Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Jeg tipper at kortet har indbygget GPS og udfører Selv-Destruct rutinen hvis det kommer uden for landets grænser ;) Spøg til side: Selvfølgelig virker det - det er ret udbredt. Og jeg ved at Canal Digital i Danmark selv opfordrer til om man ikke har noget dansk familie der skal ha' en abonnement når man - forgæves - forsøge at flytte sit danske abonnement til Sverige.

Besvaret

Vedr. priser: Hvad betaler I? Vi vil gerne se DR1 + TV3 og diverse filmkanaler. Til dette har vi Visat og Canal digital kort! Det koster SEK 440 pr. måned og så kommer der abonnement SEK 688 pr. år. Ret så dyrt synes jeg...Kan dette gøres billigere på en anden måde - f.eks. via Canal Digital i DK?...

Besvaret

Canal Digital i DK - et familiy-abonnement koster dkk 199,- pr. måned. Dertil kortafgift på vist nok 5-600 kr årligt. For den pris får man DR1;DR2;TV2 Zulu;TV2 Charlie;TV2 Film;Kanal 5;TV Danmark;DK4;Animal Planet;Discovery;BBC Prime;BBC World;BBC Food;MTV;VH1;VH1 Classic;CNN;Voice TV;Cartoon Network plus en stak musik-radio-kanaler samt stort set alle danske radiokanaler. Det eneste der mangler er TV2 som ikke kan modtages via satellit. TV3/3+ er ikke en del af Canal Digital's pakker, men er ikke savnet her. Bemærk, at der ikke er nogen svenske kanaler i pakken. Du burde umiddelbart kunne modtaget det hvis du allerede i dag tager Canal Digital ned fra 1°Vest. Det kræver dog at du får oprettet abonnementet hos nogen venner/bekendte i Danmark da Canal Digital ikke må sælge det til brug uden for landet. I praksis kan ens forældre så have et Canal Digital abonnement, og så kører det bare via PBS.

Besvaret

Så er der jo en del penge at spare om man kører med dansk kort...! Dog må jeg lige finde ud af hvordan vi kan supplere med et ekstra kort, så vi også kan se svensk TV (til svenskeren...) ;-). Og om det samlet så bliver en besparelse...?

Besvaret

Ja jeg ka altså ikke se problemet, vi har viasat/parabol her i huset og ser fint TV3 sverige norge danmark samt TV3+ og ZTV dk. og no. Og en gang imellem er der jo også danske film på TV1000 Nordic. DR1 og TV2 tages via normalt antennesignal (analogt). Og ja så har vi vist rigeligt dansk tv. Se evt også dk kanaler via internettet sputnik.dk Vi har månedligt 199,00 SEK for viasat guld (1.år) 299,00 SEK (2.år) kortafgift pr. år. 498,00 SEK. Vi har så tilvalgt TV russia til SEK 149,00 pr. md. + Tvillingabonnement til Kr. 100,00 pr. md. Altså ialt en månedsudgift på SEK. 448,00 + årsafgift... Jeg syntes ikke at prisen er dyr når man tænker på udbudet, dog syntes jeg at det er lidt unfair at skulle betale for tvillingabonnement blot fordi man vælger at have to stk. tv med modtagermuligheder for digitalTV. Men også her kan man jo snyde lidt hvis man vil! Skulle man være helt fordansket kan man jo evt. sætte sine brugeropstillinger på satboxen til dansk, altså for dem som endnu ikke forstår svensk.

Besvaret

Det er underligt at Canal digital nu ligefrem opfordrer til at få et kort via Dk (läst på hjemmesiden) da de samtidigt siger når man ringer at de ikke har licens og dermed er det ulovligt at anvende kortet i Sverige. F.esk vil rigtig mange Svenskere gerne se Dantoto-travlöb,men det kan man bare via et Dansk lokal pakke kort og det er ulovligt at anvende her.Hvad skal man tro ?

Besvaret
Det er underligt at Canal digital nu ligefrem opfordrer til at få et kort via Dk (läst på hjemmesiden) da de samtidigt siger når man ringer at de ikke har licens og dermed er det ulovligt at anvende kortet i Sverige. F.esk vil rigtig mange Svenskere gerne se Dantoto-travlöb' date='men det kan man bare via et Dansk lokal pakke kort og det er ulovligt at anvende her.Hvad skal man tro ?[/quote'] Står det på deres hjemmeside? Jeg tror faktisk ikke det er lovligt - og den formulering jeg har hørt fra deres kundeservice var noget i stil med.. "Ja, vi kan jo ikke se hvor du har modtageren stående henne....".
Besvaret
Ja jeg ka altså ikke se problemet, vi har viasat/parabol her i huset og ser fint TV3 sverige norge danmark samt TV3+ og ZTV dk. og no. Og en gang imellem er der jo også danske film på TV1000 Nordic. DR1 og TV2 tages via normalt antennesignal (analogt). Og ja så har vi vist rigeligt dansk tv. Se evt også dk kanaler via internettet sputnik.dk
Vi får et ret ringe analogt DR/TV2 signal her hvor vi bor. Desuden vil vi gerne kunne se DR2/TV2-Zulu/TV2-Film samt Discovery/Animal planet i de danske udgaver. Til gengæld er vi ret ligeglade med TV3/3+. Det tætteste man kommer det hvis man køber et abonnement i Sverige er så vidt jeg kan se at få tillægspakken "Select DR1/DR2" hos Canal Digital til 140 kr/md. Dertil den almindelige svenske familiepaket med en stak svenske kanaler som vi ikke ville se. Vi har ingen interesse i heller, at sidde og glo TV på PC'en (sputnik). Som jeg ser det er det nemmeste alt andet lige at købe sig et dansk abonnement - og da vi jo bor i "øresundsregionen" må det vel være ét fedt om kortet bruges på Amager eller i Lund :rolleyes:
  • 3 months later...
Besvaret
er der nogen der ved hvis man bestiller viasat i sverige' date=' om man kan sætte danske undertekster på deres kanaler??? fordi 99 svenske pr md er pretty billigt må man sige[/quote'] Ja vi har viasat her hos os og det går fint med at sætte dk tekster på næsten alle programmer. Du finder funktionen under options på fjernbetjeningen. Og billigt JA - prisen er jo den samme som i danmark blot i SEK så når vi nu regner kursgevinsten med så er det BILLIGT
Besvaret
Ja vi har viasat her hos os og det går fint med at sætte dk tekster på næsten alle programmer. Du finder funktionen under options på fjernbetjeningen. Og billigt JA - prisen er jo den samme som i danmark blot i SEK så når vi nu regner kursgevinsten med så er det BILLIGT
det er jo kanont man kan det, så må det være det jeg skal have, og ja du har ret i man spare kursen, men en ting du måske ikke lige har lagt mærke til, de 99 svenske man betaler får man 38 kanaler, det svare til en sølv pakke i dk som i øvrigt koster 169kr, plus man ikke får fri parabol med pakken i dk, det får man i sverige. så jeg ser det som en stor besparelse og den sidste gode ting er, at de kommer ud og sætter det op, så jeg ik selv skal lede efter satelitten 36000km oppe.
Besvaret

Digitalt signal

de har tilbud på en VHF antenne u jem & fix i denne uge' date=' er den ok til at modtage dr & TV2 fra malmø???[/quote'] Det er blot værd at sikre sig, at den er til digitalt signal. Sverige lukker helt for det analoge signal i løbet af 2007 - Danmark starter med at sende jordbaseret digitalt tv fra 31. marts i år. Dette åbner i øvrigt for en masse muligheder for at se flere lokale programmer, herunder naturligvis fra TV2/Danmark med tilhørende lokalprogrammer, der i forvejen ikke sendes via satellit. Men det er nok en god idé at forhøre sig, hvordan signalerne er at modtage, hvor man bor, hos den lokale tv-forhandler. Hvad svensk CanalDigital angår, er jeg blevet tilbudt programkort hos en tv-forhandler i Simrishamn. Jeg finder det bare lidt dyrt - og en smule besværligt - at have to programkort, både et svensk og et dansk.
Besvaret
Det er blot værd at sikre sig, at den er til digitalt signal. Sverige lukker helt for det analoge signal i løbet af 2007 - Danmark starter med at sende jordbaseret digitalt tv fra 31. marts i år. Dette åbner i øvrigt for en masse muligheder for at se flere lokale programmer, herunder naturligvis fra TV2/Danmark med tilhørende lokalprogrammer, der i forvejen ikke sendes via satellit. Men det er nok en god idé at forhøre sig, hvordan signalerne er at modtage, hvor man bor, hos den lokale tv-forhandler. Hvad svensk CanalDigital angår, er jeg blevet tilbudt programkort hos en tv-forhandler i Simrishamn. Jeg finder det bare lidt dyrt - og en smule besværligt - at have to programkort, både et svensk og et dansk.
jeg har undersøgt tingene lidt og der er faktisk en antenne på huset, og jeg fik af vide jeg kunne bestille digital tv, man sætte en boks til i stuen og sinalet kommer så fra antennen, og det er så op til en selv hvor mangge kodet kanaler man vil åbne op for, det er sgu smart synes jeg.
Besvaret

DR 2 er en del af Canal Digital pakken uanset hvor stor en pakke man køber. Vi har den helt store pakke til 339 kr pr måned, det er incl filmkanalerne. Vær opmærksom på at Viasats priser er billigere år 1 end de efterfølgende år, og at pakkerne også kan ændres, afhængig af typen af abon. Og fedt nok man får en masse kanaler med i prisen......hvis man aldrig kommer til at se dem...... Viasat sølv i Dk med omkring 34 tv kanaler koster 169 Dkr. I sverige koster samme pakke 99 - de kører et tilbud lige nu. Og det er med receiver og parabol og instalation. Jeg har både Viasat og canal digital, og jeg kan da kun vente på hvornår jeg kan få den viasat kanal stoppet. Magen til ....... og enerådighed skal man lede længe efter. Først dur deres kort ikke i andre receivere end deres egne. Så skal man have en ekstra boks stående af det billigste bras man kan tænke sig. Og pisse grim er den også. Så kobler man det hele sammen og såmænd om ikke viasat receiveren stjæler signalet fra parabolen fra min gamle reciever, så eneste mulighed er at hive stikket på viasat receiveren ud når man vil se andet end viasat. Når man sidder og ser viasat kanaler, så fyldes ens skærm med alle mulige bogstaver og farver og hvad ved jeg hvor man kan klikke og så ryger man ind i et stort reklamehelvede. Tekst TV'et kører sådan ca som på mine forældres første farvetv og hele designet i menu mv er rædselsfuldt. Og alt dette for at se Tv3 og 3+. Øv, så meget er de to kanaler altså ikke værd. Og ja ja ja..... jeg kan jo bare hive stikket ud permanent og lade være at pive...men nu har jeg altså betalt 199 per måned + årsafgift på deres kort (årsafgift - fis i en hornlygte - det er bare for at tage penge for noget og tjene det ekstra)

Besvaret
Jeg har både Viasat og canal digital, og jeg kan da kun vente på hvornår jeg kan få den viasat kanal stoppet. Magen til ....... og enerådighed skal man lede længe efter. Først dur deres kort ikke i andre receivere end deres egne. Så skal man have en ekstra boks stående af det billigste bras man kan tænke sig. Og pisse grim er den også. Så kobler man det hele sammen og såmænd om ikke viasat receiveren stjæler signalet fra parabolen fra min gamle reciever, så eneste mulighed er at hive stikket på viasat receiveren ud når man vil se andet end viasat. Når man sidder og ser viasat kanaler, så fyldes ens skærm med alle mulige bogstaver og farver og hvad ved jeg hvor man kan klikke og så ryger man ind i et stort reklamehelvede. Tekst TV'et kører sådan ca som på mine forældres første farvetv og hele designet i menu mv er rædselsfuldt. Og alt dette for at se Tv3 og 3+. Øv, så meget er de to kanaler altså ikke værd. Og ja ja ja..... jeg kan jo bare hive stikket ud permanent og lade være at pive...men nu har jeg altså betalt 199 per måned + årsafgift på deres kort (årsafgift - fis i en hornlygte - det er bare for at tage penge for noget og tjene det ekstra)
Jeg forstår ikke helt dine problemer, men måske jeg blot er mere teknisk minded:) Har du et dobbelt modtagerhoved på din parabol, og er den rigtigt indstillet??? Vi har et dobbelt hoved, og to stk Thomson DSI 4200 modtagere, Og vælg for alt i verden at tage min. denne thomson modtager, da man kan kode favoritlister i den. Og så dermed sortere de kanaler fra som du ikke gider at se. Vi prøvede også først standard modtageren af mærket pace, hvilket var noget regulært affald. Vi klagede til forhandleren "Expert (her i sverige)"uden videre bøvl fik vi alle vore ønsker til en tv modtager opfyldt ved at bytte recieveren ud GRATIS. De kanaler vi er mest glade for her i huset er: Sverige 1,2 og 4-TV4+ - TV3 og 3+ sverige,norge danmark - BBC -CNN-TV4 film- Hallmark-De 6 TV1000 kanaler-Rus pakken-Disney-nikeloden-------
  • 1 year later...
Besvaret
JEPS det gør du
Jeg er ikke sikker på at man får dansk 3+ og dansk viasatsport (dvs superliga ) med hvis du har svensk viasat guld abb. Vi har bare fået en til at oprette det for os i dk og så er der alt det superliga/sport man vil se. :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...