Jump to content

afgift retur på bil taget med fra DK - mulig klagesag?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har nu efter 3!! måneders venten på at Told & Skat har fået lavet en endelig vurdering af min bil. - En ford focus stationcar 2,0 ghia fra 2001 I dag kommer det længe ventede brev så og til min STORE overraskelse vurderer de nu at jeg kan få kr. 71.208,- retur for bilen. Det store spørgsmål er så at jeg da jeg fik min forløbige vurdering for 3 måneder siden fik en vurdering der hed at jeg kunne få kr. 84.519,- retur! Dvs. at de 3 vurderings personer ved hjælp af 5 polarid billeder kan vurdere at der skal trækkes lidt mere end kr. 13.000 af vurderingen!?!?! En ting er at de generelt vurdere MEGET lavt, men at man kan ændre så meget på slut vurderingen syntes jeg er godt latterlig.... :fight: Er der nogen der har oplevet det samme og evt. har klaget? - og ikke mindst kan man få de 71.280 retur nu selv om man klager, eller går det hele i stå i mellem perioden? På forhånd tak!

Besvaret

jeg vil da sige at det passer da meget godt det beløb. Du skal jo lige tænke på at det beløb de sætter bilen til bliver fratrukket et administrationsgebyr på 15% så de har ikke "snydt" dig.

Besvaret

Jeg har ikke nogen mening om rimeligheden i beløbene ... Men - jer har en mening om, at du sandsynligvis spilder tid og energi, hvis du starter en klagesag. Som jeg har læst tidligere tråde om emnet, er det min opfattelse, at kun meget få personer har haft held til at forbedre deres tilbagebetaling. Tag imod pengene - og husk, at du stadig har bilen, som vel har en vis værdi her i det svenske - det er vel en nogenlunde kurant bil, som må have en fornuftig handelsværdi herovre. Ikke specielt eksotisk, så der er ikke nødvendigvis nogen som vil spørge om den er "svensksåld" når den tid kommer.

Besvaret

Hvorfor lader du ikke T&S beholde de penge - jeg mener at du sælger bilen i DK og glemmer alt om det danske bilmarked for life. Tag kontanterne med herover og køb dig noget godt for pengene. Livet er sgu for kort til at bruge sin fritid unødigt på offentligt ansatte der elsker at sende papirer rundt, og svare befolkningne i øst og vest, uden at de kan drages direkte ansvarlige for det de beslutter "på skøn". Fatter ikke du gider rode med det, prøv at opgøre hvor mange timer du bruger på dette, og x det med din normale timeløn. Det får du aldrig nogensinde dækket ind. Alene spildte timer, nedsat vurdering, og 15% gebyrer kan man jo næsten købe en bil for herovre.

Besvaret

Jeg har siddet i vurdering i T/S i 2 år og den forløbige vurdering tar man ikke höjde for bilens stand og det er også et ca belöb ...tror aldrig folk blev tilfredse med de penge de skulle betale elle ha retur...Det kan jo väre at den bil du har, har väret en flådemodel der er ekstra billig fra starten :):)

Besvaret

Forhold mellem pris og afgift? Hej, - er der en tommelfingerregel til at regne ud hvor meget man kan forvente at få tilbage ved at tage sin gamle bil med over? Eller et sted på nettet hvor man kan regne det ud? - jeg overvejer at tage min lille bil med over som "konebil"... men det er måske dumt? Kan det ALTID betale sig at sælge i Danmark og købe en anden i Sverige? Pelle

Besvaret
- er der en tommelfingerregel til at regne ud hvor meget man kan forvente at få tilbage ved at tage sin gamle bil med over? Eller et sted på nettet hvor man kan regne det ud? - jeg overvejer at tage min lille bil med over som "konebil"... men det er måske dumt? Kan det ALTID betale sig at sælge i Danmark og købe en anden i Sverige?
Du kan spørge SKAT om en foreløbig vurdering, det er gratis - du skal bare indsende sådan en spørge-blanket som du kan printe ud fra deres website. Om det kan betale sig.. tjaeh.. Vi fik 21.500 retur for vores 1996 Citroen Saxo 1.4i - hvilket vi var OK tilfredse med. Vi kunne selvfølgelig have købt en anden "konebil" i Sverige, men vi vidste det fungerede godt, uden de store problemer - og valgte derfor at tage den med. Men hvis du kan sælge den du har til en rimelig pris.. Kan det måske i virkeligheden bedst svare sig at købe en "ny" brugt i Sverige.
Besvaret
Du kan spørge SKAT om en foreløbig vurdering' date=' det er gratis - du skal bare indsende sådan en spørge-blanket som du kan printe ud fra deres website.[/quote']Jeg mener bestemt det kostede et gebyr (200,- dkr...eller deromkring), da jeg i 2003 ville se om jeg kunne få noget tilbage på min Corolla. Correct me, if im wrong...
Besvaret
Jeg mener bestemt det kostede et gebyr (200,- dkr...eller deromkring), da jeg i 2003 ville se om jeg kunne få noget tilbage på min Corolla. Correct me, if im wrong...
Nix.. Det koster 200 kroner at påbegynde sagen hvor du reelt kan få refunderet afgiften. Det er gratis at spørge hvad de "regner med" du kan få, det var det ihvertilfælde i 2004 da vi flyttede. Sendte blanketten ind, og fik den retur 5 dage senere med beløb påført.
Besvaret

Har lige været hele møllen igennem med T&S, for 2 BMW MCer.(affektionsværdi for os, derfor :laugh: ) Foreløbig vurdering ca. 74000 kr. Vurdering efter polarid ca. 68000 kr. Klage og vurdering, ja så var vi tilbage ved de 74000 kr., indsat på vores konto efter en uge, efter de havde modtaget dokumention på at de var udført til Sverige. Så jeg mener det kan svare sig at klage !, og hvis jeg sammenholder priserne i DK og S med den pågældende MC-model, kan jeg/vi kun værre tilfredse

Besvaret

Fysisk vurdering, Lervangen Tåstrup den 27/10, svar fra T&S den 4/11, dokumention for udførsel den 10/11, indsat på konto den 17/11 Største problem er at få tid til vurdering, der var ca. 1 mdr. ventetid. Svar nok ???????????

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...