Jump to content

Digital kamera

Recommended Posts

Skrevet

El giganten reklamerer med et HP digital kamera til 799,- Det hedder HP Photosmart E317 5.0 megapixel med en 3,8 cm LCD display med 16mb indbyggt minne Er det pengene værd ? Vil man fortryde ikke at have zoom ?

Besvaret

Hvis du virkelig vil have svar på dit spørgsmål, ville det nok være en fordel med et link til det pågældende kamera! Og det med zoom funktionen, er jo et spørgsmål om hvad du vil bruge det til!

Besvaret
El giganten reklamerer med et HP digital kamera til 799,- Det hedder HP Photosmart E317 5.0 megapixel med en 3,8 cm LCD display med 16mb indbyggt minne Er det pengene værd ? Vil man fortryde ikke at have zoom ?
Det må man jo gøre op med sig selv, om man vil undvære zoom, men med 5 megapixel kan du ikke nøjes med 16 MB hukommelse. Indbygget hukommelse lyder lumsk - hvordan skal man så opgradere og hvad koster det? :)
Besvaret
Ja, det lyder til at være pengene værd, for det er billigt, men jeg ville aldrig selv vælge et kamera uden zoom. Har prøvet et i et stykke tid og det er altså :sick:
Besvaret

Som lomme/taske-kamera er det sikkert fint. Hvis du ikke har haft digi-cam før, så er det et fint sted at starte. Husk dog at købe ekstra SD-kort, da du ellers ret hurtigt (efter ca. 4-5 billeder) begrænses af den indbyggede hukommelse ;) 256MB som minimum...vi andre kan ikke nøjes med mindre end 1GB *fløjter*

Besvaret
Jeg vil sige at du får hvad du betaler for! der er dog 4* zoom ' date=' men det er sq ik noget jeg ville sætte mine penge i:)[/quote'] Digital zoom er ikke noget som helst værd. Så kan man lige så god "Croppe" når man kommer hjem.
Guest Bo Hansen
Besvaret

Enig med Steen. Skidt med der ikke er zoom. Det er, som der står, et begynderkamera, og du får et kamera der sikkert er udmærket til snotshaps og alm. party billeder. Du skal nok ikke forvente at ta' bedre avancerede billeder, men det er nok heller ikke det du har brug for, da du jo nok ikke ville kigge på sådan et kamera. Jeg startede selv med et lignende kamera, og det var helt fint. Senere har jeg så fået lyst til noget bedre/mere avanceret, da jeg bruger mit kamera til mange formål. Hvis du ikke har haft et digicam før, så er dette et udmærket sted at starte.

Besvaret

Jeg ville kigge lidt på Januar udsalg diverse steder, og så koncentrere mig om mærker med et lidt bedre renomé i digitalkamera nichen, som eks. Canon, Sony (eller Nikon når vi taler D50/D70 :-D)

Guest Bo Hansen
Besvaret
Jeg ville kigge lidt på Januar udsalg diverse steder' date=' og så koncentrere mig om mærker med et lidt bedre renomé i digitalkamera nichen, som eks. Canon, Sony (eller Nikon når vi taler D50/D70 :-D)[/quote'] Lad være med at købe et D50. Det er ikke godt nok, og det er den mindste model i SLR kamera. Det er ikke noget godt køb, og du vil fortryde det. Hvis du vil ha' et D70, så SKAL det være et D70S. Kig evt. efter et Fuji S2 Pro. Nikon hus, men Fuji's geniale chipsæt. Super kamera !!!
Besvaret
Lad være med at købe et D50. Det er ikke godt nok, og det er den mindste model i SLR kamera. Det er ikke noget godt køb, og du vil fortryde det. Hvis du vil ha' et D70, så SKAL det være et D70S. Kig evt. efter et Fuji S2 Pro. Nikon hus, men Fuji's geniale chipsæt. Super kamera !!!
Skyd nu ikke gråspurve med kanoner. Polle spørger på et cam til 799,- - og straks anbefaler vi den stakkels mand DSLR til både 7-8 og 12.000 kr :rolleye:
Guest Bo Hansen
Besvaret
Skyd nu ikke gråspurve med kanoner. Polle spørger på et cam til 799' date='- - og straks anbefaler vi den stakkels mand DSLR til både 7-8 og 12.000 kr :rolleye:[/quote'] Både og... Furland (?) nævner han vil kigge efter et D50/D70 og så foreslår jeg at han kigger efter noget andet i samme prisklasse. Polle snakker om et billigt pocketkamera, og der mener jeg stadig at "hans" HP til 799 kr er fint nok. Hvis Polle & Furland er samme person, så burde han nok også vide hvad et kamera til 799 kr kan og ikke kan.
Besvaret
Både og... Furland (?) nævner han vil kigge efter et D50/D70 og så foreslår jeg at han kigger efter noget andet i samme prisklasse. Polle snakker om et billigt pocketkamera, og der mener jeg stadig at "hans" HP til 799 kr er fint nok. Hvis Polle & Furland er samme person, så burde han nok også vide hvad et kamera til 799 kr kan og ikke kan.
De er ikke en og samme person. Furland skubbede "bare" snakken op i et u-realistisk prisleje for en begynder. Men ellers er vi enige, når vi snakker DSLR´s :D
Besvaret

Jeg var måske "lidt for usynligt ironisk" med et DSLR :-) Jeg vil dog mene at Polle vil få mest ud af at ligge 1000Kr. oveni hans udgangs budget, for at få et kamera der ikke lever på laveste kvalitetsmæssige fællesnævner... (Jeg ved jeg er farvet, men HP til kamera....*shrug*) F.eks. er jeg selv blevet glad for mit Sony DSC P200 til 2280Dkr, som ikke skuffer på nogle områder, andet end at den indbyggede blitz til tider overeksponerer tætte emner...

Besvaret

Hvordan kan i se udenom 350D med deres Digic 2 processor i tsk tsk..... men ja ellers som Furland siger , giv lidt mere ...eventuelt købe en gammel model af de store mærker, de er så meget bedre end hp til 799.-

Besvaret

Det første d-kamera man køber kan være lige meget. Det er bare til at finde ud af, hvad man egentlig vil have. Om man mangler en zoom f.eks., flere muligheder, eller om man synes displayet er for lille. :( :)

Besvaret
Jeg var måske "lidt for usynligt ironisk" med et DSLR :-) Jeg vil dog mene at Polle vil få mest ud af at ligge 1000Kr. oveni hans udgangs budget, for at få et kamera der ikke lever på laveste kvalitetsmæssige fællesnævner... (Jeg ved jeg er farvet, men HP til kamera....*shrug*) F.eks. er jeg selv blevet glad for mit Sony DSC P200 til 2280Dkr, som ikke skuffer på nogle områder, andet end at den indbyggede blitz til tider overeksponerer tætte emner...
Nu er et DSLR kamera absolut kun for avancerede brugere. Almindelige "hjemmebrugere" vil få dårligere resultater med et DSLR. Selv jeg, som dog går en del op i det, bruger stadig prosumer og har absolut ingen planer om at ændre på dette.
Besvaret
Selv jeg' date=' som dog går en del op i det, bruger stadig [b']prosumer og har absolut ingen planer om at ændre på dette.
Fantastisk ord. Måske jeg skulle opfinde modsætningen "konfessional"..*hmm*...nej, det lyder forkert. Bekendelses-agtigt...:confused: Nå...never mind - det var et OT-sidespring. Jeg synes, som Nils også er inde på, at Polle sagtens kan købe det billige HP, og så få en idé om hvad digi-cam ér - hvad han pludselig mener han mangler og savner - og om han i det hele taget synes han får brugt det. Derefter kan han gå på jagt igen. Og så kommer vi (jeg...*vuf*) gerne tilbage og skyder kakerlakker med Panserschrek´s ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...