Madsen Skrevet February 1, 2006 Rapporter Skrevet February 1, 2006 Må nok sige det var noget af et tilbud der kom ind af døren i dag... En gratis tur til Oslo med DFDS... og kæresten kunne endda komme med for 600 sek... Smutter da lige ind på deres side og kigger tingene igennem, men derinde står der at man skal være max 23 år, for at kunne benytte sig af tilbuddet!! Hva f... er det nu for noget pis? Det står ikke i brevet... Desuden er det tilsendt mig personligt, så derfor må det anses som et bindende tilbud... Regner med at brokke mig noget over det her, så jeg ville lige høre andre om de er i samme situation, så vi evt kan klage sammen... *havde ellers lige glædet mig sådan *
Guest jxhab Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Må nok sige det var noget af et tilbud der kom ind af døren i dag... En gratis tur til Oslo med DFDS... og kæresten kunne endda komme med for 600 sek... Smutter da lige ind på deres side og kigger tingene igennem, men derinde står der at man skal være max 23 år, for at kunne benytte sig af tilbuddet!! Hva f... er det nu for noget pis? Det står ikke i brevet... Desuden er det tilsendt mig personligt, så derfor må det anses som et bindende tilbud... Regner med at brokke mig noget over det her, så jeg ville lige høre andre om de er i samme situation, så vi evt kan klage sammen... *havde ellers lige glædet mig sådan * Uh det ville være lige noget for mine forbrugerrådjustrist venner, men sig mig er der ikke nogle andre regler i Sverige omkring sådan noget her end i DK, jeg synes at have hørt noget om at der er andre regler for drect marketing osv.
Madsen Besvaret February 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 1, 2006 ... jeg mener at have lyttet så meget efter i formueret, at jeg er næsten sikker på at dansk, svensk og norsk ret er næsten det samme... Jeg kan lige høre min forelæser i morgen, og hvis det er, så kan det være dine venner gider kigge på det? Det er uden tvivl et tilbud, og i tilbuddet er det med alderen ikke nævnt...
Guest jxhab Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 ... jeg mener at have lyttet så meget efter i formueret, at jeg er næsten sikker på at dansk, svensk og norsk ret er næsten det samme... Jeg kan lige høre min forelæser i morgen, og hvis det er, så kan det være dine venner gider kigge på det? Det er uden tvivl et tilbud, og i tilbuddet er det med alderen ikke nævnt... Uden tvivl de ville nok synes det var interessant og give deres mening.. Jeg forstår godt du er ked af det:( På den anden side, så ved jeg ikke om reglerne er sådan at du siden du ikke er blevet tvunget så kan de godt lave sådan nogle forholdsregler. Jeg snakker lige med mine venner om det i hvert fald. Jurister har somregel altid en eller anden lunken paragraf de kan hentyde til =)
Madsen Besvaret February 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 1, 2006 Uden tvivl de ville nok synes det var interessant og give deres mening.. Jeg forstår godt du er ked af det:( På den anden side, så ved jeg ikke om reglerne er sådan at du siden du ikke er blevet tvunget så kan de godt lave sådan nogle forholdsregler. Jeg snakker lige med mine venner om det i hvert fald. Jurister har somregel altid en eller anden lunken paragraf de kan hentyde til =) Have lige glædet mig til at fejre årsdag... piv... Har lige haft om tilbud i formueret, og synes det virker noget uldent... ... og det er jo ikke så meget fordi jeg er blevet snydt, det er mere princippet i det... Ellers mange tak fordi du gider høre dem, det er meget sødt af dig!!
Guest jxhab Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Have lige glædet mig til at fejre årsdag... piv... Har lige haft om tilbud i formueret, og synes det virker noget uldent... ... og det er jo ikke så meget fordi jeg er blevet snydt, det er mere princippet i det... Ellers mange tak fordi du gider høre dem, det er meget sødt af dig!! Det var så lidt =) .. Jeg kan godt følge dig.. Især når man læser om emnet, så er man nok mere på stikkerne hehe..
skallstorp Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Min veninde (I DK) Har väret på en sådan tur, ikke noget märkeligt i tilbuddet. Hun er over 23.
Madsen Besvaret February 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 1, 2006 Min veninde (I DK) Har väret på en sådan tur' date=' ikke noget märkeligt i tilbuddet. Hun er over 23.[/quote'] Der står direkte inde på DFDS svenske hjemmeside, at man skal være under 23 år gammel, og hvis man ikke er det kan man ikke bestille testrejseturen... De giver et tilbud (brevet) som ikke er overensstemmende med deres krav, og derfor er det ifølge dansk, og sikkert derfor også svensk ret, et vildledende tilbud og dermed forbudt... Jeg kan ikke se om den danske hjemmeside gør det samme, da rabatkoden ikke virker der, men det kunne godt være at den danske side var ligeglad med det... Uanset hvad, så er det groft og fejt...
Gio Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Der står direkte inde på DFDS svenske hjemmeside, at man skal være under 23 år gammel, og hvis man ikke er det kan man ikke bestille testrejseturen... De giver et tilbud (brevet) som ikke er overensstemmende med deres krav, og derfor er det ifølge dansk, og sikkert derfor også svensk ret, et vildledende tilbud og dermed forbudt... Jeg kan ikke se om den danske hjemmeside gør det samme, da rabatkoden ikke virker der, men det kunne godt være at den danske side var ligeglad med det... Uanset hvad, så er det groft og fejt... Siden de har sendt det til dig, og det er direct marketing...så tak dog "ja tak" til tilbuddet - og tag evt. misk-mask derfra. Skallstorp´s veninde kunne...så kan du vel også.
Guest Swot Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Hej. Vi har også fået sådan et brev i dag - stilet til kæresten personligt, og der står heller ikke noget me en aldersbegrænsning! /Klaus
Madsen Besvaret February 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 1, 2006 Siden de har sendt det til dig, og det er direct marketing...så tak dog "ja tak" til tilbuddet - og tag evt. misk-mask derfra. Skallstorp´s veninde kunne...så kan du vel også. Havde også tænkt mig at benytte mig af det tilbud... Tjekkede dog lige på nettet og så det med aldersbegrænsningen... Så hvis jeg bestille skal jeg ringe derind og få min sag igennem... de vil nemlig have fødselsdato ved bestilling, og der kan jeg ligesom ikke løbe fra det... :p Må nok indrømme at jeg ikke er så ivrig mere siden det er så plat...
Madsen Besvaret February 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 1, 2006 Siden de har sendt det til dig, og det er direct marketing...så tak dog "ja tak" til tilbuddet - og tag evt. misk-mask derfra. Skallstorp´s veninde kunne...så kan du vel også. Så vidt jeg har forstået det, så var veninden fra DK, og så går jeg også ud fra at brevet til hende var fra DK... Mit er fra Sverige, så det kan godt være de driver det på hver deres måde...
Maria Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Hej. Så vidt jeg husker har der været aldersbegrænsning i mange år. Jeg har selv "vundet" nogle billige rejser et par gange, men vi har aldrig benyttet dem for der var flere ting som ikke var inkluderet og så løb det op i sidste ende.
Karina Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Jeg har fået tilsendt det tilbud to gange med ca. et år imellem, så kald det "test" igen....hehe
Madsen Besvaret February 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 1, 2006 ... der er da også en fidus i at give en gratis tur til en enkeltperson... selvfølgelig vil man have en anden med, og så er 600 kr tjent.. Men det er virkelig ikke pænt gjort íkke at nævne den aldersbegrænsning...
Guest jxhab Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Jeg snakkede lidt med mine venner omkring det. Der er flere faktore som spiller ind: Stod der nogen steder at du skulle læse nogle betingelser før tilmelding? .. Brevet er stilet personligt til dig og der står du har vundet, er du under 23 år? Som udgangspunkt skal der være henvisninger til nogle betingelser når nu der er restriktioner i tilbudet, så det synes jeg du skal undersøge. Derefter kan du vælge at klage til den svenske forbrugerombudsmand. Det kan være jeg ikke har læst det ordenligt, men var det svensk DFDS eller dansk DFDS der har sendt brevet direkte til dig? "vi" er lidt usikre om markedsføringsloven og forbrugeraftlen er den sammei DK og i Sverige, for herover må man jo lidt af hvert som telefonsælger i forhold til Danmark. Håber det hjalp lidt.
Madsen Besvaret February 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 1, 2006 Jeg snakkede lidt med mine venner omkring det. Der er flere faktore som spiller ind: Stod der nogen steder at du skulle læse nogle betingelser før tilmelding? .. Brevet er stilet personligt til dig og der står du har vundet, er du under 23 år? Som udgangspunkt skal der være henvisninger til nogle betingelser når nu der er restriktioner i tilbudet, så det synes jeg du skal undersøge. Derefter kan du vælge at klage til den svenske forbrugerombudsmand. Det kan være jeg ikke har læst det ordenligt, men var det svensk DFDS eller dansk DFDS der har sendt brevet direkte til dig? "vi" er lidt usikre om markedsføringsloven og forbrugeraftlen er den sammei DK og i Sverige, for herover må man jo lidt af hvert som telefonsælger i forhold til Danmark. Håber det hjalp lidt. Hvis du vil, så kan jeg scanne brevet ind og sende det til dig? Det eneste der kan analyseres lidt er, at de skriver, at jeg kan tjekke deres hjemmeside for at få mere info om rejsen... Ellers er det stilet direkte til mig og der står at jeg er udvalgt som testrejser... Og nej, jeg er ikke længere 23, men 24... Det har vist været oppe at vende, men brevet er fra svensk DFDS med med afgang fra København... Jeg kan selv lige prøve at finde ud af om det er under samme lovgiving... Har en højesteretsadvokat med speciale i handel på fredag, og vil da lige høre ham... Hvor er det ellers sødt af dig!
Guest Trine Besvaret February 2, 2006 Rapporter Besvaret February 2, 2006 Jeps så kom den til mig også...Gud ved hvorfor de altid sender til den kvindelige part i en husstand...hmm den må man tænke lidt over. Om ikke andet så tager jeg den som et kompliment jeg er nemlig et godt stykke fra de 23:)
Gio Besvaret February 2, 2006 Rapporter Besvaret February 2, 2006 Om ikke andet så tager jeg den som et kompliment jeg er nemlig et godt stykke fra de 23:)Det er fordi du ser så ung ud, Trine :D
ulmus Besvaret February 2, 2006 Rapporter Besvaret February 2, 2006 Jeg plejer at få tilbuddet et par gange om året, men når man ringer for at reservere plads, er der altid optaget. Og jeg er langt over 23 år, og er iøvrigt aldrig blevet spurgt om alder.
Gio Besvaret February 8, 2006 Rapporter Besvaret February 8, 2006 HA! Så blev jeg sgu´ også en del af deres direct-marketing. Jeg har d.d. modtaget samme "tilbud" De er stive...jeg er 33...ikke 23 - men jeg tager det som en kompliment
Madsen Besvaret February 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 8, 2006 HA! Så blev jeg sgu´ også en del af deres direct-marketing. Jeg har d.d. modtaget samme "tilbud" De er stive...jeg er 33...ikke 23 - men jeg tager det som en kompliment Og det fede er, at de er forpligtede til at give dig rejsen til den pris! Så ring eller mail bare ind og accepter...
Gio Besvaret February 8, 2006 Rapporter Besvaret February 8, 2006 Og det fede er, at de er forpligtede til at give dig rejsen til den pris! Så ring eller mail bare ind og accepter... Jeg ringer ikke...det koster 100 kr! "Vid telefonboking tillkommer en expeditionsavgift på 100,- /bokning" Og skulle jeg ønske at tage Oslo-båden fra Kbh, så koster dette også et gebyr på 100,-. Nå men..lyder som om vi er nogle der skal feste i Skandinaviens største vandseng. Vil andre med? Det koster 598,- sek pr. person - max. tre styk pr. "testrejser". Tilføjelse: Ved et smut ind på dfds.se og tjekke tilbuddet, så fremkommer følgende: Obs: Om du vill resa ensam kan du endast boka din MiniCruise via telefon på: 042-26 60 00 eller 031-650 650. Uppge vänligen bokningskod THO16. DFDS Seaways hälsar dig varmt välkommen ombord och önskar dig en trevlig resa! ...og da kahytterne minimum huser 2 personer, så er det nok de færreste der "gider" rejse alene, og blive stuvet sammen med en eller anden totalt fremmed (jeg er dog ligeglad) - plus betale 100 kr for at booke via telefon. Ergo kan vi nok se hvad de er ude på...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu