Jump to content

Beregninger vedrørende transport

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Der er ofte nogen der spørger om hvad deres befordringsfradrag er og evt. hvad omkostningerne er ved at have bil osv.. Det har fået mig til at tilrette et lille excelark jeg lavede en gang så det er lidt pænere (jeg er ikke grafiker! :) ) og brugervenligt. Den burde regne rimeligt rigtigt, men det kan jo være den bør have flere "features" eller lignende, så kommentarer modtages meget gerne. --- Opdateret d. 20/6-2006 --- Jeg fandt lige et par småfejl i den alternative beregning som nu er rettet. Jeg har også tilpasset ATP-satsen. Så fik jeg også lige fulgt op på ThomasO's efterspørgsel om yderligere kørsler over broen end dem der følger med brobizzen. Desuden burde jeg nu have fjernet advarslen mht. makro - det virker i hvert fald på min computer. --- Opdateret d. 7/7-2006 --- Fordonsskat og forsikring blev ikke overført fra indtastningsarket til resultatarket. Det er nu rettet. - Tak til kikkomaniac for at finde fejlen. Hent filen nedenunder og pak den ud:

Guest Supermule
Besvaret

Det ser godt ud Mikkel.... Det er bare synd arket er protected......;) Jeg betaler nemlig broen i dkk...

Besvaret

Du kan bare tilrette prisen så det passer.. Ville jo ikke give for mange valgmuligheder - så mister folk overblikket og det er jo ikke alle der kan finde ud af at rode i excel

Besvaret

På opfordring er der her en pilfinger-udgave der ikke er låst og har et skjult ark.. En eller anden dag hvor jeg keder mig, smider jeg også noget lønberegning mv. ind i den.

Besvaret

Jamen velbekommen.. ændringsforslag modtages gerne. Faktisk er den en del mere simpel end de excel-modeller jeg arbejder med på arbejdet, men så længe de er funktionelle behøver de jo ikke være avancerede.

Besvaret

Hold da helt .... hvor er det genialt lavet

På opfordring er der her en pilfinger-udgave der ikke er låst og har et skjult ark.. En eller anden dag hvor jeg keder mig, smider jeg også noget lønberegning mv. ind i den.
Vi har selv "tosset" gevaldigt rundt i excel og opfundet en måde til at regne den ud. Jeg har nu gemt din udgave - den er lige til at gå til. Tak for det.
Besvaret

Sunddebat toolkit version 2 Mens debatten har været nede har jeg haft en smule tid, så her kommer en udgave med en simpel lønberegner. Jeg skal lige have gennemtænkt hvordan jeg indregner differencen i kørselsfradrag i forhold til det allerede indregnede (sat op mod de indtastede værdier). Når jeg har fundet ud af det, så kommer der en lidt forbedret version. PS. godt at se forummet oppe igen :)

Besvaret
Mens debatten har været nede har jeg haft en smule tid' date=' så her kommer en udgave med en simpel lønberegner.[/quote']Excel-lent! Jeg er selv lige så go´ til Excel som en elefant er til porcelæns-håndtering. Så dine regne-ark er modtaget med kyssende hånd! :thumbup:
Besvaret
Mens debatten har været nede har jeg haft en smule tid, så her kommer en udgave med en simpel lønberegner. Jeg skal lige have gennemtænkt hvordan jeg indregner differencen i kørselsfradrag i forhold til det allerede indregnede (sat op mod de indtastede værdier). Når jeg har fundet ud af det, så kommer der en lidt forbedret version. PS. godt at se forummet oppe igen :)
Super.. Jeg får dog en fejl i starten, noget med findlink.xla .. Har du lavet nogle formulare i arket, for jeg synes ikke der er noget der ændrr sig når jeg prøver at taste ind =)
Besvaret

Jeg kom til at lege lidt med makroer, men de er slettet igen.. Tror bare excel er lidt sart med makroer (har personligt slået sikkerheden fra). Jeg har tilføjet en lønberegning - selve befordringsfradraget og kørselsomkostningerne er der ikke ændret noget i.

• 3 weeks later...
Besvaret

Kanon tool.... men der mangler altså noget under brobizzen. Der bør være et felt til at indtaste alle de ekstra ture man render ud over sit faste abb. på 50 passager. Jeg har ihvertfald ikke kunne overholde de 50 ret mange måneder. Ca. hver 3 md er i snit midst 2-4 ture over - eller mere. Tror det er et generelt problem vi pendlere har.

Besvaret
Og hvor er så det "værktøj til beregning af pendleromkostninger"?
Den ligger som en zip-fil i et indlæg lidt højere oppe - har lige smidt den ind i første indlæg i denne tråd så den er nemmere at finde.
Besvaret

Please send det pr. mail Hej, Super lavet.:th2: Nogen der gider sende det til min mail som excel ark? Kan ikke hente det herinde fra mit arbejde, da de har den mest hidsige firewall. Gerne pilfinger versionen. :D sth@direkte.org På forhånd mange tak.

Besvaret
Hej, Super lavet.:th2: Nogen der gider sende det til min mail som excel ark? Kan ikke hente det herinde fra mit arbejde, da de har den mest hidsige firewall. Gerne pilfinger versionen. :D sth@direkte.org På forhånd mange tak.
"You´ve got mail" < pling >
  • 2 weeks later...
Besvaret
velbekommen.. Du siger bare til hvis der skal indbygges andet i den' date=' hvis det er.[/quote'] Hej mrode Vi er et ægtepar der flytter til Sverige 1/4-06. Vi kommer til at køre sammen fra Sverige til Danmark hver dag,ca 200 km om dagen. Kan vi begge trække befordringsfradrag fra og kan vi begge trække broen fra. Med venlig Nico

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...