Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg har lige et par spørgsmål ang. roaming. Dette er jo noget vi alle sammen helst vil undgå og jegselv er en af dem. Er der nogen der kan fortælle mig hvad 3's net hedder i sverige. Jeg har lagt mærke til at der er 5-6 udbyddere af 3 telefoni og nogle af dem kan jeg selv udelukke men så er der to tilbage. Den ene er 3 3G og den anden er 3G Sweeden. Mit abb. er tegnet i dk så hvilken af de to ovennævnte skal jeg bruge for ikke at betale en bondegård i regning. Håber i forstår mit spørgsmål. Hilsen Splint

• Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Måske den du tegnede abb hos er kvalificeret til at svare på spørgsmålet, mere end vi er. Du siger jo kun det er tegnet i dk. :confused:

Besvaret

Ja det bliver jo ikke lettere af at de ikke selv ved noget om deres produkt? Kan man ikek blive omstillet til en som ved noget? Teleselskaber er en verden for sig selv... happy hunting.... :fight:

Besvaret
Problemet er at de heller ikke er helt klar over hvilket net de bruger i SE. Har ringet til dem (3 i DK) og fået forskellige svar.
Viser din telefon ikke et symbol i display´et, når den ikke er registreret på hjemmenetværket - og altså roam´er!? Mener da at 3-telefonerne/SIM-kort selv registrerer når de er på fremmede netværk.
Besvaret
Hej Jeg har lige et par spørgsmål ang. roaming. Dette er jo noget vi alle sammen helst vil undgå og jegselv er en af dem. Er der nogen der kan fortælle mig hvad 3's net hedder i sverige. Jeg har lagt mærke til at der er 5-6 udbyddere af 3 telefoni og nogle af dem kan jeg selv udelukke men så er der to tilbage. Den ene er 3 3G og den anden er 3G Sweeden. Mit abb. er tegnet i dk så hvilken af de to ovennævnte skal jeg bruge for ikke at betale en bondegård i regning. Håber i forstår mit spørgsmål. Hilsen Splint
Vores står på 3 3G med 2 små skyer, når den i få tilfælde er på 3 Sweden stiller jeg den selv over på den anden.
Besvaret

Miriam, vil det sige at 3 3G er det selskab/datterselskab til 3 i DK. For der er noget med at hvis man har abb. hos 3 i dk, så kan man også bruge 3 i SE, fordi de har indgået en aftale om at det ikke koster ekstra når man benytter det svenske 3.Hvis du forstår hvad jeg mener.

Besvaret

Ja - 3 3G er det svenske 3 net som du bør roame til for at benytte deres "danske priser i Sverige" tilbud. Jeg har selv ledt længe efter en mulighed for at låse min roaming, men har kun fundet muligheden for at låse til 1 specifik net udbyder. Og det er altså 2 forskellige (et 3 net i DK og et 3 net i S) - og det har min Sony Ericsson ikke mulighed for at vælge. Og skifte hele tiden gider jeg ikke :-) Ellers er deres tilbud kanon - jeg var ved at drukne i min telefonregning efter 2 uger i Sverige (Telmore). Så den fordel 3 kan tilbyde økonomisk overgår bagdelen ved deres rimelig dårlige service - og kan derfor klart anbefales hvis du har din gang på begge sider af sundet.

Besvaret
Miriam' date=' vil det sige at 3 3G er det selskab/datterselskab til 3 i DK. For der er noget med at hvis man har abb. hos 3 i dk, så kan man også bruge 3 i SE, fordi de har indgået en aftale om at det ikke koster ekstra når man benytter det svenske 3.Hvis du forstår hvad jeg mener.[/quote'] Jep det er rigtigt. Vi havde bøvl med vores første regning, men det klare de fint og nu køre det fint.
Besvaret

3G Sweden er vist TeliaSoneras 3G netværk.. hold dig fra det.. "3" net i Sverige hedder sjovt nok "3" 3G.

Besvaret
3G Sweden er vist TeliaSoneras 3G netværk.. hold dig fra det.. "3" net i Sverige hedder sjovt nok "3" 3G.
Det er godt at vide, for min kærestes 3 telefon er begyndt at stå hyppigere på 3G Sweden end på "3" ..
Besvaret

Hvad med det 3 net, hvor der står 3 SE, hvor er de i kabalen, da jeg har samme problemer og har sat min telefon til manuel under vælg net, men skal så skifte hver gang jeg passerer broen.

Besvaret
Har lige talt med 3 og de siger at så længe der står 3G eller Sweden 3G, så er man safe. Der må bare ikke stå en anden udbyder :)
Besvaret
Har lige talt med 3 og de siger at så længe der står 3G eller Sweden 3G' date=' så er man safe. Der må bare ikke stå en anden udbyder :)[/quote'] øh ja men Sweden 3G er Telia's netværk... så er det jo netop en anden udbyder... Har lige checket op på det... Man SKAL roame på "3" 3G netværk i Sverige for at slippe billigt. Sweden 3G ER Telias 3G netværk i Sverige og betragtes ligesom alle andre... Vodafone, Telia, whoever.... som en anden operatør og man betaler derfor roaming priser...
Besvaret
øh ja men Sweden 3G er Telia's netværk... så er det jo netop en anden udbyder...
Det er ik det de selv siger !!!! men jeg ved du er ved at ringe til dem også, så vi venter på endnu et svar fra dem :laugh:
Besvaret
øh ja men Sweden 3G er Telia's netværk... så er det jo netop en anden udbyder...
Jeg har svensk Telia som ekstra-mobil - og den roamer på "Telia/Tele2" (ordret som der står i displayet) 3G-netværket. Jeg kan IKKE tvinge den til at blive på "Telia". Så vidt jeg kan se' date=' så er "Telia" ikke et 3G-netværk....og registreret på "Telia/Tele2"-netværket har jeg et stort fedt "[b']R" stående i displayet. Irriterer mig en kende...
Besvaret
Jeg har svensk Telia som ekstra-mobil - og den roamer på "Telia/Tele2" (ordret som der står i displayet) 3G-netværket. Jeg kan IKKE tvinge den til at blive på "Telia". Så vidt jeg kan se' date=' så er "Telia" ikke et 3G-netværk....og registreret på "Telia/Tele2"-netværket har jeg et stort fedt "[b']R" stående i displayet. Irriterer mig en kende...
jeg ved godt jeg bliver ved, men 1. Jeg er overbevist om jeg har ret og 2. jeg synes det er synd for alle jer der kommer til at betale roaming hvis I roamer på Sweden 3G. Nu har jeg ringet til svensk "3" og de siger at "Sweden" 3G er Comviq/Tele2 3G netværk (sorry jeg huskede forkert.. men det er altså ikke "3" netværk) og at man kommer til at betale roaming afgift. Man kan kun udnytte den smarte aftalte hvis man roamer på det netværk der hedder 3 og ikke noget med Sweden.
Besvaret
jeg ved godt jeg bliver ved, men 1. Jeg er overbevist om jeg har ret og 2. jeg synes det er synd for alle jer der kommer til at betale roaming hvis I roamer på Sweden 3G. Nu har jeg ringet til svensk "3" og de siger at "Sweden" 3G er Comviq/Tele2 3G netværk (sorry jeg huskede forkert.. men det er altså ikke "3" netværk) og at man kommer til at betale roaming afgift. Man kan kun udnytte den smarte aftalte hvis man roamer på det netværk der hedder 3 og ikke noget med Sweden.
Al´så...for at skære det ud i pap: "3 3G" er 3´s netværk med de fede priser...alt andet skal i holde jer fra! Men det forklarer jo ikke mit problem. Ja, det er en 3G-telefon (LG U8120) - med Telia Refill-kort i. Den VIL på "Telia/Tele2"-netværket. Skifter jeg manuelt til "Telia", så hopper den tilbage efter kort tid. Og nej. "Telia/Tele2" er ikke sat op som foretrukkent netværk.
Besvaret

De er bare så håbeløse, men jeg har nu fået skrevet ind under vores abonnement at vi ikke skal betale roaming når vi er på Sweden 3G, for nu Checkede hun med sin chef, det var ihvertfald gratis på Sweden 3G!!! Så jeg ved sku snart ik hvad man skal tro på, men nu koster det da ik noget i første omgang.

Besvaret
De er bare så håbeløse, men jeg har nu fået skrevet ind under vores abonnement at vi ikke skal betale roaming når vi er på Sweden 3G, for nu Checkede hun med sin chef, det var ihvertfald gratis på Sweden 3G!!! Så jeg ved sku snart ik hvad man skal tro på, men nu koster det da ik noget i første omgang.
Hmm, var forbi 3 butikken idag og fik faktisk fat i en der vidste noget, og som ikke havde intention om at lyve (tror jeg/håber jeg/ellers er jeg blevet snydt igen:eek:). Det er et teknisk problem med en roaming aftale 3 har indgået med Telia (ikke Comviq/Tele2!!!!!) der betyder Telias net "Sweden 3G" overruler "3" eget net...De er ved at finde ud af hvordan det kan løses indtil da skal vi være meget opmærksomme på at der står 3 i displayet. Han ville ringe til mig i næste uge når han vidste noget mere... Også glæder jeg mig til Miriams næste regning....Han var inde og checke og gav mig ret i at det var godkendt på chefniveau, men han sagde det stadig var en forkert oplysning...
Besvaret
Hej Moerke' date=' har du hørt noget mer angående det her?[/quote'] Nope ikke endnu, men min roamer stadig på Sweden 3G som førstevalg.. jeg holder ham op på det hvis jeg ikke har hørt noget i løbet af denne uge. Men er det et for nyligt opstået teknisk problem, så jeg har en forventning om det kan løses.
Besvaret

Argh lorte 3!!!! Nåh, men fedt nok man ik betaler roaming afgift - Men så at fortælle folk at Sweden 3G ialt fald ikke giver roaming afgift er jo noget fis i en hornlygte fra en uduelig kundeservice. Både min bror, og en kammerat i samme boligblok bliver tvunget på "3 Sweden" og 100% det er ikke 3Gs netværk... Desværre er hotline personle ikke altid indrettet på service, men på at få én ud af røret - Men nu følger jeg altså op på det her... og vil have det skriftligt fra dem - Så vi kan føle os sikre. Men det man skal, for at komme på 3Gs netværk, er at ringe konstant til 3G DK kundeserivce, og forklare dem at de skal have fat i en tekniker som skal låse op for dette udenlandstelefoni - Ordentligt. Jeg måtte gøre det 3 gange. Min bror, og ham i ejendommen har stadig Sweden 3G... Jeg har 3G SE! Men måske det som Miriam havde fået ind på sit abon med at de ik sku betale for Sweden 3G roamin var en god ide... - Nåh, jeg er løbet ind i nogle spørgsmål som jer garvede 3 brugere nok ved, eller vil vide... da jeg tror mere på jer, end 3s kundeservice. (0 på 3 abon, betyder alt telefoni imellem 3G telefoner, er gratis -> http://www.3.dk/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=5280 ) 1. Ens 3 opkald, online på "mit 3" på hjemmesiden - Står der noget om tillægsabon først bliver trukket i slutningen af måneden - Vil det så sige, at alle opkald bliver påført, og i slutningen af måneden bliver alt 3 telefoni fjernet fordi jeg har "0 på 3"??? 2. Når jeg ringer fra Svensk 3G net, til DK 3G mobil - Gælder "0 på 3" så?? 3. Og hvis jeg ringer fra svensk 3G abon til en svensk 3G mobil, gælder "0 på 3" så? - De reklamerer med åbne grænser osv osv på hjemmesiden, og fra 3s hjemmeside.: Almindelig national samtale: Samme pris som for samtaler fra Danmark til Sverige Almindelig samtale til Danmark: Samme pris som for samtaler i Danmark Argh! :fight: 3G

Besvaret

(0 på 3 abon, betyder alt telefoni imellem 3G telefoner, er gratis -> http://www.3.dk/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=5280 ) 1. Ens 3 opkald, online på "mit 3" på hjemmesiden - Står der noget om tillægsabon først bliver trukket i slutningen af måneden - Vil det så sige, at alle opkald bliver påført, og i slutningen af måneden bliver alt 3 telefoni fjernet fordi jeg har "0 på 3"??? Pas, sorry tror bare de mener du betaler dit abonnement forud og dit forbrug bagud. Altså dit forbrug bliver indregnet i det kommende abonnement. 2. Når jeg ringer fra Svensk 3G net, til DK 3G mobil - Gælder "0 på 3" så?? Ja hvis du ringer fra en dansk 3 mobil der har 0 på 3 inkluderet i sit abonnement 3. Og hvis jeg ringer fra svensk 3G abon til en svensk 3G mobil, gælder "0 på 3" så? Ja hvis du ringer fra en svensk 3 mobil der har 0 på 3 inkluderet i sit abonnement. Men ringer du fra svensk 3 mobil til dansk 3 mobil betaler du for takst til udland ligemeget hvor du står. Dog betaler du ikke for roaming hvis f.eks du står i Sverige og svenskeren i Danmark. Men fik du din mobil til automatisk at vælge 3 SE som første valg efter de har "lukket op for udlandstelefoni"?

Besvaret

Nu giver jeg snart op!!! Har lige talt med 3 i Fields.... og har fået en 180 % kontramelding... Sweden 3G er "3 netværk i Sverige".... 3 SE er svensk 3 netværk i Sverige.. så vi kan roame på såvel 3 Sweden som 3 SE uden at betale ekstra.... Kors jeg glæder mig til min regning i næste måned.... måske skulle jeg få skrevet ind i mit abonnement som Miriam at jeg ikke skal betale for at roame på Sweden 3G... Ringer til kundeservice senere og får dem til at tilføje Sweden 3G klausulen:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...