skallstorp Skrevet January 20, 2006 Rapporter Skrevet January 20, 2006 Nogen der har været ude og køre den sidste time. Skal man blive på DK siden eller ? Glat på broen ?
andersen Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Har ikke selv været ude at køre, men bron.dk nævner selv følgende: Øresundsbron är öppen för all motorvägstrafik. På grund underkylt/isslag regn är på bron. Pepparholm och Kastrup är hastigheten satt till 50 km/h. Siden er opdateret d. 20/01-06 kl 13:05
Guest Supermule Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Det er stinkende glat...... :( Både på DK siden og SE siden.... Dog er vejene ikke ryddede i SE på samme måde som i DK, så det er væsentligt mere fremkommeligt herovre. Der er nemlig ikke al det sjap på vejen der gør det livsfarligt at skift bane...
andersen Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Så er jeg også kommet over og giver Supermule ret. Der er pænt glat, men absolut ikke nogen uoverkommelig opgave at komme hjem. Hastighedsbegrænsning er 50km/t på broen og 90 km/t i tunellen.
skallstorp Besvaret January 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 20, 2006 2 timer fra Hvidovre til nord for Skurup. Det er alt värd at väre hjemme. Men E65 fra Svedala til Skurup var häslig. Man kunne intet se i snefyningen. Nu holder bilen oppe hos naboen og vi er indesneede igen igen. God weekend og kör forsigtigt !!
molnartos Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 Fed oplevelse... Efter en hektisk dag hvor en server gik ned i Lyngby måtte man babu babu afsted for at redde den... Opgave blev løst og jeg tænkte at jeg ville tage tidligt afsted og holde tidlig weekend... ok kom så først afsted derfra klokken 16 og så var alt bare kaos for resten af turen... -Ingen S-tog kørte og jeg stod så på Lyngby station i 1 STIV time for at få den eneste bus ind mod Kbh (184). Køen var lang som på et af de bedre steder i indre by lørdag nat.. Det tog ca. 1 time at komme med bussen fra Lyngby til Nørreport hvorefter man yderligere måtte vente på et forsinket tog mod Malmø... Nær centralen hører man så i højtalerne at al traffik med tog i skåne er aflyst og hvis skulle videre til f.eks Lund stod der busser og ventede...:-( :-( KAOS... Så en pæn lille hjemtur på lidt over 3 timer... *GGGRRRRRR*..
larscph Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 3 timer... Ja det var hvad det tog fra Bredgade til Billinge i bil her til eftermiddag - de første 15 minutter gik med at få varme i bilen så det 4 mm tykke lag panseris på forruden og højre side kunne fjernes. Og så lige et stop i Netto Kastrup også. Ikke for høje snedriver herhjemme, bilen kom helt i garage - og i morgen kan jeg få lov at lege med min fejemaskine ;) Ved sidste snefald måtte den opgives fordi jeg efter at have samlet skidtet opdagede at kileremmen fra fræser til kost manglede! Og sådan en havde vores lokale Husqvarna-biks jo ikke på lager. Så alt i alt var det jo ikke så slemt... Varme i bilen, sne på vejen og hjem kom man også. Bare et par enkelte snedriver undervejs. Jeg syntes jo egentlig det er ret hyggeligt, og nu for andet år i træk har vi faktisk rigtig vinter med rigtig sne der ikke smelter efter 2 dage eller bliver omdannet til sort snask.... Men det dér is på ruderne!!!
Guest Mogens Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 3 timer... Ja det var hvad det tog fra Bredgade til Billinge i bil her til eftermiddag Lidet imponerende - prøv et højere gear næste gang Jég kørte nøjagtig samme tur ved 17-tiden (Bredgade - Malmö) og hamrede lige igennem på en 1½ times tid...
mrode Besvaret January 20, 2006 Rapporter Besvaret January 20, 2006 3 timer... Ja det var hvad det tog fra Bredgade til Billinge i bil her til eftermiddag - de første 15 minutter gik med at få varme i bilen så det 4 mm tykke lag panseris på forruden og højre side kunne fjernes. Og så lige et stop i Netto Kastrup også. Men det dér is på ruderne!!! Panseris.. sådan lidt i denne stil? :)
larscph Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 Lidet imponerende - prøv et højere gear næste gang Jég kørte nøjagtig samme tur ved 17-tiden (Bredgade - Malmö) og hamrede lige igennem på en 1½ times tid... Det passer faktisk meget godt at det tog cirka en time fra broen til Billinge, så trækker du 30 minutter fra til at skrabe is + Netto shopping. Der klokken 16 hvor jeg kørte var det i det mindste ret begrænset hvor meget hurtigere det kunne gå ud til broen :) København og sne... tsk-tsk....
larscph Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 Panseris.. sådan lidt i denne stil? :) Hehe.. Cool billede... Ja det var tæt på da :) Måske knap så mange istapper dog, men til gengæld fuldstændig og 100% umuligt at fjerne med en is-skraber. Talte med nogen venner vi har på Stevns - lige ud til vandet... "Vandsiden" af deres hus lignede vist noget der minder om den bil..
Guest ThomasO Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 Ja det var svært at få isskraberen til at bide. Fandt ud af at man faktisk kunne slå hul med skraberen, så den kunne komme ind under :-) Det har jeg aldrig set før. Når så bilen begyndet at blive varm slap det hurtigt. Den nærmest logrede med halen da den fik et varmt bad, på vaskepladsen vel hjemme i p.kælderen.
Toft Besvaret January 21, 2006 Rapporter Besvaret January 21, 2006 Jeg kan så sige (uden pis) at vores fly i lufthavnen igår lignede den bil der, jeg har ALDRIG set noget lignende i mine 12 år i lufthavnen - det var simpelthen sygt Der var en årsag til at alt blev aflyst igår, også selv om folk jo som regel ikke kan forstå det, når nu de står i terminalen med ski, kuffert og børn. Jeg ærgrer mig over jeg ikke havde et kamera igår, for det havde været nogle KLASSE billeder jeg kunne have skudt :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu