Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle... Vi tog en beslutning om at flytte til SE omkring Helsingborg for ca. 1 måned siden.. Kontaktede en mægler for at få vores hus solgt og allerede nu, 3 uger efter er skidtet solgt og vi står nu og skal til at gennemføre det vi har drømt om et stykke tid.. Der er dukket nogle spørgsmål/bekymringer op nu, hvor vi så lige pludseligt står og SKAL flytte :).. Vi skal til Sverige Onsdag den 30/11 og kigge på 2 ejendomme omkring Bjuv og evt. en i Klippan.. Glæder vi os meget til, men jeg har fundet ud af at det er bankerne der finansierer bolighanden og ikke som i DK et realkreditinstitut.. Har det nogen praktisk betydning når man skal kreditgodkendes? Vi har jo ingen historik i SE og ingen kender os, så vi er begyndt at spekulere vildt på hvor svært det egentligt er!?.. Min kone arbejder fuld tid, jeg er selvstændig i en nystartet virksomhed som ikke kan vise det vilde resultat endnu.. I DK vil en god udbetaling og et fornuftigt budget være nok, gælder det samme i SE? Derudover kunne vi godt tænke os at komme i kontakt med andre børnefamilier omkring Bjuv evt. Klippan området der kan give nogle gode råd og fortælle lidt om serviceniveau osv.. Derudover er vi ret hyggelige mennesker der gerne vil etablere et netværk når vi lander.. :) Ellers vil jeg sige tak for dette forum.. Fedt at så mange gider at deltage..! Mvh Fam. Pedersen Danmark (Endnu)

Besvaret

Hej Henrik - snart-velkommen herover! Vi kender ikke Klippan/Bjuv heller, da vi bor lidt længere nede ;) Med hensyn til banker i Sverige, kan det være et problem at du ikke har nogen fast indtægt, om det konkret ER et problem kan variere fra det ene pengeinstitut til det andet. Alt andet lige vil det helt sikkert hjælpe at stille med et fornuftigt budget, og så møde op i banken begge to så de kan se at I er fornuftige mennesker :) Går det helt galt låner flere danske banker penge til køb af svensk ejendom, men rent er højere end du kan få det til i Sverige. Nordea, bl.a., tilbyder dette. De har også fordelen af man kan få en pendlerkonto så overførsel til en Nordea konto i Sverige er gratis ved 1 fast månedlig overførsel.

Besvaret

Tænk over afstanden INDEN i skriver under. Der er langt hvis man skal pendle. Så måske hellere give lidt mere for den halve afstand mod færgerne.

Besvaret

Vores bank (Skurup sparbank) kräver udskrift fra Ribers- uden anmärkninger naturligvis og en ansättelses kontrakt. Der er ändret meget siden vi flyttede over i 1996, vi viste ingenting, lånte bare en million uden Svensk cpr nr. Klippan- Bjuv så skal I vel ikke pendle ?? Eller har börn ?? Det er alt for langt syntes jeg.

Besvaret

Klippan har også været omkring vores "tegnebord" med det blev fravalgt pga det ville blive lidt for langt i forhold til pendlingen.. Men arbejder fruen i helsingør, så spiller det jo ingen rolle :) det er værre hvis hun yderligere skal en 30/40 km på den anden side Vi bor nu lidt uden for Hyllinge og er glade for at vi kun har 15 min til Helsingborg. Har i kikket åstorp, hyllinge, bjuv måsek strövelstorp. Velkommen herover, når tiden kommer :)

Besvaret
Hej Alle... Vi tog en beslutning om at flytte til SE omkring Helsingborg for ca. 1 måned siden.. Kontaktede en mægler for at få vores hus solgt og allerede nu, 3 uger efter er skidtet solgt og vi står nu og skal til at gennemføre det vi har drømt om et stykke tid.. Der er dukket nogle spørgsmål/bekymringer op nu, hvor vi så lige pludseligt står og SKAL flytte :).. Vi skal til Sverige Onsdag den 30/11 og kigge på 2 ejendomme omkring Bjuv og evt. en i Klippan.. Glæder vi os meget til, men jeg har fundet ud af at det er bankerne der finansierer bolighanden og ikke som i DK et realkreditinstitut.. Har det nogen praktisk betydning når man skal kreditgodkendes? Vi har jo ingen historik i SE og ingen kender os, så vi er begyndt at spekulere vildt på hvor svært det egentligt er!?.. Min kone arbejder fuld tid, jeg er selvstændig i en nystartet virksomhed som ikke kan vise det vilde resultat endnu.. I DK vil en god udbetaling og et fornuftigt budget være nok, gælder det samme i SE? Derudover kunne vi godt tænke os at komme i kontakt med andre børnefamilier omkring Bjuv evt. Klippan området der kan give nogle gode råd og fortælle lidt om serviceniveau osv.. Derudover er vi ret hyggelige mennesker der gerne vil etablere et netværk når vi lander.. :) Ellers vil jeg sige tak for dette forum.. Fedt at så mange gider at deltage..! Mvh Fam. Pedersen Danmark (Endnu)
Godaften Pedersen! , Hvilket grusomt vejr vi har.....(citat: Storm P.) Med hensyn til banker... Hvis i har planer om at arbejde i DK skal i jo beholde en stor del af jeres økonomi og bank DK, og der efter flytte penge til Sverige. Personligt har jeg den Danske Bank, -som hedder Skånes provinsbank her, og det er samme firma- og jeg har en konto begge steder og får overført penge hver måned. Ingen kendte mig men jeg fik en konto oversigt 3 mdr tilbage og en kreditvurdering fra min rådgiver i DK og gav den til min rådgiver i SE + lønsedler osv og vupti så var jeg berygtet! Det er min oplevelse at stort set alt foregår via nettet, dvs sige betaling af regninger osv. Hvis man betaler på posthuset eller i banken koster det henholdsvis 50 og 100 kr pr girokort. Jeg kan ellers oplyse at jeg bor i Klippan, i en lejlighed og har min datter på 10 her hver 2 weekend. Jeg er ansat på Bakkens gamle rutshebane hele året. For tiden afspaserer jeg og skulle i være på disse kanter er i velkommen til at kigge forbi, men mere om det hvis det bliver aktuelt! Hilsen Lars
Besvaret
Klippan har også været omkring vores "tegnebord" med det blev fravalgt pga det ville blive lidt for langt i forhold til pendlingen.. Men arbejder fruen i helsingør, så spiller det jo ingen rolle :) det er værre hvis hun yderligere skal en 30/40 km på den anden side Vi bor nu lidt uden for Hyllinge og er glade for at vi kun har 15 min til Helsingborg. Har i kikket åstorp, hyllinge, bjuv måsek strövelstorp. Velkommen herover, når tiden kommer :)
Ja vi har kigget omkring hyllinge/bjuv, men man får ikke ret meget gård for 2 mill SE... Vi har valgt at sige at hellere bruge 10-15 min ekstra hver vej og så få noget at bo i som vi virkeligt bliver glade for. Vi var ude at kigge på 2 ejendomme i dag og.. Damn.. Det var skidt.. Der skulle nok postes en lille million i begge ejendomme før de var nogenlunde til at bo i.. Vi skal til Klippan næste uge og kigge videre. Det ser ud til at man får meget mere for sine penge der... Mht til finansieringen er jeg ikke helt så nervøs mere.. Der er mange om at låne penge ud og kan man lægge en god udbetaling og ellers ikke har andre ting at betale på tror jeg ikke det er det største problem at få noget fornuftigt at bo i. Mvh Henrik Pedersen
Besvaret

nu i siger gård... hvad er det så i søger, for hestegårde koster kassen, men det gør de vist alle steder Vi har selv været lidt lune på denne her Det der skræmmer mest er der ikke er særlig meget jord til... og det blå køkken :scared: Men i kan godt vende jer til svensk håndværk ikke lever op til dansk standart.. det er ihvertfald vores erfaringer.

Besvaret

Heidi er det så dyrt? For mig lyder den ikke dyr men dog lidt for langt fra kbh til min smag. Dog skulle staldene ryddes så der kunne laves værksted til bil og mc :th2:

Besvaret

hestegårde er dyre.. den på linket er billig, men med alt for lidt jord til. De gårde vi har luret på som var i ok stand og noget der tiltalte mig startede på omkring 3 mil. Priserne får lige et hak på når mægler kan skrive *hestegård* Hilsen Heidi

Besvaret
nu i siger gård... hvad er det så i søger, for hestegårde koster kassen, men det gør de vist alle steder Vi har selv været lidt lune på denne her Det der skræmmer mest er der ikke er særlig meget jord til... og det blå køkken :scared: Men i kan godt vende jer til svensk håndværk ikke lever op til dansk standart.. det er ihvertfald vores erfaringer.
Det blå køkken.. ;) Vores var grønt! Og uden håndtag på lågerne! Men efter en ordentlig omgang med slibe og maling i sommers er det nu lyst med lækre bordplader i mørkt træ, stågreb og nyt click-gulv. Det kostede under 6.000 at lave gulv/låger/bord - og det er faktisk blevet ganske anstændigt! Til gengæld er det da lidt ærgeligt at de har en hvid opvaskemaskine med ovn/emfang i stål... Hrm... Ellers ser det det nu lækkert ud, men vi ville nu nok også syn's det var lidt problematisk at skulle basere det på at kunne leje jord. Vær OBS på at ligesom i Danmark skriver det også "hestegård" i flæng selv om der er gammel kostald uden skyggen af hesteboks :rolleye:
Besvaret
hestegårde er dyre.. den på linket er billig, men med alt for lidt jord til. De gårde vi har luret på som var i ok stand og noget der tiltalte mig startede på omkring 3 mil. Priserne får lige et hak på når mægler kan skrive *hestegård*
mmmm... Glæder os allerede hvis vi skal overveje at sælge vores ;) Vi mangler dog ridebane! Til gengæld rigeligt med jord og lækker placering.
Besvaret
Vær OBS på at ligesom i Danmark skriver det også "hestegård" i flæng selv om der er gammel kostald uden skyggen af hesteboks :rolleye:
Ko...hest...whats the difference!? I Sverige spiser de gladeligt begge dele. (læs: "Hamburgkött"=vriiiinsk) :sick:
Besvaret
Ko...hest...whats the difference!? I Sverige spiser de gladeligt begge dele. (læs: "Hamburgkött"=vriiiinsk) :sick:
Hehe.. Ja det er sgu-nok derfor. *GG* Hvis du læser på spegepølser mm står der også meget ofte "hästkjött". Men det smager jo i øvrigt udmærket!
Besvaret

Hej Heidi, Hehe den gård er en af dem vi har kigget på.. Det billede du ser er nok det pæneste du kan lave på hele den ejendom.. Noget totalt skod som skuffede fælt!.. Det blå køkken er det pæneste på hele den ejendom :lol: Vi skal have noget med heste til. Vi har et vennepar som gerne vil flytte med og evt. leje noget af os hvis vi finder noget der er stort nok, så vi leder videre.. /Henrik

Besvaret

Gio>> hestefolk er underlige :laugh: vi betaler gerne mere, bare der står hestegård... ko bønder de er sq mere fornuftige :laugh: Heste kød er glimrende, vi giver endda vores hvidløg og urter i fodret så de har en forkrydret smag til senere konsumbrug :laugh: Henrik>> ØV hvis køkkenet er det pæneste.... jeg frygter allerede resten Går det helt galt og i er nød til at flytte fra jeres hus og til sverige uden at have fundet stedet, så i evt. er nød til et lejelejlighed/hus mens i leder videre, så har vi plads til at par heste. Hvis i alligevel vil dele med et par venner er denne måske velegnet :laugh:

Guest Supermule
Besvaret

Er du syg nogle lækre ting de har på den side............ NØØØØØØØØØØØØØØØØj......

Besvaret

Til jer der leder efter hestegårde, så kan vi anbefale at tage et kig på de her to: nummer 1 nummer 2 Specielt nummer to er enormt lækker, hvis man har flere heste, og lyst til at have opstaldne!!! Desværre var de lidt over vores prisklasse, men det vi har i sigte nu, med handpennig betaling d. 14 er lige så lækkert... med lidt arbejde over sommeren!!! :-) Det kan betale sig at kaste et link her, til de gårde i skal kigge på, da nogen af os andre måske har været der!!!! Vi har været på markedet i 1 1/2 år, så bare skyd løs!!! Anne Katrine & Thomas, som forhåbentligt snart ejer en del svensk jord! :scared: :D

Besvaret

Nu ved jeg ikke hvor Fru HenrikP arbejder med for vores vedkommende er Kristianstad alt for langt væk, det er ca. 100 km fra Helsingborg. Nu bor vi også fint med kun et par min til E4 og 15 km til centrum Helsingborg. Men har i ikke noget imod at køre en bid ca. 60 km, så er perstorp en mulighed eller måske Laholm og evt. halmstad/marknaryd, der er en del længere

• 3 weeks later...
Besvaret

Tæt på nu Så sker der snart noget håber vi. Har fundet en gård tæt på Viken som vi vil byde på. Vi er blevet forhåndsgodkendt i foreningssparbanken. Utroligt søde mennesker dér, der yder en kanon service.. Er der andre i dette forum der bor i nærheden af Viken? Nogle gode/dårlige ting vi bør vide? Synes området er fedt, med tæt på vandet og alting.. Mvh Henrik Pedersen

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...