Jump to content

Ny telefonlinje - ja tak, det bli'r 25.000 kroner!

Recommended Posts

Skrevet

Uha, i lille Danmark er der jo forsyningspligt på fastnet telefon - så jeg bestilte glad en ekstra telefonlinje til os for at adskille firma og privat telefon. Heldigvis går Telia ikke bare straks igen - for jeg fik en mail fra dem i dag: .... Hej Lars, Det gäller din beställning av ett abonnemang till på adress Billinge 21, Billinge. Telia måste göra ett nätarbete, för att skarva in ett nytt par på adressen. Kostnaden för detta är ca 25.000:- + moms, och detta får ni betala. Hör av dig, så jag vet om beställning skall göras. Hälsningar Christin Bergström ... ARGH SIGER JEG BARE!!! Hehe.. Og tror vi dropper dén plan :rolleye:

Besvaret
Ja' date=' forsyningspligten *grunden* til at TDC er så dyre generelt.. i hvert fald i følge dem selv.. Den slags er Telia ikke nødt til.[/quote'] Hrm.. Jeg syntes da bestemt ikke at fx. Telias fastabonnementer er billigere end TDCs ditto?
Besvaret

næh.. TDC tuder bare meget over deres forsyningspligt.. Men nu lige et tip (måske) - kan I ikke få lavet jeres linie om til ISDN? Så kan man køre to linier (og flere numre) på det samme som en almindelig PSTN-linie. Spørgsmålet er selvfølgelig om de understøtter ISDN på centralen, men det er da en mulighed.

Besvaret
Hvof´ ikke flytte den private telefoni over på VoIP' date=' og lade Telia-linien tage sig af firma-opkald?[/quote'] Jow.. Det bliver nok også løsningen! Vi kører allerede VoIP, men desværre er vores Telia Bredband ikke 100% stabil, så den fungerer ikke altid. Pisse irriterende faktisk! :mad:
Besvaret
Jow.. Det bliver nok også løsningen! Vi kører allerede VoIP' date=' men desværre er vores Telia Bredband ikke 100% stabil, så den fungerer ikke altid. Pisse irriterende faktisk! :mad:[/quote']Så må Telia jo bare spænde kysen og få det fikset. Det er vel det mindste du, som kunde, kan forlange/forvente. Har de informeret om hvorfor din linie ikke spiller som den skal?
Besvaret
Så må Telia jo bare spænde kysen og få det fikset. Det er vel det mindste du, som kunde, kan forlange/forvente. Har de informeret om hvorfor din linie ikke spiller som den skal?
Jaeh - der er støj på den fysiske linje. Det kan de se og fejlmelder. Der har været tekniker herude og frakoble alle stik på nær ét stik. De mumler noget om at det kan være fordi modemet er for langt væk fra centralen, men det mærkelige er bare at der er perioder hvor det fungerer fino og uden problemer (som nu fx). Hvis linjen går ned gør den det typisk ved 17-tiden og er så nede indtil et eller andet tidspunkt på natten eller næste morgen. Klokken 9 kører alt fint igen indtil det igen bliver aften. Sidst jeg talte med en prøvede han at sætte hastigheden ned til 0,25 mbit, samme fejl. Han sagde så det med afstanden og da jeg påpegede at det da så var mærkeligt at det virkede hele dagen sagde han så at det var pga større belastning af nettet om aftenen - det lyder da som en værre gang f*s. Fair nok, måske er der mange på nettet, meget udstyr osv tændt om aftenen - men klokken 5 om morgenen fx hvor den ofte er nede - hvor mange surfer måske dér??? Har prøvet at have ALT elektrisk slukket her udover modem'et og det gør ingen forskel. Har prøvet med et andet modem, samme fejl. Hver gang man ringer til Telia starter man mere eller mindre forfra, sidst fik jeg et sagsnummer, men det kunne den næste ikke se (?!?). Da jeg ikke har svensk mobiltlf kan de ikke give mig besked når de har set på sagerne da det KUN kan sendes som SMS og kun til svensk nummer. Nej, de vil hverken ringe tilbage til svensk eller dansk nummer.
Besvaret
Da jeg ikke har svensk mobiltlf kan de ikke give mig besked når de har set på sagerne da det KUN kan sendes som SMS og kun til svensk nummer. Nej' date=' de vil hverken ringe tilbage til svensk eller dansk nummer.[/quote']Svensk taletidskort eller Telia Refill - altsammen kan gøres for 100-200 sek. Så har du svensk mobil, med alle de fordele det giver.
Besvaret
Svensk taletidskort eller Telia Refill - altsammen kan gøres for 100-200 sek. Så har du svensk mobil' date=' med alle de fordele det giver.[/quote'] Ja klart.. Men det er da imo lidt til grin at Telia kræver mobiltelefon for at kunne give tilbagemeldinger på fejlmelding af FASTNET telefonen..
Besvaret
Ja klart.. Men det er da imo lidt til grin at Telia kræver mobiltelefon for at kunne give tilbagemeldinger på fejlmelding af FASTNET telefonen..
U-fleksibelt' date=' ja. Især hvis folk har valgt mobil fra, fordi de[i'] netop har fastnet. Jeg får næsten lyst til at citere et eller andet fra det gamle DDR...men skal nok lade være :lol:
Besvaret
U-fleksibelt' date=' ja. Især hvis folk har valgt mobil fra, fordi de[i'] netop har fastnet. Jeg får næsten lyst til at citere et eller andet fra det gamle DDR...men skal nok lade være :lol:
Nationale teleselskaber skal være sådan tror jeg ;) Vi skal flytte på arbejdet i DK... TDC skal have 7.000 dkk for at flytte 10 stk ISDN2 forbindelser! De startede med at bekræfte en leveringsdato 4 dage efter vi er flyttet - ikke så smart. Så kunne man søge fremrykning og betale 2.000 dkk ekstra for at få flytningen udført fredag mellem 8.00 og 16.00 hvor vi flytter lørdag i stedet for tirsdagen efter. Flytning lørdag er absolut ikke en mulighed og tidspunktet kan de ikke komme nærmere end 8-16. Det skal tages med at vi flytter cirka 400 meter. Dælme useriøst foretagende - men forstår godt de tjener kassen! Nå, jeg må ringe til Telia og fråga hvordan det går... Der stod jo godt nok "vi återkommer" på sedlen i postkassen, men jeg tvivler nu - det er 10 dage siden... :thumbdown

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...