Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja jeg er jo rimelig ny herovre, så her er lige et let spørgsmål. Hvordan sender man egentligt et brev herovre? Jeg har selvfølgelig puttet det ned i en kuvert, og skrevet adressen foran og min afsender adresse bagpå. Men hvor køber man frimærker? Hvor meget skal der på et lille standardbrev? Hvordan ser postkasserne man skal putte dem i ud? Tak...

Besvaret
Tak for et dejligt konstruktivt svar! Kan du så gætte hvad mit næste spørgsmål er?
www.posten.se - her kan du se dit nærmeste post-kontor. Posten herovre foregår på en anden måde end i DK. Ovenstående link kan gøre dig klogere - og så må du ellers godt begynde at tænke lidt selv igen ;)
Besvaret
Tak for et dejligt konstruktivt svar! Kan du så gætte hvad mit næste spørgsmål er?
Men helt ærligt, jeg har bare lidt svært ved at forstå at folk ikke selv undersøger simple ting inden man spørg herinde!! Der er jo ikke meget debat om hvordan en post kasse ser ud, eller hvor meget det skal frankeres med. Begynder sku at kunne forstå Palle !! Nå så fik jeg lidt luft :eek:www.posten.se - Hvor svært kan det være
Besvaret
Begynder sku at kunne forstå Palle !!
Al´så Miriam...du bestemmer jo selv hvilke indlæg du vil svare på, og hvilke du vil lade dig hidse op over :) Nu tror jeg så MustangMan har fundet ud af at der godt må tænkes lidt logisk først, inden man farer i blækhuset og spørger om simple ting. Men der er jo så mange ting at holde styr på, når man lige er flyttet til et nyt land. Der går nogle øl til i starten ;)
Besvaret

Det skal lige siges i mandens(går jeg ud fra) forsvar, at der er mere end en slags postkasse her i sveriges land. Der er jo både til inden for byen(eller län) og til resten. Vi kiggede da lige en ekstra gang.............

Besvaret
Det skal lige siges i mandens(går jeg ud fra) forsvar' date=' at der er mere end en slags postkasse her i sveriges land. Der er jo både til inden for byen(eller län) og resten. Vi kiggede da lige en ekstra gang.............[/quote']I bor jo også ude på landet ;)
Besvaret
Al´så Miriam...du bestemmer jo selv hvilke indlæg du vil svare på, og hvilke du vil lade dig hidse op over :) Nu tror jeg så MustangMan har fundet ud af at der godt må tænkes lidt logisk først, inden man farer i blækhuset og spørger om simple ting. Men der er jo så mange ting at holde styr på, når man lige er flyttet til et nyt land. Der går nogle øl til i starten ;)
Den er jeg sku med på, men du er da også selv inde på at man godt må tænke lidt selv!!!! Nå det så er sagt så svarede jeg jo også manden !!
Besvaret
Den er jeg sku med på' date=' men du er da også selv inde på at man godt må tænke lidt selv!!!! Nå det så er sagt så svarede jeg jo også manden !![/quote']Er der snart mad? Var det ikke kl 17:30? :p Nu skal jeg nok lade være med at drille mere....*s*
Besvaret
18.30 og du kommer bare :thumbup:
Totaaaalt OT....og 100% taget på ordet! Det er nok derfor vi så godt kan li´ dig, Mimse *g* Jeg må desværre tilstå at jeg er i bauhaus på det tidspunkt, og derefter igang med nedstryger og boremaskine herhjemme (efter at have glemt at min vasketid var kl 11:30 og ikke 16...osv osv osv). Og nu virker mit "element" også på badeværelset!! It´s been a good day - so far...:thumbup:
Besvaret
Så gå dog på posthuset !!!!!!!!!!!
Dårligt svar Miriam. Postbetjeningen hertillands foregår jo som nævnt stort set i diverse butikker. Hvor de i øvrigt sælger frimærker, ved jeg ikke, men det kunne man jo spørge om hos Svensk Kassaservice. Så vil damen himle med øjnene, og vrisse: "Så gå dog på posthuset !!!!!!!!!!!" Jeg har i øvrigt hørt, SK søger serviceassistenter, Miriam. :laugh:
Besvaret
Dårligt svar Miriam. Postbetjeningen hertillands foregår jo som nævnt stort set i diverse butikker. Hvor de i øvrigt sælger frimærker, ved jeg ikke, men det kunne man jo spørge om hos Svensk Kassaservice. Så vil damen himle med øjnene, og vrisse: "Så gå dog på posthuset !!!!!!!!!!!" Jeg har i øvrigt hørt, SK søger serviceassistenter, Miriam. :laugh:
Så søg det dog !! Og selvom at det ligger i supermarkeder så er det en selvstændig butik som netop er et posthus og der findes altså også posthuse her i Sverige !!
Besvaret
Og selvom at det ligger i supermarkeder så er det en selvstændig butik som netop er et posthus og der findes altså også posthuse her i Sverige !!
...jamen så må De virkelig meget undskylde, så lister jeg af igen. Jeg skal ikke forstyrre længere.... Jobbet er dit. :D
Besvaret
Totaaaalt OT....og 100% taget på ordet! Det er nok derfor vi så godt kan li´ dig, Mimse *g* Jeg må desværre tilstå at jeg er i bauhaus på det tidspunkt, og derefter igang med nedstryger og boremaskine herhjemme (efter at have glemt at min vasketid var kl 11:30 og ikke 16...osv osv osv). Og nu virker mit "element" også på badeværelset!! It´s been a good day - so far...:thumbup:
Mimse hæhæ det er jeg ikke blevet kaldt siden jeg var barn :) Men så må det blive en anden gang så sender vi Michael i køkkenet..
Besvaret
Mimse hæhæ det er jeg ikke blevet kaldt siden jeg var barn :) Men så må det blive en anden gang så sender vi Michael i køkkenet..
"Mimse" er da nuuuuser´t! :p Jeg kigger gerne forbi en anden go´ gang - nu skal jeg lige komme lidt mere til skade, når jeg alligevel har hænderne oppe af lommen (aluminiumsskinner kan være sindssygt skarpe! :o )

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...