eneste rigtige ville være 6 tog i timen.[/quote']
Besvaret
Fuldstændig enig!!! Kan ikke se hvorfor man ikke kan lave nogle "hurtigtog" som f.eks. ikke stopper i Tårnby og evt. i lufthavnen - bare tre ud af de seks afgange..... Ved godt at der er mange som stiger af og på i lufthavnen, men et eller andet må dert i hvert fald gøres for at tilgodese pendlerne, som trods alt er DSBs trofaste rejsende......... Hvis der er nogle som er villige til at gøre mere end bare debattere emnet er jeg i hvert fald med på vognen :th2:
Lidt af et mareridt med tog, der kører forbi Kastrup hveranden gang. Lidt for mange missede fly og grådstrimede passageransigter, vil DSB sikkert synes :sad: Men jeg kom bare til at tænke på, at der kører jo faktisk dobbelt så mange tog fra Kastrup til København, som der kører fra Malmö/Svågertorp. Man kunne bare lade de tog starte i Svågertorp eller Malmö i stedet for i Kastrup - det må der jo være plads til på skinnerne. Sikke en luksus det ville være med tog med siddepladser, der svischer afsted med ti minutter imellem. :p
Besvaret
Man kunne bare lade de tog starte i Svågertorp eller Malmö i stedet for i Kastrup - det må der jo være plads til på skinnerne.
Kan ikke se hvorfor man ikke kan lave nogle "hurtigtog" som f.eks. ikke stopper i Tårnby og evt. i lufthavnen - bare tre ud af de seks afgange.....
Jeg tror at Ulmus har svaret på den der...
Jeg har fra en dansk DSB-mand, der bor i Sverige, fået fortalt, at Malmö C ikke kan klare flere tog i timen.
Besvaret

Som en anden rigtig nok har argumenteret, så skulle der jo umiddelbart ikke være noget i vejen for, at man så startede nogle af afgangene i Svågertorp. Det er jo ikke fordi der med tiden ligefrem bliver færre pendlere i den del af Malmø :rolleyes: Mht. pendlerforening, så kunne man ønske at den (hvis den eksistere) ville være mere synlig så man kunne vide om det har noget formål???

Besvaret
Som en anden rigtig nok har argumenteret' date=' så skulle der jo umiddelbart ikke være noget i vegen for, at man så startede nogle af afgangene i Svågertorp. Det er jo ikke fordi der med tiden ligefrem bliver færre pendlere i den del af Malmø :rolleyes: Mht. pendlerforening, så kunne man ønske at den (hvis den eksistere) ville være mere synlig så man kunne vide om det har noget formål???[/quote'] Jeg har ikke rigtig noget belæg for at udtale mig om det, andet end de gange jeg har opholdt mig på Svågertorp, men jeg tror ikke at der kan listes mange flere tog forbi Svågertorp p.g.a. travlhed på skinnerne. SJ kører sydover til euroland, så er der godstog og øresundstogene. Derudover er der ikke så meget vendeplads på Svågertorp:-) Men igen, jeg aner faktisk ikke om det kan lade sig gøre:-) Og for at være helt ærlig, så har apatien indfundet sig hos mig. Jeg lever med den gene det medfører for mig at tage toget, indtil jeg får købt en bil:-/
Besvaret
Malmö er overbelastet' date=' sikkert, men et tog der starter i Svågertorp må fylde nøjagtig det samme som et, der starter i Kastrup.[/quote'] Som gammel railroad tycoon spiller, så må jeg nok sige at der er en grænse for antal af toge man kan liste ind på sporene inden det går galt... Antal af tog der passerer Kastrup er ikke nødvendigvis det samme, som der passerer Svågertorp, og de tog der kører på skinnerne kræver lidt spor mellem hinanden.
Besvaret
Som gammel railroad tycoon spiller, så må jeg nok sige at der er en grænse for antal af toge man kan liste ind på sporene inden det går galt... Antal af tog der passerer Kastrup er ikke nødvendigvis det samme, som der passerer Svågertorp, og de tog der kører på skinnerne kræver lidt spor mellem hinanden.
Nu har jeg kørt en hel del med tog, så jeg ved sgu godt, hvad det drejer sig om :tongue2: Hvis der kan være seks tog i timen vest for Kastrup, så kan der sikkert også være det øst for, hvor der er samme antal skinner. Hvor der er en vilje, er der også en järnväg :)
Besvaret
SJ kører sydover til euroland, så er der godstog og øresundstogene. Derudover er der ikke så meget vendeplads på Svågertorp:-) Men igen, jeg aner faktisk ikke om det kan lade sig gøre:-)
Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Togene behøver ikke nogen vendeplads. Det er bare et spørgsmål om, at elektroføreren (eller hvad han nu hedder) går ned i den anden ende af toget og kører. En simpel skinneændring kan sættes på skinnerne, så toget lige efter stationen kører ind på det rigtige spor. (Man har vel ikke kørt med modeltog for ingenting :) )
Besvaret
Nu har jeg kørt en hel del med tog' date=' så jeg ved sgu godt, hvad det drejer sig om :tongue2: Hvis der kan være seks tog i timen vest for Kastrup, så kan der sikkert også være det øst for, hvor der er samme antal skinner. Hvor der er en vilje, er der også en järnväg :)[/quote']
Besvaret
Det er fair nok at i mener at det kan lade sig gøre, men DSB og SJ mener åbenbart noget andet. Og jeg tror bare ikke at det er så simpelt som at lade tog med endestation Kastrup fortsætte over broen...
Hvis DSB ikke kan finde ud af det, kan de sikkert få hjælp fra de dygtige ingeniører hos Märklin. :)
Besvaret

Et af problemerne er - så vidt jeg har forstået - at strøm- og skinnesystemet er forskelligt i DK og SE, og derfor er Øresundstogene specialkonstrueret til at kunne køre i begge systemer. Dvs. at der skal bruges flere tog, hvis vi skal have flere afgange - og flere tog er bestilt, men de tager tid og de koster penge... Ikke at det er en undskyldning, for de propfulde tog må da være noget af en guldgrube hvis vi allesammen betaler for at køre med dem - men det betyder i hvert fald at man ikke "bare" kan lade togene fortsætte fra Kastrup til Svågertorp.

Besvaret
... Ikke at det er en undskyldning' date=' for de propfulde tog må da være noget af en guldgrube hvis vi allesammen betaler for at køre med dem - men det betyder i hvert fald at man ikke "bare" kan lade togene fortsætte fra Kastrup til Svågertorp.[/quote'] Det gør alle heller ikke :( Jeg så en dansker, der slap for at betale i aftes. Da togføreren kom for at billettere, stak han ham kreditkort, hvorefter t.f. sagde: "Jeg kan ikke nå st skrive en billet nu, vi er næsten i Svågertorp!" Jeg grinede indvendig og tænkte: Hvor tit mon den går?? :rolleyes:
Besvaret

Ulmus > Den situation diskuterede vi også på arbejdet sidst ... Men der er nogen der påstår at man faktisk har pligt til at opsøge en togfører for at købe billet, og ikke bare kan sidde og vente på at han(/hun) kommer, og håbe at man når frem inden. Nogen der ved om det har noget på sig?

Besvaret

Hm... jeg pendlede 5 måneder fra Odense til Bagsværd, og der har ikke været nogle problemer ud over fredag eftermiddag, når alle skulle hjem til dejlig weekend også til Jylland. Men al den snak giver mig bekymring om jeg kan klare det, som enlig mor (mht aflevering og afhentning). Er det overhovedet ikke noget udsigt for flere tog fra Malmö Syd til Kbh's hovedbandegaard?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...