Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
okai tak... Jeg har besluttet mig. Rygterne talte altså sandt... :surprise:
Du har besluttet dig på baggrund af rygter og tomgangssnak? Hvis jeg var dig, så ville jeg tage over og se området og lejligheden. Jeg tror ikke du véd hvad du siger nej til....:flov: Rosengård er et stort område...og bestemt ikke "Vollsmose gange fire"!
Besvaret
okai tak... Jeg har besluttet mig. Rygterne talte altså sandt... :surprise:
Vrøvl...vel gør de ej... Kom herud og kig, så vil du se noget helt andet end "rygterne"
Besvaret

Hvis du bliver sulten, MissRachel, når du er herovre og kigge på lejligheder...så er pizzaerne på grill/pizza-dimsen nede på City Gross´ p-plads ganske ok - og ekstremt billige ;)

Besvaret

Åh - kunne Rosengården da ikke snart bare få lov at være Rosengården. Og så kan man tage forbi, hvis man overvejer at flytte derud - er emnet ikke ret meget uddebatteret herinde efterhånden?? Glædelig Jul

Guest AntiRosengård
Besvaret
Hej! Jeg har lige fundet den lækreste lejlighed, men den ligger i Rosengården, og jeg har fået og vide at det er voldsmose bare ganget med 4.... Passer det eller hvordan er jeres erfaringer?
hvis du synes om at leve i smeltdige af forkskellige kulturer hvor respekt for andres ejendom og person ligger på et meget lille, hvis ikke ikke-eksisterende niveau og at du ikke har noget imod at der bliver kastet skrald ud fra altanen over dig, ja så er Rosengård lige noget for dig. PS Husk hjelm hvis du kører med bus til og fra Rosengård Eneste grund til at "Kebaberne" og "Pizzaerne" er billige er fordi kødet er.... nej du den lader jeg til læserens fantasi
Besvaret

Nu kender jeg jo kun Rosengård efter hvad der bliver skrevet herinde af fx. Thomas som også bor der. Hvis du alligevel ikke har nogen bil er det vel også lige meget om de andre får skåret deres dæk op. Og er man ikke typen som går ud om aftenen er det jo også lige meget om andre bliver stukket ned. Ej det var bare ment i sjovt :) hihi Det jeg ville sige var nok nærmere, at det måske slet ikke er SÅ slemt som der bliver skrevet af de uheldige personer som har været udsat for et eller andet. Og vi er jo også forskellige. Så hvad der er slemt for nogen er måske slet ikke for dig. Men ja det er vel ikke så svært at tage ud forbi og kigge om det er noget galt. Evt. også en fredag/lørdag aften.

Besvaret
hvis du synes om at leve i smeltdige af forkskellige kulturer hvor respekt for andres ejendom og person ligger på et meget lille, hvis ikke ikke-eksisterende niveau og at du ikke har noget imod at der bliver kastet skrald ud fra altanen over dig, ja så er Rosengård lige noget for dig.
Dether er da det værste vrøvl. Egentlig burde det være uddebatteret, men det passer jo overhovedet ikke hvad der skrives. Det er typisk for en person der ikke har været herude, eller som kun har sin mening via diverse venner og medier. Thomas har ganske enkelt været uheldig med hans bil. Det har mange andre (efter deres eget udsagn) også været i andre dele af byen. Men, ingen af de danskere jeg kender herude, og der er efterhånden mange, har haft problemer. At vores omgivelser så er noget af det bedste og mest miljøvenlige i Malmö by, med bl.a. miljøhuse, grønne arealer, park osv osv... det højner jo kun standarden. At andre, der ikke har været her, siger noget andet... tja, hvad kan man sige til det ? Kom nu herud og se hvad det er for et område. Det gælder også alle jer eksperter der ved hvordan det hele det fungere.
Besvaret
Åh - kunne Rosengården da ikke snart bare få lov at være Rosengården. Og så kan man tage forbi, hvis man overvejer at flytte derud - er emnet ikke ret meget uddebatteret herinde efterhånden?? Glædelig Jul
Så længe folk ikke gider bruge søgefunktionen eller læse nogen af de indlæg der er herinde kommer dette spørgsmål lige så mange gange som " Jeg er 18 år og vil gerne vide hvor meget det koster at forsikring en Ferrari Enzo..."
Besvaret
Så længe folk gider bruge et forum som et forum og ikke som en knowledgebase vil nye brugere komme tilbage og bruge det igen.
Men måske gider man ikke bruge "et forum som et forum" hvis det betyder man skal starte forfra hver gang... også er der ingen viden for nye brugere at komme efter..også er der ingen nye brugere og ingen svar.. og intet forum..... men igen man kan også bare lade være med at kommentere, så kan nye brugere jo måske lære at søge lidt selv før man spørger...
Besvaret

10 forskellige formuleringer på et svar til et givent spørgsmål er bedre end 1 syntes jeg. Som du selv nævner, kan man undlade at kommentere, hvis man føler sin tid er for vigtig til at besvare et spørgsmål der allerede er besvaret... Slutteligt kunne det jo også tænkes at nye brugere ikke har skyggen af ide om at der rent faktisk er en søgefunktion. Den ligger i en sort topbar som rigtig mange vil overse de første 10 gange de besøger denne side. Det gjorde jeg da ihvertfald :-) og jeg ved med statsgaranti 90% af de mere eller mindre internet inkompetente jeg kender (min kære mor, morfar, kæreste, bror f.eks.) ikke vil opdage den de første 20 gange.

Besvaret

rosengården igen igen da jeg den anden dag bladrede i den svenske metro avis, læste jeg at igen var bus nr. 5 blevet "angrebet" af araber knægte som kastede sten mod bussen Er par uger senere, blev bus nr 5 evakueret efter nogle uvorne knægte (arabere jvf. signalamentet) som udløste en røgbombe i bussen og smuttede ud. og ikke mere end en uge siden, blev føreren af bussen overfaldet og banket sønder og sammen, igen ude i rosengården. Så, mine tanker om det sted ligger på et meget lille sted. Jeg har fuld forståelse for at flere af jer bor derude da der åbenbart er nogle mere fredlige steder - men jeg kan selv konstatere at af alle de episoder jeg hører om, er 90% af volden, hærværk og ballade fra ja.... rosengården Den eneste grund jeg kan forestille mig at folk vil bo der er for at få en billig bolig - billige boliger tiltrækker selvfølgelig også de mindre bemidlede. Mindrebemidlede som keder sig og derfor tyer til at smadre andres ejendom. P.S. Glædelig jul

Besvaret
Så, mine tanker om det sted ligger på et meget lille sted. Jeg har fuld forståelse for at flere af jer bor derude da der åbenbart er nogle mere fredlige steder - men jeg kan selv konstatere at af alle de episoder jeg hører om, er 90% af volden, hærværk og ballade fra ja.... rosengården
Ja, men hvad pressen skriver er (måske) ikke altid det rigtige.. kan lige informere dig om, at der i Limhamn har været problemer med unge der overfalder andre unge og stjæler penge, tøj og mobiltelefoner... Det skrives der bare ikke noget om i pressen, da politiet ikke vil tage imod anmeldelser(??). Der er sat flyers op i hovedgaden og indkaldt til "beboermøde" på torvet.. Men ok hvad der ikke skrives om er aldrig hændt.. og glædelig jul herfra:)
Besvaret
da jeg den anden dag bladrede i den svenske metro avis, læste jeg at igen var bus nr. 5 blevet "angrebet" af araber knægte som kastede sten mod bussen Er par uger senere, blev bus nr 5 evakueret efter nogle uvorne knægte (arabere jvf. signalamentet) som udløste en røgbombe i bussen og smuttede ud. og ikke mere end en uge siden, blev føreren af bussen overfaldet og banket sønder og sammen, igen ude i rosengården. Så, mine tanker om det sted ligger på et meget lille sted. Jeg har fuld forståelse for at flere af jer bor derude da der åbenbart er nogle mere fredlige steder - men jeg kan selv konstatere at af alle de episoder jeg hører om, er 90% af volden, hærværk og ballade fra ja.... rosengården Den eneste grund jeg kan forestille mig at folk vil bo der er for at få en billig bolig - billige boliger tiltrækker selvfølgelig også de mindre bemidlede. Mindrebemidlede som keder sig og derfor tyer til at smadre andres ejendom. P.S. Glædelig jul
Sjovt nok så læste jeg den samme avis, og der stod der krocksbæk, og det er fandme i den anden ende af byen, og har ikke en skid med rosengården at gøre. Kan folk for pokker da ikke snart fatte at den er gal i hele malmø. køb lokalavisen og slå op på malmøs sider, så vil i se hvor meget lort der sker i byen, over hele byen! Få dog øjnene op for hvad der sker og ikke kun rosengård, malmø er en by plaget af den største kriminalitet i sverige og politikerne tør ikke gøre en skid, for at det måske skal opfattes racistisk... og glædelig jul
Besvaret
Få dog øjnene op for hvad der sker og ikke kun rosengård' date=' malmø er en by plaget af den største kriminalitet i sverige og politikerne tør ikke gøre en skid, for at det måske skal opfattes racistisk...[/quote'] Den sad sgu lige i øjet den der Thomas :th2: FOLKET KRÆVER HANDLING... NU FOR FAEN!!! :mad:
Guest Skånepåg
Besvaret

Kul ämne... Rosengård är väl kanske inte Malmös trevligaste plats att bo på men jag lätt rada upp fem till tio områden som inte är bättre... (om man inte ser det ur Kärsgårds synvinkel...vill säga) Nydala Lindängen Kirseberg (vissa områden) Nobeltorget (vissa gator) Lindängen Augustenborg Holma Värnhem Helenegolm Gullvik ...har säkert glömt några... //Skånepåg

Guest Skånepåg
Besvaret

Vill även passa på att rada upp "topplistan" Fridhem Bellevue Rörsjöstaden Ribersborg Västra Hamnen Slottstaden Gamla Väster Delar av innerstan //Skånepåg

• 3 weeks later...
Besvaret

Rosengården Jeg har boet i Malmø siden 1994 og har set Rosengården både i debat og selv været derude flere gange. Rosengården er ikke så voldsomt som Voldsmose, men bestemt ikke et område jeg vil anbefale. der huserer meget kriminalitet derude og der er mange indvandrere med kriminel baggrund. Det er lykkedes Sverige at integrere en del, men Rosengården er bestemt ikke anbefalelsesværdig. :thumbup:

Besvaret
Jeg har boet i Malmø siden 1994 og har set Rosengården både i debat og selv været derude flere gange. Rosengården er ikke så voldsomt som Voldsmose' date=' men bestemt ikke et område jeg vil anbefale. der huserer meget kriminalitet derude og der er mange indvandrere med kriminel baggrund. Det er lykkedes Sverige at integrere en del, men Rosengården er bestemt ikke anbefalelsesværdig. :thumbup:[/quote']Området hedder Rosengård - og det er en by-del, ikke et boligkompleks (sådan lyder det ofte, når folk omtaler det). Ergo er det delt op i flere mindre områder - nogle belastede og andre ikke. Få nu de facts på plads. Rosengård-området er bare blevet stemplet over én kam, desværre.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...