Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ang. det forbudte höjre sving ved Amager strandvej. Jeg körer op der hver morgen. Jeg skal dog ikke til höjre da min sön bliver häldt af når jeg alligevel holder for rödt lys, og det gör man jo altid, underligt. Jeg har ikke ondt i r.... af at folk drejer til höjre selvom det er forbudt, men jeg har MEGET ondt af at folk ikke blinker, det bliver jo hverken mere eller mindre forbudt af den grund. Og så har jeg rigtig rigtig meget ondt af at folk körer frem, stadig uden at blinke og BREMSER for derefter at köre til höjre. Hvorfor bremser folk för de drejer, jeg vil så gerne vide det ! Det er dödsens farligt, alle körer jo til for at kommer over for grönt lys, da den skifter så hurtigt igen. Nogen der drejer til höjre der kan forklare ?

• Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jeg er helt enig. Det er p..... irriterende, fordi man netop fyrer til den for at få så mange med over som muligt. Jeg er begyndt at blinke helt fra starten, altså allerede mens jeg holder og venter på rødt. Tænkte nemlig også en dag, at det jo er lige ulovligt om jeg blinker først som sidst.

Guest Supermule
Besvaret

Man lister jo frem for at se om pansersnaskerne ligger på lur.... Hvis man kan spare en plov sååååå......

Besvaret
Hvis man skal lige ud' date=' hvorfor så ikke lægge sig i yderbanen?[/quote'] Vel fordi begge baner rent faktisk er ligeudbaner..
Besvaret

En tanke... Kunne man ikke påvirke kommunen til at ophæve det latterlige forbud? Nogen der ved hvad grunden er? At de ikke vil have trafik ned ad strandvejen måske? Jeg tror at jeg forsøger at forhøre mig hos vej og park. /Pelle

Besvaret
En tanke... Kunne man ikke påvirke kommunen til at ophæve det latterlige forbud? Nogen der ved hvad grunden er? At de ikke vil have trafik ned ad strandvejen måske? Jeg tror at jeg forsøger at forhøre mig hos vej og park. /Pelle
Du skal altså lige være opmærksom på, at der er tale om Tårnby Kommune. Her vil du være oppe mod noget stort, for borgmesteren og hans embedsmænd gør hvad de kan for at gøre det svært at være transit-bilist i Tårnby. Der findes mindst een ældgammel tråd om emnet - søg og du skal finde.
Besvaret

Hej Kim, Tak for det... jeg har søgt og fundet: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=2390&highlight=h%F8jre og http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=3224&highlight=h%F8jre Jeg fandt følgende på Tårnbys hjemmeside - borgermødespørgsmål: Hvorfor må man ikke svinge til højre ad Strandvejen ved frakørselsrampen fra motorvejen fra Sverige? I forbindelse med anlæg af Øresundsmotorvejen blev besluttet at forbyde højresvingning ad Amager Strandvej med henblik på at undgå en meget markant forøgelse af trafikmængden på Amager Strandvej. Trafikken på Amager Strandvej ønskes fortsat reduceret - og højresvingsforbudet vil derfor blive bibeholdt. Kilde: http://www.taarnby.dk/default.asp?infoId=1445675 Men jeg forsøger alligevel - selvom jeg sikkert får samme svar! Jeg tror at løsningen må være at smadre ind i det en dag... det er der jo flere der har regnet ud... det er bare ikke nogen der har gjort noget ved det endnu... /Pelle

Besvaret

Ups.. SÅ i bruger den forbudte højresving også :) Man blinker ikke, for hvis der kører en politi bil i nærheden, så kan de se at man laver den nummer. Hold afstand.. Selvfølgelig skal man bremse inden man drejer ellers kører man ind i skiltet.

Besvaret
Ups.. SÅ i bruger den forbudte højresving også :) Man blinker ikke, for hvis der kører en politi bil i nærheden, så kan de se at man laver den nummer. Hold afstand.. Selvfølgelig skal man bremse inden man drejer ellers kører man ind i skiltet.
Du får sgu da ikke en bøde for at blinke.. den kan du jo have glemt at slå fra da du kørte af motorvejen. Du får først bøden når du svinger om du så blinker eller ej.... Det er da frygteligt naivt at tro...
Besvaret

Eingin, Hvis politiet ser du blinker ser de også at du drejer. Og klart at folk ikke skal köre ind i skiltet, men det med fuld fart og så bremse, det er det der er forkert. Tänk på at den näste ikke er forberedt.

Besvaret

Er det så besværligt at køre ned igennem rundkørslen? Ikke for at være hellig - og jeg kan også godt se det latterlige i deres politik - men i risikerer jo at fucke trafikken op, når i drejer et sted det ikke er tilladt. Eks. hvis en bagvedkørende brager op i jer, fordi han ikke regnede med i skulle dreje. Og så er det jo nok også jer selv der hænger på regningen, eftersom i har foretaget jer noget ulovligt. Jeg forsøger ikke være moralens vogter med dette indlæg - men undrer mig bare lidt. Vi er jo selv hurtige til at råbe "spade!" og fyre "det universelle tegn" af, når vi bliver overhalet indenom på motorvejen.

Besvaret
Jeg fandt følgende på Tårnbys hjemmeside - borgermødespørgsmål: Hvorfor må man ikke svinge til højre ad Strandvejen ved frakørselsrampen fra motorvejen fra Sverige? I forbindelse med anlæg af Øresundsmotorvejen blev besluttet at forbyde højresvingning ad Amager Strandvej med henblik på at undgå en meget markant forøgelse af trafikmængden på Amager Strandvej. Trafikken på Amager Strandvej ønskes fortsat reduceret - og højresvingsforbudet vil derfor blive bibeholdt. /Pelle
Altså helt ærligt - what's the issue here?... Du skal køre lidt længere i din bil?... Jeg synes det er godt at Tårnby Kommune nedtvinger trafikken på Amager Strandvej. Den er i forvejen temmeligt belastet og nu hvor den smukke Strandpark er kommet, så er det virkeligt blevet nødvendigt. Jeg kan selv godt lide at løbe en tur i området, men den tunge trafik på Strandvejen er altså temmelig belastende. Forestil dig også lige at du selv boede på vejen... ville du mon ikke ønske nedsættelse også??? Det er oplagt at fredeliggøre kvarteret - det er til gavn for alle Københavnere. Et fristed i byen! Og dem er der altså ikke for mange af i Kbh... (en af grundene til at jeg selv flytter :) )
Besvaret

Ja men de er ikke mange alternative ruter ind gennem København end Amager Strandvej. Den tunge trafik kommer jo mest fra :fight: busser og lastbiler ude fra prøvestenen. Så må vi jo se, at få en havnetunnel gennem byen, så vi kan aflaste trafikken. Hvis man lægger mærke til det, så er der også mange (måske endda flere) biler som kommer op fra motorvejen i retning mod Malmö (modsat os fra Sverige) som kører ad Amager Strandvej. Kommer man midt i myldretiden (ved 8 tiden fx) så er der som regel virkelig mange biler, så mange, at man faktisk kommer til at holde i kø efter lyskrydset, hele vejen rundt i rundkørslen og tilbage igen. Det er vel heller ikke smart! Bilen er jo kommet for at blive; det kan man ikke lave om på - man skal hellere forsøge at lede trafikken gennem bedre veje (havnetunnel) og mere metro (busserne skal væk!) end at presse dem alle til at køre på én i forvejen overfyldt motorvej, hvilket jo er svært for folk, som arbejder inde i byen.

Besvaret

Metermæssigt er det jo ikke så langt og jeg ved ikke hvad tid i andre er der. Men når jeg kommer der og af og til tager turen ned i rundkørslen, så kan det tage op til 12 minutter ekstra, alene pga den gigantiske trafikprop som selvsamme højresvingsforbud er med til at forårsage. Trafikken ude fra Dragør er til tider enorm og køen helt ud til den nye personaleparkering. Så hvor fedt er det lige at åbne for en ny vej rundt om lufthavnen fra en kommunes side, og så forbyde højresvinget fra den næste kommune. Og hvor er det naturskønne i at flere hundreder biler holder stille og smider udstødningsgasser ud i naturen. Nå ja, det sker jo ikke i Tårnby kommune men i Kastrup. Gad vide om det næste bliver vejbump ud til benzinøen, eller at man kun kan cykle i hele det nye strandparksområde. Af tidligere links kan man jo se at det er en socialdemokrat der står for Teknik, og så ved man jo aldrig.

Besvaret
Ja men de er ikke mange alternative ruter ind gennem København end Amager Strandvej. Den tunge trafik kommer jo mest fra :fight: busser og lastbiler ude fra prøvestenen. Så må vi jo se, at få en havnetunnel gennem byen, så vi kan aflaste trafikken. Hvis man lægger mærke til det, så er der også mange (måske endda flere) biler som kommer op fra motorvejen i retning mod Malmö (modsat os fra Sverige) som kører ad Amager Strandvej. Kommer man midt i myldretiden (ved 8 tiden fx) så er der som regel virkelig mange biler, så mange, at man faktisk kommer til at holde i kø efter lyskrydset, hele vejen rundt i rundkørslen og tilbage igen. Det er vel heller ikke smart! Bilen er jo kommet for at blive; det kan man ikke lave om på - man skal hellere forsøge at lede trafikken gennem bedre veje (havnetunnel) og mere metro (busserne skal væk!) end at presse dem alle til at køre på én i forvejen overfyldt motorvej, hvilket jo er svært for folk, som arbejder inde i byen.
Hej Credde, Jeg er ikke uenig med dig, kan godt se at der er et problem her. Det samme der jo er fra samtlige veje ind til Centrum. Og jeg er absolut ikke den der har svaret. Jeg ville blot servere et lille "stadig-amagerkaner-kvæk". Det er sandt at lastbilerne er de værste på Strandvejen og det var også dem som jeg bed mest mærke i, da jeg flyttede til Amager for et par år tilbage. Jeg har ingen forslag til smarte ændringer - og det er ikke mit job (heldigvis kan jeg så sige)... Det er godt at de er ved at udvide metroen, selvom det jo heller ikke er nogen trøst lige pt. Og hej Dan, Sandt nok - der er INTET smukt i bilos... hvilket jo netop er (og har været længe) den store debat i Kbh (jvf. Ritts seneste forslag om bompenge). Men det bliver jo heller ikke ligefrem mere "natur"-skønt, ved blot at fortsætte som før... Nogle steder skal der jo sættes ind. Mht. det med cykling i området som næste... jeg ville ikke selv blive overrasket - det er absolut en mulighed :)
Besvaret

Det är många svenskar som arbetar på SAS (och också CSC, som är fd. SAS data) och det är ju lite märkligt att de ska vägen runt rondellen för att komma till jobbet på Strandvejen. Pisseiriterande för oss också som kommer från "andra hållet" dvs motorvägen mot Høje-Taastrup, då det blir "deadlock" i krysset. Ibland kan det ta lika lång tid att komma igenom där som det tar att köra nästan hela vägen till H-T, ca 15 minuter.

Besvaret

Mest til Miss W, Jeg var lige ved at skrive "Piv-piv" til dig men det fremmer ikke debatten og er ikke den tone jeg normalt fører. MEN: Det er jo en klassisk "luder-madonna" problemstilling. Vi ønsker alle behandlingshjem til psykopater, narkomaner og lignende men de skal ikke ligge der hvor vi selv bor. På samme måde; vi vil gerne bo midt i en storby - så længe den ikke ligger lige ude foran vores dør! Jeg bor selv på Blågårds Plads - her er Stengade lukket m. en bussluse (åbner igen her til januar!) hvilket betyder at Jagtvejen og Søerne bliver ekstra belastede. For folk der har børn herinde er det fint, men hvis man havde samme navlebeskuende synsvinkel i hele København ville byen jo blive en stor trafikprop. Jeg tror IKKE et sekund på at de får mindre trafik - de får den samme trafik + farlige lovovertrædelser og ekstra miljøbelastning fra dem der kører gennem rundkørslen. Det er generelt meget få trafikregulerende tiltag der virker; parkeringsordningen (#%!&) i København skulle få folk til at lade bilen stå, men det sker jo ikke - folk med bil er vant til at blive plukket! /Pelle - jeg tror at bilen er kommet for at blive. Bare et gæt.

Besvaret
Altså helt ærligt - what's the issue here?... Du skal køre lidt længere i din bil?... Jeg synes det er godt at Tårnby Kommune nedtvinger trafikken på Amager Strandvej. Den er i forvejen temmeligt belastet og nu hvor den smukke Strandpark er kommet, så er det virkeligt blevet nødvendigt. Jeg kan selv godt lide at løbe en tur i området, men den tunge trafik på Strandvejen er altså temmelig belastende. Forestil dig også lige at du selv boede på vejen... ville du mon ikke ønske nedsættelse også??? Det er oplagt at fredeliggøre kvarteret - det er til gavn for alle Københavnere. Et fristed i byen! Og dem er der altså ikke for mange af i Kbh... (en af grundene til at jeg selv flytter :) )
Jo men helt ærlig. De biler kommer jo alligel tilbage til strandvejen, men så får de lige lov til at lave en kø for alle dem der skal i lufthavnen og ud af den inden. Desuden er det jo ikke kun dem der er generende på amager. Stradvejen er jo en af de mest hyppige ruter for lastbiler og taxer der skal til lufthavnen, som nogle af jer andre også har skrevet. Det er tidsmæssigt ikke noget problem. Men rent logistisk giver det ingen mening at man vil sende "alle" biler ned igennem en rundkørsel og så tilbage igen. Jeg kan i hvert fald ikke se logikken og jeg føler med dem der her til sommer skal den vej hjem og ud for det bliver et rent helvede fordi der ikke er parkeringspladser nok for dem der skal på stranden osv.
Besvaret

Hej Pelle, Jeg har selv boet hvor du bor i 4 år - jeg kender udmærket til din hverdag på Stenbroen - og ja, det er absolut ikke blevet bedre indenfor de sidste år. Jeg havde ikke selv bil da jeg boede der - så for mig har det altid været nemt at komme rundt (på to hjul). Det er sandt at bilen er kommet for at blive, men det betyder forhåbentlig ikke "til helvede med alt andet"! Jeg vil stadig fastholde at det er rart med fristeder. Selvom jeg selv flytter fra Kbh i år, så ønsker jeg da absolut mine medmennesker i byen bedre forhold. Jeg er, som nævnt i tidligere indlæg, absolut enig med dig/jer i at det er irriterende, men helt ærligt. - Gør som amerikanerne - køb en kop kaffe og en doughnut og acceptér din "langsomme tur" på din motorvej, men god musik på radioen. (Det sidste sagt med smil i stemmen) :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...