Jump to content

Audi diesel ctr. BMW diesel

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tænkte at der måske er nogle bilkyndige herinde der kan hjælpe mig... Jeg overvejer enten en ny BMW530D eller en Audi A6 3,0TDI. Umiddelbart er begge biler rigtig gode, men er der nogen der kender til godt eller dårligt ved netop de to modeller?

Besvaret

Hvis det er en helt ny vi taler om - jeg ville sige - ta' den der tiltaler dig mest og som du syntes er fedest at køre i. De er begge utvivlsomt rigtig lækre og uden de helt store problemer. Hvis den skal være ny og jeg havde pengene til det, ville jeg måske se lidt nærmere på 535D modellen ;) _______ Lars e39 530dA touring

Besvaret

jeg ville tage audien, men jeg er også miljø skadet :rolleye: eller er en 535 bi turbo disel jo heller ikke et dårligt køb og hvis du nu vil have noget større så er der jo også A8 4.0 bi turbo disel også som kan fåes brugt til rimelige penge :th2:

Besvaret

Jeg ville købe BMW Alpina udgaven ! /Mogens '03 530d Touring steptronic med alt...

Besvaret

Et rigtigt svært valg du har der. Hvis nu man skal vælge at komme med et seriøst svar, vil det nok være at man skal følge lidt med i pressen for tiden. Der sker meget omkring de to mærker. Her er som JEG ser det. AUDI har lavet en KÆMPE kraftanstrengelse for at komme op på niveau med MB og BMW. Det er også lykkedes nu, alle ved at A6 er en direkte konkurrent til BMW der alene var lidt den sportslige luksustysker med 5 serien, for AUDIen er blevet strammet lidt mere an til ræs nu. BMW vil gerne være komfortabelt luksusmærke, og har et godt ry for at have lidt komfortabelt men stramme biler der ser lidt mindre morfar ud, med en helt for BMW karakteristisk motorlyd. Faktisk er der rimelig god L/KM økonomi i deres 6 cylindrede motorer. Så er der lyden. Selv må jeg indrømme jeg skruer ned for radioen for at høre (R6) motoren stedet for, men hun skruer altid op igen lidt efter da min "kørsel bliver mærkelig frisk af det". Mmm BMW (E46) er en dejlig bil... men der er kommet lidt skår i glæden med den nye 5 serie. Bladet Vi Bilägere lavede en Älgtest, og superbiler kommer altid for fald i en Svenskers hænder hvis der er noget at komme efter. BMW tillader lige liiiiidt sportslig udskridning, inden antiudskridnings systemet "tager bilen" og retter den op igen. Det styres iøvrigt med softwareopdateringer ved service, hvis dette skal justeres uden at bilejeren nødvendigvis ved noget om dette.. Svenskerne fik den til at skride ud, og de mener vognen ikke er ordenligt afstemt til punkterfri dæk. Tyskerne gjorde et stort PR nummer ud af at dementere dette, med en fabrikschauffør bag rattet og sure svenskere på bagsædet. Hævnen kom prompte fra det kolde nord. Sådan leger man ikke med Svenskerne, og hvis du læser November måned af Vi Bilägere kan du læse 4 sider om BMW 5 serien, der skrider ud i samtlige test de lavede, med rigtigt mange forskellige biler. 2-1 til svenskerne, BMW har tabt ansigt stort. Generelt er BMW det luksusmærke med allerbedst service i sverige. Fuldt fortjent. Bildelene er iøvrigt billige til dem, og der findes et hav af uoriginale dele og tuningskits m.v. og jeg syntes ikke værkstedpriserne er dyre. AUDI er også iorden, lidt billigere end BMW som de klart jagter, og efterhånden er det svært at sige hvilket mærke der ligger efter hvem af de 2. Mærkeluderne vil sikkert hyle i kor i al evighed, men den positive kritik den får fra alle sider må jo betyde noget. AUDI er heller ikke uden ugler i mosen, de har fået flere journalister til at brokke sig lidt over nogle dårlige tilpasninger af plastdetaljer, og mislyde fra beklædningen under kørsel. Det må der bare ikke være. Der har også været en uheldig diesel der knækkede topstykker, men de tog den ret hurtigt ud af produktion igen. Jeg er lige for tiden næsten frelst BMW ejer, jeg læner mig tilbage og nikker genkendende når folk snakker om køreglæde samt motorlyd. Min 3 serie er sjov i byen og til frisk kørsel, men jeg kan ikke opfatte den som en komfortabel langtursbil. Men dog tror jeg at hvis økonomien tillader det at den næste bliver aktuelle A6. Bilen er bare lidt kønnere overall og kører faktisk ganske udemærket, med lidt snert af BMW kategori over sig. AUDI er lidt mere hidsig nu. BMWs politik med punkterfri dæk har fået mig til at gå i et sort hul af raseri, de skal ikke forudfatte kundernes meninger om fremtiden overhovedet. Jeg kan gå på kompromis med et nødhjul, men jeg gør det ikke på dæk som der skal være punkterfrie - uden plads til andet alternativ. AUDI tilbyder valgmuligheden med reservehjul i fuld størrelse, hvilket betyder hjulskifte og fuld fart på igen straks efter. Det kalder jeg køreglæde, modsat at humpe hjemover nede fra sydeuropa kl 0400 søndag morgen imod danmark med et punkterfrit dæk, der måske kan lappes mandag morgen hvor man burde være i Danmark. Kunne man bare putte en BMW motor i en AUDI A6 med en volvos forsæder. Uha en bilbombe af format. Hmmm.... det er min umiddelbare personlige sammenfatning af hvad jeg syntes der sker. Nuværende bil: BMW 3èr Benz Næste bil: AUDI 6èr Diesel Aldrig mere: MB Du milde himmel en gang evigt defekt rust lort...

Besvaret

Jeg er også dybt farvet (Audi) og jeg vil klart vælge A6-eren og specielt med DSG gearkassen, uha, den er simpelthen bare genial. Jeg har prøvet A6-eren i 3.0 TDI med DSG gearkassen og den ville være mit valg. Jeg har også prøvet 5-serien (dog en benziner) og den tiltalte mig ikke. Jeg kan simpelthen ikke forligne mig med designet indvendigt samt BMW's I-Drive system. Men igen, det er min mening, men prøv begge biler og se, hvilken én der passer dit behov bedst, for det er jo fuldstændig ligegyldigt, hvad vi mener - det er dig, som skal køre i bilen til hverdag! Med hensyn til priser, så er BMW og Audi vist generelt lige dyre (en 530d Touring koster 100 SEK mere end A6 3.0 TDI Avant!)

Besvaret
Bladet Vi Bilägere lavede en Älgtest, og superbiler kommer altid for fald i en Svenskers hænder hvis der er noget at komme efter. BMW tillader lige liiiiidt sportslig udskridning, inden antiudskridnings systemet "tager bilen" og retter den op igen. Det styres iøvrigt med softwareopdateringer ved service, hvis dette skal justeres uden at bilejeren nødvendigvis ved noget om dette.. Svenskerne fik den til at skride ud, og de mener vognen ikke er ordenligt afstemt til punkterfri dæk. Tyskerne gjorde et stort PR nummer ud af at dementere dette, med en fabrikschauffør bag rattet og sure svenskere på bagsædet. Hævnen kom prompte fra det kolde nord.
Ikke alle er enige i den udlægning: www.jp.dk/biler/artikel:aid=3408648/
Besvaret

De nye audiér vi har ,har haft små dumme el fejl og det koster alt sammen.. men hvis den er ny er det jo ikke noget problem,, BMW e60 har vi også haft et par stykker af... ingen problemer med dem..

Besvaret
Jeg er også dybt farvet (Audi) og jeg vil klart vælge A6-eren og specielt med DSG gearkassen' date=' uha, den er simpelthen bare genial. Jeg har prøvet A6-eren i 3.0 TDI med DSG gearkassen og den ville være mit valg. Jeg har også prøvet 5-serien (dog en benziner) og den tiltalte mig ikke. Jeg kan simpelthen ikke forligne mig med designet indvendigt samt BMW's I-Drive system.[/quote'] Du kan ikke have prøvet en A6 3.0 TDI med en DSG gearkasse!! Den vil 'kun' blive benyttet i.f.m. motore som ikke har et for stort moment. En DSG gearkasse har samme problem som en Multitronic har - den kan ikke holde hvis motoren har et moment på 450 Nm som A6'eren har. DSG gearkassen findes (endnu) kun til motore som ligger på tværs. Motorene i A4 og A6 osv. er 'indbygget' på langs.
Besvaret
Du kan ikke have prøvet en A6 3.0 TDI med en DSG gearkasse!! Den vil 'kun' blive benyttet i.f.m. motore som ikke har et for stort moment. En DSG gearkasse har samme problem som en Multitronic har - den kan ikke holde hvis motoren har et moment på 450 Nm som A6'eren har. DSG gearkassen findes (endnu) kun til motore som ligger på tværs. Motorene i A4 og A6 osv. er 'indbygget' på langs.
Så fik jeg vist fortalt forkerte ting hos Audi, da jeg prøvede den i foråret. Men nevermind, den har ihvertfald så en super automatisk gearkasse for den var helt flydende og når man skiftede på rattet kunne det ikke mærkes overhovedet. Kickdown mærkede man heller ikke, den accelererede bare derudaf (og jeg ved den lavede kickdown).
Besvaret
Jeg tænkte at der måske er nogle bilkyndige herinde der kan hjælpe mig... Jeg overvejer enten en ny BMW530D eller en Audi A6 3,0TDI. Umiddelbart er begge biler rigtig gode, men er der nogen der kender til godt eller dårligt ved netop de to modeller?
Hej Niller Ja det er jo svært som entusiast at vejlede uden at køre i grøften :-) Jeg vil først sige med mindre du ikke har preferancer fra tidliger så tag en god tur i hvar af dem og vælg den som lars siger du selv føler dig bedst til rette i. Der er stor forskel på hvordan bilerne kører det er to meget forskellige holdninger Audi og BMW, kvalitets mæssigt er de på højde med hinanden, men Audi satser meget på 4WD eller forhjulstræk, det gir en anden fornemmelse af bilen styrring, indstyrring og vej holdning end BMW som er meget pasioneret omkring Baghjulstræk. BMW har hidtil haft 4WD som et lavpriortets produkt, BMW kom med 4WD helt tilbage i 325 E30 i midten af 80erne der hed de IX, så det har også været en del af BMW siden midten af 80erne. Men det laver man om på nu, der bliver virkelig sat markedsføring ind på nu med deres nye X drive biler i 3 og 5 serien, primært udviklet på X5 og 3. Så man kan sige at bilerne mødes på firhjuls trækket, men de kører alligevel meget forskelligt, min vurdering er at Audi har klart komfort som 1. priortet hvor BMW aldrig har fraviget deres persion for sportslige egenskaber i alle bilerne. Men du skal jo føle hvad du synes er bedst for dig og hvad du synes er fedest at sidde i garagen med en kold øl og nyde i timevis :-) Alpina er desværre ikke kommet i E60 på diesel endnu. Den gamle E39 er efter min mening det bedste Diesel der er lavet til dato. Alpina er jo ikke BMW og ikke en BMW tuner, men et eget bilmærke med eget stelnummer og status som bilproducent. Hyber kort kan man sige at de tager et super produkt og gør det endnu bedre, Alpina er i de 40 år de har eksisteret efterhånden kommet så tæt på BMW at det ind i mellem er svært at se skille linien.
Besvaret
Ikke alle er enige i den udlægning: www.jp.dk/biler/artikel:aid=3408648/
Nu er JP jo heller ikke kendt som de store biljournalister. De skriver mest om hvad andre skriver.... dermed er det en forklaring på hvad andre syntes, og ikke et reultat de selv er komme frem til. Min mormor kunne have skrevet den artikkel...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...