thsk Skrevet January 17, 2006 Rapporter Skrevet January 17, 2006 Er der nogen af jeg der kan bekræfte at svenskerne ikke kan indkræve bøderne i DK? Det lyder underligt men lader til at være sandt. http://sydsvenskan.se/malmo/article136329.ece
thn Besvaret January 17, 2006 Rapporter Besvaret January 17, 2006 ja den skulle være god nok. besøgende fra dk har fået et par stykker som de ikke har hørt mere fra
mrode Besvaret January 17, 2006 Rapporter Besvaret January 17, 2006 Ærgeligt det åbenbart ikke også går den anden vej.. det havde været rart :)
bluee Besvaret January 18, 2006 Rapporter Besvaret January 18, 2006 Det lyder da godt. Jeg kører pt. på dansk indreg. i Malmö. Men jeg har aldrig nogensinde set en P-vagt heller. Holder de fri kl. 16 eller?
Gio Besvaret January 18, 2006 Rapporter Besvaret January 18, 2006 Men jeg har aldrig nogensinde set en P-vagt heller. Holder de fri kl. 16 eller?Du har bare været heldig. P-Malmö kører sågar rundt om natten i biler, og tjekker de forskellige døgn-betalings-områder. De fleste steder, uden for grænsen til den indre by, er der jo gratis parkering på gaden imellem 18 og 08. Det er der nok mange der nøjes med. Men os der er vant til skæve arbejdstider, har nok set vores del til Lapp-Lisa´s hilsener. Skal jeg tale for mig selv, så er det et rungende "JA!"...med tilhørende *suk* bagefter.
Mette Besvaret January 18, 2006 Rapporter Besvaret January 18, 2006 Vi var i sommer ved at parkere på en ikke helt så lovlig plads med vores dansk indregistrerede bil, og der kom en p-vagt og gjorde os opmærksom på ulovligheden :-). Men samtidig fortalte hun at de ikke sender bøder når det drejer sig om en dansk indregistreret bil. Der var for meget administration i det. Jeg fik i øvrigt en p-bøde i DK for en halvanden måneds tid siden i min svensk indregistrerede bil og jeg har endnu ikke modtaget nogen rykker for den.
Lynge Besvaret January 18, 2006 Rapporter Besvaret January 18, 2006 Mette: Jeg fik i øvrigt en p-bøde i DK for en halvanden måneds tid siden i min svensk indregistrerede bil og jeg har endnu ikke modtaget nogen rykker for den. Jeg fik det samme i sommer og hørte heller ikke noget så tænkte fint nok, men så her i December kom der lige en rykker med gebyr fra et Svensk firma der truede med inkasso og jeg skal komme efter dig, så jeg betalte.
birkster1977 Besvaret January 18, 2006 Rapporter Besvaret January 18, 2006 jeg har været gennem samme tur fik en bøde i DK med min svenske bil, 4 måneder efter kom der et krav om betaling fra et svensk inkasso firma, med gebyr og hvad ved jeg.. så jeg betalte. Det kan godt være det tager lidt tid for dem at få krævet det op dk til sverige, men det skal nok lykkes for dem. :-(
Gio Besvaret January 18, 2006 Rapporter Besvaret January 18, 2006 jeg har været gennem samme tur fik en bøde i DK med min svenske bil' date=' 4 måneder efter kom der et krav om betaling fra et svensk inkasso firma, med gebyr og hvad ved jeg.. så jeg betalte. Det kan godt være det tager lidt tid for dem at få krævet det op dk til sverige, men det skal nok lykkes for dem. :-([/quote']Jeg har samme erfaring - dog bare den anden vej (SE->DK) Det var dog ikke en parkeringsbøde - men derimod en ubetalt slutregning for opsigelse hos Bostream (nu Bredbandsbolaget). Jeg fik brev fra inkasso-firma indeholdende, implicit, trusler om bål, brand og nedslagtning af førstefødte. Efter sigende havde Bostream sendt flere rykkere, som jeg jo aldrig havde modtaget - og derefter røg sagen til inkasso. Efter at have ringet til inkassofirmaet tre gange, og forklaret dem at jeg ikke havde set de omtalte rykkere og *indsæt trompeter og violiner hér*...så "fik jeg lov" til at betale den oprindelige regning uden ekstra gebyrer og rykkere. Ja - jeg havde "glemt" at betale regningen inden jeg flyttede...hvis jeg ellers havde nået at modtage den inden adresse-skift. (Jeg vidste den ville komme - men glemte det, da den ikke var ankommet inden jeg flyttede tilbage til DK. Eftersendelse af post!? Tja...jeg fik andre ting fra Sverige - bare ikke fra Bostream...men nok om dét) Det var lidt af en kamp...*pyh*
Mette Besvaret January 18, 2006 Rapporter Besvaret January 18, 2006 Må man spørge om hvad gebyret på p-bøde rykkeren var på?
Malezar Besvaret January 18, 2006 Rapporter Besvaret January 18, 2006 Vi var i sommer ved at parkere på en ikke helt så lovlig plads med vores dansk indregistrerede bil, og der kom en p-vagt og gjorde os opmærksom på ulovligheden :-). Men samtidig fortalte hun at de ikke sender bøder når det drejer sig om en dansk indregistreret bil. Der var for meget administration i det. Jeg fik i øvrigt en p-bøde i DK for en halvanden måneds tid siden i min svensk indregistrerede bil og jeg har endnu ikke modtaget nogen rykker for den. Det er Lindorff partner som er inkasso firmaet. De sender en inkasso regning med ca 50-65kr gebyr. Du kan ikke undgår bøden, men du kan ringe til dem og forklarer du synes det er urimeligt at du får et rykker gebyr for noget som du aldrig har modtaget. Dem jeg har talt med har været enige, givet mig 30 dage til at betale den og fjernet gebyret. Jeg tror Lindorff er involveret fordi Parkingern i DK ikke har nogle som helst mulighed for at finde frem til ejeren af bilen i Sverige. Til gengæld kan inkasso firmaer godt arbejde sammen hen over Øresund og skaffe oplysninger omkring dig. Deraf du får en inkasso regning og ikke noget fra Parkering Danmark.
CpX Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Parkering i Malmø uden bøde -> FALSK! Hejsa, syntes lige jeg vil dele erfaringen mht. parkeringsbøder i SE, også gemme sig i DK :) Lad mig sige det sådan, hvis der er tilstrækkelig nok af dem - Kan du være sikker på du får et brev tilsendt til din dk adresse, med dem alle i + tillæg. M.m. du melder dig til fremmedelegionen... Ens identitet forsvinder ikke bare... Hvis de vil, kan de godt. De skal bare "gide"...
Guest ThomasO Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Men jeg har aldrig nogensinde set en P-vagt heller. Holder de fri kl. 16 eller? De holder ikke nattefri, har set dem luske rundt kl. 23:00 med en lommelygte nede på p-pladsen, var lige ved at skulle til at ringe til politiet da jeg troede han gik og lurede efter et sted at brække ind. De har noget med bøder herovre. Underlig bøde situation: Jeg tog lige chancen kl. 7 om morgenen en søndag uden for en købmand, holdt 3 m fra en fodgængerovergang, imod kørselsretningen. Ikke et øje i hele gaden. Da jeg kom ud holdt politiets den store amerikanerbus der, og 4 yderst alvorligt udseende betjente inde i bilen var i gang med at skrive en bøde. Køreren af bilen sagde højtideligt at det altså blev en dobbeltbøde. Jeg var lidt meget ligeglad med det samt morgenfrisk og begyndte at grine, da jeg syntes det var ret skægt med det massive opbud, men de var ikke morgenfriske viste det sig hurtigt. De spurgte om ikke også jeg ville have fået en bøde for at holde sådan i danmark, så sagde jeg at det tvivlede jeg sgu at politiet hade tid til en søndag morgen og begyndte at grine for alvor.... jeg kender adskillige betjente i DK som har andet at lave.... det var heller ikke morsomt.... hvad pokker.... dobbelt bøde 600SEK. webbank-Tast-forget...altså...fuck det... man ved det jo når man stiller bilen, det kan ikke overraske...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu