Nenad Skrevet February 17, 2006 Rapporter Skrevet February 17, 2006 Hejsa Jeg skal sætte en knagerække i min gang men er stødt inde i problemer. Jeg har boret flere steder og jeg møder metal uanset om hvor jeg bor, har også prøvet +/- 5 cm i alle retninger. Mit problem er at jeg ikke kan bor igennem væggen og at den knagerække er lidt speciel så jeg kan ikke sætte den op. Det der er specielt er at den er tung og hængslerne bag på den er meget små så der kan kun bruges små skruer på den, jeg ved ikke hvordan den skal kunne tåle lidt tungere tøj. Er der en murer eller en god handyman der tror at han kan sætte den op så hører jeg gerne. Jeg er bosat i Malmø ved Värnhem. På forhånd tak Nenad
Lynge Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Der skal vist en borehammer til, jeg har ikke en så kan ikke hjælpe dig. Men de kan vist både købes og lejes i Bauhaus.
Nenad Besvaret February 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2006 Hej Lynge Jeg har prøvet med bor hammer. Jeg prøvede også at skifte mit bor ud med metal bor og intet. Og her der stopper min viden omkring boring af huller. Mvh Nenad
Gio Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Hej Lynge Jeg har prøvet med bor hammer. Jeg prøvede også at skifte mit bor ud med metal bor og intet. Og her der stopper min viden omkring boring af huller....inden der står en stor Brøler og larmer - har du undersøgt hvad der egentlig ér i de vægge, og grunden hertil? Evt. er det armering i beton´en du støder på, hvis det er en bærende væg. En borehammer og metal...nej.
M.G.J Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Er det en beton-lejl du bor i, eller en "rigtig" lejl? :) Det lyder mærkeligt at du støder på jern uanset hvor du borer. Hmm... Jeg undersøge lige sagen, og vender tilbage. Det blir dog nok først mandag, hvis jeg finder ud af noget. Forresten hvor langt inde er det du støder på metal, og er du sikker på det er metal? Mvh Martin
molnartos Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 ...inden der står en stor Brøler og larmer - har du undersøgt hvad der egentlig ér i de vægge, og grunden hertil? Evt. er det armering i beton´en du støder på, hvis det er en bærende væg. En borehammer og metal...nej. Næste dags overskrift i metro... Metro lørdag. 2006-02-18 Ung dansk mand stukket af fra Värhem fængsel efter tip fra andre herboende danskere! En herboende dansker skulle aftjene sin straf i Värnhem fængsel i ca. 6 måneder. Men efter kun 2 måneder flygtede han uset i ly af nattens mørke. Danskeren havde planlagt sin flugt nøje og havde blandt andet via fængslets biblioteks computer, chattet med andre herboende danskere for tips om hvilke flugtmuligheder han havde. Den indsatte havde boret sig ud gennem en ½ meter tyk armeret betonvæg for derefter at file sig gennem tremmerne til 4 vinduer og kravlet over den 20 meter høje murstensvæg. Den indsatte er stadigvæk på fri fod og historien melder intet om den indsattes medhjælperer. Politiet udtaler at den indsattes identitet kendes og det vil kun været et spørgsmål om tid før fangen er bag lås og slå igen...! Af kennethHansen@metro.se
Gio Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Det lyder mærkeligt at du støder på jern uanset hvor du borer. Hmm...*damn*...den burde jeg have fanget C:\faengselsdims>tracert Nenad Tracing route to Nenad [19x.13x.19x.12x] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms m0n0wall.local [192.168.1.2] 2 2 ms 2 ms 1 ms 3-C-dr1.a1.mlm.ownit.se [84.55.80.65] 3 2 ms 3 ms <1 ms 2-8-cr1.a1.mlm.ownit.se [10.10.1.29] 4 1 ms 1 ms 1 ms 213.50.119.49 5 25 ms 23 ms 3 ms ge0-0.cop-peer1.dk.sn.net [195.184.60.218] 6 23 ms 27 ms 4 ms 192.38.7.41 7 29 ms 27 ms 4 ms www.vaernhemkasjotten.se
Nenad Besvaret February 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2006 Hejsa Bort set fra det, ligger der ikke et fængsel i Värnhem eller Bultofta? Jeg har set noget me højt hægn men det er vandværket, det har jeg siden hen fundet ud af... Mvh Nenad
Nenad Besvaret February 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2006 Til M.G.J og GIO Jeg støtter på noget hårdt som jeg tror er metal efter kun 3cm. Siden jeg ikke har forstand på sådan noget har jeg spurgt efter en der kan dette. Allerede nu kommer dette til at koste en del, da jeg skal nede og købe maling for at male over de huller som jeg har boret forkert og måtte fulde ud igen... Jeg ved ikke om der er noget med brans sikkerhed eller om hvad det er der er hårdt, men jeg støder på noget og jeg ved ikke hvad hvad jeg skal gøre. For sjovt købte jeg en metal detekter bil hobby brug ved boring, der hvor jeg har boret der finder den metal, der hvor jeg ikke har boret finder den intet. Men om 3cm er for meget for den ved jeg ikke. Mvh Nenad
Guest ThomasO Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Du er sikker på der ikke sidder en elevatorskakt eller lign derinde bag ved? Prøv at spørge viceværten, det kan jo være alt muligt lige fra et bærende element, til måske en kabelbakke, eller en skakt af en art. Det er bedre at viceværten fortæller om eks 380v kabler, før man hamrer en borehammer igennem. Hilti er løsningen ellers.... den kan jeg iøvrigt anbefale.... den går i jernbeton som en varm kniv i smør.... hvis man har det rigtige bor.
Nenad Besvaret February 18, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 18, 2006 Hejsa Jeg har den gamles Hilti her, med de rette bor. De ser da underlige ud, alle er lige stor ned ved fatningen og har nogle riller. Og så er den tung..... Men jeg stopper med mit eksperiment indtil jeg har fået fat på en der ved hvad han laver. Mvh Nenad
M.G.J Besvaret February 21, 2006 Rapporter Besvaret February 21, 2006 Jeg må tilslutte mig det Thomas skriver, få fat på en der har styr på ejendommen, inden du måske ødelægger noget. Jeg tvivler på det er armeringsjern du er stødt på, det plejer ikke at være over5 cm tykt. Skriv endelig hvad du finder ud af:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu