Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Sweden 3G er "3 netværk i Sverige".... 3 SE er svensk 3 netværk i Sverige.. så vi kan roame på såvel 3 Sweden som 3 SE uden at betale ekstra....
Måske de bare skulle sørge for at telefonerne opfatter disse som hjemme-netværk, og ikke melder roaming på dislay´et. *suk* Tilsyneladende er teknikken ikke 3´s stærke side. Og hvor betryggende er dét, når 3 netop skulle være "Morgendagens udbyder af telefoni og underholdning"...*hmm*
  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jeg har også været i 3 butikken i Fields og chefen som jeg snakkede med "mente" at den var god nok med SWEDEN 3G da de jo har en roaming aftale med dem men han ville ringe til mig om mandagen (var der om fredagen) for der ville han have et svar. Da jeg intet hørte efter ca. 14 dage tog jeg der ind igen. Nu kunne han intet sige og ville ikke sige noget andet end at jeg skulle lave en regningsklage. Jeg spurgte hvorfor han ikke bare havde ringet tilbage og sagt at der ikke var sket noget i sagen, service til kunden, så svarede han at han havde haft travlt!!! Hvad fanden er det for en undskyldning??? Jeg har også spurgt om man ikke kan "låse" mobil til en udbyder men det kan man heller ikke fik jeg af vide. Der er ikke særlig mange der har styr på noget i det skod firma. Jeg er godt træt 3 og deres manglende service. Jeg vil nu skrive den klage og se hvad der sker i sagen videre. Henrik_C

Besvaret
Nu kunne han intet sige og ville ikke sige noget andet end at jeg skulle lave en regningsklage.
Men har du fået en regning med roaming på Sweden 3G? Jeg tror det er den samme vi har fået fat i, og han var også langt mere meddelsom sidst jeg talte med ham... Nu henviser han til kundeservice...
Besvaret
(0 på 3 abon' date=' betyder alt telefoni imellem 3G telefoner, er gratis -> [url']http://www.3.dk/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=5280 ) 3. Og hvis jeg ringer fra svensk 3G abon til en svensk 3G mobil, gælder "0 på 3" så? Ja hvis du ringer fra en svensk 3 mobil der har 0 på 3 inkluderet i sit abonnement. Men ringer du fra svensk 3 mobil til dansk 3 mobil betaler du for takst til udland ligemeget hvor du står. Dog betaler du ikke for roaming hvis f.eks du står i Sverige og svenskeren i Danmark.
Hey Moerke, ikke at jeg betvivler dig... men se lige her -> 3 gør Sverige dansk igen. Med en dansk 3Mobil på 3’s svenske net er den dansk-svenske grænse nu ophævet. Uanset om du er til møde i Malmø eller på kursus i Stockholm, kan du ringe i Sverige til samme pris, som når du er i Danmark – uden tillæg for udlandsopkald. Altså, er du 1000% på at 0 til 3 ikke virker til SE telefon? Tillægsabonnementer gælder også i Sverige De nye priser for brug af danske 3Mobiler på det svenske net er automatisk indbygget i alle 3’s abonnementer. Også tillægsabonnementer som f.eks. ”0 på 3” og de forskellige ”NetConnect” data -abonne menter fungerer som i Danmark. Kilde.: http://www.3.dk/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=5428 Klik på fanebladet "Dansk takst i Sverige" Moerke, ang telefon og 3G - Den vælger selv 3G. - Det er deres teknikerer derinde som rodder rundt i det, så du skal b are blive ved, indtil du efter en genstart af mobil, kan se 3G SE i toppen. (EL i indstillinger). For så vidt jeg kan forstå nu, er Sverige 3G til 21DKK for 4 min, fiølge Henrik_C De andre telefon vælger selv Sweden 3G efter noget tid, selvom man sætter disse udulige 3G telefoner til f.eks. manuelt kun at virke til én udbyder (som man kunne i gamle dage med alm telefoni). Håber dette belyser lidt på emnet... er spændt på 3G se 0 på 3 fungerer, det burde det jo ifølge det jeg har skrevet ind... MEN MEN, det er jo vores allesammens 3!! Og sjældent har jeg hørt så mange forklaringer 3G Sverige - Hvem der egentlig ejer dette osv :lol:
Besvaret

Moerke:> Ja, har fået en regning hvor jeg har været på Sverige Telia og det koster rigtig meget. 4 minutter = 21DKK.... Men jo, har sikkert været den samme, en halvstor gut. Fik du også af vide at du skulle skrive en regningsklage???

Besvaret

3 gør Sverige dansk igen. Med en dansk 3Mobil på 3’s svenske net er den dansk-svenske grænse nu ophævet. Uanset om du er til møde i Malmø eller på kursus i Stockholm, kan du ringe i Sverige til samme pris, som når du er i Danmark – uden tillæg for udlandsopkald. Altså, er du 1000% på at 0 til 3 ikke virker til SE telefon? Ja, for pointen er at din telefon virker som om den var i Danmark. Og var du i Danmark og ringede til et +46 svensk nummer, ville du blive bonnet for udlandsopkald. Se priserne her... http://www.3.dk/templates/Sporg3_03.aspx?id=5370

Besvaret
Moerke:> Ja, har fået en regning hvor jeg har været på Sverige Telia og det koster rigtig meget. 4 minutter = 21DKK.... Men jo, har sikkert været den samme, en halvstor gut. Fik du også af vide at du skulle skrive en regningsklage???
Hmm, Telia har vi også fået ekstra regning på, men så har den skrevet TELIA i displayet og ikke Sweden 3G.. så det har jeg accepteret... Min mands telefon havde problemer med modtagelsen og roamede derfor på TELIA... det gjorde min ikke...
Besvaret
Og sjældent har jeg hørt så mange forklaringer 3G Sverige - Hvem der egentlig ejer dette osv :lol:
DenmarkUnder the brand 3, Hi3G Access's ambition is to become the leader in the Scandinavian market for mobile multi media. In Denmark and Sweden, 3 is owned by Hutchison Whampoa (60%) and Investor AB (40%), who both have solid networks with industry track records worldwide. 3 is totally devoted to the next generation of mobile communication. Through Hutchison Whampoa 3 has a global reach with 3G-licenses in Australia, Austria, Denmark, Hong Kong, Ireland, Israel, Italy, Norway, Sweden and the United Kingdom. Please visit www.3.dk HWL Stake: 60% JV Partner: Investor AB: 40% Licence Fee: DKR 950 million Total Spectrum: 35 MHz Tenor: 20 years Award: October 2001 Population: 5.4 million Service Commencement: Q4, 2003 ...de har været her i over to år, og stadig har de ikke fået styr på sagerne. Måske det netop er grunden til at jeg ikke selv er blevet kunde hos 3, men stadig danser med delfiner. Nå ja...det er jo også slut nu...nu kan jeg i stedet kigge på en blå blomst, eller hvad det nu er... Whatever...3 har ikke overbevist mig om at de har et produkt der kommer kunden tilgode - ergo er jeg stadig Sonofon-kunde, og Telia Refill på den svenske side.
Besvaret

Til 3's forsvar må jeg pointere at vores telefonregning er faldet markant, plus at vi ringer som det passer os.. så det er en fed aftale de har lavet. Hvis den altså lige blev pudset lidt af... og man kan sige Henrik C's ekstra regning på 21 kr er billigt sluppet i forhold til 6 kr i roamingafgift ved modtagne opkald som Sonofon/Telia kunde.. Jeg har endnu ikke fortrudt at være blevet 3 kunde....jeg er bare træt af de ikke kan få uddannet deres personale ordentligt..

Besvaret

Moerke:> Der har bare ikke på noget tidspunkt stået TELIA i mit display. Har checket hvilken udbyder jeg har været på inden jeg har ringet op. Ved godt at det koster at bruge f.eks. TELIA. Jeg håber 3 snart for styr på tingene for deres idé virker god. Jeg er jo låst til 3 de næste 4 -5 mdr. så kan jeg jo se hvad der sker i løbet at den periode og hvis det ikke er blevet bedre så må man jo tilbage til et alm. mobilabon.

Besvaret
3 gør Sverige dansk igen. Med en dansk 3Mobil på 3’s svenske net er den dansk-svenske grænse nu ophævet. Uanset om du er til møde i Malmø eller på kursus i Stockholm' date= kan du ringe i Sverige til samme pris, som når du er i Danmark – uden tillæg for udlandsopkald. Altså, er du 1000% på at 0 til 3 ikke virker til SE telefon? Ja, for pointen er at din telefon virker som om den var i Danmark. Og var du i Danmark og ringede til et +46 svensk nummer, ville du blive bonnet for udlandsopkald. Se priserne her... http://www.3.dk/templates/Sporg3_03.aspx?id=5370
Kan det virkelig passe at så er 3 dyrere end f.eks. Telmore hvis man skal ringe til et SE nummer... Telmore = 1,5DKK 3 = 3DKK Hvad gør i så hvis i møder noget Svensk fjas af en art, og i vil ringe til dem?? Betaler i så 3s sjove pris? El kan man få et super sized udlandstelefoni ting?
Besvaret

Nu skal i høre noget sjovt. Har lige købt den nye nokia 6280 (tror nok det er betegnelsen), og når jeg søger manuelt efter netværk så kan den ikke finde 3g SE men kun 3 Sweeden samt andre udbyddere. Og her er jeg i tvivl om man roamer gratis på dette net, på trods af at de i fields sagde at den var god nok. Med min LG telefon har jeg hele tiden kørt på 3G SE og er aldrig blevet pålagt ekstra afgift for roaming. Så nu må vi se om det er korrekt det de siger i Fields. Det jeg syntes er mærkeligt er at LG finder et netværk mere end Nokia.

Besvaret
Er der nogen som har noget konkret på at 3 sweden også er en del af tre og man ikke bliver fakturet for opkald på dette net - har læst denne tråd et par gange men er ikke blevet klogere ???
Svaret må være at vi venter på min eller Miriams næste regning. Vi har begge fået skrevet ind i vores abonnement at vi kan roame gratis på Sweden 3G. Iøvrigt roamer min ikke længere automatisk på Sweden 3G men er tilbage på 3 3G som standard. (Samme er Miriams....)
Besvaret
venter spændt på at høre svaret - hvordan har i fået den tekst skrevet ind jeres abb ??
Bitchet længe nok.....
Besvaret
Hey hey snak for dig selv du :fight: :)
Sorry, JEG HAR BITCHET...Miriam bitcher aldrig :rolleye:
Besvaret

Brug 3 3G ikke Sweden 3g. Var inde hos en 3 forhandler i malmø og fik at vide at deres net var 3 Sweden, så jeg skiftede naturligvis og ringede til dk, som man plejer. Af ren nysgærrighed gik jeg ind på mit 3 for at kontrolere saldoen og i løbet af ca 1 døgn så var saldoen steget fa ca 120 kr til 250 kr. Så jeg fik skiftet hurtigt tilbage til 3 3G. Det er fantastisk at 3 medarbejder ikke aner en skid om deres produkter, hverken i DK eller SE.

Besvaret
Brug 3 3G ikke Sweden 3g. Var inde hos en 3 forhandler i malmø og fik at vide at deres net var 3 Sweden, så jeg skiftede naturligvis og ringede til dk, som man plejer. Af ren nysgærrighed gik jeg ind på mit 3 for at kontrolere saldoen og i løbet af ca 1 døgn så var saldoen steget fa ca 120 kr til 250 kr. Så jeg fik skiftet hurtigt tilbage til 3 3G. Det er fantastisk at 3 medarbejder ikke aner en skid om deres produkter, hverken i DK eller SE.
Stenet, 3 snakker jo om du kan kører på deres net og stadig betale samme danske pris - Så hvis som du siger, Sweden 3G er Svensk 3G firma, så burde vi jo også kunne bruge dette... Så længe man er på 3s net i sverige, har man samme takster som i dk. Men igen, vi får jo en ny forklaring på alt med SWEDEN 3G hver gang vi spørger, dog afventer jeg Miriams regning... og evt en forklaring fra kundeservice, m.m. de ønsker fortsat at betale for Miriams roaming på Sweden 3g... hvis det altså koster extra. Men igen, Dansk 3G kan sagtens løse opgaven med jeres mobiler, jeg har stadig 2 i min ejendom som kører SWEDEN 3G og jeg kører 3G SE - Så det er bare udueligt personale hos 3 i DK, som ikke fatter hvordan man får det lavet ordenligt, jeg havde også fat i dem 3-4 gange. Så evt. forsøg, og insister på det skal virke, for det kan virke - Lige meget hvad den søvnige kundeservice medarbejder siger... :th2:
  • 2 weeks later...
Besvaret

Så kom regningen og jeg syntes jeg har ufattelige mange kald som står under modtaget i udlandet.......med beløb på. Så nu for de lige en opringning, og så må vi se hvad der kommer ud af det :) Godt man har en lille kommentar på sit abn.

Besvaret
Så kom regningen og jeg syntes jeg har ufattelige mange kald som står under modtaget i udlandet.......med beløb på. Så nu for de lige en opringning' date=' og så må vi se hvad der kommer ud af det :) Godt man har en lille kommentar på sit abn.[/quote'] Hvis du logger på "Mit 3" kan du se en specificeret opkaldsliste samt operatøroplysninger. På min står "Telia" som operatør og ikke Sweden 3 G. (Trist hvis mit udsagn om sammenhængen mellem Sweden 3G og Telia holder:cry:)
Besvaret

3 Hej folkens. Har fået at vide af 3 at så længe man i sverige er på 3g net er det ligemeget hvad der står i displayet, da 3g nettet i sverige er fælles da man i starten valgte at samarbejde om det nye net og selskaberne bød på licensen sammen. Ergo burde man kunne ringe på normale vilkår så længe man er i 3g. håber i kan bruge den info til noget.

Besvaret

Er der ikke en der en gang i fremtiden kan skrive her i tråden, når 3 har fået styr på det, og man ikke bliver bonnet i SE pga roaming osv? Er selv interesseret i et 3 abonnement, men ikke så længe folk har problemer med roaming i SE. Hvad er idéen med 3's ellers glimrende abonnement for os danskere bosat i SE, hvis det ikke fungerer og folk betaler for roaming hos andre udbydere? :confused: Desuden skal jeg vist lige bruge noget mere tid på at dæmpe mit had til 3, efter alle de gange jeg har modtaget de samme sms'er 50-80 gange i flere døgn - afsendt fra folk der har 3 abonnement (sikkert noget vi alle har været udsat for, og heldigvis er det stoppet). :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...