Guest keld Skrevet January 28, 2006 Rapporter Skrevet January 28, 2006 hejsa, jeg har fået anskaffet mig et telsome abb, og har da osse koblet alt rigtigt til, jo heller ik så hulens svært, Mit problem kommer når jeg skal indtaste ip adressen!, den viser simpelthen hver gang : blank side, og når jeg ik kan komme ind til min adapter kan jeg jeg jo heller ik ringe, nogen som har en løsning??. Mvh keld
Gio Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 hejsa, jeg har fået anskaffet mig et telsome abb, og har da osse koblet alt rigtigt til, jo heller ik så hulens svært, Mit problem kommer når jeg skal indtaste ip adressen!, den viser simpelthen hver gang : blank side, og når jeg ik kan komme ind til min adapter kan jeg jeg jo heller ik ringe, nogen som har en løsning??.Hvilken ip er det du prøver at nå telefonen med, og hvor har telefonen fået denne ip fra? Gi´ os lidt info om dit setup, så er det lidt lettere at foreslå hvad der går galt.
Guest keld Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 ip adressen har jeg fået af teleudbyderen, og den er koblet på en alm trådløs tlf.
Gio Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 ip adressen har jeg fået af teleudbyderen' date=' og den er koblet på en alm trådløs tlf.[/quote']Sikkert en ip-adresse i omegnen af 192.168.x.x? Jeg skal vide nogle ting: Hvilken internetudbyder har du? Fast/dynamisk ip? Hvilken VoIP-adapter har du købt? Hvilken ip har du fået af teleudbyderen til din nye boks? Sagt lige ud: jeg skal vide alt om hvad der sidder fra "stikket i væggen" og over til din nye adapter og pc.
Guest keld Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 telia er min internet udbyder købt en SPA1001 phone adapater tror at jeg har en fast ip adresse købt et 10mb abb, koster 279kr om md min ip adr som jeg er blvet tildelt er:81.236.177.225 er det svar nok? *SS*
Gio Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 telia er min internet udbyder købt en SPA1001 phone adapater tror at jeg har en fast ip adresse købt et 10mb abb, koster 279kr om md min ip adr som jeg er blvet tildelt er:81.236.177.225 er det svar nok? *SS*Din ip-adresse er offentlig adresse "udadtil" - og eftersom du er på Nettet her og nu, så er denne ip tildelt din pc, og ikke din VoIP-adapter. Telia tillader kun én ip på dit abbonnement. Jeg skal lige tjekke op på om SPA1001´en kan agere router. Kan den ikke det, så skal du ud og investere i en router for at få begge dele på nettet samtidig.
Guest keld Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 ok venter spændt på svaret *S*
Gio Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 ok venter spændt på svaret *S*Desværre....1001´eren kan ikke agere router, eftersom der jo ligesom heller ikke er to RJ45 på den...hehe Jeg går ud fra, siden du har sat den til og også er på Internettet med din pc, at du har en router eller en switch? Problemet med manglende adgang til user-interface´t er, at din adapter får tildelt en anden IP end den som er standard (192.168.0.1 mener jeg), fordi du et sted på dit netværk har eks. en router stående som uddeler ip´er internt på dit netværk. Du skal finde dén ip på en måde - og bruge denne til at tilgå interfacet på 1001´eren, og derefter kan du sætte den op til at bruge eks. en fast ip hver gang osv... Hvad har du siddende af hardware i din opsætning? For at hitte din ip lige nu og her, så følg nedenstående vejledning: Løft røret på telefonen og tryk **** for at komme til konfigurations menuen. Den siger nu 'Sipura configuration menu'. Tast herefter 110# og lyt til IP adressen. Hvis man kører med dynamisk IP og får adressen 0.0.0.0 har Sipura´en ikke fået en gyldig adresse, og det tyder på routeren IKKE understøtter DHCP. Hvis man vil køre med statisk IP, skal man slå DCHP fra. Dette gøres ved at taste **** og derefter 101#. Tast 0 for at disable DHCP og tast derefter 1 for at bekræfte. Efterfølgende skal man indtaste IP-adressen, dette gøres ved at taste 111# i konfigurations menuen og derefter indtaste IP-adressen. Brug * til at skrive punktum og bekræft med 1.
Guest keld Besvaret January 28, 2006 Rapporter Besvaret January 28, 2006 hejsa gio jeg har fået adgang til sipura menuen nu, det er sket ved at jeg har gjort det i DK!, nu er jeg logget på og registreret jubbi.. så håber jeg sandelig at det virker når jeg kommer hjem til malmø igen!!
Gio Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 hejsa gio jeg har fået adgang til sipura menuen nu, det er sket ved at jeg har gjort det i DK!, nu er jeg logget på og registreret jubbi.. så håber jeg sandelig at det virker når jeg kommer hjem til malmø igen!!Jamen...tillykke. Du mener du tog adapteren med til DK, og pluggede den i på en bekendts netværk? Hvis ikke du har en router når du kommer hjem, så vil det ikke komme til at spille. Enten virker din telefon ELLER din pc. Ikke begge dele. Telia tillader kun én public ip pr. abb. Medmindre du selvf. HAR en router derhjemme, som du bare ikke har oplyst om ;) Sup er drøn-svært når folk ikke svarer på de spørgsmål man stiller....;) I used to work in a computer store and one day we had a gentleman call in with a smoking power supply. The service rep was having a bit of trouble convincing this guy that he had a hardware problem. Service Rep: Sir, something has burned within your power supply. Customer: I bet that there is some command that I can put into the AUTOEXEC.BAT that will take care of this. Service Rep: There is nothing that software can do to help you with this problem. Customer: I know that there is something that I can put in... some command... maybe it should go into the CONFIG.SYS. [After a few minutes of going round and round] Service Rep: Okay, I am not supposed to tell anyone this but there is a hidden command in some versions of DOS that you can use. I want you to edit your AUTOEXEC.BAT and add the last line as C:\DOS\NOSMOKE and reboot your computer. [Customer does this] Customer: It is still smoking. Service Rep: I guess you'll need to call Microsoft and ask them for a patch for the NOSMOKE.EXE. [The customer then hung up. We thought that we had heard the last of this guy but NO... he calls back four hours later] Service Rep: Hello Sir, how is your computer? Customer: I called Microsoft and they said that my power supply is incompatible with their NOSMOKE.EXE and that I need to get a new one. I was wondering when I can have that done and how much it will cost..
Guest keld Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 det virker stadig ikke, nu er jeg kommet hjem med den, og den vil ik gå ind på den ip adr jeg fik tildelt i dk: 192.168.1.101 min routers net ip er: 192.168.2.1 har en router, må indrøæmme at jeg snart gir op, virker åbentbart kun i dk, måske fordi min ven har en anden router??( ved det kan være et dumt spørgsmål) Keld
Gio Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 det virker stadig ikke, nu er jeg kommet hjem med den, og den vil ik gå ind på den ip adr jeg fik tildelt i dk: 192.168.1.101 min routers net ip er: 192.168.2.1 har en router, må indrøæmme at jeg snart gir op, virker åbentbart kun i dk, måske fordi min ven har en anden router??( ved det kan være et dumt spørgsmål) KeldDer findes ikke dumme spørgsmål. Da du var på din vens netværk, så tildelte hans router din adapter en ip lokalt. Denne ip er jo ikke den samme, når du kommer hjem på dit eget netværk. Så får adapteren tildelt en ny ip af DHCP-serveren i din router (forudsat den er sat op til at gøre dette...routeren) En måde at finde din adapters ip på, kunne være at scanne din lokale ip-range med en simpel ip-scanner. Eksempelvis den her: http://www.freedownloadscenter.com/Network_and_Internet/Network_Information_Tools/Angry_IP_Scanner.html Scan range´s fra 192.168.0.0 til 192.168.2.254 Notér dig de aktive ip´er i listen (der skulle gerne kun være to, din pc´s og din adapters). Prøv herefter at åbne disse ip´er i Internet Explorer. En af dem burde være din VoIP-adapter. Når du så er inde i opsætningen, så gør dig selv en tjeneste og sæt adapteren til en fast ip (DHCP off over hele linien - gateway er din router 192.168.2.1, samt de to DNS-adresser du sikkert har fået med på et stykke papir fra Telia) Så undgår du at din adapter får tildelt en ny (random) ip (imellem 192.168.2.0 til 192.168.2.254) næste gang den har været genstartet. Hvis din routers ip er 192.168.2.1, så skal du sætte din adapter op til at bruge en ip i samme range. Der er 254 at vælge imellem - men nap du bare 192.168.2.3. Herefter slukker du hele gøgemøget, inkl. din pc. Så sætter du strøm til din router-->venter 15 sek-->strøm til din adapter-->venter 15 sek-->tænd din pc. Jeg har sikkert glemt noget...men klokken er KLONK..hehe. Lad mig høre hvad resultatet bliver, og dine evt. spørgsmål. :)
Guest keld Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Hej Gio Nu har jeg scannet hele systemet igenem, og de eneste 2 ip adr jeg får er: 192.168.2.1, og 192.168.2.158 Og har prøvet at gå ind på begge via wxploren, og kan kun komme ind på min router igenem den første!., den anden 192.168.2.158, siger blank side!. ville det hjælpe at købe en ny router?, virker underligt at den kun kan finde min router ( en phillips), min vens router var der ingen problmer med , måske min kun kan håndtere en ip adresse?
molnartos Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Hej Gio Nu har jeg scannet hele systemet igenem, og de eneste 2 ip adr jeg får er: 192.168.2.1, og 192.168.2.158 Og har prøvet at gå ind på begge via wxploren, og kan kun komme ind på min router igenem den første!., den anden 192.168.2.158, siger blank side!. ville det hjælpe at købe en ny router?, virker underligt at den kun kan finde min router ( en phillips), min vens router var der ingen problmer med , måske min kun kan håndtere en ip adresse? Har lige fulgt tråden her til morgen!!! Du har scannet efter lokale ipadresser og fundet 2 stk. Godt! Men den ene er jo din router (192.168.2.1) hvilket herefter efterlader 1 IP til enten din PC eller SPA1001. Da du er på Internettet nu og laver dette indlæg kan det kun være din PC der har fået den anden adresse! For at kunne hjælpe dig selv og os bedre syntes jeg at du skal have et "værktøj" der kan oplyse dig om hvilken IP din PC har...! Windows kan fortælle dig dette ved at du gør følgende: Dette er med engelsk windows. Tryk på "start" --> "Run" --> og skriv UDEN gåseøjnene "cmd" --> tryk på enter. Dette er med dansk windows. Tryk på "start" --> "Kør" --> og skriv UDEN gåseøjnene "cmd" --> tryk på enter. Du får nu en "prompt" frem som er en sort kasse med lidt tekst i..!! Der hvor curseren er skriver du UDEN gåseøjne: "ipconfig /all" og trykker på enter... (Ikke vigtigt at se hvad jeg har mere det at det skal se sådan ud...) Den fortæller dig hvilken IP din PC har samt andre vigtige informationer. Hvis din PC har adressen 192.168.2.158 ser det ud til at din SPA1001 IKKE får en IP adresse. For at kontrollere dette skal du gøre som Gio skrev tidligere: Løft røret på telefonen og tryk **** for at komme til konfigurations menuen. Den siger nu 'Sipura configuration menu'. Tast herefter 110# og lyt til IP adressen... Det store spørgsmål er nu: Hvad siger din SPA1001? Hvis du skulle have fået en IP adresse kan vi evt. prøve noget andet. Start din browser --> skriv UDEN gåseøjne: "http://IP-adressen-fra-SPA1001/user" eks. http://192.168.2.158/user eller http://192.168.2.158/admin Husk at udskifte ovenstående ip adresse ud med den du fik fra SPA1001 via menuen 110#
laughingfrog Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Glemmer vi ikke en ting? Hvis han scanner efter aktive IP er i rnagen 192.168.2.1-254... og adaptoren fik tildelt en 192.168.1.xxx adresse i DK, så vil han jo ikke finde den. da den ligger i en helt anden range..... Er ikke så haj i det her mere, men kunne være der hunden lå begravet.
Gio Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Glemmer vi ikke en ting? Hvis han scanner efter aktive IP er i rnagen 192.168.2.1-254... og adaptoren fik tildelt en 192.168.1.xxx adresse i DK' date=' så vil han jo ikke finde den. da den ligger i en helt anden range..... Er ikke så haj i det her mere, men kunne være der hunden lå begravet.[/quote']Adapteren er "dum" - den husker ikke den tildelte ip i DK, medmindre den blev sat static via adapterens opsætningsmenu. Og det mener jeg ikke Keld har nævnt noget om. Jeg har forstået det sådan, at adapteren "bare" fik tildelt en adresse via DHCP i kompisens router, som de så kunne tilgå den via. Så snart adapteren er blevet plugget i Kelds egen router, så vil den blive tildelt en ny ip (evt. samme ip som den havde før på denne router, eftersom lease´n nok ikke er udløbet) Keld...er du sikker på det ikke bare er en switch du har? Og ikke en router. En switch er at betegne som en dum fordeler-stikdåse der ikke gør noget som helst ved "signalet", andet end at dele det ud på flere porte. Hver gang du så tænder dine sager, i en hvilken som helst rækkefølge, så er det din pc der får ip´en fra Telia, og ikke din adapter...af den simple grund at du stadig har en aktiv lease i Telia´s system, som er bundet sammen med MAC-adressen i dit netkort i din pc. (Ja, nu blev det lidt langhåret...*g*) Keld...hvad er det for en router du har i dit setup? (Navn og typenummer, tak) Endnu bedre - fortæl os om hele dit setup, som jeg også spurgte efter tidligere. I detaljer, tak.
Guest keld Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 nu er jeg endelig kommet ind i menuen og er blævet registret jubbi, kæft det er svært, men nu hvor jeg skal ringe melder den konstant optaget til alle jeg ringer op! incl min egen mobil tlf,,,,hvad er der mon så galt?? hahah kæft det kan drille
Gio Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 nu er jeg endelig kommet ind i menuen og er blævet registret jubbi' date=' kæft det er svært, men nu hvor jeg skal ringe melder den konstant optaget til alle jeg ringer op! incl min egen mobil tlf,,,,hvad er der mon så galt?? hahah kæft det kan drille[/quote']Keld...du giver os ikke meget at arbejde med hér. Hvis vi skal kunne komme med idéer til løsningen på dine (nye) problemer, så må du holde os opdateret med hvad der pludselig gjorde at du fik adgang osv. Vi kan ikke gætte os til detaljerne...eller jow, det ku´ vi nok godt ;) - men det er der sgu´ ingen af os der gider eller har tid til. Du har mulighed for at trække på en videnbase af dimensioner hér *s* - men så skal du selv lige spænde hjelmen, og gi´ os nogle gode sammenhængende ting at arbejde med. Ellers ender vi op med at bede dig redigere din config.sys. Jeg HAR NOSMOKE.EXE liggende :p
molnartos Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Keld...du giver os ikke meget at arbejde med hér. Hvis vi skal kunne komme med idéer til løsningen på dine (nye) problemer' date=' så må du holde os opdateret med hvad der pludselig gjorde at du fik adgang osv. Vi kan ikke gætte os til detaljerne...eller jow, det ku´ vi nok godt ;) - men det er der sgu´ ingen af os der gider eller har tid til.[/quote'] Sad netop og skrev præcis det samme Gio... Keld.. spænd lige hjelmen :D Inde på telsome.dk hvis man logger sig ind er der under deres menu en vejledning... den skal du følge fra side 1-7. Når du har gjort det, så test om det virker ved evt. at ringe til et gratis nummer. f.eks 80808080 (TDC). Hvis dette også går galt kan du prøve at følge dette link: musimi automatiske opsætning af SPA Her skal du også indsætte dine parameter men den vi konfigurere din SPA automatisk. Husk så efterfølgende at ændre til telsome parameter: Udsnit fra telsome's vejledning: I Proxy skal der stå den voip server, Telsome oplyser. F.eks. voip2.telsome.com I Register Expires skal der ændres fra 3600 sekunder til 180 sekunder. I Display Name kan du skrive dit navn eller dit telefon nummer. I User ID skal du skrive dit telefon nummer. I Password skal du skrive dit SIP password. Oplysninger som SIP Password og Proxy skal du have af Telsome, og de er individuelle for hvert telefonnummer.
Guest keld Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 ok, hvad er prisen for at en jer kigger forbi og fikser det?, for jeg har givet op, nu har jeg fået tildelt en ip adr; 192.168.2.170, men kan nu slet ik komme ind på den!. har et mobil nr . 30 82 66 70, hvis en af jer har tid og mulighed i dag, bor på lindeborg
Guest keld Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 hov glemte at sige hvad jeg ville gi, men vil gerne betale 200Dkr, for at få skidtet til at funke, så hvis en af jer er friske og har mod på det så bare ring
molnartos Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 hov glemte at sige hvad jeg ville gi' date=' men vil gerne betale 200Dkr, for at få skidtet til at funke, så hvis en af jer er friske og har mod på det så bare ring[/quote'] Jeg kan desværre ikke hjælpe dig idag!! Måske Gio kan??
Gio Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig idag!! Måske Gio kan??Min kalender er booket op de næste par dage. Men omkring midten af ugen lysner det. Alternativt tilbyder Telsome tekniker-besøg til 599,- dkr (i Kbh. De skal nok ha´ ekstra for at futte over broen..sikkert bare dækket bro-billetten)
Guest keld Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 oki, gio, hvis jeg ik får skidtet til at virke inden onsdag, vil du så komme forbi og prøve at hjælpe mig?, ringer til telsome i mogen og hører hvad de har at sige, måske det skal stå i DK, for at virke??, min email: kellds@hotmail.com
Gio Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 oki, gio, hvis jeg ik får skidtet til at virke inden onsdag, vil du så komme forbi og prøve at hjælpe mig?, ringer til telsome i mogen og hører hvad de har at sige, måske det skal stå i DK, for at virke??, min email: kellds@hotmail.comPrøv endelig at ringe til dem, jeps. Og nej, den behøver ikke stå i DK for at virke.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu