Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg var en tur hos en anden end min egen tandlæge idag, da jeg havde virkeli ondt i mine bisser:( Min egen tandlæge holder ferie så jeg ringer og får en akut tid hos den tandlæge der har vagten i dag i malmø! Fint nok tænker jeg, kommer derind, præsenterer mig! Det gør han ikke? Han spørger hvor jeg har ondt! I den tand der viser jeg ham, med stor smerte i ansigtet og 8 smertestillende piller i sækken. + dem jeg tog kl. 01 i nat og kl 05 i morges:( Han tager et billede, og siger at der er betændelse i en anden tand og at det er den der er skyld i at jeg har tandpine. Den anden tand er den tand som min egen tandlæge er ved at lave! Han går i gang med at bore, i forvejen hader jeg tandlæger, eller ihvertfald det de gør mod en, men jeg glædede mig sådan til at slippe af med den tandpine at jeg ikke tænkte over hvad han lavede. Dog undrede det mig en del at han ikke havde en hjælper, han skulle både suge, bore, svare telefon og kigge på hvad han lavede! Men har borede i den tand min egen tandlæge er ved at lave for mig og der har han fjernet det øverste af nerven og lagt en lille tot vat ind med noget bakteriedræbende halløj på, og så garanterede han mig at der ikke var flere smerter... Vel hjemme 4 timer senere er bedøvelsen gået over:( og jeg har endnu mere ondt end før han startede, han har slet ikke rørt den tand jeg viste ham!!! Jeg har nu ædt et par piller igen, og smerten er ved at tiltage:) men den kommer igen, det ved jeg og helt sikkert når jeg sover lige som i nat! Jeg ringte så til noget der hedder sjukvårdsupplyssningen og fik at vide at der ikke er nogen der har åbent efter 18? Dette er for mig en utrolig kedelig oplevelse, især da jeg efter et halvt liv med tandskræk, og 8 år uden tandlæge var begyndt at få et normalt forhold til det!!! I morgen er det helligdag i sverige og der har tandlægen i malmø åbent fra 9 til 13. Men at skulle tage endnu en dag fri, og betale endnu 600 sek. det bliver sq for dyrt! Men med de smerter jeg sidder med nu, er der jo ikke andet at gøre! Og hvad fanden kan man gøre ved det...

Besvaret

Hvilken type smertestillende spiser du Thomas? Min erfaring er at du skal vælge piller indeholdende ibuprofen (IPREN) fremfor para....cemol (Panodil/Pamol) ved tandsmerter....ellers har jeg beholdt min tandlæge i DK så jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig med en herovre:(

Besvaret
Hvilken type smertestillende spiser du Thomas? Min erfaring er at du skal vælge piller indeholdende ibuprofen (IPREN) fremfor para....cemol (Panodil/Pamol) ved tandsmerter....ellers har jeg beholdt min tandlæge i DK så jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig med en herovre:(
Jeg æder ipren som var det vingummi. og så ryger der et par alvedon ned også:(
Besvaret

Harnu været hos tandlægevagten i malmø igen i dag, denne gang en anden tandlæge som åbnede den rigtige tand så betændelsen kan løbe ud:) Går nu og venter på at bedøvelsen svinder bort, så jeg kan mærke om det var den rigtige tand! Og det var forresten lige 1000sek fordi det var en helgdag! Jeg ventede i 3 timer for at komme til og så tog det max 20 min...

Besvaret

Ja nu er bedøvelsen så ovre, og er så startet på piller igen, af en eller anden grund så har jeg stadig den ondeste tandpine:( Alle gode forslag modtages, men ikke flere tandlæger, venter sq på min egen kommer hjem fra ferie på mandag! Hvorfor er det egentlig sådan at når man endelig har brug for sin læge eller i det her tilfælde tandlæge, så er de altid på ferie;)

Besvaret
Det lugter af en rod-behandling... :thumbdown
Argh!!! sig ikke det ord:( Det var også det min mor sagde og hun sagde også at hun ikke syntes det gør ondt:( Har undersøgt om man ikke kan komme i fuld narkose hos tandlægen men det kan man ikke;)
Besvaret

Jeg har fået lavet 3 rodbehalinger og jeg havde selv skræk for tandlæger , men inden jeg havde nået at se mig om så var han færdig , og det gjorde slet ikke ondt som jeg ellers havde forstillet meg . En rodbehandling koster mellem 2000 - 3000 Danske kroner !!!!!

Guest ThomasO
Besvaret

Hvadeh... hvad så med den der tand som var den forkerte? Ødelagde han så ikke en rask tand ham der fjolset? Jeg bruger Stefan Ohlsson på Friisgatan. Han tager digitale røngtenbilleder han viser dig ved stolen på en fladskærm. Ingen fusk med ham. En meget rolig fyr, søde klinikdamer der taler langsomt. Mange danske kunder, heraf mange fra DSB iøvrigt. God bedøvelse så man kan slappe af, og alligevel uden at man bliver lammet i ansigtet, så man savler ned ad sig selv som et dyr på vej hjem. Kun cash, ingen VISA kreditkort desværre.

Besvaret
Argh!!! sig ikke det ord:( Har undersøgt om man ikke kan komme i fuld narkose hos tandlægen men det kan man ikke;)
Jo det kan man faktisk godt, det var min mand for et par år siden herover !! Men det er ikke helt billigt.
Besvaret

Du kan godt komme i fuld narkose - men så er vi ovre i "mere" end bare et normalt tandlægebesøg. Det koster en mindre psyko-daddel - men må være dét værd at falde i søvn før de begynder at k***** rødder på ens tænder, og vågne op når det er overstået. Jeg har ikke egentlig tandlæge-skræk, da jeg synes min faste i Ringsted er fuldt ud reel og dygtig. Og dét selvom jeg oplevede at 4 x bedøvelse ikke havde den store indvirkning på en smadret tand jeg skulle have slebet ned og sat porcelæn på (...efter et latterligt overfalds-scenarie, som jeg intet kan huske af. Jeps...OTTE timers hukommelsestab! :() Jeg har det fint med tandlæger...hvis de al´så ved hvad de laver!

Besvaret
Ja nu er bedøvelsen så ovre, og er så startet på piller igen, af en eller anden grund så har jeg stadig den ondeste tandpine:( Alle gode forslag modtages, men ikke flere tandlæger, venter sq på min egen kommer hjem fra ferie på mandag! Hvorfor er det egentlig sådan at når man endelig har brug for sin læge eller i det her tilfælde tandlæge, så er de altid på ferie;)
Hej Thomas. Jeg föler med dig, er selv igennem det samme og skal også have en rodbehandling. Men du skriver ikke noget om at du har fået en pennesilinbehandling, det fik jeg som det förste, det plejer man da at få, når der er betändelse i en tand. V.H. en lidelsesfälle Gitte :lol:
Besvaret
Hej Thomas. Jeg föler med dig, er selv igennem det samme og skal også have en rodbehandling. Men du skriver ikke noget om at du har fået en pennesilinbehandling, det fik jeg som det förste, det plejer man da at få, når der er betändelse i en tand. V.H. en lidelsesfälle Gitte :lol:
Hejsa, jo det har jeg fået af ham den anden tandlæge jeg var hos, og vil da også lige sige at jeg er helt uden smerter nu, men har også en fortand der er helt åben ned til rødderne for at betændelsen kunne løbe ud! Og det var så det der gjorde så ondt, men s det stod på!
  • 5 months later...
Guest jxhab
Besvaret
havd koster en rodbehandling i sverige?hvad koster det at fylde et hul?kan de betale sig i sverige el dk?
www.avmintand.dk .. Check en af tandlægerne derinde, de er gode og der er mange Danskere der tager til Malmö for at få lavet tænderne og ja det er billigere end i Danmark!
Besvaret
havd koster en rodbehandling i sverige?hvad koster det at fylde et hul?kan de betale sig i sverige el dk?
Jeg haR lige fået rodbehandlet en kindtand med 3 rødder for 4000sek. og så fået en krone på der kostede 7400 sek.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...