Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er efterhånden godt træt af E.ON og jeg har ikke engang snakket med dem endnu. Sender dem en mail om at jeg gerne vil tilmeldes så jeg ikke risikerer at mangle strøm når jeg flytter. Venter pænt en uge med svar da jeg ikke har travlt. En uge efter - intet svar. Sender så herefter to emails. Stadigvæk intet svar. Jeg prøver at ringe på deres 020 nummer men det kan jeg ikke nå fra Danmark og har ikke Svensk nr. Hvad f.... gør man så?

Besvaret

Da vi købte vores lejlighed sørgede mægleren for at tilmelde os daværende sydkraft, så vi ikke manglede strøm når vi flyttede ind. Man kan ikke få elabonnement uden et svensk personnummer, og det kan du ikke få uden at have en adresse herovre. Alt vores faldt i hak på dag to vi var herovre, og jeg tror ikke du behøver tage sorgerne på forskud.

Besvaret

Bluee: et Svensk nummer med eks 020 ****** der skal du ikke taste 0 først, det er kun inde i Sverige du skal bruge det. Deres nummer er faktisk 0046 20 ***** fra Danmark. Ja den er lidt tricky...

Besvaret
Bluee: et Svensk nummer med eks 020 ****** der skal du ikke taste 0 først' date= det er kun inde i Sverige du skal bruge det. Deres nummer er faktisk 0046 20 ***** fra Danmark. Ja den er lidt tricky...
Jeps, det er rigtig med 0'et. Men er der ikke noget med at 20-numre (gratis-numre) kan man ikke ringe til fra udlandet? Derfor skal man først have fat i deres omstilling via det alm. nummer?
Besvaret
Man kan ikke få elabonnement uden et svensk personnummer, og det kan du ikke få uden at have en adresse herovre. Alt vores faldt i hak på dag to vi var herovre, og jeg tror ikke du behøver tage sorgerne på forskud.
Da vi flyttede herover kunne vi nu altså sagtens blive oprettet hos Sydkraft uden personnr. Mvh Dennis
Besvaret
Da vi købte vores lejlighed sørgede mægleren for at tilmelde os daværende sydkraft, så vi ikke manglede strøm når vi flyttede ind. Man kan ikke få elabonnement uden et svensk personnummer, og det kan du ikke få uden at have en adresse herovre. Alt vores faldt i hak på dag to vi var herovre, og jeg tror ikke du behøver tage sorgerne på forskud.
Det kan man altså sagtens.... dog måtte jeg slippe et depositum på 1200 Sek, som jeg iøvrigt vel skal se at få tilbage....
Besvaret
Jeg var uden strøm første dag jeg boede i Sverige - ikke så fedt... http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=51873#post51873
Hårt at være uden strøm i en dag. Så prøv at flyt til Honduras. Her er vi uden strøm hver Torsdag da de laver vedligeholdsarbejde på nettet. Og til tider uden postevand (som alligevel ikke kan drikkes). En gang var vi uden vand i 10 dage. Så er det fedt man kan gå ned og dyppe sig i det Karibiske hav :th2:
Besvaret

Ja, jeg gjorde ikke noget som helst, der var bare strøm fra første dag, så hvem der har tilmeldt mig har jeg ingen anelse om. :confused: Fik senere tilsendt velkomstbrev mv. Så ingen klager herfra. :new:

Besvaret

Hehe, Ja, EON er nogle kegler.. Jeg kontaktede dem flere gange, fik at vide jeg skulle ringe, men nummeret var kun til opkald fra sverige og ikke DK. Herefter fik jeg fat i en dame fra kundeservice (via mail), der sendte mig et telefonnummer, der viste sig at være et faxnummer.. Men til sidst lykkedes det da. Faktisk fik de opdateret deres hjemmeside kort tid efter, hvor der nu klart og tydeligt fremgår et nr. for opkald fra udlandet.. Ved ikke om det var mig der fik triggered det, men det var da lidt påfaldende timing ;)

• 2 months later...
Besvaret

Jeps, jeg ringede på det nummer og fik fat i en og 20 sekunder senere var alt i orden. Hun skulle bare lige have adresse, navn og telefonnummer, så skulle der være strøm når vi flytter ind på lørdag... Det virkede bare lidt for nemt... Men vi får se...

Besvaret
Det kan man altså sagtens.... dog måtte jeg slippe et depositum på 1200 Sek' date=' som jeg iøvrigt vel skal se at få tilbage....[/quote'] Hm, det var egentligt underligt. Vi kunne ikke blive oprettet uden svensk personnummer. Måske de har ændret det før/siden vi flyttede. Det var i august 2004. De penge vi betalte i depositum dengang, blev faktisk modregnet i vores elregning her i december 2005. Jeg havde ellers forventet de først blev modregnet når vi engang sagde abo. op.
Besvaret
Hm, det var egentligt underligt. Vi kunne ikke blive oprettet uden svensk personnummer. Måske de har ændret det før/siden vi flyttede. Det var i august 2004. De penge vi betalte i depositum dengang, blev faktisk modregnet i vores elregning her i december 2005. Jeg havde ellers forventet de først blev modregnet når vi engang sagde abo. op.
Ja det må være ændre jeg har lige oprettet i mine forældres hus og de er ikke flyttet over endnu så de har ikke svensk person nr. Og de slap da også for dep. Så det er da blevet lidt lettere.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...