Guest Trine Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Det ser ud til de har fået rettet fejlen (den seneste:)), jeg roamer ihvertfald ikke længere på Sweden 3G (som jeg vil fastholde er svensk Telia's 3G netværk). Min sidste regning ser fin ud, ca 600 kr for 2 mobiler med 3 abonnement. Nå det er sagt så ER der problemer med informationsniveauet hos deres kundeservice (Læs: de ved ikke en skid), der ER problemer med 3G dækning når du kommer i yderområder. Men ser man det i forhold til et dansk Telia eller Sonofon abonnement hvor man 100% sikkert ALTID bliver bonnet for roaming, både ved indgående og udgående opkald samt 2,50 DKK pr. sms og hvor kundeservice er ligeså uduelige som 3 (de ved heller ikke en skid), så er jeg faktisk godt tilfreds.
thn Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Er selv interesseret i et 3 abonnement' date=' men ikke så længe folk har problemer med roaming i SE. Hvad er idéen med 3's ellers glimrende abonnement for os danskere bosat i SE, hvis det ikke fungerer og folk betaler for roaming hos andre udbydere? [/quote'] Vi gør det på den måde at vi låser telefonen til 3´s net når vi er i SE. Så springer den aldrig over på SWEDEN 3G. Eneste ulempe er så at man skal skifte net hver gang man kører over broen men det er for os i hvert fald til at leve med i forhold til at alle de penge vi sparer /Dennis
thn Besvaret March 26, 2006 Rapporter Besvaret March 26, 2006 Hej folkens. Har fået at vide af 3 at så længe man i sverige er på 3g net er det ligemeget hvad der står i displayet, da 3g nettet i sverige er fælles da man i starten valgte at samarbejde om det nye net og selskaberne bød på licensen sammen. Ergo burde man kunne ringe på normale vilkår så længe man er i 3g. håber i kan bruge den info til noget. Det er desværre lige gyldigt hvad 3 fortæller os på de punkter for de aner ikke en skid om det. Og hvis telefonen står på SWEDEN 3G koster det kassen da det net ikke tilhører 3
splint Besvaret March 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2006 Moerke du nævner ikke noget om hvormeget roaming afgift du skal betale, men send du bare regningen tilbage til 3, så kan de sgu lære det. Håber de så vil kunne finde ud af at rådgive deres kunder ordentligt. Altså summa sumarum er BRUG IKKE 3 G Sweeden men 3 G SE
CpX Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Vi gør det på den måde at vi låser telefonen til 3´s net når vi er i SE. Så springer den aldrig over på SWEDEN 3G. Eneste ulempe er så at man skal skifte net hver gang man kører over broen men det er for os i hvert fald til at leve med i forhold til at alle de penge vi sparer /Dennis Harj Dennis. Hvordan låser du din tlf til 3????????? Hvilken telefon har du????? Fordi, lige meget hvor meget jeg låser min fast til nettet, manuelt... hopper og danser min 3 tlf konstant frem og tilbage alt efter hvad den har lyst til, virkelig belastende!
Gio Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Hvordan låser du din tlf til 3? Hvilken telefon har du????? Fordi, lige meget hvor meget jeg låser min fast til nettet, manuelt... hopper og danser min 3 tlf konstant frem og tilbage alt efter hvad den har lyst til, virkelig belastende!Jeg har en 3G LG-mobil som "den ekstra telefon" med svensk Telia-abb. Denne kan heller ikke låses til ét netværk. Selvom jeg vælger netværk manuelt osv, så går der ikke mere end et par minutter, så har den skiftet igen. ...det er jo ikke en dyt værd
CpX Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Gio -> Præcis også derfor jeg vil vide hvilken telefon han har Meeeen, aldrig har jeg haft noget så langsomt som Nokia N70 - Samt alt dens ekstra applikationer... Gid man kunne neddrossle alt det der smarte unødvendige (for mig) crap som den er fyldt med...
Guest Trine Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Gio -> Præcis også derfor jeg vil vide hvilken telefon han har Meeeen, aldrig har jeg haft noget så langsomt som Nokia N70 - Samt alt dens ekstra applikationer... Gid man kunne neddrossle alt det der smarte unødvendige (for mig) crap som den er fyldt med... Du kan bare give den til mig og få en Sony Ericsson Z800i istedet... Den er klar til afhentning idag..
thn Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Hvordan låser du din tlf til 3????????? Hvilken telefon har du????? Fordi, lige meget hvor meget jeg låser min fast til nettet, manuelt... hopper og danser min 3 tlf konstant frem og tilbage alt efter hvad den har lyst til, virkelig belastende! Vi har SE Z800i og SE 608i. Det er bare under mobilnet og så vælge manuelt. Men det kan da være at andre mærker ikke er så gode til det /Dennis
Guest Trine Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Vi har SE Z800i og SE 608i. Det er bare under mobilnet og så vælge manuelt. Men det kan da være at andre mærker ikke er så gode til det /Dennis Er du sikker på du låser den? Jeg har haft en Z800i og selvom man kunne vælge manuelt netværk så var den ikke låst...
thn Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Er du sikker på du låser den? Jeg har haft en Z800i og selvom man kunne vælge manuelt netværk så var den ikke låst... Jeg har aldrig oplevet at den har skiftet. Og hvis jeg er uden for dækning skriver den "vælg net" og jeg kan ikke ringe op
Toft Besvaret March 31, 2006 Rapporter Besvaret March 31, 2006 Teleselskabet '3' styrer mod afgrunden Mens den danske mobilbranche har tillokket over en kvart mio. nye kunder har 3G-mobilselskabet kun kunne inddrive 400 kunders underskrifter det sidste halvår. Det skriver Berlingske Tidende i dag. Milliardsatset på danske kunders 3G-telefoni ser dermed ud til at blive en eklatant fiasko og trods massive investeringer og markedsføring er kundebasen stadig på under 120.000 kunder, der stadigt ringer mindre og forbruger færre af selskabets data-tjenester. Jyske Banks tele-analytiker, Rune Møller lægger ikke fingrene imellem og betegner '3's situation som en "katastrofe" og at " '3' ligger ned og de har det rigtigt dårligt". Samtidigt er konkurrenterne selv ved at opbygge deres eget 3G net. Derfor er '3's eget net ikke attraktivt længere som indtjeningsbase. Også på klagesiden ser det sort ud for '3', der har en enorm overvægt af klager liggende hos Teleklagenævnet set i forhol til selskabet lille markedsandel. http://www.borsen.dk/650.86781 Hmm, jeg afventer lige situationen lidt mere...
CpX Besvaret March 31, 2006 Rapporter Besvaret March 31, 2006 Ha ha. Pointen er jo bare de andre udbyderer tilbyder fri roaming, men det gør de jo ikke endnu... :( Anyway, det virker som om 3 har bedre fat i svenskerne, stort set alle har 3 i Sverige... og deres 3 butikker er da også over det hele, men ak! Men kewl artikel du fandt der.:th2: 3
Guest Cloe Besvaret April 18, 2006 Rapporter Besvaret April 18, 2006 forvirring.......... hej alle sammen Noget forvirret..... Er det muligt at få en opsumering??? Hvis man ønsker at benytte "dansk takst i sverige tilbudet" hvilket net skal ens telefon så fange i sverige??
CpX Besvaret April 18, 2006 Rapporter Besvaret April 18, 2006 Så længe der står et 3 tal på din fon, er du på korrekte net... mener også det hedder 3 SE... kan ikke huske det, men dem jeg kender somhavde problemet, deres tlf, bruger nu automatisk og korrekt det rigtige net. Det er hvad jeg ved!
Guest Trine Besvaret April 18, 2006 Rapporter Besvaret April 18, 2006 hej alle sammen Noget forvirret..... Er det muligt at få en opsumering??? Hvis man ønsker at benytte "dansk takst i sverige tilbudet" hvilket net skal ens telefon så fange i sverige?? Der skal stå 3 SE 3G eller bare 3 SE. Lad dig bare ikke snyde af "3G Sweden" det har ikke noget med Telefonselskabet "3" at gøre.. (at de så ikke fatter det selv er en helt anden sag).
Guest Cloe Besvaret April 18, 2006 Rapporter Besvaret April 18, 2006 hej igen - tak for svaret! På min telefon står der 3 3G og ikke 3 SE 3G men det er vist det samme. Tak mht. Sweden 3G den havde jeg nok også benyttet hvis ikke du hjavde frarådet det..
Anne Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Jeg har også store roamingproblemer og er så træt af det. Jeg har også 3 abb. og på min faktura skal jeg også betale for latterlige udenlandske Telia opkald, både udgående og indgående. Det koster mig kassen hver måned. Jeg kan på ingen måde holde styr på hvilket net jeg er på, men jeg har lagt mærke til at ved længere samtaler roamer den gerne over på Telia, som ses som Sweden 3G. Der står hvertfald Telia på min faktura, men ofte Sweden 3G i displayet, når jeg lægger på efter en samtale. De af jer, som har klaget over jeres regninger, har I fået penge tilbage eller hvordan? Og hvis man gerne vil have skrevet på fakturaen, at man ikke skal betale ekstra for Sweden 3G, har I haft fat i den samme person/forretning? Jeg kunne forstille mig dybt forskellige svar, hvis man ringede og spurgte om dette.. Så det ville være rart, at få fat i den samme 3-medarbejder som kender til problemet.
Guest Trine Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Hej Anne Det er desværre ret svært at argumentere fordi dansk 3 ikke fatter Sweden 3G er Telia og ikke deres eget net. Vores telefoner er holdt op med at roame på andre end svensk 3. Jeg har aldrig haft succes med deres kundeservice, men har talt med butikschefen i fields omkring problemet. Prøv ham og vær ved holdende omkring Sweden 3G. Kan desværre ikke huske hans navn, men en mand omkring de 30 med mellemblond kort hår. Good luck
thygesen Besvaret May 18, 2006 Rapporter Besvaret May 18, 2006 Jeg bor ude ved söderkulla og har også en dansk 3 telefon. Jeg har faktisk ikke så store problemer med at den Roamer på forkert net.. Jo, det hænder, men jeg har da gjort det til en vane lige at tjekke navnet på nettet engang imellem for at sikre mig jeg ikke er på forkert. Det er yderst sjældent det så sker... Men at argumentere for, og få noget igennem hos 3?? Puha, jeg tror man skal starte ud med at fedte utroligt meget for ham/hende man får i røret.. Men prøv engang Anne og giv endelig besked hvis du finder ud af noget.
janlunde Besvaret October 22, 2007 Rapporter Besvaret October 22, 2007 Problemer i 2007 Er der roaming problemer i 2007? Ham jeg talte med på Fisketorvet anbefalede at købe sims-kort og så f.eks. anvende Nokia-mobiler. Hvilken mobil-mærke er bedst til at fastholde 3´s net både i DK og SWE? Hvor kan man få fat i billige mobiler (gerne brugte) der kan dette?
thn Besvaret October 22, 2007 Rapporter Besvaret October 22, 2007 Jeg har kun haft Sony Ericsson og har aldrig oplevet problemer med roaming (men befinder mig også kun i city) K608i og K800i er ganske gode til det i hvert fald
janlunde Besvaret October 23, 2007 Rapporter Besvaret October 23, 2007 køb af mobil uden abonnement Hej! Hvor kan det bedst betale sig at købe 3g mobil uden abonnement, ikke sim-låst? I Sverige eller Danmark? Jeg har set et tilbud på en Nokia 6233 i El-giganten til DKK 1000. Kan dette gøres meget billigere (jeg har ingen krav omkring en masse funktioner, den skal bare kunne ringe op...)? Ved ikke helt hvordan man ser om mobilen er 3g kompatibel når man søger på internettet - det står nemlig sjældent
janlunde Besvaret October 23, 2007 Rapporter Besvaret October 23, 2007 Okay nu har jeg lige fået modstridende oplysninger af 3. En anden medarbejder på kundeservice i 3 siger at man ikke behøver en 3G kompatibel mobil til at komme på 0på3 (hvilket en medarbejder sagde på Fisketorvet). Han (Rasmus) mente det ikke var noget problem - han havde selv anvendt en "almindelig mobil" før han blev ansat i 3. Og nu behøvede jeg heller ikke betale oprettelsesgebyret på 99 kr. Er han ude på at lure mig, eller vil de andre blot sælge deres nye mobiler? Jeg tror nu nok på ham der Rasmus indtil videre...
koustrup Besvaret October 23, 2007 Rapporter Besvaret October 23, 2007 Okay nu har jeg lige fået modstridende oplysninger af 3. En anden medarbejder på kundeservice i 3 siger at man ikke behøver en 3G kompatibel mobil til at komme på 0på3 : Hvis du skal benytte dig af 0på3 SKAL du have en 3G kompatibel telefon - da du skal benytte 3G nettede for at kunne bruge 0på3 (du skal jo være på deres net for at ringe gratis op).
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu