APGraph Besvaret November 30, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 30, 2005 Supermule, det vil jeg godt skrive under på, i en underskrifts indsamling. Tænk på alt det bensin der vil blive solgt så, man køre jo lidt mindre pr. liter, men overlydshastighed
Malezar Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Når jeg forlader Malmø, så er fartpiloten på 130. Undtagen på følgende lokationer. 1. Betalings anlægget. 2. 600m før udgangen af tunnellen. 3. Sammenfletningen mellem mellem E47 og E20 og videre til Herlev. Jeg trak ind i morges bag en kø af biler fordi en grå bimmer skulle forbi. Fair nok. Jeg passerede hende så ca 600m længere fremme da hun hold HELT stille. ;) Man skal bare gøre som jeg, tilføje 300kr til bilbudgettet pr måned, og vupti, så har man til evt fartbøder.
Guest Palle... Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Er der overhovedet nogle herinde fra, som er blevet taget i en fartkontrol ved udgangen af hullet ??
skallstorp Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Har hört at hele pladsen var fyldt med biler,så nogen må väret taget. Men man skal vel stadig stoppes hvis det "gälder" ? Jeg har lärt det, det er 90 på vej ud af tunnelen, så det var virket på mig. Det er jo heller ikke bare et spörgsmål om längere, nu er det jo klip også.
Soap Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Jeg læste for et stykke tid siden i Sydsvenskan at der var nogle som fordrev tiden med at spotte nummerplader i rækkefølge for at slå tiden ihjel... Jeg har selv opfundet en lille leg som jeg idriftsætter på E20'eren lige før Fields og indtil tunnelen starter... Læg dig i ydersporet med 160 km/t på farthållaren, hvis det er muligt, ELLERS HOLD EN PASSENDE BREMSEAFSTAND TIL FORANKØRENDE!!! Tæl hvor mange TAXI'er som buldrer op i røven på dig med horn og blink. Mit ultimative mål er når det lykkedes mig at spære dem fra at dreje fra til lufthavnen lige før Netto...
Guest jxhab Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Jeg læste for et stykke tid siden i Sydsvenskan at der var nogle som fordrev tiden med at spotte nummerplader i rækkefølge for at slå tiden ihjel... Jeg har selv opfundet en lille leg som jeg idriftsætter på E20'eren lige før Fields og indtil tunnelen starter... Læg dig i ydersporet med 160 km/t på farthållaren, hvis det er muligt, ELLERS HOLD EN PASSENDE BREMSEAFSTAND TIL FORANKØRENDE!!! Tæl hvor mange TAXI'er som buldrer op i røven på dig med horn og blink. Mit ultimative mål er når det lykkedes mig at spære dem fra at dreje fra til lufthavnen lige før Netto... hehe .. De er også helt vildt sindsyge de taxaer en gang i mellem og jeg er sikker på der nok er nogen i mellem som tænker "dumme svensker .. jeg har mere forkørselsret end dig" ..
Soap Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 hehe .. De er også helt vildt sindsyge de taxaer en gang i mellem og jeg er sikker på der nok er nogen i mellem som tænker "dumme svensker .. jeg har mere forkørselsret end dig" .. Jeg ser på det sådan her: Hvis Robert Mugabe kan udnævne sig selv til Kejser, så kan jeg da for helvede godt udnævne mig selv til TRAFIKPOLISEN alá Charles Bronson - "en mand ser rødt"
Guest jxhab Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Jeg ser på det sådan her: Hvis Robert Mugabe kan udnævne sig selv til Kejser, så kan jeg da for helvede godt udnævne mig selv til TRAFIKPOLISEN alá Charles Bronson - "en mand ser rødt" hehe ja .. det er i hvert fald sjovt at se hvordan taxer nogen gange opføre sig.
Danielsito Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Jeg har lige hørt fra en sælger der kommer i lufthavnen, at han af to uafhængige har fået at vide, at de har fået fartbøder på basis af kameraerne i tunnellen?? Det synes jeg lyder lidt mærkeligt? Jeg kan forstå hvis de tager en måling fra første kamera til sidste. Så er der et rimeligt grundlag for at måle gennemsnitshastigheden, på trods af de måske(?) forsinkede billeder. Er der andre der har hørt om dette?? Dette sker nok kun (hvis overhovedet) når politiet allerede er i overvågningscentret, i forbindelse med en eksisterende fartkontrol? Mvh Daniel
Guest Supermule Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 De må IKKE bruge kameraene til fartmålinger i en retssal. Kort og godt.... Desuden er der en regel i Sverige, at man skal knaldes i bilen. Man har ikke pligt til at oplyse hvem der har ført bilen på basis af et billede fra et overvågningskamera... Desuden har de ingen chance for at se dig inde i bilen. Det er til ren trafikovervågning og ikke andet...
Gio Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Sikke travlt de får med at kalibrere alle de kameraer...plus det faktum, at når det er "fast fartkontrol", så skal der skiltes med det iflg. dansk lovgivning. Modsat de stikprøve-kontroller de ellers tager, som jo overrasker de fleste. ...så jeg tror "det du har hørt fra én som havde hørt det fra nogle andre" er den gamle historie om fjeren der blev til 20 høns. Derimod kunne jeg sagtens forestille mig kameraerne brugt i.f.m. fartkontroller. En betjent sidder i broens overvågningscenter, og kan monitorere trafikken og evt. fartbøller...og gi´ et kald til trafik-kontrollen om "...jaa, det er controltoooower...hold lige øje med en hvid BMW som snart er oppe hos jer - den ser ud til at kunne gi´ en go´ basse i kassen...over and out.." Men bøder på grundlag af kameraerne i tunnellen...nej.
Guest Supermule Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Ja men du bor i Sverige og kører svensk bil...Derfor!
Guest Palle... Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Ja men du bor i Sverige og kører svensk bil...Derfor! Vrøvl... hvis du stoppes i DK, så er det DK regler der gælder. Så er bopæl og indregistrring fuldstændig underordnet
Guest Supermule Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Nej for du overtræder færdselsloven og ikke straffeloven. Det er forskellen... Såfremt du bliver knaldet af en fotovogn sender de billedet til Sverige... Derfor skal du stoppes af en betjent og ha' bøden forelagt på stedet. Hvorfor tror du at de står ved udgangen af øresundstunnelen og ikke bare har sat en fotovogn op??? Tror godt du kan gætte det... ;)
thomas_lund Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Og lige for de svært forstående (mig i dette tilfælde) Når det automatiske billede så er sendt til Sverige - hvad så? Det svenske politi skal vel forholde sig til overtrædelsen, og evt. sende den videre til mig i S. Eller smider de dem bare i skralderen?
Guest Supermule Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Nej du bliver spurgt om det er dig der har kørt bilen. det kan du så vælge at svare på om du vil... Lader du være, sker der ikke mere. Det er vedtaget ved lov i Sverige, at du ikke skal oplyse hvem der har kørt bilen. Derfor skal du stoppes og forelægges bøden personligt af en betjent.
steffenr Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Jeg har selv opfundet en lille leg som jeg idriftsætter på E20'eren lige før Fields og indtil tunnelen starter... Læg dig i ydersporet med 160 km/t på farthållaren, hvis det er muligt, ELLERS HOLD EN PASSENDE BREMSEAFSTAND TIL FORANKØRENDE!!! Tæl hvor mange TAXI'er som buldrer op i røven på dig med horn og blink. Mit ultimative mål er når det lykkedes mig at spære dem fra at dreje fra til lufthavnen lige før Netto... Det er da klart sjovere at ligge og presse taxa'erne bagfra, så fatter de minus, for det jo ikke noget de prøver så ofte jeg mener at den danske lovgivning er lavet sådan at, hvis du ikke bor i dk, så kan du blive nød til at betale bøde på stedet . Jeg så I lorry her igår at Tårnby politi er begyndt at lave flere fartkontrol, ned ved tunnelen, da de har fået bevilliget flere penge til det, de sagde også i indslaget, at de på 1 time havde fanget 18 fartsyndere og 9 af dem havde fået et klip i pappet.
Guest Palle... Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Nej du bliver spurgt om det er dig der har kørt bilen. det kan du så vælge at svare på om du vil... Lader du være' date=' sker der ikke mere. Det er vedtaget ved lov i Sverige, at du ikke skal oplyse hvem der har kørt bilen. Derfor skal du stoppes og forelægges bøden personligt af en betjent.[/quote'] Du vrøvler igen http://sydsvenskan.se/trafikkontroller/article128900.ece Se nederst: "Hela veckan: Automatisk hastighetskontroll bedrivs på länsväg 112, Åstorp – Höganäs, länsväg 108, Lund – Svedala och på riksväg 21, Kristianstad – Ignaberga"
Guest Supermule Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 De kan da godt tage billeder... Det er der jo ikke noget galt i... Det er straffen for en overskridelse af hastigheden vi taler om... Læs nu det hele Palle... For satan da.... ;)
Guest Palle... Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 De kan da godt tage billeder... Det er der jo ikke noget galt i... Det er straffen for en overskridelse af hastigheden vi taler om... Læs nu det hele Palle... For satan da.... ;) Find venligst den lov der siger at man skal godkende at man har været føreren af bilen. Iøvrigt har dansk og svensk politi en samarbejdsaftale (samme aftale har man med norsk politi) om at man kan fremsende bøde på kryds og tværs over grænserne. Hvis foto er nok til at fælde en bilist i DK, så gælder den regl også for udlændinge. Det er jo ikke egne nationale regler der gælder i dk, vel ??
Guest Supermule Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Jo... Hvorfor tror du nordmænd klasker solskærmen ned hvergang de kører forbi et kamera??? Men gi' mig lige lidt tid, så finder jeg den regel til dig.
Guest Supermule Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Taget fra Vägverket.... Hur används de fotografier som trafiksäkerhetskamerorna tar? Svar: Fotot på föraren jämförs med ett foto på ägaren för det fordon som registrerats – ett kort som hämtas från körkorts- eller passregistret. Om ägaren inte är föraren görs nya jämförelser med foton på familjemedlemmar som kan antas vara föraren, exempelvis barn med körkort. När man fastställt vem som är föraren skickas fotot med som underlag för boten i ett brev till föraren. Hur skyddas den personliga integriteten? Svar: Endast de fordon som överskrider gällande hastighetsgräns fotograferas. Den personliga integriteten är således god för de flesta trafikanter. Upplysningsvis kan nämnas att på fotot maskas alltid passagerarplatsen oavsett om det sitter någon person där eller inte. Trafiksäkerhetskamerakontroll kontra poliskontroll Varför används inte vanliga trafikpoliser istället för trafiksäkerhetskameror? Kamerorna fungerar under dygnets alla timmar 365 dagar om året. Det är inte möjligt att ha ”vanliga trafikpoliser” som motsvarar denna resurs. Kommer trafikpoliserna att försvinna på vägarna när systemet med trafiksäkerhetskameror byggs ut? Svar: Trafikpoliserna kommer inte att försvinna. De kommer liksom tidigare, att arbeta med hastighetskontroller, nykterhetskontroller, bälteskontroller med mera. Kamerorna kan dock ses som ett komplement när det gäller hastighetskontroll. Bötfällning Är Polisens ambition att kunna bötfälla så många förare som möjligt med hjälp av trafiksäkerhetskamerorna? Svar: Nej, syftet med kamerorna är att sänka medelhastigheten och därigenom minska antalet svåra olyckor på våra vägar. Som förare får man information om att kameror är uppsatta på vägsträckan så att man har möjlighet att anpassa farten. Polisen hoppas, tvärt om, att så få som möjligt ska köra för fort och bötfällas. Är det föraren eller ägaren som drabbas av böterna? Svar: Det är alltid föraren som är ansvarig och får betala eventuella böter. Kan man ”lura” trafiksäkerhetskamerorna? Om jag kör över i motsatt körfält, missar trafiksäkerhetskameran mig då? Svar: Om du kör över i motsatt körfält vid en omkörning blir du ändå registrerad om du har för hög hastighet. Vad händer om jag döljer mitt ansikte när jag passerar en trafiksäkerhetskamera som fotograferar mig och min bil? Svar: Det innebär att du inte kan identifieras. Vanligtvis avskrivs ärendet. Kan de som kör för fort med lastbil eller motorcykel registreras med trafiksäkerhetskamerorna? Svar: Registreringsskylt och ett foto på förarens ansikte krävs för att en identifiering av föraren ska kunna ske. Motorcyklister kan inte åtalas eftersom motorcyklar saknar främre registreringsskylt och föraren kan vara svår att identifiera eftersom den bär hjälm. Lastbilsförare kan registreras. När tar trafiksäkerhetskameran kort? Vilken marginal finns? Svar: Kort tas när ett fordon överskrider den hastighetsgräns den är inställd på. Instrumentet gör automatiskt ett säkerhetsavdrag på 1 km/tim. Kan en trafiksäkerhetskamera ta kort bakifrån? Svar: Nej. Det finns en spray på marknaden som man kan spraya på registreringsskylten för att undvika att bli registrerad. Fungerar den? Svar: De prov som gjorts visar att sprayen inte fungerar. Förekommer det att bilförare bär mask? Svar: Det är mycket sällsynt, men det har hänt. Fungerar trafiksäkerhetskameran fast det är mörkt ute? Svar: Kameran fungerar utmärkt när det är mörkt. Kan trafiksäkerhetskameran ”missa” om man åker mycket nära framförvarande bil? Finns det något minsta avstånd som krävs till framförvarande bil för att kameran ska fungera? Svar: Avståndet mellan tvåfordon behöver överstiga 4 meter. Det finns något som heter slavblixt som kan monteras i bilen och som blixtrar tillbaka och bländar trafiksäkerhetskameran. Fungerar det och får man använda sådana? Svar: Om slavblixten monteras i förarens siktfält påverkar den märkbart de bilder som tas av systemet för automatisk trafiksäkerhetskontroll. För närvarande finns det inget förbud mot att använda slavblixt under förutsättning att den inte bländar övriga trafikanter och att den är monterad enligt gällande föreskrifter.
Guest Palle... Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Det er sådan set fint nok... Men, jeg kan stadig ikke se, at hvis man standses/fotograferes i DK så kan svenskeren (dig eller mig) nægte at betale med henvisning til svensk lovgivning. Desuden er dette ikke en lovtekst og jeg tror ikke den holder hvis politiet vil hive dig i retten. Har de et billede plus du tropper op i retten, så har jeg en formodning om hvem der vinder sagen. Men ja, du har ret ....hvis du dækker dit ansigt, så kan du ikke få en bøde, men tror dog man ser dum ud med elefanthue.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu