Jump to content

Recommended Posts

• 9 months later...
Besvaret

Så er der endelig nyt i sagen om min manipulerede S6'er. Sælgeren er blevet så skræmt over at blive stævnet, at han har valgt at kontakte min advokat med henblik på forlig. Så lidt gode nyheder til mig her i starten af det nye år!:th2:

Besvaret
Så er der endelig nyt i sagen om min manipulerede S6'er. Sælgeren er blevet så skræmt over at blive stævnet' date=' at han har valgt at kontakte min advokat med henblik på forlig. Så lidt gode nyheder til mig her i starten af det nye år!:th2:[/quote'] Super go nyhed, glæder mig til at høre mere. Men der er da godt nok gået lang tid?
Besvaret

Sådan skal det squ være, Vi skal bare have nogle af de svindlere ned med nakken. Det er jo snart mere reglen end undtagelsen at der er fusket med km tallet. Mvh Leon

Besvaret
Så er der endelig nyt i sagen om min manipulerede S6'er. Sælgeren er blevet så skræmt over at blive stævnet' date=' at han har valgt at kontakte min advokat med henblik på forlig. Så lidt gode nyheder til mig her i starten af det nye år!:th2:[/quote'] Super... Kan jeg så få servicebogen :):)
Besvaret
Det kan du sagtens' date=' når pengene står på min konto, jeg har jo også instruktionsbogen... Hvad skete der med den 745??:)[/quote'] Ja det er snart Ring tid og så mangler jeg jo den lille M3 :):)... Du ved jo hvor jeg bor så du kommer bare og laver en bytter
Besvaret

En lille sjov historie Kanon godt gået dér. En af mine venner der også pendler HH fortalte mig at han havde købt en Mercedes hos en forhandler ved Klippan der også havde fået en speedometer makeup. Bilen havde kostet 75k. Min ven havde så valgt at politianmelde forhandleren, der rasende havde ringet til ham og bedt ham trække anmeldelsen tilbage. Det ville min ven godt på betingelse af at han fik sine penge tilbage. Efter lidt tid indvilligede forhandleren i dette og min ven fik et dokument, hvori der stod at han modtog de 75.000 mod at trække anmeldelsen tilbage som han skulle underskrive, hvorefter han fik sine penge. Min ven fortalte mig denne historie, på færgen, med et stort smil på læben, for hvad forhandleren havde glemt at skrive noget om var, at han skulle have bilen tilbage.. Så min ven havde lige fået 45k for den hos en forhandler som udbetaling på en næsten ny A6 Quattro.. Jeg har ikke hørt om der er sket mere i sagen, dette var mellem jul og nytår men jeg synes det er kanon sjovt. /Henrik

Besvaret
Kanon godt gået dér. En af mine venner der også pendler HH fortalte mig at han havde købt en Mercedes hos en forhandler ved Klippan der også havde fået en speedometer makeup. Bilen havde kostet 75k. Min ven havde så valgt at politianmelde forhandleren, der rasende havde ringet til ham og bedt ham trække anmeldelsen tilbage. Det ville min ven godt på betingelse af at han fik sine penge tilbage. Efter lidt tid indvilligede forhandleren i dette og min ven fik et dokument, hvori der stod at han modtog de 75.000 mod at trække anmeldelsen tilbage som han skulle underskrive, hvorefter han fik sine penge. Min ven fortalte mig denne historie, på færgen, med et stort smil på læben, for hvad forhandleren havde glemt at skrive noget om var, at han skulle have bilen tilbage.. Så min ven havde lige fået 45k for den hos en forhandler som udbetaling på en næsten ny A6 Quattro.. Jeg har ikke hørt om der er sket mere i sagen, dette var mellem jul og nytår men jeg synes det er kanon sjovt. /Henrik
Så er man da satme også for dum til at være bilhandler!!! Godt gået! :laugh:
Besvaret
Så er man da satme også for dum til at være bilhandler!!! Godt gået! :laugh:
Og så ved VI at vi ikke skal handle biler i Klippan for der har vi en OLM skånsk bilhandler der vil gøre ALT for at trække de 75.000 tilbage på sine næste danske kunder.
Besvaret
Kanon godt gået dér. En af mine venner der også pendler HH fortalte mig at han havde købt en Mercedes hos en forhandler ved Klippan der også havde fået en speedometer makeup. Bilen havde kostet 75k. Min ven havde så valgt at politianmelde forhandleren, der rasende havde ringet til ham og bedt ham trække anmeldelsen tilbage. Det ville min ven godt på betingelse af at han fik sine penge tilbage. Efter lidt tid indvilligede forhandleren i dette og min ven fik et dokument, hvori der stod at han modtog de 75.000 mod at trække anmeldelsen tilbage som han skulle underskrive, hvorefter han fik sine penge. Min ven fortalte mig denne historie, på færgen, med et stort smil på læben, for hvad forhandleren havde glemt at skrive noget om var, at han skulle have bilen tilbage.. Så min ven havde lige fået 45k for den hos en forhandler som udbetaling på en næsten ny A6 Quattro.. Jeg har ikke hørt om der er sket mere i sagen, dette var mellem jul og nytår men jeg synes det er kanon sjovt. /Henrik
Haha! :lol: Prima historie!
Besvaret

Ang. dårlige bilhistorier: Min ven fra militæret hade købt en Opel Manta for et par tusen kroner(dette er -91) og den hade en forholdsvis god motor, men den var elendigt rusten. Så han tog Wellpap(!) og lagde i bunden, underredsbehandling hjemme, slipning og lakering, alt dette for 5000 kr. Ind til autoforhandleren og solgte den for 17 eller 19.000 kr (kan ikke helt huske den eksakte summe). En net lille fortjeneste. Bilforhandleren hade kun kiget på den, ikke suttit i den. Man kunde sparke huller i gulvet på den. Han er ikke velkommen tilbage dit :rolleye:

Besvaret

problemer med køb Hej, Jeg har lige købt en Honda prelude hos en forhandler ( det er en Import bil) Den er fra 99 og har kun gået 31.000km han solgte den til mig for 55.000 sek da der manglede service bog og (skrev han) flere rep. jeg fik ham dog til at ændre det til flere SMÅ rep. . Jeg spurgte ham hvad det var for rep. han mente ,og han sagde at der jo bla. manglede askebæger,lyset i kabinen og den dur !!! Efter jeg har kørt ca. 200 km er der noget som klaprer under vognen (kommer og går) og jeg bliver nervøs for hvad det kan være ,så jeg skynder mig at få min bank til at holde penge overførslen tilbage og kører til Motormännen hvor de konstaterer at det er Katalysatoren der klaprer og at undervognen har vredet sig efter en ulykke i højre side (iøvrigt troede de ikke rigtigt på kilometer tallet) Nu kørte jeg så direkte tilbage til forhandleren og sagde at jeg desværre ikke kunne købe bilen på grund af ovenstående (det var jo ikke små rep.) men at jeg var villig til at betale en kompensation for de dage jeg havde kørt i bilen. Jeg vil ikke sige han er helt modvillig og usamarbejds villig men han snakker om at jeg skal betale 15% af købs summen til ham (Konsumentverket, lovgivning) eller evt. købe en anden Bil af ham som jeg så kan få M testet inden køb ! Vi skal dog betale for registrerings omkostningerne og skrot afgiften af Hondaen! Han har faktisk en anden bil vi er interreseret i og vi orker ikke rigtigt alt tovtrækkeriet . Men har han egentlig ret til at kræve ovenstående ? Mvh Alexander

Besvaret
Nu kørte jeg så direkte tilbage til forhandleren og sagde at jeg desværre ikke kunne købe bilen på grund af ovenstående (det var jo ikke små rep.) men at jeg var villig til at betale en kompensation for de dage jeg havde kørt i bilen. Jeg vil ikke sige han er helt modvillig og usamarbejds villig men han snakker om at jeg skal betale 15% af købs summen til ham (Konsumentverket, lovgivning) eller evt. købe en anden Bil af ham som jeg så kan få M testet inden køb ! Vi skal dog betale for registrerings omkostningerne og skrot afgiften af Hondaen! Han har faktisk en anden bil vi er interreseret i og vi orker ikke rigtigt alt tovtrækkeriet . Men har han egentlig ret til at kræve ovenstående ? Mvh Alexander
Nej. Hvis han TILBAGEHOLDER oplysninger om bilens tilstand, har du ret til at få erstattet fejlene. Eller hvis det er mere omfattende, som i dette tilfælde, lade købet gå tilbage. Som du selv er inde på, har han ret til at få en kompensation, for de dage du har haft den. Hvis det er en fejl han ikke kendte til, er reglerne lidt anderledes: Rettigheder ved fejl. Så hvis han har en anden bil du finder interessant, synes jeg du skal gå efter den. Men han skal ikke have 15%.
Besvaret

Tak for svar ; Det var lige det med de 15% jeg ville være forberedt på hvis vi kommer dertil :fight: Ja, jeg håber også bare den anden bil er i orden så der ikke er mere bøvl , denne gang er der fuld servicebog og han har lovet mig den er i en god stand :rolleyes: :)

Besvaret
Min ven havde så valgt at politianmelde forhandleren, der rasende havde ringet til ham og bedt ham trække anmeldelsen tilbage. Det ville min ven godt på betingelse af at han fik sine penge tilbage. Efter lidt tid indvilligede forhandleren i dette og min ven fik et dokument, hvori der stod at han modtog de 75.000 mod at trække anmeldelsen tilbage som han skulle underskrive, hvorefter han fik sine penge.
Er dette ikke afpresning? Eller kaldes det forlig? Hvad er forskellen? :-) I DK var der da nogen der blev screwed på præcis den konto sidste år. De havde købt et køkken, ved manglende leverance politianmeldte de, og så ellers historie som ovenstående. /Rune
  • 4 years later...
Besvaret
Konsumentvärket om at handle en bil privat. http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=766 Hvis det går galt, så råder de til at opsøge en motororganisation: http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=766&lngArticleId=310 Købeloven der simpelthen bør bare gennemlæses inden handelen, med mindre man er flink og ikke er bange for offerrollen: http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=766&lngArticleId=304 Her er et dokument lige til at udfylde af begge bilhandlens parter, kan let blive det bedste dokument i en sådan sag. Det koster kun skalle 2 print, og begge skal underskrives af begge parter: http://www.bilar.konsumentverket.se/Documents/bilar/kopekontrakt_bilar.pdf Så kan man jo gøre sig diverse tanker, om det virkeligt ikke godt kan betale sig at købe bil hos Peter H, eller måske stikke ham lidt penge for lidt rådgivning. (Hedder vist konsulenthjælp i andre fag) Han har trods alt en forretning, viden om markedet og et ansvar for egne biler. Bemærk: Grundskydd Om du köper bil av en privatperson gäller det ni har kommit överens om. I de delar som inte täcks av ett avtal gäller den allmänna köplagen. Allmänna köplagen är dispositiv. Med det menas att den kan sättas ur spel genom att parterna träffar avtal om andra regler än de som finns i lagen. Du har alltså inte samma rättsliga skydd vid privatköp som när du köper av en bilhandlare. Allmänna Reklamationsnämnden prövar inte tvister mellan privatpersoner Konsumentvärket
links skal opdateres - de virker ikke længere
Besvaret
links skal opdateres - de virker ikke længere
Ikke så mærkeligt i et indlæg fra 2006. Du smider dem bare i et indlæg, når du har fundet de opdaterede af slagsen - så opdaterer jeg gerne informationen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...