Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg står og skal have en hemförsäkring (indboforsikring), og vil lige i farten høre om der er nogen som har god erfaring med deres selskab og hvilket. Er godt klar over, at det er bare at tage fat i knoglen og ringe, men det kunne jo være, at nogen herinde har et billigt selskab samt gode anbefalinger??? :-) Henrik

Besvaret
Jeg står og skal have en hemförsäkring (indboforsikring), og vil lige i farten høre om der er nogen som har god erfaring med deres selskab og hvilket. Er godt klar over, at det er bare at tage fat i knoglen og ringe, men det kunne jo være, at nogen herinde har et billigt selskab samt gode anbefalinger??? :-)
Ingen erfaring...heldigvis ;) Indbo er bestemt ikke det dyreste at forsikre, medmindre du skal oprette sær-dækninger og have forsikret ting som ikke er "almindelige. www.insplanet.se burde kunne hjælpe dig med at finde den bedste pris på en given dækning(ssum). Jeg er selv forsikret igennem HSB, da jeg bor i en af deres ejendomme. Mener jeg giver omkring 150,- sek/md for en standarddækning (700.000,- sek i indbo, plus de sædvanlige dækninger udover)
Besvaret

Også länsforsäkringar, og når nu dækningerne ikke kan blive som i DK i nogen af de svenske selskaber så er jeg godt tilfreds. Ved at købe i Länsforsäkringar kan du få billigere bilforsikringer hvis det er aktuelt. I løbet af året kommer Nordea i SE også med forsikringskoncepter som det er kendt i DK.

Besvaret

Gio - det har jeg gjort i en anden tråd for længe siden, men sådan over en kam er de svenske hus og indbo forsikringer meget dårligere i dækning end i DK. De har derudover også større afskrivninger og større krav til forebyggende foranstaltninger. Så der er en grund til at forsikringerne i Sverige er billigere end i Danmark. Nordea Bank i Sverige lancerer snart et forsikringskoncept og da det er Tryg/vesta fra DK der ligger bag, kan vi håbe at de (sikkert mod merpris) kommer med produkter tilsvarende de danske.

Besvaret

Var lige i Nordea.se igår, og vores rådgiver sagde at forsikringerne skulle være tilgængelige igennem dem engang til sommer. Så det er ikke liiige op over, hvis henrik14 har brug for en her og nu...

• 2 weeks later...
Besvaret

Hmmm, hvorfor er det sådan at SE forsirkinger generelt er dårligere end dks? Skal også ha en hemforsirking, er bare interreseret i at den dækker it udstyr, og det generelle i boligen... Men ved ik hvad standard se hemforsikringer dækker, men det lader til i gør ;)

Besvaret

Du kan se deres forsikringsbetingelser i PDF format på deres hjemmesider. Og se konkret med IT osv. I Dk for 15 år siden var vores dækninger heller ikke de fedeste. Men konkurrence, om man kan li det eller ej, gør at selskaberne har måtte være mere kreative i dækningsformerne for at score kunderne. Og det har bragt os på et ret højt niveau i Dk, og også et højt pris niveau. Men jeg betaler gerne de ekstra penge for en kanon dækning. Så jeg håber.......at Nordea Sverige kommer ud med de samme produkter som Nordea Danmark (som Tryg Vesta ligger bag).

Besvaret

er der nogen der kender en kontaktperson i Länsforsäkringar??, som man kunne skrive til på mail, så han kunne ordne ens forsikringer, fordi jeg skal bruge en villa/hem forsikring, men når man ringer til dem, så smider de røret på fordi de ik forstår dansk og når man skriver til dem, så høre man ikke noget, men desværre er de billigste af dem alle fandt min ejendomsmægler ud af.

Besvaret
er der nogen der kender en kontaktperson i Länsforsäkringar??' date=' som man kunne skrive til på mail, så han kunne ordne ens forsikringer, fordi jeg skal bruge en villa/hem forsikring, men når man ringer til dem, så smider de røret på fordi de ik forstår dansk og når man skriver til dem, så høre man ikke noget, men desværre er de billigste af dem alle fandt min ejendomsmægler ud af.[/quote'] Hvorfor bruger du ikke bare deres nettjeneste? Den kan det hele. :)
Besvaret
fordi prisen er 2000 mere dér' date=' og jeg bliver aldrig 100% sikker på de spørgsmål de stiller[/quote'] Jeg tror altså det er nogenlunde det samme de sælger over telefonen, som de sælger på nettet, så 2.000 lyder lidt rigeligt, :confused: men hvis du har mailet til dem så prøv at rykke sådan lidt ekstra utålmodigt. Det har jeg selv haft gode erfaringer med. Første mail ignorerer de, men efter en skarp rykker så går der halvanden time, før man får svar. Samme erfaring de tre gange jeg har haft en lille sag at løse med foretagendet, som jeg i øvrigt er godt tilfreds med.:)
Besvaret

jeg havde indhentet priser på en 4-5 selskaber og han tilbød at ringe til lånsforsikring, som han selv havde og de var så 300 under, men ja det er nok totalt forkert så. og jeg fik lige fyldt alt ud hos inplanet og bekræfte, så er deres server nede danm, uheldigt

Besvaret
Jeg har aldig haft problemer med at komme igennem til dem. Jeg ringer til Ystad kontoret og får altid fin service omgående.
Jamen...slip da lige et telefonnummer og en kontaktperson, så :)
Besvaret

ang jeres indbo pris :) Hey, er også selv igang på insplanet, men da jeg skulle udfylde hos insplanet var jeg ikke helt sikker på en del. Og er nu blevet tilbudt en indo til godt 1400 for 1 år... Det er mega dyrt kontra den jeg havde i dk!!! Hvad betaler i andre sådan ca? Torede els forsikringerne var billigere over here...

Besvaret
Hey, er også selv igang på insplanet, men da jeg skulle udfylde hos insplanet var jeg ikke helt sikker på en del. Og er nu blevet tilbudt en indo til godt 1400 for 1 år... Det er mega dyrt kontra den jeg havde i dk!!! Hvad betaler i andre sådan ca? Torede els forsikringerne var billigere over here...
Vi betaler 6368 SEK om året. 1400 Svenske? for et år, det lyder da ikke dyrt.. Hvad betalte du i dk?
Besvaret
Vi betaler 6368 SEK om året.
Øh...det er dælme en dyr forsikring du/i har dér. Men igen, jeg ved jo heller ikke hvad der er dækket. Går ud fra det er eget hus med yderligere tillæg?
Besvaret
Øh...det er dælme en dyr forsikring du/i har dér. Men igen' date=' jeg ved jo heller ikke hvad der er dækket. Går ud fra det er eget hus med yderligere tillæg?[/quote'] hehe ja.. måske skulle jeg lige skrive at vi ikke bor i lejlighed, men i hus =)
Besvaret
hehe ja.. måske skulle jeg lige skrive at vi ikke bor i lejlighed' date=' men i hus =)[/quote']Regnede jeg nu også med :th2: Er der ekstra-tillæg til forsikringen? Hvad er summen der dækkes? Nok meget rart at få nogle tal på bordet, så der er noget at sammenligne med. Samt hvor i Skåne det ér.
Besvaret

Æh, jeg betlate godt 800dkr for en indbo i lejlighed. Så jeg syntes 1400 skr er en del mere, end dk forsirkinger, hvilket undrede mig. Og den skal jo b are dække alment som alle andre gør, ingen ekstra ting her. Men det påstod insplanet at dette var det billigste, og at alle andre ville have over 2k i forsikrings pris pr. år.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...