Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Hej Pelle, Jeg har selv boet hvor du bor i 4 år - jeg kender udmærket til din hverdag på Stenbroen - og ja, det er absolut ikke blevet bedre indenfor de sidste år. Jeg havde ikke selv bil da jeg boede der - så for mig har det altid været nemt at komme rundt (på to hjul). Det er sandt at bilen er kommet for at blive, men det betyder forhåbentlig ikke "til helvede med alt andet"! Jeg vil stadig fastholde at det er rart med fristeder. Selvom jeg selv flytter fra Kbh i år, så ønsker jeg da absolut mine medmennesker i byen bedre forhold. Jeg er, som nævnt i tidligere indlæg, absolut enig med dig/jer i at det er irriterende, men helt ærligt. - Gør som amerikanerne - køb en kop kaffe og en doughnut og acceptér din "langsomme tur" på din motorvej, men god musik på radioen. (Det sidste sagt med smil i stemmen) :)
Du har ret. Det skal selvfølgelig ikke gøres til et alvorligt problem, det er bare en af disse ting som ikke giver mening =) .. God Weekend =)
  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
og jeg føler med dem der her til sommer skal den vej hjem og ud for det bliver et rent helvede fordi der ikke er parkeringspladser nok for dem der skal på stranden osv.
Hey jxhab... lige dér er vi så uenige. For der er det jo at jeg er skide irriterende og siger... så ta´dog din cykel! ;)
Besvaret
Hey jxhab... lige dér er vi så uenige. For der er det jo at jeg er skide irriterende og siger... så ta´dog din cykel! ;)
Jo men nu er mange af dem der kommer i strandparken jo ikke fra amager, så det er tvivlsomt det sker =) .. Dem jeg kender på amager, cykler gerne derned, men strandparken er jo populær. Der bliver afholdt beach volley osv og det er sjældent at alle gæsterne er i cykel afstand fra stranden.
Besvaret
Jo men nu er mange af dem der kommer i strandparken jo ikke fra amager' date=' så det er tvivlsomt det sker =) .. Dem jeg kender på amager, cykler gerne derned, men strandparken er jo populær. Der bliver afholdt beach volley osv og det er sjældent at alle gæsterne er i cykel afstand fra stranden.[/quote'] Det er sandt nok. Det bliver "spændende" at se hvad der sker til sommer på den front. Meget spændende... :)
Besvaret
Det er sandt nok. Det bliver "spændende" at se hvad der sker til sommer på den front. Meget spændende... :)
Ja.. Jeg tror selv vi flyttede på det rigtige tidspunkt. Jeg har været fantastisk glad for at bo på amager nær vandet og nær byen og alligevel have alt det grønne. Men nogle kloge hoveder mener jo Amager skal være københavns manhatten, så derfor skal der jo bygges og udvides hvor der kan, selvom Amager jo stadig er fredet, altså størstedelen af amager.
Besvaret

Ja, det bliver sjovt at se kaos til sommer når strandparken virkelig bliver populær. Der er stort set ingen p-pladser, jeg mener at kunne huske at det var p-pladser til 5% af det antal de skønner der vil komme på de gode sommerdage. Flot... idioter! Når man er i gang med sådan et projekt kunne man sgu da lige smide et parkeringsanlæg op - eller ned under jorden om man vil. Så kan vi altid debatere tilkørselsforhold... men så længe alle ikke kommer og samtidigt - som ved en fodboldkamp eller koncert - så går det nok. Vi (os på Blågårds Plads) får snart en svømmehal, som de regner med vil blive besøgt af mellem 8-1200 om dagen, hertil etablerer de 25 p-pladser. I sig selv for lidt, men værre bliver det af at p-pladserne ikke er nye pladser, men blot en del af eksisterende pladser i Ågade bebyggelsen (hvor der i forvejen ikke er pladser nok), der ligger 10 minutters gang derfra. Ja - folk skal nok parkere der... Jeg får ondt i panden af det... næhhhh hvis jeg var konge :-) /Pelle

Besvaret

Sakset fra Strandparkens hjemmeside: "Amager Strand ligger langs Amager Strandvej, og der er tre broer over til den nye ø. Alle tre broer kan bruges af cyklister og gående, mens billister må bruge den sydligste bro - Lagunebroen. Der er 333 parkeringspladser til biler og plads til cirka 4000 til 5000 cykler i cykelstativer flere steder på strandøen. Metroen kører til Lergravsparken Station,og herfra er der ca. 10 minutter til fods ned ad Øresundsvej til stranden. Se vejen på krak. Busserne har to stoppesteder på Amager Strandvej og på HURs hjemmeside kan de præcise bustider ses på www.hur.dk/strandbussen. Metroen åbner den 3. etape fra Lergravsparken til lufthavnen i oktober 2007. Så kommer der tre stationer ved stranden ved Øresundsvej, Italiensvej og Femøren. " Plads til 4-5000 cykler men kun 333 biler. Selvfølgelig tager familien fra Dragør med 2 børn, hvoraf den ene er i barnevogn da cyklen eller bussen derud! Haha Not! Der bliver en kamp om pladserne og jeg skyder på, at Carpark kommer til at tjene kassen på at skrive p-bøder til alle de biler som holder på sidevejene! Jeg har en kammerat som arbejdede ude på Strandparken med tilsyn, og han fortalte, at der havde været tale om at lave flere parkeringspladser - også et underjordisk - men det blev forkastet fordi det var for dyrt. Der er virkelig mange ting, som er sparet væk, som ellers ville have gjort Strandparken virkelig lækker i stedet for nu bare ganske pæn.

• 1 month later...
Besvaret

Pænt svar fra Tårnbys borgmester Hej, Jeg fik et pænt og langt svar fra borgmesteren. Det korte af det lange er som der er ridset op her at de, modsat mange af os, mener at de får mindre trafik ad strandvejen ved denne manøvre. De vil forsat gerne spærre strandvejen - på midten for at forhindre gennemkørsel og kun have lokal trafik. Jeg tror ikke at man kan sige andet end "bonderøve!" - og være ked af at der ikke er en myndighed der ser lidt mere overordnet på trafikforholdene. Det bliver ikke ændret - så løsningen er nok at smadre skiltene eller betale ved kasse 1 når man en gang imellem bliver snuppet! Pelle

• 3 months later...
Besvaret

Højresving ved Kastrup Igår var jeg lovlydig og kørte frem til rundkørslen og tilbage igen for at svinge ind på Amager Strandvej. Jeg tænkte lovlydigt, og kæmpede imod fristelsen ved at dreje til højre. Klog af skade kunne jeg bagefter regne ud, at turen havde taget mig 15 min. ekstra, fremfor hvis jeg havde drejet til højre fra starten af. Et møde jeg skulle til kom jeg 10 min. senere til. Normalt vil det nok ikke tage så lang tid, men et eller andet stoppede trafikken, så den stod helt stille lige på det tidspunkt, og den kørte med sneglefart. Klog af skade tror jeg nok, at jeg næste gang vælger at være lovbryder eller ihvertfald tager afsted lidt tidligere end beregnet!

Besvaret

Helt enig med jerikras, credde m.fl. Hvis politiet af en eller anden årsag står oppe ved afkørslen (hvis f.eks. der har været et uheld og de spærrer af, som var tilfældet her forleden), kører folk ligeud i stedet for til højre. Resultatet er en helt vanvittig trafikprop. Her forleden, var der biler i hele rundkørslen, mod dragør var der en kø så langt man kunne se og alle bevægede sig med uhyggelig langsom fart. Jeg tog turen igennem lufthavnen istedet, men blev stadig 5-10 minutter forsinket fordi jeg skulle kravle 200 meter fra afkørslen til rundkørslen. Jeg tør slet ikke tænke på hvor lang tid det ville tage, hvis jeg skulle have været rundkørslen rundt. Væk med det højresving forbudt! :-)

Guest jxhab
Besvaret
Helt enig med jerikras, credde m.fl. Hvis politiet af en eller anden årsag står oppe ved afkørslen (hvis f.eks. der har været et uheld og de spærrer af, som var tilfældet her forleden), kører folk ligeud i stedet for til højre. Resultatet er en helt vanvittig trafikprop. Her forleden, var der biler i hele rundkørslen, mod dragør var der en kø så langt man kunne se og alle bevægede sig med uhyggelig langsom fart. Jeg tog turen igennem lufthavnen istedet, men blev stadig 5-10 minutter forsinket fordi jeg skulle kravle 200 meter fra afkørslen til rundkørslen. Jeg tør slet ikke tænke på hvor lang tid det ville tage, hvis jeg skulle have været rundkørslen rundt. Væk med det højresving forbudt! :-)
Man kan håbe på at med antallet af svenskere der arbejder i København og skal dreje af og Danskere der flytter til svergie at man vil åbne øjnene op for at der er et problem. I sidste ende kan køen jo havne nede på motorvejen fordi deres lydkrydsregulering er så urimlig for dem der kommer fra den afkørsel.
Besvaret

I princippet er det vel "lovligt" når der ikke er et skilt. For hvor skulle man vide fra det HAR stået der? Og da ingen af os har kørt der før kan vi jo ikke vide det HAR stået der:rolleyes:

Besvaret

Detär faktiskt problem för annan trafik också. Vi kör från Taastrup, och ska ner på Strandvejen, och många gånger blir det en "deadlock" i lyskrysset vid avfarten, då det är fullt med bilar från rundkörseln, så när vi får grönt ljus finns det ingen plats till oss, eftersom bilarna från rundkörseln har kört fram så de står i "vårt hål". Om ni begriper.

• 9 months later...
Besvaret

Jeg har ikke så ofte brug for højresving men syntes det er utroligt irriterende. Var det ikke en opgave for Task Force på DR1 ? Nogen af jer der skal dreje hver dag burde tage det op. Tænk på alt den co2 der blever udslippet fordi man skal bruge 10min ekstra hver dag. Det må jo løbe op og det hænger jo ikke sammen med regeringens energi politik.

Besvaret

Fangede lige den her tråd også... Det forbudte højresving er noget af den tåbeligste trafikhindring jeg har set. Jeg undrer mig hver morgen - hvis der er vej må der vel køres??? I forvejen kører der busser og tung trafik på Amager Strandvej - det kunne kommunen da starte med at sluse andre steder hen. Jeg kører konsekvent til højre, som var det et almindeligt højresving. Kommer pannen efter mig betaler jeg også gerne den bøde. De to minutter og 500 meter sparet hver morgen kan vel samle sammen til et girokort med tiden... Hvorfor lægger man ikke stierne der hvor folk går??? P.S. Et lille trick. Lyset bliver kun grønt hver anden gang - holder der meget mere end 7-8 biler i inderbanen når du ikke over - hold til venstre i stedet og ta turen ned i rundkørslen.

Besvaret

Udover det tossede forbudte højresving er der ingen idé i at vente på grønt når man har været igennem rundkørslen. Hvorfor f..... er der ikke kronisk grøn pil til nedkørslen til motorvejen mod Sverige? - Man undres og tager sig til hovedet igen og igen. Cheers, Pede

• 1 month later...
Besvaret

sjovt at se at der er andre morgentrætte der sidder med samme tanker omkring det forp.... sving. en eller anden dag går det gruligt galt, vi tager også til højre, men blinker i god tid og kigger ængstligt om der skulle stå nogen om hjørnet med blokken fremme. jeg kan ikke se at trafikken skulle blive mindre af at køre ned i rundkørelsen først?, morgen trafikken på strandvejen kan vist heller ikke blive være end den er. rent kaos og det er rigtigt der er nogle fjolser der bremser lige før de svinger, aner ikke hvorfor, vi tager den så hurtigt vi overhovdet kan for ikke at få nogen op i røven.

Besvaret

Jeg kører almindeligvis ned i rundkørslen og bruger såvel den ekstra tid som brændstof på det. Men jeg møder også først klokken 10 og trafikken er ikke så tung der som tidligere på morgenen. Dog tager jeg chancen engang imellem, når jeg er sent på den og lader mig stresse over den ekstra tid det tager at køre til rundkørslen. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om der er nogen herinde der har registreret hvor mange gange politiet har stået der med notesblokken, jeg har nemlig aldrig set dem. Snakker vi om én gang om måneden, én gang hver halve år eller? Ligeledes har jeg spekuleret på om nogen har oplevet ulykker i forbindelse med højresvinget - igen har jeg heldigvis aldrig oplevet at der er sket nogen. Derfor går mit spørgsmål også på om nogen herinde har observeret ulykker eller selv været indblandet?

Besvaret
Udover det tossede forbudte højresving er der ingen idé i at vente på grønt når man har været igennem rundkørslen. Hvorfor f..... er der ikke kronisk grøn pil til nedkørslen til motorvejen mod Sverige? - Man undres og tager sig til hovedet igen og igen.
Vi har också undrat över det. Vi ska i och för sig inte till Sverige, men rakt fram (ner på motorvägen väst), och möjligtvis skulle det bli kaos med bilar som ska rakt fram och de som ska till Sverige och de som kommer upp från motorvägen och ska ner på Strandvejen. Överhuvudtaget är den "trafikplatsen" otroligt dåligt planerad. De hade nog inte räknat med så många bilar.
Besvaret
Vi har också undrat över det. Vi ska i och för sig inte till Sverige' date=' men rakt fram (ner på motorvägen väst), och möjligtvis skulle det bli kaos med bilar som ska rakt fram och de som ska till Sverige och de som kommer upp från motorvägen och ska ner på Strandvejen. Överhuvudtaget är den "trafikplatsen" otroligt dåligt planerad. De hade nog inte räknat med så många bilar.[/quote'] Hmm... nu bliver jeg faktisk i tvivl... Kan man ikke dreje mod Sverige når man kommer nede fra Strandvejen? Eller skal man gennem rundkørslen?
Besvaret
Hmm... nu bliver jeg faktisk i tvivl... Kan man ikke dreje mod Sverige når man kommer nede fra Strandvejen? Eller skal man gennem rundkørslen?
Man skal hele møllen igennem rundkørslen også :sick:
Besvaret
Hmm... nu bliver jeg faktisk i tvivl... Kan man ikke dreje mod Sverige når man kommer nede fra Strandvejen? Eller skal man gennem rundkørslen?
Der er jo ikke altid overensstemmelse mellem hvad man kan og hvad man må :laugh: men ja, der er venstresving forbudt når man krydser motorvejen fra strandvejen mod lufthavnen :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...