Jump to content

Recommended Posts

Guest ThomasO
Besvaret

Hvis nu jeg gør mig rigtigt lille, vil Miriam nok lade Michael beholde miiiiig........ k9_0146.JPG Sorry Miriam, kunne ikke lade være.....

• Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Guest Supermule
Besvaret

Den er da meget nuttet, men det er sgu da ikke en hund..... Det er en rokokopude med 4 ben..... :( Sådan her ser en hund ud.... Diverse021kopi.jpgDiverse030kopi.jpg

...og den har åbenbart også svært ved at stå for (af) sig selv :D
Besvaret
Den er da meget nuttet, men det er sgu da ikke en hund..... Det er en rokokopude med 4 ben..... :(
Dvs....... Jeg er den lykkelige ejer af både en rokokkopude med 4 ben og en "rigtig" hund :lol: ifølge din logik!!! Syntes nu absolut Miriams måske kommende hund er væsentlig mere tiltrækkende, end end fx. en sort Schæfer??? 4429800d.jpg smil fra Christina
Besvaret
Jep' date=' så nu skal jeg lige have lidt hjælp med det her hunde pas osv...(når tid kommer)[/quote'] Du er så hjertlig velkommen...Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål, eller behøver en hjælpende hånd med noget. Stort Tillykke :D -Christina
Besvaret
Du er så hjertlig velkommen...Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål, eller behøver en hjælpende hånd med noget. Stort Tillykke :D -Christina
Det vil jeg benytte mig af SNART :) Men den skal jo lige være 3 mdr, inden man kan gå igang med det pas halløj.
  • 1 month later...
Besvaret

ang køb af hvalp vi har kigget lidt på en samojede hund i dk, men jeg forstår ikke helt de regler som i snakker om, skal jeg søge om alle de ting og få den undersøgt osv inden at jeg må tage den med til sverige hilsen louise

Besvaret
vi har kigget lidt på en samojede hund i dk, men jeg forstår ikke helt de regler som i snakker om, skal jeg søge om alle de ting og få den undersøgt osv inden at jeg må tage den med til sverige hilsen louise
Nej der er sær regler når den er under 3 mdr. Hvis du nu havde læst denne tråd fra start af ville du også have set det !! Der er det hele beskrevet :confused:
Besvaret

flere sp. ja miriam du har fuldstændig ret i at det er mega forvirrende, men nu er det sådan at vi har fået tilbudt en hvalp fra slutningen af næste uge, hva ska jeg gøre for at jeg kan få den med over og kan det overhovedet lade sig gøre inden? hvor meget koster det at have hunden passet, for jeg får da et problem til sommer i en uge. mvh louise oxie

Besvaret

Louise: Det koster ca. 120-180,- i døgnet at få passet en hund i en pension. Men jeg ville nok overveje en pension en ekstra gang når det er en hvalp - det kan nok godt være meget overvældende for en hvalp at blive sendt i pension. Evt. blive hjemme eller tage hunden med. Eller måske du kan lave aftale med dem du køber hvalpen af at de kan passe den. Men Terslev Hundepension ved Haslev kan anbefales - ved godt der er et stykke vej derned, men det er det hele værd.

Besvaret
ja miriam du har fuldstændig ret i at det er mega forvirrende, men nu er det sådan at vi har fået tilbudt en hvalp fra slutningen af næste uge, hva ska jeg gøre for at jeg kan få den med over og kan det overhovedet lade sig gøre inden? hvor meget koster det at have hunden passet, for jeg får da et problem til sommer i en uge. mvh louise oxie
Hej Du når det ikke på en uge, man skal søge om at få den ind som hvalp og det tager desværre længere tid. Med hensyn til passet så kan man først begynde de kure der skal til når hunden er 3 mdr, og det tager 120 dage, så hunden er min. 7 mdr, før du få pas til den, så til sommer hedder det pasning i SE. Vi har selv lige fået hvalp som nu er 3 mdr, så vi skal i gang med at få pas nu, men skal også have den passet her når vi skal på ferie desværre. (har købt den i SE)
Besvaret

hjælp igen igen okay nu må i lige hjælpe mig - jeg ved godt nogle vil sige - brug den sunde fornuft men vi er sådan blevet i tvivl med hvalp, for der er ikke noget vi ønsker os mere, men er det forsvarligt. jeg arb. i bilka på fields og har kanon arb. tider eller møder tidlig og har tidlig fri, min kæreste møder lidt senere og har senere fri, og så har vi vores datter på 20 mdr. hunden vil komme til at være alene i omkr.4-5 timer max, hvor det måske ku være godt, at have en til at lufte den, for det vil være 2-3 dage om ugen, men er det forsvarligt? jeg har fri i 5 dage hvor vi får den men derefter bliver det jo hverdag? hilsen louise som er meget fortvivlet

Besvaret
okay nu må i lige hjælpe mig - jeg ved godt nogle vil sige - brug den sunde fornuft men vi er sådan blevet i tvivl med hvalp, for der er ikke noget vi ønsker os mere, men er det forsvarligt. jeg arb. i bilka på fields og har kanon arb. tider eller møder tidlig og har tidlig fri, min kæreste møder lidt senere og har senere fri, og så har vi vores datter på 20 mdr. hunden vil komme til at være alene i omkr.4-5 timer max, hvor det måske ku være godt, at have en til at lufte den, for det vil være 2-3 dage om ugen, men er det forsvarligt? jeg har fri i 5 dage hvor vi får den men derefter bliver det jo hverdag? hilsen louise som er meget fortvivlet
Hej Louise Det lyder jo glimrende at din hund "kun" skal være alene 4-5 timer pr. dag, det er helt ok :)..... MEN at have fri 5 dage når i skal have hvalpen, er alt for lidt tid. Minumun 14 dage, det vil en hver hundekyndig fortælle dig. Du kan under ingen omstændigheder forvente at en lille hvalp kan lære at være alene hjemme på så kort tid, det ville simpelthen være synd for den. En anden ting er jo at det med hunde frem og tilbage til Sverige er en større sag pga. af kravene om rabies vaccination, som Miriam har nævnt, betyder det i reelt først kan tage hunden med til DK, når den er færdig vaccineret hvilket tager ca 6 måneder (fra hunden er 3 måneder) Sidst men ikke mindst en personlig kommentar, jeg kunne læse mig til i har et barn på 20 måneder, hvilket jo er dejligt:) men at have hund er tidskrævende og er virkelig som at få en lille baby. Og en Samojede er en virkelig flot hund og børnevenlig, men kræver rigtig rigtig meget pelspleje, samtidig med det er en hund med stort aktiveringskrav. Hvliket betyder den har brug for 60-80 minutters motion hver dag + mental stimulering........Det kan være svært at nå at opfylde alle hundens behov når man har små børn. Dette er ikke en kritik af jeres valg, men en opfordring til at i 100% har sat jer ind i hvad det vil betyde for jeres dagligdag at anskaffe jer en hvalp, da der desværre er rigtig mange hunde der ender med at må lade livet eller skifte hjem pga. vi mennesker ikke har tænkt os ordentlig om :rolleyes: Men held og lykke med jeres planer håber i finder en løsning der passer jeres familie. Smil fra Christina ....Med 2 hunde og en lille "menneske baby" i August 2006 :D
  • 1 month later...
Besvaret

Tak for tråden! Vi står selv lidt og overvejer en hund (til vores samling af 2 katte og 2 børn... :rolleye: ). Så perfekt (igen) med dette fantastiske forum som kan svare på spørgsmålene. Hvis vi gør det, så falder valget nok på sådanne en lille fætter Jeg tror nemlig nok, at jeg "vinder" slagsmålet om en stor og lille hund - hehe img541.jpg

Besvaret
Tak for tråden! Vi står selv lidt og overvejer en hund (til vores samling af 2 katte og 2 børn... :rolleye: ). Så perfekt (igen) med dette fantastiske forum som kan svare på spørgsmålene. Hvis vi gør det, så falder valget nok på sådanne en lille fætter Jeg tror nemlig nok, at jeg "vinder" slagsmålet om en stor og lille hund - hehe img541.jpg
Årh hvor er den nuser :o Men er det en lille fætter som en dag bliver til en stor fætter eller fortsætter den med at være så lille?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...