Jump to content

Digital kamera

Recommended Posts

Besvaret
Turns of Phrase: Prosumer - business-oriented definitions of producer/professional and consumer Og, hvor kommer det udtryk lige ind i "billedet" når vi snakker om kamera ????
"Prosumer" kunne lige så godt være lettere "semi-pro" i den her sammenhæng.
Besvaret
Jeg synes' date=' som Nils også er inde på, at Polle sagtens kan købe det billige HP, og så få en idé om hvad digi-cam ér - hvad han pludselig mener han mangler og savner - og om han i det hele taget synes han får brugt det. Derefter kan han gå på jagt igen. Og så kommer vi (jeg...*vuf*) gerne tilbage og skyder kakerlakker med Panserschrek´s ;)
Problemet set i mine øjne, er dog det at HP'en trods det bløde aftræk med at "prøv det og køb så et nyt", aldrig bliver så godt som man måske gerne VILLE have haft det fra starten! Om du bruger 800 på HP eller 2000plus/minus på et Canon/Sony vil ikke give ham mere "ease of use" da de fleste bedre begynderkamera, eks. Canon Ixus serien, er absolut lige så nemme at gå til som HP'et. Jeg vil vove den påstand at de måske er bedre bla. pga. design, komponent kvalitet og generel layout. Nu er jeg selv meget musik-glad(dj), med en preference for vinylplader! og jeg ville under ingen omstændigheder anbefale en nybegynder at købe to bæltedrevne plastik kasser til 1500,- bare fordi de var billige, for så at sige at når han var blevet bedre kunne han så købe to Technics 1210 til 4-5000,-. Problemet vil være, at på et billigt stykke udstyr, vil holdbarhed, kvalitet og "feel" aldrig kunne udmanøvrere, de gennemtestede Technics, så helere spare lidt op, og undgå at skulle betale for en imho unødvendig opgradering inden for kort tid... (Lang analogi så håber den gav mening...) Thomas Furland
Besvaret
jeg ville under ingen omstændigheder anbefale en nybegynder at købe to bæltedrevne plastik kasser til 1500,- bare fordi de var billige, for så at sige at når han var blevet bedre kunne han så købe to Technics 1210 til 4-5000,-. Problemet vil være, at på et billigt stykke udstyr, vil holdbarhed, kvalitet og "feel" aldrig kunne udmanøvrere, de gennemtestede Technics, så helere spare lidt op, og undgå at skulle betale for en imho unødvendig opgradering inden for kort tid... (Lang analogi så håber den gav mening...)
Nu bevæger du dig ind i en genre jeg, tilfældigvis, også har beskæftiget mig en del med. Og jeg synes ikke helt du kan bruge sammenligningen imellem to Numark-kasser og The All-Time-Traktor No. 1 - Technics SL1210....i dén her sammenhæng. Polle vil gerne finde ud af om digi-cam kan bruges til noget (som jeg har forstået det). Og her mener jeg sagtens HP´en kan gi´ ham en idé. Havde han derimod forespurgt på "hvad skal jeg købe, hvis jeg skal lære at cutte en plade op", så var alt andet end 1210´erne at skyde sig selv i foden. Men lad os lige få Polle på banen igen, og lad os få udspecificeret ønskerne. Det vil vist gøre tingene en hel del nemmere ;)
Guest Supermule
Besvaret

Vinyl nørder siger jeg bare.... Velkommen til fremtiden! :) Jeg sidder sgu ikke og måber over min 20 år gamle grundig fjernsyn uden remote... Bare fordi det minder mig om en svunden tid, med støj på pladerne og langt fedtet hår.... næææææææ nej. Man kan sgu alligevel ikke høre en skid i en uge efter en Rammstein koncert.... :)

Besvaret
Turns of Phrase: Prosumer - business-oriented definitions of producer/professional and consumer Og, hvor kommer det udtryk lige ind i "billedet" når vi snakker om kamera ????
Du skal læse det hele: photography as illustrated by cameras and camcorders that, often, are on a par with equipment used by professionals
Besvaret
...Men lad os lige få Polle på banen igen' date=' og lad os få udspecificeret ønskerne. Det vil vist gøre tingene en hel del nemmere[/quote'] Jeg bøjer mig, og accepterer mit nederlag! Polle kom så, hvem af os tror du på??? Gio = Jesper Giovanni ikke??? :) Supermule: Jeg vil vælge vinyl anyday over cd! :th2: Selv om jeg også har denne her: topdjgear_1879_2442328
Besvaret

Sikke en repsons Tak skal i have og i har ovebevist mig om at det er klogest at gå et par trin op på prisskalaen. ´ Hvad det bliver til ved jeg ikke. Må overveje lidt nærmere hvad jeg egentlig har brug for. Kan ligeså godt investere i noget jeg får glæde af mange år frem i tiden

Besvaret
Vinyl = :sick: :sick: :sick:
En godt skåret 12"...så fås lyden ikke ret meget bedre. Der ér altså "noget" over en vinylplade - hvis man kan abstrahere fra en smule statisk kratten, hvilket de færreste kan efter at ha´ lyttet til cd´er i mange år. Jeg har en 1210´er tilbage fra "de svundne tider" - men desværre har armen set bedre dage (lejerne er knoklede). Faktisk har jeg længe været på udkig efter en ny/brugt arm i ok stand....har Furland noget på lager? :)
Besvaret
En godt skåret 12"...så fås lyden ikke ret meget bedre. Der ér altså "noget" over en vinylplade - hvis man kan abstrahere fra en smule statisk kratten' date=' hvilket de færreste kan efter at ha´ lyttet til cd´er i mange år. [/quote'] Jeg kan da ikke afvise at der er en vis varme over vinylplader, men jeg har altså aldrig kunnet fordrage pladestøj, så det var virkelig en nyhed jeg kunne bruge da de i starten af 80'erne fortalte i TVA at man havde opfunde en ny slags plade med laserståler der var helt støjfri. Sådan en måtte jeg bare have. Jeg husker endnu tydeligt den aften i oktober 1985 da jeg smed min første CD, Five miles out, i min nye Philips CD104. Det var et stort øjeblik. ;)
Besvaret

Polle, min mission har lykkedes!!! :D :fight:HP Jesper, jeg kigger lige lidt rundt omkring! Mine 3 styks af 1210Mk1-3 har det nu fint, men igen jeg kigger på det og PM'er dig hvis der er noget du kan bruge!

Besvaret
Jeg kan da ikke afvise at der er en vis varme over vinylplader' date=' men jeg har altså aldrig kunnet fordrage pladestøj, så det var virkelig en nyhed jeg kunne bruge da de i starten af 80'erne fortalte i TVA at man havde opfunde en ny slags plade med laserståler der var helt støjfri. Sådan en måtte jeg bare have. Jeg husker endnu tydeligt den aften i oktober 1985 da jeg smed min første CD, Five miles out, i min nye Philips CD104. Det var et stort øjeblik. ;)[/quote']Det gamle Oldfield skal høres på vinyl! Dynamikken er meget bedre... Men enig - det er da rart at slippe for at pladen hopper og knaser. Men stadig...Tubular Bells er et must på vinyl...og...og...og...og ;) Furland: Lækkert! Ser frem til at høre nærmere, hvis der dukker noget guf op. (Kender vi hinanden, forresten?)
Besvaret
Og mens jeg sidder her og snakker om vinyl' date=' fik min pleje-chinchillaer lige ædt coverne på de få jeg havde tilbage. Møjdyr :mad:[/quote']So what...du hader jo vinyl!(?) :laugh:
Besvaret

Jamen coverne var det eneste gode ved vinyl. Pladespilleren stod ude i "Förrådet". For at komme tilbage til Kameraerne, så jeg kan jeg anbefale at kigge på Konica Minolta's Dimage Z serie. De fås tit til svedne priser og er rigtigt godt. Føtex i Helsingør havde for nylig et Z10 til 999,- med 8x zoom. Og lad endelig være med at focusere for meget på antallet af megapixels. Det siger intet om kvatiteten, men fortæller om størrelsen på billedet. Der er masser af 10 mp til salg på QXL, men de er som regel interpoleret, hvilket ikke er mere brugbart en at lave en resize på computeren.

• 2 weeks later...
Besvaret

8mpix ægte DSLR for under 6000,- dkr inkl. to objektiver! Hmm...umiddelbart, så ser det her tilbud da ganske ok ud: http://www.itbutikken.dk/i/124635/1.htm - 5.974,00 DKK 80B18628-98C8-4861-8466-15F6A211CC22.jpg Prisen er INKLUSIV to objektiver: ZUIKO DIGITAL 14-45mm 1:3.5-5.6 & ZUIKO DIGITAL 40-150mm 1:3.5-4.5 Test og gennemgang - så er der kun ét sted (næsten *s*): http://www.dpreview.com/reviews/olympuse500/ (edit: 4547,- dkr hvis du kun har brug for huset, iflg. http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=6&Sort=Wanted&Soegeord=E%2D500 ) Kameraet har standard tre-punkts fatning, så det også tager imod eks. Sigma-linser.

Besvaret

hmm så blev det vist min tur til at give et besuv med. Det her bliver langt men forgive me. Jeg har en kami der har et canon 300D som fik lokket mig til at købe et digital cam der kunne lidt. Jeg synes dog at et DSLR var for stort så det blev et Sony V-1 da jeg havde haft sony før. Der gik dog ikke ret meget mere end 1½ mdr, så havde jeg bestilt mit Canon 20D til den nette sum af 10,5k. Siden har jeg spenderet på den anden side af 35k på objektiver og udstyr. Det blev jeg sq fanget af. Det kan sagtens gøres billigere men jeg er udstyrs nørd til fingerspidserne så det skulle være det bedste. Konklusionen eller moralen eller hvad vi skal kalde den. Det var en ny verden der åbnede sig med mit 20D. Her var jeg selv herre over hvordan billederne blev. Det var ikke kameraet der satte begrænsningerne der. Et "billigt" men godt kamera kan være fint til at starte med til man finder ud af hvad man vil men hvis man har en ide om man vil drive det videre så kan man lige så godt springe "begynder" trinet over og gå direkte efter guldet, hvis man har råd. og hvis man så vil se hvad det blev til kan man jo kigge på min hp nedenunder eller www.fotob.dk

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...