Jump to content

Kronofogdemyndigheten

Recommended Posts

Skrevet

Hej Vi boede i Malmø fra 2001 til primo 2004. Efter vi var flyttet hjem til Danevang kom der en opkrævelse for TV-licens (opkrævet af 3. part) som vi kategorisk nægtede at betale, forbi det var for en periode efter vi var flyttet til DK. Vi havde opsagt licens (havde desværre ikke kopi af opsigelse) og havde dokumentation for at vi var flyttet etc. men de stod fast på at vi skulle betale sølle små 300 SEK som det nu drejede sig om. Det var kun af principielle årsager vi ikke ville betale, da vi vidste vi havde ret. Sagen havnede hos Kronofogdemyndigheten og til sidst kom der en "domsafsigelse" på en halv snes sider og desværre skulle vi betale for manglende bevisførelse....TOTAL latterligt. Det må have kostet en formue at køre den sag. Så vi blev trukket i alt 800 SEK på de penge vi fik retur i skat efter gevinst ved boligsalg. Nu står vi i den sitiation hvor vi gerne vil købe et hus i Malmø og vores økonomi er særdeles god......... MEN kan vi overhoved låne/købe noget når vi har haft en sag hvor Kronofogdemyndigheten har været involveret??? Hvem kender de eksakte regler omkring dette???

Besvaret
MEN kan vi overhoved låne/købe noget når vi har haft en sag hvor Kronofogdemyndigheten har været involveret??? Hvem kender de eksakte regler omkring dette???
Det lader til i er blevet registreret som "dårlige betalere" i Sverige - og som sådan har jeres princip-rytteri gjort det en hel del sværere for jer selv. Når det så er sagt, så burde i vel kunne dokumentere jeres sunde økonomi overfor en evt. ejendomsmægler, og på den måde blive "godkendte" økonomisk igen. Men forvent store problemer derefter, når i skal til at ha´ gang i el, telefon osv...ting som allesammen forudsætter en kreditvurdering. I Sverige er det noget gevaldigt hø at ryge i "Den Sorte Bog" :sad: Ring til Kronofogdens Kundecenter og snak med dem - de må kunne forklare/informere om hvad der er af muligheder.
Besvaret
Det lader til i er blevet registreret som "dårlige betalere" i Sverige - og som sådan har jeres princip-rytteri gjort det en hel del sværere for jer selv. Når det så er sagt, så burde i vel kunne dokumentere jeres sunde økonomi overfor en evt. ejendomsmægler, og på den måde blive "godkendte" økonomisk igen. Men forvent store problemer derefter, når i skal til at ha´ gang i el, telefon osv...ting som allesammen forudsætter en kreditvurdering. I Sverige er det noget gevaldigt hø at ryge i "Den Sorte Bog" :sad: Ring til Kronofogdens Kundecenter og snak med dem - de må kunne forklare/informere om hvad der er af muligheder.
Tak for svaret... Syntes jeg har hørt noget om 3 års karantæne!!?? Har skrevet til Kronofogdemyndigheten for at få et skriftligt svar om vi har udestående etc. men har ikke hørt noget. Det sjove er at ham jeg i sin tid talte med hos Krono... var dansker og han syntes også vore sag var dybt latterlig, men Radiotjenst Kiruna som inddriver licens i Sverige er nogle BASTARDS som kan sammenlignes med EUROPARK. De var MEGA flabede og flere gange hvor jeg ringede til dem, sagde de bare at jeg skulle sende en mail med at vi havde afmeldt licensen rettidigt. Ugen efter kom der endnu en reminder!! Jeg mener HELT seriøst at jeg var klar til at dræbe/lemlæste hele afdelingen:fight:
Guest Supermule
Besvaret

Troe sgu ikke man havner i den sorte bog, hvis man har en tvist om betaling.... Det er da kun hvis man ikke betaler EFTER at være blevet "dømt" til det... Jeg har lige haft en sag med Europark.... NARRØVE!!!!

Besvaret
Tak for svaret... Syntes jeg har hørt noget om 3 års karantæne!!?? Har skrevet til Kronofogdemyndigheten for at få et skriftligt svar om vi har udestående etc. men har ikke hørt noget. Det sjove er at ham jeg i sin tid talte med hos Krono... var dansker og han syntes også vore sag var dybt latterlig, men Radiotjenst Kiruna som inddriver licens i Sverige er nogle BASTARDS som kan sammenlignes med EUROPARK. De var MEGA flabede og flere gange hvor jeg ringede til dem, sagde de bare at jeg skulle sende en mail med at vi havde afmeldt licensen rettidigt. Ugen efter kom der endnu en reminder!! Jeg mener HELT seriøst at jeg var klar til at dræbe/lemlæste hele afdelingen:fight:
Jeres licens har vel stået i den enes navn, så sørg for at oprette el, tlf, osv i den andes navn, så er det vel kun den person der bliver checket, og så burde det vel være ok ???
Besvaret

nogen steder skal der ikke meget til, jeg har prøvet et par gange hvor jeg havde glemt et girokort til betaling, det næste jeg hørte var ikke en påmindelse, som de fleste ellers normalt gør. men en ikasso opkrævning med gebyr, og lovning om bål og brænd og anmeldse til kronfodmyndigheden, hvis der ikke bliver betalt straks muligt. Som udgangspunkt betaler jeg altid, uanset om de har ret eller jeg har ret, jeg har også prøvet at betale noget jeg bestemt ikke skulle betale på samme grundlag, det var kommet til inkasso.. og for at undgå kronfodmyndigheden betaler jeg med det samme og tager slagsmålet med dem bagefter, har så ofte fået mine penge retur igen... Hvad jeg har hørt fra min svenske omgangskreds, så er det noget være ragelse når først man har en konto hos kronfodmyndigheden.. Så løsningen må derfor altid være, betal først og diskuter bagefter.

Guest Supermule
Besvaret

Søde venner I skal altså ikke være så nervøse for det..... Det er først når tingene har været i retten og i er dømt til at betale og i så IKKE gør det, at i får en anmærkning.... Rolig nu.......:)

Besvaret
Søde venner I skal altså ikke være så nervøse for det..... Det er først når tingene har været i retten og i er dømt til at betale og i så IKKE gør det, at i får en anmærkning.... Rolig nu.......:)
Det er ikke rigtigt. Vi fik en anmærkning på en selvrisiko, på en skade vi ikke have lavet, så salus skulle slette den, men glemte det. Derefter kom der en anmærkning, uden vi var i retten. Jeg fik dog efter at have talt med dem en skrivelse om at det var en fejl og at den nu var fjernet.
Besvaret

{Spørgsmål}Jag har fått ett betalningsföreläggande. Får jag då ockå en betalningsanmärkning? {Svar} Om du är skyldig någon pengar och inte betalar tillbaka dessa, kan fordringsägaren ansöka hos kronofogdemyndigheten om betalningsföreläggande. Fordringsägaren riktar genom kronofogdemyndigheten ett krav på dig att betala din skuld. Ansökan registreras och skickas med brev till dig. I ansökan ser du vem som anser sig ha ett krav mot dig och hur stor skulden är. Du får viss tid på dig att protestera mot kravet. Är kravet riktigt och du inte gör några invändningar utfärdar kronofogdemyndigheten ett utslag. Uppgifter om detta registreras hos kreditupplysningsföretag och leder vanligen till en betalningsanmärkning. Kilde

Guest Supermule
Besvaret

Ja og så tager vi den igen.... Mht til Miriam, så er det fordi hun IKKE reagerede jvfr nedenstående.... Betalingsanmærkninger får man når man IKKE betaler en fordringshavers tilgodehavende.... Jeg har lige været møllen igennem ifb med en parkeringsbøde som jeg nægtede at betale....

{Spørgsmål}Jag har fått ett betalningsföreläggande. Får jag då ockå en betalningsanmärkning? {Svar} Om du är skyldig någon pengar och inte betalar tillbaka dessa, kan fordringsägaren ansöka hos kronofogdemyndigheten om betalningsföreläggande. Fordringsägaren riktar genom kronofogdemyndigheten ett krav på dig att betala din skuld. Ansökan registreras och skickas med brev till dig. I ansökan ser du vem som anser sig ha ett krav mot dig och hur stor skulden är. Du får viss tid på dig att protestera mot kravet. Är kravet riktigt och du inte gör några invändningar utfärdar kronofogdemyndigheten ett utslag. Uppgifter om detta registreras hos kreditupplysningsföretag och leder vanligen till en betalningsanmärkning. Kilde
Besvaret

Tak for alle svarene og kom endelig med flere erfaringer.... DOG er jeg blevet en del klogere i dag efter flere samtaler med diverse myndigheder. Når Kronofogdemyndigheten har afgjort en sag ryger den videre til www.uc.se (Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag) som repræsenterer det register man står i....I mit tilfælde i de næste 3 år. Jeg havde så en længere samtale med en dame fra UC og sagde at det kan ikke være rigtig at vi bliver nød til at standse vores flytning til Sverige, pga denne banale sag, hvor vi i øvrigt havde 100% ret, men ikke kunne bevise det. Hun fortalte så ,at sådan var det I Sverige, men jeg kunne klage over afgørelsen om at jeg står registreret til utredningen@uc.se Fra en kollega som allerede er bosat i Sverige har jeg hørt at fordelen ved det svenske system er at den enkelte butik/virksomhed kan gå ind og læse om hvorfor f.eks. jeg var fået en anmærkning og på den baggrund træffe sin afgørelse om de vil låne en penge, forsikre en etc. Vi har lige skrevet en klage og venter spændt på svar. Problemet er at vi er i tidsnød, da vi har reserveret et hus i Klagshamn som vi max. kan holde i 8-10 dage:cry: Får vi afslag vil vi snarest hive fat i de forsikringsfirmaer, el/gas, adsl/tlf og hører om denne anmærkning giver nogle problemer.... Banken er ikke noget problem og vi har penge til biler og nødvendig "habengut" ifm. flytning fra DK......

Guest Supermule
Besvaret

Det var såmænd derfor.......:love2:

Det er ikke rigtigt. Vi fik en anmærkning på en selvrisiko' date=' på en skade vi ikke have lavet, så salus skulle slette den, men glemte det. Derefter kom der en anmærkning, uden vi var i retten. Jeg fik dog efter at have talt med dem en skrivelse om at det var en fejl og at den nu var fjernet.
Besvaret
Det var såmænd derfor.......:love2:
Så tag dog at læs hvad der står !!! Vi fik en anmærkning på en selvrisiko, på en skade vi ikke have lavet, så SALUS skulle slette den, men glemte det - Med andre ord var det SALUS og ik mig !!!!!!!!!!!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...