Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej...! Er som nogle sikkert ved igang med at lede efter lejlighed/hus i Malmö (tæt på broen eller en station med KBH. Vi har så siddet og kigget og kom til at tænke på om der er nogle steder man virkelig skal undgå (ghettoer mm.) Altså nogle steder som er mere "urolige" end andre...! Det er jo svært at bedømme på nogle billeder :lol: Ville være glad for jeres hjælp KPC & MNM

Besvaret

Hvis du læser lidt herinde i bolig tråden vil du finde ud af at mange har et dårligt indtryk af Rosengården. Du vil også læse at en del af dem der bor derude er glade for det. Det er det eneste område jeg har hørt nævnt i sådan en sammenhæng men mit indtryk er at hele malmø er plaget af indbrud i biler fx. Hvis jeg skulle finde et nyt sted i selve malmø at bo var der ikke som sådan nogen steder jeg IKKE ville bo. Ville ud og se på området og det var tiltalende og det var så det. Held og lykke i jagten

Besvaret
Hej...! Er som nogle sikkert ved igang med at lede efter lejlighed/hus i Malmö (tæt på broen eller en station med KBH. Vi har så siddet og kigget og kom til at tænke på om der er nogle steder man virkelig skal undgå (ghettoer mm.) Altså nogle steder som er mere "urolige" end andre...! Det er jo svært at bedømme på nogle billeder :lol: Ville være glad for jeres hjælp KPC & MNM
Start evt. med at leje noget. På den måde kan man lære de forskellige område at kende, det er noget lettere når man er herover. Det var den måde vi startede ud med, for også at se om man nu faldt til. Vi fandt ret hurtigt ud af hvilke områder vi ville bo i, og så gik jagten på det rigtige køb. Herinde vil du få mange forskellige svar, da alle jo har hver deres kriterier / krav at vælge bolig ud fra. Så du kan nok ikke rigtigt bruge til noget hvad andre syntes !
Besvaret

Jeg så lidt skeptisk på Limhamn da jeg skulle kigge på lejlighed her, jeg syntes den var sådan lidt morfar agtig, på den ufede måde. Men ja, jeg tog fejl, jeg er blevet super glad for at bo her, stille og rolig by, med gode indkøbsmuligheder og rare mennesker. Og det er tæt på broen.

Besvaret

Mange tak for jeres gode måde at svare på, det er jo altid rart at se jer svare på MANGE af min spørgsmål :D Kunne helt klart godt være interesseret i at flytte ud fra Malmö (tættere på broen) Men det SKAL være noglelunde tæt på min station på cykel, for kæresten skal med det offenlige mod Kbh. ;)

Besvaret

Jeg har nu ikke noget imod Malmø by, og da slet ikke her hvor vi bor! Malmø er så meget mere hyggelig end København! Vi bor selv 5 minutter fra centralen på cykel, med en Netto tæt ved og allt hvad vi kan drømme om er indenfor en normal radius... Selve vores kvarter, Slussen, er nogenlunde roligt... Nu bor vi også i en ret god forening, der har gjort meget ud af gården, så vi fornemmer slet ikke at Värnhem er lige rundt om hjørnet... det skulle efter sigende have lidt et dårligt ry, men vi har aldrig oplevet noget der... ... så når man kommer fra det mørke jylland er det her et meget godt kompromis :D

Besvaret
Tæt på stationen er området omkring värnhem. Det er også billigt.. Ellstorp eller Kirseberg er billige områder. Der er ikke noget dårligt at sige om at bo her.
Tæt på stationen kan da være mange steder... Der ligger en buscentral på Värnhem, men hvis der menes togstationer med afgange til DK, så er det Malmø - Gamla staden eller lidt udenom eller Malmø Syd - Svågertorp...
Besvaret

Jeg mente tæt på centralen. Hvis man går efter pris i forhold til lokation er värnhem et godt sted. Jeg har dog ikke oplevet noget dårligt der, eller hørt at det har et dårligt ry. Området omkring svågertorp er efter min mening et lidt kedeligt sted at bo, hvis man vil bo i Malmö. Ja det er tættere på KBH, men 9 minutter ekstra i tog er sgu ikke meget.

Besvaret
Jeg mente tæt på centralen. Hvis man går efter pris i forhold til lokation er värnhem et godt sted. Jeg har dog ikke oplevet noget dårligt der' date=' eller hørt at det har et dårligt ry. Området omkring svågertorp er efter min mening et lidt kedeligt sted at bo, hvis man vil bo i Malmö. Ja det er tættere på KBH, men 9 minutter ekstra i tog er sgu ikke meget.[/quote'] Jeg ville bestemt heller ikke spare de 10 minutter ekstra... Svågertorp er ikke lige mig, vil gerne kunne komme rundt til alt det spændende på gåben eller cykel... Det jeg har hørt om Värnhem er, at der findes mange hjemløse og misbrugere som opholder sig der. De svenskere vi kender er ikke vilde med stedet, men har på ingen måde oplevet noget der... ... har faktisk ikke oplevet nogle grimme ting i denne her by... :th2:
Besvaret
Ja der er nogen bumser på värnhem. Men dem skal der jo være plads til. Desuden har jeg kun en enkelt gang været udsat at en sindsyg kvinde skreg mig lige i ansigtet. Men hva faen ;)
Efter min erfaring finder der mange mange mange flere af den slags i KBH!! :scared:
Besvaret

Når jeg bliver spurgt, hvor jeg synes, der er fedest at bo i Malmø, svarer jeg altid: så tæt som muligt på Centralstationen og Stortorget. Ikke at jeg selv bor der, men jeg bor i en gåafstand på max. 15 min - og det er simpelthen perfekt!!!! (for mig) Jeg synes, Malmø Syd/Svågertorp er fuldstændig uden charme - og et område som f.eks. Oxie, var jeg aldrig flyttet til. Men det er jo fordi, som andre påpeger, at det er så forskelligt, det vi ønsker for området, vi bor i. Jeg kunne ikke leve uden at have meget tæt til byen - en rigtig by og ikke bare et indkøbscenter. Og jeg er stadig tæt ved stranden, hvor jeg spadserede ud i sommers - denne sommer har jeg forhåbentlig skaffet mig en cykel, for det var en varm tur :-) Det skal så siges, at jeg ikke har bil - og kommer heller ikke til at have det, og vil aldrig føle mig afhængig af at have bil. Kæresten får helt sikkert en bil på et tidspunkt - men det bliver helt og holdens hans. Vi er så forskellige - og det er kun dejligt - så er der plads til os alle. Så følg det gode råd, som tidligere er kommet og tag herover og se på områderne selv.

Besvaret
En hel masse om at bo tæt på byen uden bil...
Jeg har sq fundet min diamentrale modsætning:surprise: Det eneste jeg kan give dig lidt ret i. Det ville være rart ikke at være afhænging af bilen men det er ikke lykkedes mig endnu:rolleyes:
Besvaret
Jeg har sq fundet min diamentrale modsætning:surprise: Det eneste jeg kan give dig lidt ret i. Det ville være rart ikke at være afhænging af bilen men det er ikke lykkedes mig endnu:rolleyes:
Har aldrig haft en bil - og kommer aldrig til at ha´ en :)
Besvaret

Nu nærmer sig den tid, hvor man som bolig"spekulant" kan begynde at spekulere i de nye stationer, der kommer, når Citytunnelen er færdig - efter sigende i 2011. Til den tid bliver der nok også en bedre togdækning, til glæde for dem, der lever billøst. citytunneln2xo.gif

Besvaret

Hehe Vi har samme ønske - direkte fra kælderen og ud på stationen - tror faktisk vi vil have nemmere ved at få det gennemført - stationen kommer til at ligge ned mod Smedjegatan fremfor op mod parkeringen v. Triangeln ik´? :)

• 2 weeks later...
Besvaret
Tæt på stationen er området omkring värnhem. Det er også billigt.. Ellstorp eller Kirseberg er billige områder. Der er ikke noget dårligt at sige om at bo her.
Jeg kan varmt anbefale Kirseberg (Bor der selv :) ). Der er stille og roligt og mange grønne områder. Det tager ca. 15 min på cykel (og også i bus) at komme til centralen, så helt centralt er det ikke. Men at det er billigt og de grønne områder opvejer det :) Og så kommer der også snart en lækker lejlighed til salg i Kirseberg :D KH Helle.
  • 3 weeks later...
Besvaret

Man skal da bo i byen! Hey! Man skal da bo i nærheden af centrum! Der ser sgu så dødt ud derude ved Svågertorp! Og der bor vist en masse danskere! Har hørt det er en danskerghetto! Der går rygter om, at om natten kan man på lang afstand høre Johnny Reimar musik og bægerklang! Nej der tør jeg ikke være! :D

Besvaret

Mie har ret! Nemlig Mie! Vi skal cykle! Jeg har også solgt bilen igen! Gad ikke have den holdende og hvergang jeg var i Aalborg for at besøge familien, skulle jeg hele tiden høre på folk der havde ondt i røven! Så nu er den væk! og ja jeg cykler osse! Det er nemlig dejligt og let herfra Folkets Park og ind til byen! Os der bor herinde har jo lidt lettere ved at undvære bilen end dem der bor ude omkring byen. Og så kan man drikke en øl i sommervarmen uden at tænke på den fandens bil!......... Men når jeg får råd........JA SÅ SKAL JEG SATME HA MIN DRØMMEBIL!!!!!! :th2:

• 2 weeks later...
Besvaret
Nemlig Mie! Vi skal cykle! Jeg har også solgt bilen igen! Gad ikke have den holdende og hvergang jeg var i Aalborg for at besøge familien, skulle jeg hele tiden høre på folk der havde ondt i røven! Så nu er den væk! og ja jeg cykler osse! Det er nemlig dejligt og let herfra Folkets Park og ind til byen! Os der bor herinde har jo lidt lettere ved at undvære bilen end dem der bor ude omkring byen. Og så kan man drikke en øl i sommervarmen uden at tænke på den fandens bil!......... Men når jeg får råd........JA SÅ SKAL JEG SATME HA MIN DRØMMEBIL!!!!!! :th2:
Muahahaahaha... mht. din drømme bil og få råd, til den tid skal du så lige beregne at benzinen så koster knap 20kr literen... :surprise:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...