Gio Skrevet December 28, 2005 Rapporter Skrevet December 28, 2005 Til ren og skær info - og også fordi det er nødvendigt at håndhæve nedenstående herinde. Ytringsfriheden i Sverige er ikke helt den samme som i DK: 8 § Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller om brottet är ringa, till böter. Är brottet grovt döms till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om meddelandet haft ett särskilt hotfullt eller kränkande innehåll och spritts till ett stort antal personer på ett sätt som varit ägnat att väcka betydande uppmärksamhet. Lag (2002:800). Fra loven om "Hets mot folkgrupp": http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.HTM#AVD2KAP16PAR8
Jønsson Besvaret December 28, 2005 Rapporter Besvaret December 28, 2005 Næsten identisk med straffelovens paragraf 266b: § 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år. Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed.
Guest ThomasO Besvaret February 5, 2006 Rapporter Besvaret February 5, 2006 Så er det jo godt der ikke er racisme, eller behov for sådanne organisationer i Sveriges lille lyserøde nation: http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=345 Arh...måske lige i Limhamn hvor de har problemer med vold imod Svenskere af de her ... det må jeg jo ikke sige... Nårh ja og så de her ikke eksisterende svenske sider.... http://www.danskfront.dk/links.asp?land=swe
Nils Besvaret February 6, 2006 Rapporter Besvaret February 6, 2006 Thomas, husk nu at læse andre medier end patriot.nu og danskfront.dk og læse dem kritisk, ellers får du skimmel på verdensbilledet. Så der står det samme i den danske straffelov som i den svenske om hets mot folkgrupp, men forskellen er nok, at i Sverige bruger man faktisk paragraffen. For nylig var der en politimand i Malmö, som mistede jobbet (højst usædvanligt i sig selv) fordi han blev sigtet (dømt???) for hets mot folkgrupp ved en sen og fugtig aften at have sendt en privat mail til en politiker med et forslag om at standse kommunal subsidiering af de "jävla blattar". Jeg har ikke hørt om en lignende sag fra Danmark.
Guest ThomasO Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 He he he .... jeg har sgutte? skimmel på hjernen endnu Niels.... jeg prøvede bare at vise et link over de Svenske højredrejede organisationer. Tror der er flere her end i DK. Men jeg medgiver Gio at ytringsfriheden er mindre i Sverige borgerne imellem.... ikke fordi det er et dagligt problem, men fordi folk herovre konstant uopfordret siger det til mig - bare fordi jeg er Dansk. Jeg er skam ganske nede på jorden når det kommer til stykket, men det hjælper at have set folk brænde hinandens huse af på Balkan. Man forstår pludseligt hvor mange tusinder - der egentligt fatter næsten ingenting.... men har alligevel en mening de må ytre med sten og tændstikker... når deres præst siger de skal He he he så virkelige mujahedinere i Bosnien, de var virkeligt syge i hatten. Måske derfor jeg en gang imellem er så direkte...
Nils Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 ...undskyld jeg mislæste dit indlæg, så tager jeg skimlen i mig igen:sick: :)
almir.dk Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 He he he .... jeg har sgutte? skimmel på hjernen endnu Niels.... jeg prøvede bare at vise et link over de Svenske højredrejede organisationer. Tror der er flere her end i DK. Men jeg medgiver Gio at ytringsfriheden er mindre i Sverige borgerne imellem.... ikke fordi det er et dagligt problem, men fordi folk herovre konstant uopfordret siger det til mig - bare fordi jeg er Dansk. Jeg er skam ganske nede på jorden når det kommer til stykket, men det hjælper at have set folk brænde hinandens huse af på Balkan. Man forstår pludseligt hvor mange tusinder - der egentligt fatter næsten ingenting.... men har alligevel en mening de må ytre med sten og tændstikker... når deres præst siger de skal He he he så virkelige mujahedinere i Bosnien, de var virkeligt syge i hatten. Måske derfor jeg en gang imellem er så direkte... JEG KAN GODT FORSTÅ PÅ DIT INDLÆG AT DU ANER IKKE HVAD DER ER FOREGÅET I BOSNIEN. OG DET MED "MUJAJDINERE" HVOR HAR DU DET FRA????.PRØV LI AT SÆTTE DIG I TINGENE FØRST FØR DU SKRIVER NOGET DU IKKE VED NOGET OM. TYPISK .....
BS Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 JEG KAN GODT FORSTÅ PÅ DIT INDLÆG AT DU ANER IKKE HVAD DER ER FOREGÅET I BOSNIEN. OG DET MED "MUJAJDINERE" HVOR HAR DU DET FRA????.PRØV LI AT SÆTTE DIG I TINGENE FØRST FØR DU SKRIVER NOGET DU IKKE VED NOGET OM. TYPISK ..... Du skal lige slå din caps lock fra. Det betragtes at råbe når man skriver med stort og det behøves vel ikke?
almir.dk Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 Du skal lige slå din caps lock fra. Det betragtes at råbe når man skriver med stort og det behøves vel ikke? Jeg fandt det passende at skrive med STORT.... Men tak for tip!:th2:
Guest ThomasO Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 Så samler vi da bare op på emnet een gang for alle, ellers skrider tråden og det gider jeg ikke......men jeg håber hermed at overflødiggøre dit råberi. Var der ikke Mujahedinèr i Bosnien måske, det ved de lokale muslimer ganske godt... vi kørte forbi deres fæstning dagligt på patruljer..... jeg ved ikke om jeg har misforstået noget. De lå på bredden af floden Bosna ved Doboij, eller rettere nede sydpå ved Maglaj på vejen mod Zenica. De var ret genkendelige, i deres lange gevandter og lange bikerskæg. De boede i en nedlagt gård og havde et kæmpe plankeværk rundt om, derfor betegnelsen rockerborgen. Zenica var muslimernes stronghold, og selv de smadder flinke lokale Bosniske Muslimer syntes de var en tand for meget. Men de behøvede alt den hjælp de kunne få på det tidspunkt. Det var den ultrakorte historie, jeg kunne have skrevet om dette emne hele natten. Skal nok se om jeg kan finde et billede af dem, jeg har over 1000 stk smidt i en kasse et sted. Kunne du tænke dig at vide lidt mere om dette emne, har jeg vedlagt lidt links. Men den du skrev der kan du godt droppe..... jeg ved faktisk lige nøjagtigt hvad jeg snakker om. Har faktisk en Bosnisk kammerat der kommer fra Doboj, han var der bare ikke lige da jeg var der, igennem godt 3 mdr. Trist hvis du kommer dernede fra og har dårlige minder, men det kan jeg desværre også tænke tilbage på. Og så folk som ikke er her mere desværre. Tilfældige Artikler om Mujahedin i Bosnien : http://news.serbianunity.net/bydate/2005/March_18/27.html http://213.222.3.5/srebrenica/toc/p6_c04_s005_b01.html Lidt uhyggelig læsning: http://www.balkanalysis.com/modules.php?name=News&file=article&sid=516 Har man mod på det kan man læse om Mujaernes herotiske gerninger på dette krigsforbryder site, med billeder og videoer: http://www.rs-icty.org/frontpage.htm Vores aktuelle firmabiler dengang, lånt fra billederamen.dk
almir.dk Besvaret February 8, 2006 Rapporter Besvaret February 8, 2006 Så samler vi da bare op på emnet een gang for alle' date= ellers skrider tråden og det gider jeg ikke......men jeg håber hermed at overflødiggøre dit råberi. Var der ikke Mujahedinèr i Bosnien måske, det ved de lokale muslimer ganske godt... vi kørte forbi deres fæstning dagligt på patruljer..... jeg ved ikke om jeg har misforstået noget. De lå på bredden af floden Bosna ved Doboij, eller rettere nede sydpå ved Maglaj på vejen mod Zenica. De var ret genkendelige, i deres lange gevandter og lange bikerskæg. De boede i en nedlagt gård og havde et kæmpe plankeværk rundt om, derfor betegnelsen rockerborgen. Zenica var muslimernes stronghold, og selv de smadder flinke lokale Bosniske Muslimer syntes de var en tand for meget. Men de behøvede alt den hjælp de kunne få på det tidspunkt. Det var den ultrakorte historie, jeg kunne have skrevet om dette emne hele natten. Skal nok se om jeg kan finde et billede af dem, jeg har over 1000 stk smidt i en kasse et sted. Kunne du tænke dig at vide lidt mere om dette emne, har jeg vedlagt lidt links. Men den du skrev der kan du godt droppe..... jeg ved faktisk lige nøjagtigt hvad jeg snakker om. Har faktisk en Bosnisk kammerat der kommer fra Doboj, han var der bare ikke lige da jeg var der, igennem godt 3 mdr. Trist hvis du kommer dernede fra og har dårlige minder, men det kan jeg desværre også tænke tilbage på. Og så folk som ikke er her mere desværre. Tilfældige Artikler om Mujahedin i Bosnien : http://news.serbianunity.net/bydate/2005/March_18/27.html http://213.222.3.5/srebrenica/toc/p6_c04_s005_b01.html Lidt uhyggelig læsning: http://www.balkanalysis.com/modules.php?name=News&file=article&sid=516 Har man mod på det kan man læse om Mujaernes herotiske gerninger på dette krigsforbryder site, med billeder og videoer: http://www.rs-icty.org/frontpage.htm Vores aktuelle firmabiler dengang, lånt fra billederamen.dk Jeg gider heller ikke. :)
Giovanni Besvaret February 28, 2006 Rapporter Besvaret February 28, 2006 En ting I virkeligt skal passe på.... ...er at nævne alle beløber i butikker som "svenske" og "danske" penge. Vi løber med en kursforskel og det er den almene skåning klar over. Bestilte resten af mine forsikringer og blev spurgt høfligt om danskere overhovedet betaler for at bo her, andet end naturligvis husleje/afdrag. Blev naturligvis lidt paf over den viden (eller mangel på samme), der lå bag. Men vi ER indvandrere, og i årevis har vi været observatører til indvandrer-debatten, nu er vi så aktive deltagere i selvsamme debat. Mvh Giovanni
Thomas Besvaret February 28, 2006 Rapporter Besvaret February 28, 2006 ...er at nævne alle beløber i butikker som "svenske" og "danske" penge. Vi løber med en kursforskel og det er den almene skåning klar over. Bestilte resten af mine forsikringer og blev spurgt høfligt om danskere overhovedet betaler for at bo her, andet end naturligvis husleje/afdrag. Blev naturligvis lidt paf over den viden (eller mangel på samme), der lå bag. Men vi ER indvandrere, og i årevis har vi været observatører til indvandrer-debatten, nu er vi så aktive deltagere i selvsamme debat. Mvh Giovanni Godt nok er jeg ikke helt blond, men hvad fanden snakker du om???
Gio Besvaret February 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 28, 2006 Godt nok er jeg ikke helt blond' date=' men hvad fanden snakker du om???[/quote']Jeg er heller ikke sikker på jeg forstår Giovanni´s indlæg korrekt. Lækkert navn, ellers ;)
Mette Besvaret February 28, 2006 Rapporter Besvaret February 28, 2006 Er der nu noget galt i at være blond!
Guest Supermule Besvaret February 28, 2006 Rapporter Besvaret February 28, 2006 NEJ!!!!!! Jeg ææææææææææææælsker blondiner................. ;)
Nils Besvaret February 28, 2006 Rapporter Besvaret February 28, 2006 Jeg har selv mørkt morgenhår, som I ved, og jeg er heller ikke sikker på, jeg har forstået indlægget, men der er en underliggende præmis, som ikke holder i virkeligheden, for svenskere har ikke brug for at man tager særligt hensyn til dem og undlader at tale om "det der med kursen". Der kan være så meget galt med Sverige, men selvtilliden fejler i hvert fald ikke noget. Jeg tror, Giovanni har været ude for det, man her kalder ett skämt.:o
Gio Besvaret February 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 28, 2006 Jeg tror' date=' Giovanni har været ude for det, man her kalder ett skämt.:o[/quote']Så er det hér jeg skal til at vænne mig til, at der ikke er tale om mig, men derimod "Den Nye Giovanni". Gad vide hvor meget forvirring det vil skabe fremover...*hmm* Nå...time will tell
ulmus Besvaret March 1, 2006 Rapporter Besvaret March 1, 2006 Jeg kunne forestille mig, at "Giovanni" har været ude for bemærkningen fra en svensker, der ikke ved, at der nu er en skatteudligning for danskere bosat i S., men arbejdende i DK.
Nils Besvaret March 1, 2006 Rapporter Besvaret March 1, 2006 Jeg kunne forestille mig' date=' at "Giovanni" har været ude for bemærkningen fra en svensker, der [b']ikke ved, at der nu er en skatteudligning for danskere bosat i S., men arbejdende i DK. Jeg tror altså ikke på, at der er nogen, der går og tænker på den måde, men ud over skat via udlignigsordningen, ender de fleste af vores penge jo i den svenske økonomi, men ellers må de jo ud og protestere. Det må man godt for her i landet er det den officielle holdning, at det er o.k. at brænde lidt flag og ambassader af (dog helst ikke svenske), hvis islamofober (danskere) krænker en med deres tilstedeværelse. Jeg læste i øvrigt et sted, at en ud af fire svenskere inden for det seneste kvartal havde følt sig krænket, så det er en hel folkesport - større end ishockey. Heja Sverige. :D
Jønsson Besvaret March 1, 2006 Rapporter Besvaret March 1, 2006 Jeg tror altså ikke på, at der er nogen, der går og tænker på den måde, men ud over skat via udlignigsordningen, ender de fleste af vores penge jo i den svenske økonomi, men ellers må de jo ud og protestere. Det må man godt for her i landet er det den officielle holdning, at det er o.k. at brænde lidt flag og ambassader af (dog helst ikke svenske), hvis islamofober (danskere) krænker en med deres tilstedeværelse. Jeg læste i øvrigt et sted, at en ud af fire svenskere inden for det seneste kvartal havde følt sig krænket, så det er en hel folkesport - større end ishockey. Heja Sverige. :D Nils, du er gud...
ulmus Besvaret March 1, 2006 Rapporter Besvaret March 1, 2006 Jo, Nils, det er der faktisk folk, der tænker. Jeg har selv fået den slags kommentarer stukket i hovedet.:(
Gio Besvaret March 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 1, 2006 Jeg læste i øvrigt et sted' date=' at en ud af fire svenskere inden for det seneste kvartal havde følt sig krænket, så det er [b']en hel folkesport - større end ishockey. Heja Sverige. :D Sikke nogle sjove ben/fødder de har, de kære puck-nørder :p Men ved første øjekast slår man da øjnene op...Nils, din op-ildner!
Nils Besvaret March 1, 2006 Rapporter Besvaret March 1, 2006 Jo' date=' Nils, det er der faktisk folk, der tænker. Jeg har selv fået den slags kommentarer stukket i hovedet.:([/quote'] hmm. Måske den slags folk, der får de fleste informationer fra Sydsvinske Dagblad, der af princip kun skriver negativt om danske forhold. F.eks. historien om, at de skånske "urinvånare" (ca: den oprindelige befolkning) bliver "skræmt" ud af de lidt større byer af danskere. Nå, der kan man se. Vidste I i øvrigt, at det er et udtryk for dansk arrogance over for svenskerne, når priserne på Skånetrafikens togbilletter tager udgangspunkt i danske kroner, så der bliver skæve beløb på de svenske billetter. Og så ikke et ord om profeten. Jo ét ord: "Apartheid". I Danmark er der apartheid. Og i øvrigt alt, hvad man kan forestille sig af ondskab. Kilde: Ja, rigtigt gættet.:(
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu